taorus Posted September 7, 2017 Report Share Posted September 7, 2017 Dzięki za szybką odpowiedź. Temat zamykam i przenoszę na "porównanie modeli". Znalazłem kilka modeli które wstępnie by mnie interesowały. Quote Link to post Share on other sites
CE7IEDEM Posted September 11, 2017 Report Share Posted September 11, 2017 (edited) Kilka stron wcześniej (jakieś 3 miesiące temu) pisałem o tuningu mocowym. Poradziłem się ludzi którzy się na tym znają, zakupiłem części i oddałem replikę znajomemu który nie jedna replikę tuningował że znakomitymi skutkami. Wyszło to tak: - Precka 509mm/6.03mm Tornado (myślę jeszcze o JBU 455mm TightBore) - gumka systemy (w planie jeszcze wymiana na twardą gumkę) - komora Lonex'a - zestaw bore-up SHS'a (dysza, komora cylindra typ 0, wzmocniona głowica cylindra oraz wzmocnienia głowica tłoka - tłok 14 stalowych zębów - sprężyna M150 G&G - MBLOCK - silnik HT SHS'a - Bateria Li-po 11.1V 20C Redox'a - wzmocnione zębatki 300:100 helikalne SHS'a - dodatkowo wypodkładkowane - łożyska ślizgowe 8mm Strzelać pozostało mi tylko na semi. Na auto jest po pierwsze ciężko przełączyć tryb (coś strasznie ciężko działa selektor. Safe>semi działa luźno, ale ciężej już Semi>auto), nie wiem co z tym jest nie tak, ale to i dobrze bo nie będzie mnie kusiło zmieniać trybu ognia, a po drugie strasznie zębatki cierpią i boję się że mi się GB rozsypie. Ilości FPS nie sprawdzałem jeszcze. Ale liczę spokojnie na 470-500. To by było narazie tyle. Pozdrawiam Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Edited September 11, 2017 by CE7IEDEM Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted September 11, 2017 Report Share Posted September 11, 2017 470-500fps na M150 to by była tragedia, a nie dobrze złożona replika;) Selektor trybu ognia, to bardzo prosty mechanizm. Jeśli chodzi ciężko, to sprawdziłbym po pierwsze jak chodzi sama płytka na GB i sam przełącznik w body (z wyjętym GB). Możliwe, że wystarczy podpiłować płytkę selektora (te paski, które poruszają się w prowadnicach na GB). Może też masz jakiś brud czy coś w obrębie przełącznika selektora i to go blokuje. Dużo SHS'a jak na obciążenia związane z M150... Nie chcę krakać - trzymam kciuki, żeby Ci to długo i dobrze służyło. Czytałeś o silnikach SHS? Licz się z szybkim zużyciem szczotek. No i to lipo - duuużo bezpieczniej dla części przy tuningu mocowym jest brać 7.4 z wysokim C. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted September 11, 2017 Report Share Posted September 11, 2017 (edited) SHS daje sobie radę i ze sp160. Wczoraj oddałem z tego kolejne 500 strzałów do i pewnie już 7,5-10,5 kulek poszło przy zębatkach i tłoku shs (semi). Tyle, że zębatki 100:200. Jedyne czego bym się przyczepił to zębatki 100:300. W niczym nie są lepsze od 100:200... a są sporo głośniejsze, wolniejsze... oraz sama koncepcja lufy od tornado przy tych fps i semi only. Słaba lufa to nie jest coś fajnego przy takim strzelaniu. Jako, że nienawidzę trybu auto w czymkolwiek oprócz świnaka to zawsze ładuję najlepsze lufy, komorę i HU. Kolejne (wg mnie) niepotrzebne to bore-up SHS typ 0 i jeszcze lufa 509mm (a chcesz zmieniać na 455). Spory naddatek powietrza i duży rozrzut. Zwykłe "0" byłoby pewnie lepsze. Dodatek 20fps i większy rozrzut to niezbyt dobry deal. Masz dobrą gumę i nie myśl o wymianie o ile nadal dobrze kręci... zwłaszcza, że sporo tych polecanych (przez sklepy) twardych gumek jest nadzwyczajnie słaba do dużych fps. A te silniczki SHS wcale tak szybko nie gubią szczotek - może problem już tak nie występuje. Przy silnych springach i semi-only to wyrobienie silnika trochę potrwa. Wczoraj czyściłem karabin i szczotki cały czas w dobrej formie (a przebieg 7,5-10,5k). Spokojnie powinieneś mieć więcej. Na m120 spokojnie 400fps idzie wyciągnąć (a pewnie i więcej na dobrej sprężynie, precce, BU i szczelności). Edited September 11, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted September 26, 2017 Report Share Posted September 26, 2017 Panowie, jakie komory wrzucacie jako zamienniki stocka? Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted September 27, 2017 Report Share Posted September 27, 2017 G&P - taka sobie, bo łatwo się rozregulowuje. Ale szczelność na zielonej G&G jest. Dysza SHS'a Quote Link to post Share on other sites
vim Posted September 27, 2017 Report Share Posted September 27, 2017 ProWina. Acz nie zawsze ze specną dobrze gra. Quote Link to post Share on other sites
CE7IEDEM Posted September 29, 2017 Report Share Posted September 29, 2017 Stockowe komory Hop-up też nie są przecież złe. Moi znajomi którzy używają komór AirsoftPro sobie chwalą, ja montowałem komorę Lonex'a do M16 o standardzie TM w mojej M4. Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Pan Prezes Kaczor Posted September 30, 2017 Report Share Posted September 30, 2017 https://www.taniemilitaria.pl/pl,m4a1-sa-c01-core-half-tan-specna-arms,0,5,6,7,17466.html#.Wc-iG8ZpHcs Co o tym sądzicie? Wygląda fajnie, ale czy opłaca się kupić? Chyba lepsze od chińczyków ? Z góry dziękuje za odpowiedzi ;) Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted October 2, 2017 Report Share Posted October 2, 2017 Cześć. To jest temat o tuningu. Pytanie o model zadaj tutaj: http://forum.wmasg.p...ki-specna-arms/ Podlinkowany egzemplarz też jest chińczykiem :P Quote Link to post Share on other sites
Forzajuve Posted October 14, 2017 Report Share Posted October 14, 2017 Mam zestaw cichych głowic i potrzebuje poprawić aoe(ustawić prawidłowo).Zastanawiam się czy sorbopad można nakleić na cichą głowicę cylindra czy lepiej dać jakieś podkładki pomiędzy tłok i głowicę? Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted October 15, 2017 Report Share Posted October 15, 2017 Mam szybkie pytanie: czy zestaw wyciszonych głowic (głowica tłoka + głowica cylindra), czyli coś takiego: http://allegro.pl/element-zestaw-wyciszonej-glowicy-tloka-i-cylind-i6855360496.html montował może ktoś w gearboxach specny? - mój model to dokładniej SA-B07, ze zmienioną spręzyną na tornado M150 i LIPO 11,1 (przy mojej konfiguracji komory, precki itp. itd. daje około 530fps). Używam tylko singla więc raczej nie boje się za bardzo o silnik, ale co tam może paść tak BTW? Czy to pasuje do GB.V2 Specny (ingerencja w GB to dla mnie wciąż teren po którym poruszam się ostrożnie). Jeśli to dobry pomysł to czy daje to spore wyciszenie i czy przy montowaniu na coś uważać (taki zestaw powinien zmniejszyć/zwiększyć fps'y, czy wpływa to jakoś na wytrzymałość[czy "amortyzuje" jak SORBO]). Jeśli polecacie inny zestaw do wyciszenia to jaki (...najlepiej w rozsądnej cenie, chociaż jak ma być duża różnica to już się wykosztuje). Dodatkowo planuje wyciszyć (okleić) cały gearbox za pomocą taśmy butylowej (coś jak mata bitumiczna tylko, że ponoć znacznie skuteczniejsze. Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted October 16, 2017 Report Share Posted October 16, 2017 (edited) @Forzajuve - sorbopad można nakleić na cichą głowicę. Podkładki gdzie chcesz dać? Między tłoka a głowicę tłoka? To tylko pogorszy AOE, bo wydłuży tłok. AOE poprawia się, zwłaszcza po naklejeniu sorbo przez korektę (spiłowanie) drugiego (najczęściej) zęba na tłoku. @mothzart: strasznie dużo pytań w ramach jedengo szybkiego :icon_razz: - są to głowice do V2, więc będą pasować. Model specny jak na razie nie ma znaczenia, bo wszystkie mają GB V2 - paść Ci tam może GB, a dokładniej czoło GB może CI urwać - przyczyną jest nie do końca szczelne złożenie i duże obciążenie związane z mocą sprężyny. Czy masz zamontowany sorbopad? Albo M-block/H-clamp? Przepraszam, ale jak na niechęć do ingerencji w GB, wsadziłeś tam pierońsko mocną sprężynę. - czy dobrym pomysłem jest wsadzenie cichych głowic? Kto wie. W głowicach najważniejsza jest szczelność. Ciche głowice tłumią dźwięk uderzenia tłoka w głowicę cylindra. Nie tłumią dźwięku stockowego silnika jęczącego pod sprężyną M150. Nie tłumią też dźwięku sprężyny na prowadnicy. Czy będzie to "spore" wyciszenie? Znowu nikt Ci tu nie powie, bo nie wiemy co jest największym źródłem hałasu w przypadku Twojej repliki. Więc co chesz wyciszyć tak na prawdę? O wyciszaniu repliki jest gdzieś temat albo kilka. Podstawa, to szczelny układ w obrębie tłoka. Cicho pracujący silnik, dobrany do sprężyny. Z tego, co na razie opisałeś (M150 dające TYLKO 530fps i bez innych działań w GB, bez sorbo lub mblocka???), wróżę z fusów rychłą śmierć Twojemu gearboxowi :icon_razz: Edited October 16, 2017 by Majkhel Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted October 16, 2017 Report Share Posted October 16, 2017 wiem, troszkę się rozpisałem, jakoś tak zawsze samo mi wychodzi, z tutaj od razu z góry przepraszam za lekki chaos i natłok pytań/zagwozdek ;) Co to spraw technicznych to wcześniej była tam SP140 (Guarder), i troszkę przemieliła (ok.2k, część nawet w trybie auto, ok.500fps - ale po 1,5 roku leżenia sprężyna się zbiła i dawała 460fps), po czym jak wymieniałem sprężynę na M150 (Tornado) to rozkręcałem cały GB i nie zauważyłem jakiś wyraźnych śladów zużycia, GB prezentował się ładnie na moje oko. Ponadto ogólnie po włożeniu M150 replika nie wyje jakoś niemiłosiernie, wręcz przeciwnie zaskoczyła mnie kultura pracy (wydaje mi się tylko że sporo hałasu generuje niełozyskowana spręzyna lub AOE [takie jakby krótkie "bo-ing-ing-ng", choć to ciężko opisać] ale najwięcej hałasu to uderzenie tłoka o cylinder (końcowy fragment "hałasu" (stuknięcię) dość konkretnie się wyróżnia (szczególnie przy pustym strzale)). Ale tak jak pisałem wcześniej nie jest to nic czego bym już nie słyszał w moich innych relpikach i ogólnie słuchając replikę "z odległości" ok. 50-80cm (trzymając ją wyciągniętą) nie słyszę wyraźnej różnicy między moją Specną, moimi innymi (słabszymi) replikami czy też replikami innych osób na strzelankach. Natomiast chciałbym ją wyciszyć jak najbardziej się da (stąd pomysł na taśmę butylową i oklejenie GB cienką warstwą). Nie mniej jednak co do wytrzymałości to chyba zastosuje się do rad i zamontuję sorbo (jedyne czego się tylko boję to spadek FPS), doszczelnię stockową głowicę cylindra teflonem i zobaczymy co się będzie działo (ile fps? jakie wyciszenie). Jedyne czego żałuję to, że w Specnach spręzyna nie jest na łożyskach po żadnej ze stron Przy okazji pytanie - bo napisałeś i to dużymi literami, że na m150 replika daje "TYLKO" 530fps (czy to naprawdę jest mało jak na m150, czy to była ironia? :) ...nie znam się aż tak bardzo na tuningu mocowym i nie wiem czy to dużo (jak dla mnie dość sporo) czy powinno być więcej. Ogólnie to zestaw jest taki: - precka guardera - komora ProWin - gumka GG zielona Co byś zrobił / byście zrobili na moim miejscu co by replika działała ciszej ale abym jednocześnie utrzymał poziom fps na tym (lub wyżyszm) poziomie? M-Block odpada tak mi się wydaje, kiedyś to mierzyłem i on by nie wszedł przy komorze prowin, h-clamp? nie wiem... sorbo? sorbo może przy okazji troche wyciszy (tu ponoć też loteria, raz wycisza, raz brak różnicy), ale może zjeść fps'y, teflonem pooklejać co się da? ..zawsze można ...zmieniać głowice(tłok,cylinder)? Sam nie wiem ...sorki, że się rozpisałem ale mam lekki chaos decyzyjny w głowie odnośnie tego tematu. Na koniec dodam, że fps'y (i wytrzymałość GB) są dla mnie większym priorytetem niż super-ultra-ninja wyciszenie. Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted October 16, 2017 Report Share Posted October 16, 2017 530 fps na M150 to taki sobie wynik, podobnie jak 500fps na M140. Lucek złożył mi 515fps na M130. Szukałbym więc nieszczelności. Komora dobra, gumka gruba, więc tam powinno być dobrze. Natomiast pytanie jak ze szczelnością w cylindrze (masz efekt strzykawki przy mocnym ściśnięciu? Sprężynę masz mocną, więc i test trzeba z dużą siłą wykonać) i na dyszy. Głośny dźwięk stukania głowicy tłoka o głowicę cylindra sugeruje, że gdzieś tam może być nieszczelność. Dyszę masz uszczelnioną? Dawałeś trochę smaru na oring głowicy tłoka? No i na koniec, czy dysza dobrze się uszczelnia z gumką (test papierka na podajniku kulek komory HU) Tak, przy prowinie, mblock odpada. Sorbo natomiast zje Ci maksymalnie 10fps (raczej bliżej 6), a zdecydowanie pomaga w zmniejszeniu naprężeń dla czołą GB. Więc nie ma co się szczypać. Ciekawe, że silnik ciągnie M150. Starsze serie jęczały już przy M140. Quote Link to post Share on other sites
Forzajuve Posted October 16, 2017 Report Share Posted October 16, 2017 Mi silnik specny padł po 1tys kulek,potem wyrwało pierwszy metalowy ząb z tłoka razem z kawałkiem tłoka(shs 14 metalowych zębów). Mam wyciszone głowice shs i nie ma prawie różnicy w porównaniu ze stockiem. Uszczelniona dysza(jest strzykawka). Chciałem tylko poprawić AOE ,teraz mam tłok shs z 7 stalowymi zębami i plastikowe zęby same się zjechały.Muszę troszkę cofnąć tłok i dlatego myślałem o sorbo lub podkładce pomiędzy tłok i głowicę tłoka. Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted October 16, 2017 Report Share Posted October 16, 2017 (edited) @Majkhel: Dzieki za wyklarowanie i konkretną odpowiedź, trochę mi wyjaśniłeś i troche uspokoiłeś, szczególnie z tym sorbo [już wiem, że to konieczność] :icon_smile: Plan mam następujący: 0. Okleje GB tasmą butylową i zobaczymy co to daje (taki bardziej eksperyment, może nawet rączkę okleje butylem) ...i oczywiście dam tu zaraz znać bo widzę, że jeszcze chyba nikt w tą stronę nie kombinował na forum :icon_smile: 1. Jak już się wezmę za tuning pod kątem wyciszenia to zaczne od sorbo, zobaczymy efekty wyciszenia i fps'y ...ewentualnie pomyśle nad jakąś głowicą tłoka, zostawiając głowicę cylindra jak jest (szczególnie jak już sorbo będzie przyklejone) BTW: Czym przyklejać SORBO? Jakąś dobrej jakości kropelka styknie czy może się wykruszyć i raczej jakiś specjalistyczny klej? 2. Jakoś zacznę działać w związku z radami: Dyszę masz uszczelnioną? Dawałeś trochę smaru na oring głowicy tłoka? No i na koniec, czy dysza dobrze się uszczelnia z gumką (test papierka na podajniku kulek komory HU) ...co do tych 3 rzeczy nic z tego nie robiłem, jedyne co to wymieniłem oring głowicy tłoka, choć prawie w ogóle nie był zjechany - może to niedobrze, może tam właśnie jest nieszczelność (ale przy kolejnej wizycie dam smaru (mam takowy). Nie ingerowałem w ogóle w głowicę cylindra - tam myślę co by trochę poszaleć z teflonem. A co do dyszy to w ogóle nie wiem jak się za to zabrać, choć mam nawet uszczelki do dyszy. Natomiast ten test papierka to domyślam się że chodzi o to żeby włożyć od dołu do HU delikatnie "na luźno" kawałek chusteczki i przy strzale bez maga podpiętego zobaczyć czy powietrze ucieka "dołem" kiedy dysza się "łączy" z gumką HU? Dobrze rozumiem? EDIT----- ...aha a co do silnika to bez najmniejszego problemu ciągnie m150, nawet w trybie auto ładnie działa i nie grzeje się, chociaż nigdy nie dałem dłuższej serii niż 4-8 kulek (choćby dlatego że magazynek nie nadążał podawać ;P), ale ROF i reakcja na spust jest konkretna po zmianie na 11,1, bo SP140 chodziło na 7,4 i jak spadało napięcie to już słychać było jak cały mechanizm działa, tak zwalniało. Edited October 16, 2017 by mothzart Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted October 17, 2017 Report Share Posted October 17, 2017 (edited) Sorbo cyjanoakrylowym elastycznym. Przy okazji podlinkuję TEMAT O SORBO na przyszłość. Na Twoim miejscu wymieniałbym części dopiero, jak się okaże, że nie ma szczelności i nie da się jej uzyskać taśmą teflonową i/lub smarem. Dyszę uszczelnioną możesz kupić. Jak masz prowina, to stockowa dysza specny jest zdaje się ciut krótka (tam było chyba niecałe 21mm). W takim razie tam właśnie może być nieszczelnie. Przy nakładaniu dyszy z oringiem na prowadnicę głowicy cylindra, posmaruj delikatnie prowadnicę olejem (nie olejkiem) silikonowym - ładnie namaści uszczelkę, przedłuży żywotność i poprawi szczelność. Nie za dużo, bo inaczej nadmiar smaru wypluje Ci w gumkę HU, i podkręcenie diabli wezmą. Możesz zawsze kilka strzałów oddać na sucho bez lufy, żeby się przedmuchało. Tak samo możesz potraktować oring głowicy tłoka (cylindra też, ale on się nie porusza). I znów nie za dużo, bo nadmiar wylatuje przodem. Test papierka - odwracasz replikę gniazdem magazynka do góry i przez niego kładziesz kawałek papieru na wlot podajnika kulek komory HU. Jeśli przy oddaniu strzału papierek Ci podleci do góry, to znaczy, że jakaś część powietrza, które powinno w całości (teoretycznie) z dyszy pójść w lufę (dzięki uszczelnieniu z kołnierzem gumki), ucieka drugim dostępnym otworem, czyli właśnie przez ten wlot podajnika kulek. Oczywiście papierek ma prawo się poruszyć, bo jednak strzał, szczególnie pusty, wiąże się z drganiami. Ale jeśli poruszy go powietrze pod ciśnieniem, efekt będzie wyraźnie inny. Z tym udźwigiem sprężyny 140 na lipo 7,4V w stosunku 11.1V. W baterii ważne jest nie tylko napięcie, ale też współczynnik C i pojemność. Razem składają się na prąd, który dostarczany jest silnikowi. Samo napięcie, przy takim samy C i pojemności, nie przekłada się na zdolność pociągnięcia mocnej sprężyny, tylko na reakcję na spust i ROF (prąd przepływa szybciej, a nie w większej ilości). Edited October 17, 2017 by Majkhel Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted October 18, 2017 Report Share Posted October 18, 2017 Tym razem na prawdę postaram się jak najkrócej: 1. Czy głowicę cylindra teflonować "pod uszczelką" czy "nad" i ile warstw? ...i czy dawać tam też smar teflonowy? (chyba nie? nie wiem) 2. Chciałbym jednak kupić (po założeniu sorbo) nową głowicę tłoka bo stockowa o ile się nie mylę nie ma łożyskowania. Jaką polecacie, jaka dobrze doszczelnia? 2a.Czy jest istotne łożyskowanie spręzyny po obu stronach - na moją logikę jeżeli jest po KTÓREJKOLWIEK ze stron jest łożyskowanie to już sprężyna się prostuje 2b. Czy istnieją jakieś dobre głowice tłoka wyciszone, ale nie na zasadzie wypustki (bo wtedy OFC to wiem, że potrzebna jest głowica cylindra z miejscem na tego "pryszcza" :) 3. Jakie uszczelnione dysze polecacie? (chociaż wydaje mi się że stockowa, choć może być nieszczelna to nie ze względu na fakt że jest za krótka - chociaż test papierka był niejednoznaczny [robiłem w nocy półprzytomny, a teraz jest wsio porozkręcane]) 4. Jak zrobić ten cały "test strzykawki"? Ogólnie zamysł rozumiem, ale nie wiem jak ręcznie wcisnąć tłok tak szybko żeby uszczelka się rozszerzyła? 5. Jakiego dokładnie cyjanoakrylu elastycznego używaliście do sorbo? 6. Czy "okienko" w którym widać spręzynę w GB może być zasłonięte, cz nawet zaklejone np. taśmą butylową? ...i odnośnie taśmy butylowej, hehe... okleiłem i niby trochę ciszej było, ale ledwo odczuwalne. Ale największy problem, że ta taśma to jakby guma do żucia (no może ciut łatwiej odklejać) i przy każdej zmianie w GB trzeba wszystko odklejać - MASAKRA. Spróbuje jeszcze okleić od wewnątrz korpus, może nawet da lepsze efekty. Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted October 18, 2017 Report Share Posted October 18, 2017 ad.1 Ja bym dał taśmę teflonową bardziej pod i na uszczelkę. Ile się da, aby się udało wcisnąć w cylinder. Więcej jak 3 pełne warstwy pewnie się nie uda :) Smar teflonowy nie - jak już, to olej silikonowy na uszczelkę jako odżywka i spulchniacz. Tylko wtedy taśma telfonowa będzie Ci się ślizgać, więc raczej albo to, albo to. ad.2 Głowica nie doszczelnia, doszczelnia oring na niej. Polecam głowice POM (lżejsze niż aluminiowe, co ma znaczenie w ziązku z dużą siłą sprężyny i przekłada się na ciut mniejszą siłę bijącą w czoło GB). U mnie działa SHS/SS.Najważniejsze, żeby oring dobrze działał. W innej replice wymieniłem sam oring na stockowej głowicy na jakiś z castoramy i działa. ad.2a., Z obu stron? Masz na myśli przy głowicy tłoka, czy jeszcze gdzieś dodatkowo? ad.3. Z oringiem w środku ;). Nieszczelność samej dyszy bierze się z braku oringa. Uszczelnianie z gumką przy strzale to inna sprawa i często bardzo indywidualna. U mnie od 2 lat działa aluminiowa SHS. Ale może być też plastikowa. Byle bez ostrych krawędzi. ad. 4. test strzykawki nie musi być robiony szybko, ale warto, aby był zrobiony z dużą siłą. Możęsz go zrobić w rękach, może zrobić w GB. W rękach - złożony cały cylinder ze wszystkimi uszczlnieniami i dyszą. Zatykasz palcem dyszę i wkładasz do cylindra złożony tłok. Po minięciu okienka/otworów w cylindrze, powininen pojawić się opór sprężanego powietrza. Właśnie jak w strzykawce. Ściśnij mocno i zobacz, czy opór uda się pokonać. Najlepiej, jak się nie uda :) W GB - składasz cylinder jak wyżej i montujesz razem z odciągniętym do tyłu tłokiem w GB. Montujesz też popychacz dyszy, co ustawia ją w przednim położeniu, jak przy strzale. Skręcasz GB, przede wszystkim śrubami wokół cylindra. Potem znów zatykasz palcem dyszę i przez otwór od strony prowadnicy sprężyny wprowadzasz (na przykład płaskim śrubokrętem) tłok do cylindra. Znów powinien pojawić się opór i znów najlepiej, żeby nie udało się go pokonać. Ad. 5. Użyłbym Pattex SOS elastycznego - nie zastyga od razu, tylko da Ci parę sekund na korektę ułożenia zanim chwyci na dobre. Ad. 6. Nie wiem. Teoretycznie tamtędy wchodzi większość powietrza zasysanego do tłoka. Ale GB ma też inne otwory i ogólnie nie jest szczelny, więc może to nie mieć wpływu. Quote Link to post Share on other sites
IIJoEyII Posted October 18, 2017 Report Share Posted October 18, 2017 (edited) Siemka posiadam SA-B05 i chciałbym zmienić w niej przednią szyne na dłuższą. Jaki front mogę kupić by to było kompatybilne z tym karabinem. On ma wypukłość na górnej szynie którą się skręca i bardzo mnie to myli czy będe mógł jakiegoś kaymoda zamontować Edited October 18, 2017 by IIJoEyII Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted October 18, 2017 Report Share Posted October 18, 2017 @Majkhel: Ogromniaste dzięki za sporo info - po prostu o ile repliki (budowa, naprawy, "patenty: itp. itd.) już na prawdę ogarniam dobrze to kwestie związane z GB jakoś zawsze omijałem (tylko trochę o sprężynach czytałem), głównie z jednego powodu - plomby i gwarancji której nie chciałem utracić. i tylko odpowiem na jedno: ad.2a., Z obu stron? Masz na myśli przy głowicy tłoka, czy jeszcze gdzieś dodatkowo? Mam na myśli łożyska na prowadnicy sprężyny, tam też są i pełnią tą samą funkcję, ale na moją logikę jak jest z jednej to z drugiej już nie jest konieczny bo sprężyna i tak się wyprostuje, może tylko minimalnie szybciej, no i mniej miejsca na sprężynę - teoretycznie więcej FPS ale chyba to nie jest raczej metoda na zwiększanie fps'ów ;) Biorę się za robotę i dam znać cóż za stwora zmontuje :) Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 @IIJoEyII: ten "garb" jest częścią frontu, więc jak go zdemontujesz (front), to razem z garbem i potem do korpusu przyczepisz teoretycznie każdy keyomd z montażem na pierścień. Niestety nie robiłem nigdy czegoś takiego, więc nie pomogę z wyborem konkretnej firmy. Ale garb ten garb nie jest żadnym problemem. Quote Link to post Share on other sites
IIJoEyII Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 Wychodzi na to, i w kleje dla potomnych. https://gunfire.pl/product-pol-1152201895-Zespol-szyn-RIS-do-replik-typu-M4-M16.html Jest to szyna składana z 2 połówek Montowane na delcie Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted October 19, 2017 Report Share Posted October 19, 2017 (edited) Ale to nie jest Keymod. Nawet pisze w opisie - zespół szyn RIS. To jest keymod: https://gunfire.pl/p...mod-czarny.html (z szyną RIS na grzbiecie) Edited October 19, 2017 by Majkhel Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.