Oksi Posted December 28, 2017 Report Share Posted December 28, 2017 Witam, Mam replikę ASR115 firmy APS i nie jestem do końca pewny, na czym polega różnica między zestawami bore up do M4A1 a do M16. Jestem "w przeddzień" zakupu i nie chciałbym strzelić samobója ;) Jeżeli jest różnica, który powinienem zakupić? Specyfikacja gb: - SP120 Ultimate - tłok SHS z 3 stalowymi - głowica tłoka wzmocniona alu SHS - zębatki helikalne 16:1 Ultimate High Speed - czarne łożyska ślizgowe SHS Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted December 28, 2017 Report Share Posted December 28, 2017 Masz tam lufę 390mm. Po co ci bore up? Quote Link to post Share on other sites
Oksi Posted December 28, 2017 Author Report Share Posted December 28, 2017 Mam 410 fps, bore up nie zwiększy mi osiągów? Nie chcę mocniejszej sprężyny wsadzać. Poza tym, chciałbym stockowe części wymienić na coś trwalszego, choćby na przyszłość, żeby mieć z głowy. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted December 28, 2017 Report Share Posted December 28, 2017 Bore up to słabe rozwiązanie. Zwłaszcza guarder. Wkładanie BU do zwiększenia osiągów jest bez sensu - nie zauważysz tych kilku fps w polu. Już lepiej kup dobrą lufę laylax. Ja bym wymienił głowicę alu na dobre tworzywo czy tam wyciszoną lub silikonpada, dał łożyska kulkowe dobrej firmy (jak masz dziury na 8mm). Tłok możesz przy okazji odchudzić. No i może sprawdził szczelność układu, bo fps masz niskie. Quote Link to post Share on other sites
Oksi Posted December 28, 2017 Author Report Share Posted December 28, 2017 Mam promyka i komorę prowina. Który tłok i głowicę polecacie? Ew, proszę o delikatne naprowadzenie, czym jest silikonpad... :) Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted December 28, 2017 Report Share Posted December 28, 2017 (edited) Modyfikacja głowicy cylindra. Zdzierasz gumę do czysta. Nakladasz silikon, formujesz z niego zderzak (dysza w osłonie w wiertarke i krecisz). Potem robisz dziurę by powietrze dostało się do dyszy. Odciaża to gb. Lepiej niż sorbo - sorbo ma lepsze właściwości - o ile damy mu czas na rozprężenie. W buildach hi-speed sorbo nie ma czasu na powrót do pierwotnego kształtu i pochłania mniej energii. Kiedyś było to popularne, obecnie chyba więcej w US się to robi. Edited December 28, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Oksi Posted December 28, 2017 Author Report Share Posted December 28, 2017 Okej, zastanowię się. A jak sprawdzić szczelność układu? Quote Link to post Share on other sites
gratek Posted December 28, 2017 Report Share Posted December 28, 2017 Bore up to słabe rozwiązanie. Zwłaszcza guarder. Mógłbyś wyjaśnić dlaczego (poza chromowanym cylindrem)? Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted December 28, 2017 Report Share Posted December 28, 2017 A to już jakiś czas temu było - ja wiem, że cylinder jest miękki i częste problemy ze szczelnością na głowicy tłoka. Wallop pisał jeszcze o częstych przypadkach padniecia głowicy tłoka. No i sam BU - po co dawać jeszcze więcej powietrza, do układu z krótką lufą? Już na stock lufie cyl. Typ 2 to za dużo.... przy założeniu szczelności. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted December 30, 2017 Report Share Posted December 30, 2017 Tylko bez spiny proszę... 1. cylindry są bardzo miękkie 2. we wszystkich bu guarder'a jakie miałem padła głowica tłoka, kiedyś montowałem je w prawie każdej replice do momentu dowiedzenia się o dawkowaniu powietrza 3. bu są dobre o ile zostaną dopasowane do długości i objętości lufy, wagi kulek i sprężyny 4. Ze szczelnością bywa różnie, ale większych problemów nie ma - tak czy siak w każdym zestawie pneumatyki czy nawet osobno kupionej głowicy tłoka/cylindra, zawsze dopasowuję o-ringi. Najlepiej zespół pneumatyki złożyć samemu. Lepszy borek to Systema, a jeszcze lepszy Modify. Osobiście jednak jestem za standardowym zespołem pneumatyki, kupnem cylindra typ0 i nawierceniu go w odpowiednim miejscu. Potem polerka na lustro, dopasowanie głowic, dyszy, dorzucenie lepszego zderzaka. Wsio. Jeśli chodzi o chromowany cylinder guarder'a... jest lepszy od bu, ale... lepiej kupić Systemę/Lonex'a lub Promyka. Guarder szybko traci powłokę chromową i zaczyna się zezłacać (pod spodem jest miedź). Typ2 podchodzi do 500mm, ale dla lekkich kulek i małych fps'ów. Tu, jak wyżej wspomniano mamy lufkę 390mm 6,04mm co daje nieco ponad 11cm3 objętości. Dla takiej lufy odpowiedni będzie typ3 lub typ pomiędzy 3, a 2 (coś w stylu typ3bu). Oczywiście można testować też typ2 pod cięższe kulki 0,3g+. Biorąc pod uwagę, że replika prawdopodobnie nie jest szczelna nie będzie to głupie. Jednak... najpierw szczelność. Co do seta wymienionego w pierwszym poście: tłok wymień na tłok z pełną metalową szczęką - polecam Retro Arms (jest zajebisty i cenowo znośny) kup plastikową głowicę tłoka (polecam ultimate, modify lub retro arms) Sorbo... sorbo jest kijowe, mam coś lepszego ;) PS: najlepiej oddaj na serwis :) Quote Link to post Share on other sites
Oksi Posted December 30, 2017 Author Report Share Posted December 30, 2017 Okej, dzięki za odpowiedzi, wiem na czym stoję ;) Quote Link to post Share on other sites
cramlorth Posted March 29, 2018 Report Share Posted March 29, 2018 (edited) Witam, nie wszystko rozumiem nie znam się, dlatego zapytam wprost. Czy system bore up shs z cylindrem typ 0w zestawie, to dobra zamiana do repliki w której mam: cylinder typ 1, wymienione już zębatki, łożyska kulkowe, lufe precke o długości 390? Widze, że kolega podobną ma lufe, z tym, że ja już kupiłem bore up a dopiero zadaje pytanie :( Chciałbym wiedzieć, czy dostane kilka fps i metrów plus celność na której mi zależy. Aktualne skupienie jest dobre na 50 metrach. powyżej rozrzuca. Wolałbym nie pogorszyć sytuacji. Jesli lufa jest nieodpowiednia to jaką polecacie? Edited March 29, 2018 by cramlorth Quote Link to post Share on other sites
Karol88 Posted March 30, 2018 Report Share Posted March 30, 2018 Borek SHS to dno. Lepiej już zwykle części wsadzić. Sprawdź na cięższych kulkch Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted March 30, 2018 Report Share Posted March 30, 2018 Tak jak wyżej, borek SHS'a to dno jednak jak już kupiłeś to go zostaw i po prostu popraw. Przy lufie 390mm i cylindrze typ0 niestety będziesz mieć olbrzymi rozrzut. Tak jak karol mówi, cieższe kulki mogą pomóc. Dobrze gdybyś miał chrono i mógł sprawdzić spadki energii. Jak poprawić to co masz? Po pierwsze dopasuj o-ringi tak by pneumatyka była szczelna. Dyszę też należałoby sprawdzić pod kątem spasowania z gumką - tutaj ważna jest także osiowość. Po uzyskaniu 100% szczelności na całym układzie, musiałbyś sprawdzić jakie spadki energii masz na typ0. Jeśli przykładowo używasz docelowo kulek 0,3g, sprawdź jaką masz energię na 0,25g i jaką na np. 0,36g. Przy idealnie szczelnej replice, tej lufie i cylindrze typ0 na 0,25, 0,3g powinieneś mieć mniej energii niż na 0,36g. Wszystko tutaj będzie zależeć od wagi kulek, którą chcesz używać. Potem musisz testować i wymierzyć/wyliczyć miejsce w którym będziesz musiał nawiercić cylinder. Po nawierceniu polerka i montujesz wszystko do kupy. Znów testujesz. Bez chrono będzie kiepsko :P Quote Link to post Share on other sites
cramlorth Posted March 30, 2018 Report Share Posted March 30, 2018 W porządku, dzięki za pomoc :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.