mareq Posted September 6, 2018 Report Share Posted September 6, 2018 Vlad - magazynki dwurzędowe generalnie mają problemy przy kiepskich kulkach pokroju Armatecha itp oraz często nie lubią się z ciężkimi kulkami od 0,36 w górę. Żeby stg-om zmniejszać prędkość do 350 fps to na dzień dobry musiałyby mieć ze 450, żeby róznica była widoczna. Dodatkowo jak wsadzisz tam słabszą sprężynę to wzrośnie rof. Wystarczy, żeby każdy gracz miał odpowiednią ilość kulek niezależnie od pojemności magazynka. Szanse się wyrównają. Nadal się upieram przy moim pomyśle odmiedzania ilości kulen na szybkoładowarki. Wiem, że ci mają RC, LC czy RC będą troszkę poszkodowani, bo kilka kulek wypada przy zmianie magazynka. W przypadku HC fajny byłby układ elektroniczny, który po wystrzeleniu powiedzmy 50kulek blokowałby replikę na kilka sekund symulując przez to wymianę magazynka. Quote Link to post Share on other sites
wania56 Posted September 8, 2018 Report Share Posted September 8, 2018 Jako posiadacz kilku replik historycznych pozwolę sobie na przedstawienie swoich spostrzeżeń. Problem z STG czy Pepeszą leży właśnie w rodzaju magazynków czyli HC. Mając podpięty magazynek, w którym mamy w piz@%u kulek i nie musimy myśleć ile jeszcze zostało do wymiany magazynka utrzymuje się tendencja do siania gdzie popadnie. Dla porównania mam Berettę 1938, która osiągami nie ustępuje STG. Różnica jest jednak w magach bo tu mamy LC na 50 kulek. Po wystrzeleniu pewnej ilości w głowie zapala się lampka "ile zostało? może zaraz trzeba będzie zmienić magazynek? nieprzyjaciel coraz bliżej więc trzeba strzelać z rozwagą i wtedy kiedy mam pewność trafienia". W STG przerobiłem 4 magazynki na midy po 110 kulek. Teraz biega się z tym całkiem inaczej bo sama wymiana magazynka jest dość niewygodna (gabaryty repliki + dość nieergonomiczne ładownice, z których trzeba wyjąć magazynek, włożyć pusty i jeszcze ją zapiąć żeby ich nie pogubić). W Pepeszy to samo. Dorwałem 2 oryginalne magazynki łukowe i przerobiłem na MC po 65 kulek. Dwa w zupełności starczają bo replika ma przyzwoitą celność i przy strzelaniu z rozmysłem nie trzeba drum'a bez dna żeby coś zdziałać. Pewnie Koledzy z amerykańskiej strony ASH przerabiali coś podobnego z Thompsonami, do których są dostępne magazynki HC jak i MC. Uważam, że jedynie magazynki inne niż HiCap zmienią obecną tendencję STG, Pepeszy i innych do robienia za miniaturowe karabiny wsparcia. Zasypywanie HC do połowy nic nie zmieni. Z Mid'ami czy Low'ami limity amunicji mają sens bo jeszcze bardziej zmuszają do większego myślenia jak ustrzelić wroga przy jak najmniejszym zużyciu amunicji. Zresztą w przeciągu ostatnich lat praktyka pokazała, że ograniczenia dla replik z HiCap'ami sie nie sprawdziła. Może więc przyszła pora na spróbowanie tego co opisałem powyżej. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted September 13, 2018 Report Share Posted September 13, 2018 W dniu 8.09.2018 o 10:47, wania56 napisał: Z Mid'ami czy Low'ami limity amunicji mają sens bo jeszcze bardziej zmuszają do większego myślenia jak ustrzelić wroga przy jak najmniejszym zużyciu amunicji. Zresztą w przeciągu ostatnich lat praktyka pokazała, że ograniczenia dla replik z HiCap'ami sie nie sprawdziła. Może więc przyszła pora na spróbowanie tego co opisałem powyżej. Bardzo rozsądny komentarz . Quote Link to post Share on other sites
Meister Posted November 8, 2018 Report Share Posted November 8, 2018 Ja jeżdżę ze swoim StG i pełnej stylizacji na weekendowe strzelanki (Mokry Ług), gdzie liczba graczy powyżej 100 to normalka. W przeciągu 5 godzinnej gry jest masa kontaktów i zwykle wywalam może 1, bardzo rzadko 2 HC, co na takie zagęszczenie celów nie jest wysokim wynikiem, więc moim zdaniem można nie nadużywać HC, ale trzeba chcieć. Przeglądając forum (na wydarzenie nie miałem jeszcze przyjemności przyjechać), jest oczywiste, że ASH rządzi się swoimi prawami i nawet jako użytkownik StG jestem zdania, że powinien zostać jakoś uregulowany. Zgodzę się z Wanią, że zastosowanie MC miało by dużo sensu, nawet kilka przerobiłem parę dni temu. 100-110 kulek na magazynek to nie jest dużo jak na realia asg, 1 mag w broni, 3 w ładownicy i powinno być ok. Z własnego doświadczenia też potwierdzę, że przeładowanie, szczególnie w pozycji leżącej, nie należy do najwygodniejszych i najszybszych. Ludzie mogą narzekać, że to dodatkowe koszta, ale przecież asg nie należy do najtańszych hobby. Poza tym aby uczynić środowisko ASH jeszcze lepszym, można się troszkę poświęcić. Pozdrawiam :) - H.M. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted November 23, 2018 Report Share Posted November 23, 2018 Smarowanie magów nieco pomaga i nie powinniśmy zostawiać kulek w magach po grze. JA osobiście jeśli nawet mi zostaną zrzucam je a magi traktuje olejowym sprayem np 1sek dawka na maga. Sam pomysł Marka mi się też podoba a szczególnie zasada doładowania z op Husky. Rof natomiast to nie tylko typ sprężyny ale głównie przełożeń zębatek w replice. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted November 23, 2018 Report Share Posted November 23, 2018 Nie smarujcie magów. Pewnie będą od tego lepiej podawać kulki ale co z tego jak zabrudzona gumka hu nie będzie ich podkręcać i będzie 30 m zasięgu. Quote Link to post Share on other sites
Bullet 83 Posted July 9 Report Share Posted July 9 Cześć z racji że na naszych grach każda ze stron dorobiła się już RKM-u chciał bym poruszyć temat ustalenia jakiś oddzielnych zasad dla tego rodzaju replik.Prosił bym posiadaczy wyżej wymienionych i resztę środowiska o zabranie głosu w dyskusji.Zbalansujmy to jakoś żeby ten typ uzbrojenia był czymś pomiędzy jednoosobową armią a kawałem ciężkiego żelastwa wymagającego ładowniczego i skrzynki na amunicji. Quote Link to post Share on other sites
Bullet 83 Posted July 9 Report Share Posted July 9 Moja propozycja to 300 kulek w trzech magazynkach po 100 przy osobie grającej rkm-em i kolejne 3 magazynki po 100 rozdysponowane po członkach drużyny type 96, bren , zb 26 strzelające z podparcia co do BAR-a mam problem był używany nie tylko z podparcia może poprostu zastosujmy powiedzmy 70 kulek w magu i dajmy mu strzelać normalnie. Quote Link to post Share on other sites
Bullet 83 Posted July 9 Report Share Posted July 9 Zapraszam do dyskusji mam type 96 i żeby się dostosować muszę sam po przerabiać magazynki z hi-cup na mid a jak jest w pozostałych replikach ? Quote Link to post Share on other sites
Basil Posted July 9 Report Share Posted July 9 Dla mnie rozdysponowanie amunicji po drużynie to fajny pomysł, bliższy temu jak funkcjonowały RKM w realu. Jak nie ma sie tyle magów do rozdania to może być też szybkoładowarka albo woreczek, do przemyślenia. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted Monday at 10:25 AM Report Share Posted Monday at 10:25 AM (edited) Moim zdaniem powinniśmy ustalić normy kulek tak by były one realne w grze. Strzelamy najczęściej w lesie gdzie skuteczność naszych kulek jest ograniczona krzakami powodującymi rykoszety. Z 4T i Pm na ogół problemu nie mamy i pozostaje od lat KM/RKM, tym bardziej że pojawia się więcej modeli na rynku a ich liczba powiększać na naszych grach. Do tego dochodzi manewrowanie długą i ciężką bronią, strzelanie z podparcia, często w pozycji leżącej na dwójnogu podniesionym na max, gdzie i tak nic nie widać. Proponuję wprowadzenie przelicznika 1:2 względem naboju a kulki BB 4T --> 100 bb to w przeliczniku 1:2 daje nam 50 naboi , oceńcie sami czy wystarczy ? IMO to się sprawdzało. PM --> 200 bb to według mnie mało, zarówno dla MP40/ MP18/STEN/Thompson magazynek zawierał 20-30 naboi a żołnierz przeciętnie brał ich 6 szt. W tym przypadku dla PM mamy tzw real ( ok 200szt). Biorąc pod uwagę zasięg i skuteczność w lesie powinniśmy mieć na uwadze przelicznik nabój/BB --> 1:2 co daje jakieś odzwierciedlenie na 300-350 bb na PM. Thompson miał oczywiście 20 szt ale wyrównywał to mocą pocisku 0,45. Dlatego proponuję 300 bb na wejściu do gry. Możliwość wymiany magów z kolegami jak braknie I oczywiście najtrudniejsze czyli KM/RKM W realu rolą RKM i KM miało być wsparcie atakującej drużyny poprzez zabezpieczenie perymetru, przygniecenie punktu oporu npla. W obronie krycie ogniem podejścia z pozycji stacjonarnej i umocnionej ( okop , bunkier ). Ilość KM/RKM na stronę limitujemy w zasadach danej gry. Z tego powodu nie ma ich zbyt wiele, 2-3 szt na stronę. Ta broń powinna jednak budzić respekt, dawać mocne wsparcie stronie i w obronie i w ataku. Obsługa RKM/KM to nie są szturmowcy z PM ami poruszającymi się szybko, skokami. Podejście, ustawienie i przygotowanie broni wsparcia nieco czasu zajmuje. Ci co grają KM, dobrze to wiedzą. Jeśli chcemy podnosić realizm gry, powinniśmy to uwzględnić. Dlatego proponuje podobnie jak w przypadku pozostałych układ nabój / bb 1:2 ale z pewną modyfikacją dla RKM u. Taśmowe zasilanie MG42/34 to taśma 250 naboi stąd 500 bb spokojnie wystarczy. Druga taśma w skrzynce amunicyjnego, przygotowana w woreczku a 500bb lub podobnie, "by nie sypać bb na oko". Doładowanie, powinno jednak być możliwe tylko momencie zakończenia pierwszej taśmy, bez możliwości dosypywanie kulek w trakcie strzelania. Podsumowując 1000 bb na wejściu do gry RKM Pojawiło się ich więcej i zapewne pojawią się nowe modele Typ 96, ZB26, BAR. Każdy ma inne magazynki, inne pojemności. W realu to 20-30 naboi na magazynek. Tutaj rodzi się problem o którym wspominał @Bullet 83. Przelicznik 1:2 kiepsko by się sprawdził w porównaniu z PM i lepiej wypada 1:3. Moja propozycja to 100 bb na magazynek i 800 bb na wejściu podzielona na magazynki. BAR mid-cup 140 bb ZB mid-cup 110 bb Typ 96 hi-cup 700 bb Pozostaje pytanie jak mają być rozlokowane, co w przypadku braku magazynków, etc. Podzieliłbym to na 1/2, czyli 400 bb w magach ma strzelec KM a pozostałe 400bb amunicyjny. Pomysł @Basil by braki zastąpić ładowarkami lub woreczkami jest ok do czasu uzupełnienia sobie zakupów. Poddaję to pod dyskusję ale rzeczowo z argumentami. Edited Monday at 10:31 AM by Vlad Quote Link to post Share on other sites
Meister Posted 9 hours ago Report Share Posted 9 hours ago W dniu 21.07.2025 o 12:25, Vlad napisał: Taśmowe zasilanie MG42/34 to taśma 250 naboi stąd 500 bb spokojnie wystarczy. Druga taśma w skrzynce amunicyjnego, przygotowana w woreczku a 500bb lub podobnie, "by nie sypać bb na oko". Doładowanie, powinno jednak być możliwe tylko momencie zakończenia pierwszej taśmy, bez możliwości dosypywanie kulek w trakcie strzelania. Podsumowując 1000 bb na wejściu do gry RKM Pojawiło się ich więcej i zapewne pojawią się nowe modele Typ 96, ZB26, BAR. Każdy ma inne magazynki, inne pojemności. W realu to 20-30 naboi na magazynek. Tutaj rodzi się problem o którym wspominał @Bullet 83. Przelicznik 1:2 kiepsko by się sprawdził w porównaniu z PM i lepiej wypada 1:3. Moja propozycja to 100 bb na magazynek i 800 bb na wejściu podzielona na magazynki. A finalnie na jakich zasadach by miał grać RKM jeśli chodzi o mobilność? Jeżeli nie będzie go ograniczał wymóg leżenia/podparcia, to biorąc pod uwagę możliwość strzelania w ruchu, bez podparcia, oraz dużo łatwiejsze przeładowanie magazynkami i brak obciążenia w postaci skrzynki amunicyjnej to w dużym skrócie, 1000 kulek dla KMu taśmowego vs 800 dla RKMu, wydaje się odklejonym pomysłem i to lekko mówiąc... Dochodzi też inna specyfika, dotycząca samego RKMu. Bullet ma fajny pomysł (koszerny) z tym rozkładaniem magazynków po członkach zespołu. Problem tylko w tym, że ten pomysł działa dosłownie tylko u Brytoli. Z tego co wiem, Japończycy nosili magazynki w torbach po 2 lub 4... tylko replik tych toreb też jakoś nie widziałem łatwo dostępnych. ZB26 widziałem jakieś czeskie ładownice i torby, ale do Niemców pasuje raczej skrzynka? DP-28 też miało torby lub skrzynki na talerze. BAR, wiadomo, strzelec miał cały zapas przy sobie. Więc tutaj bym podjął temat od drugiej strony, czyli że RKM powinien mieć amunicyjnego/pomagiera, ALE dla koszerności pomysłu, można by zrobić dla Brytyjczyków ustępstwo: np. dwóch członków sekcji strzeleckiej by miało po 2 zapasowe magazynki do Brena. Również zgodzę się z Bulletem, że BAR jako broń o trochę innym przeznaczeniu, powinien mieć swoje zasady. Mam pewien pomysł, ale już późno się robi, więc rano postaram się coś sklecić więcej. Quote Link to post Share on other sites
PolishPartizan Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago W dniu 21.07.2025 o 12:25, Vlad napisał: Proponuję wprowadzenie przelicznika 1:2 względem naboju a kulki BB 4T --> 100 bb to w przeliczniku 1:2 daje nam 50 naboi PM --> 300 bb Taśmowe zasilanie MG42/34 1000 bb RKM 400 bb + 400 Ja się Vlad nie do końca zgadzam z Twoimi propozycjami, ale po kolei: - najważniejszym polem do wyjścia (moim zdaniem) do rozmowy o limitach jest to w jakiej sytuacji replikowej dotyczą, tj. co innego będzie się działo „zasadowo” na early warze, a co innego na late. To ma niestety wpływ na - według mnie - trochę niesprawiedliwe potraktowanie przez Ciebie 4-taktów i samopowtarzalnych, które jednak co by nie patrzeć są najbardziej liczną grupą broni (a jednocześnie graczy) w naszej społeczności. 50 sztuk ammo, to według standardów replik max 2-3 magazynki, które nawet nie są w stanie często dobrze wypełnić ładownic, a jednocześnie gdzie w tym momencie jest przewaga dla tej klasy broni? Nie posiadają szybkostrzelności, celność jest różna, i powtarzalność strzałów też jest niska. Na Plunderze 4-takty i samopowtarzalne miały 200 szt., dlatego że stanowią core obu drużyn i powinniśmy zachęcać do ich używania. - co do PMów - znowu wracamy do sytuacji, gdzie strzelec z PM musi mieć więcej ammo, żeby… no właśnie co? Żeby miał więcej pruć? Były wielokrotne rozmowy na temat balansu na grach, ilości broni automatycznej, a PMy z reguły były wymienne z 4-taktami, chyba że mówimy o early war, to znowu - jaki jest sens, żeby funkcyjni - dla których był PM dostępny - mieli szarżować z PMami, ilość ammo ich do tego zobowiązuje, a nie na tym to polega według mnie. Właśnie dlatego u nas PMy miały 200 szt., bo były CQBowym i ewentualnie taktycznym odzwierciedleniem tego, czego 4-takt nie posiada. - w ogóle nie wspomniałeś karabinkach, tj. STG, Carbine i pochodne - to NIE JEST klasa broni, która powinna być liczona na równi z PMami, ze względu (jak już o historyczności mówimy) na inny nabój. Na Plunderze karabinki były tylko dla funkcyjnych, dlatego miały przypisane 200 szt., bo nie jest rolą funkcyjnego być na linii frontu, a ich przewagę ognia da się i tak wykorzystać. - RKM - dlaczego kolejny raz od początku sprowadzamy rolę RKMu do tego, że ma funkcjonować z podparcia, tj. jak KM? To jest kompletnie inna klasa broni, a właśnie u nas system polegał na tym, że RKM był po prostu pozbawiony amunicyjnego - chcesz biegać, być mobilnym i strzelać bez podparcia? Masz po to RKM, ale zabieramy Ci trochę ammo, stąd właśnie RKM miał 500 szt. ammo. I nie ma według mnie sensu rozdziabywać to na ilość sztuk ammo w magazynku, bo wydaje mi się, że każdy gracz posiadający RKM wie ile ma pojemności w magu, a tu się też pojawiają różnicę, że są RKMy które mają mid-capy i są takie, które ich nie mają. - KM - zaproponowałeś takie same limity jak mieliśmy, więc tutaj nie mam żadnych argumentów przeciw. To według mnie jest dobra ilość ammo, mówimy oczywiście o podziale 500+500. Wspomnę tylko jedną jeszcze ważna rzecz - bardzo ważnym jest na początku określać limity broni na daną grę - mówię to na przykładzie Studzianek. Nie może być tak, że organizator bez ograniczenia w żaden sposób KM/RKM oraz PMów jednocześnie prosi graczy o więcej 4-taktów - to nigdy nie zadziała, i w tym przypadku zwracam uwagę dla przyszłych organizatorów - twardo trzeba ustalać limity również na ilość replik, jeżeli zależy nam na danym stylu rozgrywki. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted 1 hour ago Report Share Posted 1 hour ago Każdy z organizatorów oczywiście ma możliwość modyfikacji limitów ammo w swoich zasadach i to przyjmujemy. Grając od wielu lat ASG/ASH, widzę jak jest skuteczność bb w działaniach w terenie, a ponieważ strzelam ze wszystkich typów replik mam swoje doświadczenia i tutaj je przedstawiłem. Nie chcę się odnosić do typu naboi, bo nimi nie strzelamy, a jedynie bb które narażone są na rykoszety, wiatr. Swoje obliczenia odnoszę do tzw wejścia do gry czyli ile zabierasz ze sobą "na akcję" . Doładowanie w pkt amunicyjnym to co innego, zawsze możliwe, tylko do limitu. To, że akurat limitujemy to bardzo dobrze w przeciwieństwie do moderny, choć organizując simy limitowaliśmy 70 bb na mag, a repliki były dużo skuteczniejsze i więcej magów się brało. Podnosimy w ten sposób realizm gry. Będę zatem odnosił po kolei do każdego typu repliki. 4T 100 BB mało, ale liczy się zasięg i do niego się odnoszę, większa moc repliki ( poza I WŚ). Poza tym zwiększanie obecności 4T jest dobrze widziane. W tzw "early i late era" wprowadzamy pewne limity broni dostosowując je do nich. Strzelec niemiecki max 6 ładownic po 10 szt 2 łódki, polski podobnie w 1939 60 szt brytyjski zabierał ze sobą ok 50 w erze późniejszej nawet 150 zapasu, średnio 100 szt naboi. Czy w akcji jesteśmy w stanie wystrzelać aż 100 bb do czasu trafienia i zejścia do respa ? M1 Garand i następne SWT wchodzące do gry, samopowtarzalne, początkowo były limitowane, z czasem powszechne. Dlaczego maja działać jak PMy "z szybkim palcem" ? limit nieco go ogranicza. PM Powyżej napisałem ile brano w realu. Tutaj nie chodzi o prucie, bo po po ciężkim palcu nie masz ammo w 50 szt magazynku ( 4-5 serii), zarówno STEN czy MP 40/18 etc, a zmiana nieco czasu zabiera. Poza tym w słabym PM masz mniejszy zasięg ( odnoszę się do max 350 fps) i musisz szturmować a to naraża Cię na ostrzał. Kolejny problem to STG44. Wreszcie są magazynki mid i nie widzę problemu by ich nie używać załadowanych na 50 szt. To nasz Fetysz bo ma mieć w stocku 450 fps ( TaiwanGun podaje 400 fps), ale nigdy tego nie widziałem w realu na chrono 450, zawsze możliwy jest downgrade. RKM tutaj do zastanowienia strzelanie " z biodra, z pozycji bez podparcia ". Może to jest ok ? Kwestia amunicyjnego. W oddziale zawsze była rezerwa, niezależnie od typu broni automatycznej czy RKM czy KM rozwiązywana w różny sposób. 2 godziny temu, PolishPartizan napisał: chcesz biegać, być mobilnym i strzelać bez podparcia? Masz po to RKM, ale zabieramy Ci trochę ammo, stąd właśnie RKM miał 500 szt. ammo. Te repliki są na prawdę ciężkie, długie, mało mobilne. Natomiast jeśli chcemy realizmu to operator KM ma dużo trudniej i ciężej. Musisz mieć kilka magów by pomieścić 400 lub nawet 500 bb. Pozostałe magazynki nosili za niego wszyscy koledzy z drużyny np UK. Magazynki i ich pojemność podałem wyżej. Jedynie typ 96 ma hicup o czym wspomniał @Bullet 83. I tutaj się odnoszę do zmniejszenia limitu bb do 400 bb dla strzelca z możliwością przenoszenia dodatkowej amunicji przez innego żołnierza. 8 godzin temu, Meister napisał: Dochodzi też inna specyfika, dotycząca samego RKMu. Bullet ma fajny pomysł (koszerny) z tym rozkładaniem magazynków po członkach zespołu. Problem tylko w tym, że ten pomysł działa dosłownie tylko u Brytoli. Z tego co wiem, Japończycy nosili magazynki w torbach po 2 lub 4... tylko replik tych toreb też jakoś nie widziałem łatwo dostępnych. ZB26 widziałem jakieś czeskie ładownice i torby, ale do Niemców pasuje raczej skrzynka? DP-28 też miało torby lub skrzynki na talerze. BAR, wiadomo, strzelec miał cały zapas przy sobie. Więc tutaj bym podjął temat od drugiej strony, czyli że RKM powinien mieć amunicyjnego/pomagiera, ALE dla koszerności pomysłu, można by zrobić dla Brytyjczyków ustępstwo: np. dwóch członków sekcji strzeleckiej by miało po 2 zapasowe magazynki do Brena. Również zgodzę się z Bulletem, że BAR jako broń o trochę innym przeznaczeniu, powinien mieć swoje zasady. @Meister Dobrze tu ująłeś i wyjaśniłem, że 400 dla strzelca jest IMO ok reszta w drużynie. Trzeba jeszcze mieć na uwadze fakt różnicy w podawania bb z mid-cup a z boxa MG. Natomiast nie zmieniałbym tego dla BAR a by nie komplikować sprawy Quote Link to post Share on other sites
Meister Posted 57 minutes ago Report Share Posted 57 minutes ago Tak swoją drogą, midcapy dla Type96 istnieją. Co prawda nie znalazłem ich w EU, ale może warto by było się dogadać z Taiwangunem, żeby sprowadzili trochę? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.