Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Pakiety LiPo


Recommended Posts

  • Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej

Na wstępie zaznaczę, że jestem zielony do kwadratu (a nawet dwóch) w tym temacie.

 

Posiadam G36C[JG] w wersji stock, ładowarkę Turnigy Accucell (no - jest w drodze) i proszę o pomoc, bo nie wiem jaka batka lipolka będzie najodpowiedniejsza dla Gieni. Jedni polecali 7,4, inni 11,1 (co jest chyba przesadą). Z teco co wyczytałem lipolki ze stron asg są nieopłacalne - lepiej kupić z modelarskich ? Lecz nadal nie wiem jaki model wybrać - o firmie nie wspominając.

 

Peace

Link to post
Share on other sites

Lipole ASG są dostosowane rozmiarami do miejsca w replice i zazwyczaj pasują.

 

Lipole modelarskie - często replika wymaga przeróbek, by pakiet dobrze był zamocowany.

 

Oczywiście różnice wynikają też z marek producentów, ilości ogniw, wartości C itd.

 

Lipole ASG są dostosowane rozmiarami do miejsca w replice i zazwyczaj pasują.

 

Lipole modelarskie - często replika wymaga przeróbek, by pakiet dobrze był zamocowany.

 

Oczywiście różnice wynikają też z marek producentów, ilości ogniw, wartości C itd.

Link to post
Share on other sites

Hej

Na wstępie zaznaczę, że jestem zielony do kwadratu (a nawet dwóch) w tym temacie.

 

Posiadam G36C[JG] w wersji stock, ładowarkę Turnigy Accucell (no - jest w drodze) i proszę o pomoc, bo nie wiem jaka batka lipolka będzie najodpowiedniejsza dla Gieni. Jedni polecali 7,4, inni 11,1 (co jest chyba przesadą). Z teco co wyczytałem lipolki ze stron asg są nieopłacalne - lepiej kupić z modelarskich ? Lecz nadal nie wiem jaki model wybrać - o firmie nie wspominając.

 

Peace

Pomogę bo miałem podobny dylemat a rzeczywiście ile osób tyle opinii.

Serwisant u którego robię swoją replikę polecił mi LiPo 7,4 25-50C. Co do marki to nieformalnym liderem są pakiety Turnigy Nano-Tech. Każdy kto je ma to chwali (w tym i Ja) Może nie są najtańsze ale bardzo dobre. Co do wymiarów to się nie wypowiem bo sam wymieniłem kolbę na snajperską aby w giecie wsadzić to co chce a nie to co się mieści

Najlepiej wyciąć z tektury miarkę i sprawdzić. Tu masz duży wybór różnych pakietów. Zawsze coś znajdziesz.

Edited by Puchacz79
Link to post
Share on other sites

LiPo 7,4 25-50C - jasne

Turnigy Nano-Tech - jasne

Co do wymiarów to się nie wypowiem bo sam wymieniłem kolbę na snajperską
- ?

Czyli jest to pewne ? Kupując modelarską baterię mogę być pewny, że nie będzie ona pasować do repliki ? Raczej nie widzi mi się kupowanie dodatkowo specjalnej kolby...

Link to post
Share on other sites

Najlepiej moim zdaniem porównać sobie i przymierzyć pakiet nimh do miejsca gdzie ma się znajdować lipolka. Jeśli pakiet nimh wchodzi na styk, to grubszy od niego lipol sif nie zmieści oczywiście. Obmierz nimha (jeśli masz) i szukaj pakietów modelarskich o takich wymiarach. Przytaczany 7,4 nano-tech 2200 mAh 25C ma szerokość i grubość zbliżoną do pakietu mini i jest nieco krótszy nie licząc kabla. I czytaj/przeszukuj temat bo aż boli pisać enty raz to samo (na samym dole postów po lewo jest przeszukiwanie tematu)

Link to post
Share on other sites

Ja mam w G36 JG Fullymax eXtreme Top 11,1V i 35C. Masakra, dwa razy zębatki i dwa tłoki. Teraz mam tłok shs i zęby CA. Z tłoka wywaliło trzeci ząb, ale sama replika działa, więc może tak ma być. W zapasie leży żółty tłok CA. Z kolei ziom z drużyny ma Firefoxa 11,1V 20C i w JG G36 wszystko mu śmiga. Co ciekawe o ile po Ni-MH było do wyrzucenia (nie trzymała już parametrów) o tyle Li-Po działa jak nowa. Wcześniej była ładowana ładowarką Robbe, teraz ładuję ją własnym Accucellem 6. Jutro kupuję Firefoxa do G36 - przynajmniej nie będę musiał kombinować z balanserem, bo Fullymax ma złącze w innym standardzie niż Accucell.

 

Czyli z moich obserwacji wynika że za dużo "C" też nie jest fajne. Do sprężyn M120 i mniej nie ma sensu. Za to w Minimi przy 35C na M140 mam taki rof że magazynek muszę zasilać jednocelowym lipolkiem 3,7V żeby nadążał kulasy podawać.

Link to post
Share on other sites

Mam pytanie czy to okablowanie => http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=3138 Utrzyma Li-Po 11.1 V 1350 mAh 15C, oczywiście z zastosowaniem mosfetu, GATE MERF 3.2? Lub jeśli ktoś ma jakieś sprawdzone rozwiązania do okablowania pod dekiel do AK to byłbym wdzięczny za podpowiedzi ;)

 

Tak zupełnie szczerze to najlepiej kupić kable modelarskie w jakimś sklepie np: http://www.emodel.pl/akcesoria-elektryczne-przewody-pradowe-c-64_22.html (tu kupiłem kable, złączki T-Deans i resztę pierdół) - tak wygląda GBv2 z wyprowadzonym, nowym okablowaniem: https://picasaweb.google.com/103168833654011358011/MP5jCyma#5720150402680316930 jak jak umiesz trochę posługiwać się lutownicą to żadne gotowe kable ze sklepu nie będą lepsze :icon_biggrin: Z mosfetów bardzo fajnie się spisuje Gate GDS-4005AB (lutowałem bezpośrednio do płytki: https://picasaweb.google.com/103168833654011358011/MP5jCyma#5720150429254444178 pozbywam się kolejnych złączek) - wydaje mi się że te wszystkie dodatkowe funkcje w wyższych modelach Gate są mało przydatne (serie 3-strzałowe serie, poziom baterii, licznik strzałów - wszystko to bajer za niemałą kasę), może za wyjątkiem alarmu LiPo, pod warunkiem że ktoś je używa.

Edited by alex51
Link to post
Share on other sites

Musiałbym wtedy i tak załatwić skądś płytki do silnika i płytki stykowe z GB. Mosfet brałem ze względu na kontrole ROF'a żeby pozbyć się kosiarki ;)

 

To czym łączysz silnik z kablem to potocznie nazywane "wsuwki" są przynajmniej trzy rozmiary weź ze po 4 szt z 2-3 rozmiarów (jeżeli są ciut za ciasne możesz lekko rozgiąć wąskim śrubokrętem płaskim) żeby przymierzyć, kosztują naprawdę grosze, a dostępne są w niemal każdym sklepie elektrycznym (mieszkam w małym, 20 tys. mieście, a znalazłem takowe w 2 sklepach z 2 w których byłem ;-)) Zaś co do płytek stykowych: przy GB v3 to po prostu bajka, nawet nie musisz otwierać GB: https://picasaweb.google.com/103168833654011358011/MaYUpgradeG36?locked=true#5720154463460612722 - GB od mojej G36 JG - czeka dopiero na Mosfeta :( ale widać jak prosto można dostać się do punktów lutowniczych styków spustu.

 

Z GB v2 jest trochę gorzej trzeba niestety rozbierać GB, ale w obu przypadkach ZOSTAWIASZ oryginalne styki z GB (ewentualnie możesz je wyczyścić jeżeli są brudne), a tylko lutujesz do nich nowe kable i finał, co więcej nowa płytka stykowa jest nie potrzebna skoro przez nią płyną śmieszne prądy rzędu kilkunastu mA - tyle ile trzeba do wysterowania mosfeta.

 

Co do elektronicznego sterowania ROF'em, dobre i nie: koszty takiego układu są wg. mnie za wysokie w stosunku do możliwości, w to miejsce kupiłbym pakiet LiPo 7,4v/2000-3000mAh i ew. ładowarkę jak nie masz i sprawa kosiarki załatwiona, zaś co do zalet LiPo - na tym forum jest mnóstwo pozytywnych opinii.

Link to post
Share on other sites

Kupiłbym gdyby to nie był AK z baterią pod deklem, a jestem estetą więc kupiłem sticka ok czyli musze sie przejść do modelarskiego bądź też elektrycznego i zakupić potrzebne rzeczy ;) dzięki za radę. Powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa z lutowaniem T-Deans do Li-Po, bez obaw czy na coś zwracać uwagę?

Link to post
Share on other sites

Kupiłbym gdyby to nie był AK z baterią pod deklem, a jestem estetą więc kupiłem sticka ok czyli musze sie przejść do modelarskiego bądź też elektrycznego i zakupić potrzebne rzeczy ;) dzięki za radę. Powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa z lutowaniem T-Deans do Li-Po, bez obaw czy na coś zwracać uwagę?

 

 

A tam będziesz chodził lutuj kable do silnika daj termokurczke i tyle w niczym to potem nie przeszkadza jeśli chodzi o V3.

 

 

 

Zwracać uwagę na to, żeby nie zrobić zwarcia, bo lipo tego wyjątkowo nie lubią.

 

 

Dokładnie- nie odcinaj dwóch kabli na raz bo to częsty błąd przy wymianie wtyczki.

Link to post
Share on other sites

OK dzięki raz jeszcze ;) jakoś dam rade :)

 

Z tym lutowaniem do silnika nie zgadzam się z Tobą - ile razy możesz lutować coś takiego? Końcówki silnika raczej nie są do tego przystosowane - mają nie śniedzieć, więc są niklowane, a to gorzej się lutuje i ryzyko przegrzania elementu jest spore. Dochodzi jeszcze brak możliwości wygodnego demontażu (oszczędzam na każdej niepotrzebnej złączce, ale te bym zostawił).

 

Lutowanie T-Deans'ów jest naprawdę nieskomplikowane - na złączce jest wyraźnie zaznaczona biegunowość (warto stosować się do standardów) - najpierw pobielasz obie końcówki złączki (pobielasz czyli nanosisz rozgrzaną lutownicą cynę i kalafonię na miejsce przyszłego lutu i lekko "szorujesz" grotem tak aby cyna ładnie rozpłynęła się i była ładna i srebrna - nie możesz się z tym za długo "pieścić" bo przegrzejesz lut i zrobi się szary i "ciastowaty". Jak masz już gotowe końcówki w podobny sposób przygotowujesz kocówki kabli (pobielasz je cyną) i w końcu łączysz kable z T-Deansami (cynę albo podajesz z boku w drucie, jak masz złączkę w imadle, albo nabierasz więcej niż zwykle na grot lutownicy - jak masz tylko dwie ręce i nikogo do pomocy ;-). Oczywiście nie zapominasz o koszulkach termokurczliwych na każdym z kabli i fajnie jest dodać jeden żeby żeby zapobiec "rozjeżdżaniu" się kabla na "dwa składniki" - głównie estetyka, ale czemu nie robić wszystkiego naprawdę dobrze?

 

A co do zwarć... musisz być świdomy co robisz, to podstawa, a na czas lutowania możesz nałożyć na "nieużywaną" aktualnie końcówkę baterii koszulkę termokurczliwą (tak z 1 cm) albo taśmą izolacyjną i pracujesz bezpiecznie.

Link to post
Share on other sites

To akurat wiem, spokojnie już robiłem Deansy ale nie do lipo ;)

 

Jeden czort - nie demonizujmy sprawy, masz zwykle 4-8 cm kabla od samej baterii, lutujesz średnio 2-5 sek, to przy samej baterii temperatura podskoczy zaledwie o parę stopni! Lutowałem akumulatory Lipo zwykłą lutownicą transformatorową - wymieniałem ogniwa w baterii od Asusa A1000, staruszek ale mam do niego sentyment :) - i to bezpośrednio do samych ogniw, a nie kabli i żadnych jaj nie było, a ogniwa pracowały prawidłowo. Jasne że zgrzewanie jest lepsze, ale większość z forumowiczów nie ma zgrzewarki, ani nawet dostępu do niej - tak na marginesie, ja zresztą też :(

 

A jeżeli jesteś mniej sprawny w lutowaniu to pobiel końcówki, poczekaj parę minut aż wszystko ostygnie i lutujesz wtyczkę.

 

Lipole nie są jakąś kosmiczną technologią, owszem potrzebują większej troski niż NiMH/NiCd, ale znów nie Bóg wie jakiej. Same zaś ogniwa pracują PRAWIDŁOWO do 50-60 stopni - a kiedy udałoby się podgrzać baterię lutownicą do takiej temperatury? Na zwarcie podałem Ci już sposób: możesz uważać w czasie pracy, albo zaizolować drugi kabelek. To naprawdę nie jest nic kosmicznego, do czego należy podchodzić jak pies do jeża :icon_biggrin:

Link to post
Share on other sites

Czołem panowie i może panie ;P

 

Przeleciałem trochę ponad połowę wątku i nic mi się nie rozjaśniło, więc proszę o jakąś radę.

 

G36 JG:

Guarder M130

Stockowy silnik i stockowe zebatki

Tłok z pełną metalową paszczą.

Ładnie wypodkładkowane.

Mosfet na pokładzie i kable modelarskie.

 

I ciągle mam rozterkę czy 7.4V czy 11.1V.

Na chwile obecną mam pożyczonego Roxxy Power 2200mAh 30C 7.4V i rof jest taki średniawy..

 

Zastanawia się nad zakupem:

 

http://www.rc-team.pl/model-force-111v-lipol-1800mah-p-19046.html

lub

http://www.rc-team.pl/redox-1800mah-111v-p-29073.html

http://www.rc-team.pl/redox-2200mah-p-29077.html

 

Wydaje mi się, że ostatni pakiet 7.4V 2200mAh 20C będzie padaką. Więc skłaniam się ku któremuś 11.1V, ale nie spieszno mi do wymiany silnika czy zębatek ;)

Z góry dzięki za porady

Link to post
Share on other sites

Poszukaj jakieś 7.4 z dużą wydajnością prądową(ostatnio na allegro widziałem fajne 7.4 40-80C!),albo jakiegoś 11.1 z niską wydajnością(np powerbean 15C).Co do batek staraj się szukać pakiety turnigy,zippy,turnigy nanotech,bo cenę/jakość mają wśród Lipoli najlepszą.

Link to post
Share on other sites

Bszlo jak już sam zauważyłeś pakiet 2S daje slaby rof z tą sprężyną wiec spokojnie możesz kupić 3S . Z podanych przez Ciebie propozycji wybierz 1 co nie znaczy ze 2 jest zła . Dla pewności sprawdź przed zakupem może jakiś znajomek ma już podobny pakiet 3S i zobaczysz czy ci rof odpowiada tym bardziej ze masz tłok z metalowa szczęką a rof będziesz miał około 16-18 rps na stokowym przełożeniu 18:1 a to wcale nie duży rof moim zdaniem nawet w sam raz.

 

A informacyjnie to osobiście odradzam do sprezyn 130 a nawet 120 pakiet 3S do pojemności 2Ah oraz 15C. Owszem replika na tym chodzi ale nie długo żyje taki pakiet jak sie gra na auto tym bardziej nie mając jeszcze mosfetu.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...