Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Zduńska Wola 1914" - Kromolin Stary k. Zduńskiej Woli, 2 marca 2024 r.


Recommended Posts

Plakat.thumb.png.15a2c6dd6b7a5586075d3164e86212db.png

„(…) Przywożę rozkaz niemieckiej brygadzie generała Hoffmanna we wsi Wojsławice”.
Podporucznik Hieronim hrabia Tarnowski, 2 Pułk Lansjerów księcia Schwarzenberga

Po długiej pauzie operacyjnej wracamy na fronty Wielkiej Wojny, a tym razem na front wschodni. Po wkroczeniu wojsk Państw Centralnych do Królestwa Polskiego rosyjskie naczelne dowództwo wykonało serię przeciwuderzeń, w wyniku których w listopadzie 1914 r. front ustabilizował się na zachód od Łodzi. Komu zatem uda się przełamać tymczasowy impas?


FORMALNOŚCI:
Miejsce: Kromolin Stary koło Zduńskiej Woli: https://www.google.pl/maps/dir//51.6693607,18.9041173/@51.6635588,18.9016245,3942m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0?entry=ttu
Data: 9 marca 2024 r. (sobota).
Czas: 9-16.
Wiek: min. 18 lat.
Wpisowe: 10 PLN.
Zapisy: na forum (w starym stylu), według wzoru: ksywa/pseudonim, funkcja, imię i nazwisko postaci (potrzebne do listów z domu). Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie powinno wyglądać tak:
Ententa:
1. Carak_PL, sanitariusz, Ilja Muromiec

Proszę o uważne kopiowanie listy!
UWAGA: Gra odbędzie się bez względu na liczbę graczy. W przypadku dysproporcji zmodyfikujemy założenia scenariusza.


MECHANIKA GRY:
Zmodyfikowane zasady z cyklu „Wielka Wojna” organizowanych przez ZHIS.

A. Ograniczenia co do replik broni palnej i ich mocy:
1. Limity FPS: 360 – karabiny powtarzalne,
2. Typ broni jakiej używać może gracz zależeć będzie od jego funkcji:
    a) oficer – pistolet/rewolwer
    b) podoficer, strzelec, sanitariusz, saper – karabin czterotaktowy/dwutaktowy/strzelba
UWAGA: Strzelby jedynie jako broń awaryjna po wcześniejszym zgłoszeniu. Karabiny powtarzalne są podstawową bronią dla wszystkich strzelców.

B. Broń biała:
1. Grają repliki bezpiecznej broni białej (pałasze, szable, bagnety, pałki okopowe, etc.). Będzie bezlitośnie testowana na właścicielu.
Nie grają dzidy, włócznie i drzewce od flag/chorągwi.
2. Każde trafienie bronią białą oznacza, że jesteś ranny i potrzebujesz medyka. Trafienie w palce dłoni się liczy, trafienie w ładownice się liczy, trafienie w plecak musi być odczuwalne dla oponenta i liczy się.
3. Można blokować ciosy repliką broni białej i repliką broni palnej (liczymy się jednocześnie z tym, że obie mogą zostać uszkodzone). Nie dotykamy wyposażenia wroga, to nie zapasy, można to robić jedynie repliką broni białej albo kulką. Nie chcesz walczyć wręcz? Strzelaj, uciekaj, poddaj się.

C. Amunicja:
1. Amunicję gracze ogarniają we władnym zakresie. Limit amunicji jaką gracz może posiadać przy sobie i w magazynku:
    a) Karabiny – 100 kulek przy sobie i 8 w magazynku;
    b) Pistolet/rewolwer – 100 kulek przy sobie i 8 w magazynku;
    c) Strzelba – 100 kulek przy sobie i 4 w magazynku.
2. Limit amunicji na całą grę 500 sztuk (porcjowanie do woreczków strunowych po stronie gracza).
3. Jednorazowe doładowanie 100 szt.
4. Procedura doładowania: oficer lub sierżant (za zgodą oficera w dowolnie wybranym czasie ), osobiście lub za pomocą żywego gońca pobiera po jednym woreczku (100 szt.) kulek na każdego żywego członka oddziału.
Doładowywać się mogą jedynie żywi w dowolnie wybranym miejscu na terenie gry.

D. Pirotechnika: tylko dla artylerii. Piechota tym razem musi sobie radzić bez granatów.
Zasięg rażenia pocisków: 3 m - trup, 5 m - ranny.
Jeżeli stałeś poza promieniem rażenia a mimo to oberwałeś to będąc honorowym graczem zgłaszasz, że jesteś ranny.

E. Gazy bojowe:
1. Żółty – dusi;
2. Zielony – dusi i powoduje zacinanie się broni palnej.

F. Zasady powrotu do gry:
1. Brak deklaracji "dostałeś", pif-paf, etc.
2. Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! (nie "Dostał!") oznacza się czerwoną szmatą i czeka na sanitariusza. Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika na zasadzie "cichej śmierci".
3. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Po dotarciu sanitariusza, ranny rzuca kostką, wynik oznacza:
    a) 1 – 3 – rana lekka, sanitariusz opatruje rannego zakładając bandaż w miejscu trafienia;
    b) 4 – 5 – rana ciężka, sanitariusz musi przeprowadzić operację;
    c) 6 – jesteś w szoku, sanitariusz daje wsparcie psychiczne i można grać dalej (medyk tłumaczy, że jest z graczem wszystko w porządku, podmuch wybuchu/rykoszet ogłuszył go i obsypał ziemią, ale krew na mundurze nie jest jego - miał dużo szczęścia tym razem).
4. Drugie trafienie osoby już opatrzonej/uspokojonej przez sanitariusza oznacza wyłączenie z walki i powrót na respa.
5. Punkty opatrunkowe:  
    a) umarłeś - to żaden wstyd. Udaj się na punkt resp, na liście uzupełnij numer gracza i godzinę powrotu do gry. Z respa wracamy parami lub po 5 minutach.
    b) Punkty opatrunkowe rozmieszcza w terenie oficer lub sierżant w porozumieniu z oficerem o ile taki się zgłosił. Tym razem nie przewiduję zdobywania/przenoszenia punktów opatrunkowych.

G. Jeńcy:
1. Działają wezwania do poddania się.
2. Każdy kto podnosi ręce do góry może zostać jeńcem, nie musi być ranny. Zostaje rozbrojony automatycznie poprzez samo poddanie się (podnosząc ręce w górę) i nie może uciekać.
3. Jedynie oficer może jeńca przesłuchać (o ile zna język przesłuchiwanego lub jeniec zna język oficera) i widzi taką potrzebę. Zadaje się dwa pytania na które trzeba udzielić prawdziwej i wyczerpującej wypowiedzi.
4. Jeniec po przesłuchaniu lub na rozkaz oficera zostaje odesłany do obozu jenieckiego czyli biegnie do swojego punktu resp i po wpisaniu na listę ksywy, godziny, i adnotacji „niewola” (duże N) wraca do gry.

H. Saperzy i przeszkody inżynieryjne:
1. Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w zasiekach – wyłącznie poprzez ich rozcięcie.
2. Zasieki muszą być zrobione solidnie i fizycznie uniemożliwiać przejście czy przeczołganie się pod nim. Powiesisz drut za wysoko i Kozacy pod nim przepełzną – miej pretensje do siebie.
3. Drut montujemy wyłącznie do kołków – nie przywiązujemy drutu do drzew czy krzaków.
4. Zasieków nie przeskakujemy, nie rzucamy się na nie, nie rzucamy na nie gałęzi, krzaków, worków.
5. Dotykanie drutu skutkuje… niczym.

I. Zasada oddziału:
1. Nie ma samotnego błąkania się po terenie, nie wysyłamy samotnego strzelca za linię wroga czy na skrzydła na misję samobójczą. Pojedynczy gracz może zostać wysłany jedynie na własne tyły.
2. Działania ofensywne mogą mieć minimalnie dwuosobowy skład: oficer lub sierżant + inny gracz (np. wyprawa po jeńca).
3. Członkowie oddziału utrzymują stały kontakt wzrokowy lub dźwiękowy (gębowy).

ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA:
Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują.
Ententa: Rosja (wojsko regularne i opołczenie czyli cywilne ciuchy stylizowane na początek XX wieku z czarno-żółto-białą opaską)
Państwa Centralne: Niemcy i Austro-Węgry.

Dostępne funkcje:
1. Strzelec – strzela i ginie.
2. Sanitariusz – strzela i leczy.
3. Saper – strzela, stawia zasieki i robi w nich przejścia.
4. Sierżant – strzela i zastępuje oficera jeżeli ten zginie lub nie zgłosi się przed grą. Nie ma gwizdka i nie ma broni krótkiej.
5. Oficer – dowodzi, ma prawo korzystać z gwizdka i broni krótkiej.

Sugeruję by oddziały we własnym zakresie ogarnęły sprzęt inżynieryjny typu saperki, łopatki, szpadle, kopaczki, siekiery. Worki na umocnienia, kołki i sznurek na drut dostaniecie od organizacji.

Rozkład jazdy:
9:00 - zbiórka, odprawa;
10:00 - 10:30 - przemarsz na pozycje;
10:30 - 16:00 - rozgrywka, zakończenie, sprzątanie.

Proponuje się by każdy miał wszystko co potrzebne przy sobie. Oficer Ci powie kiedy masz jeść, pić i odpoczywać. Oznacza to kategoryczny zakaz zdejmowania okularów zarówno podczas posiłku jak i wypróżniania się. Mile widziane wczucie się w klimat i unikanie rozmów na tematy współczesne.
Zapraszam!

LISTA GRACZY:

Ententa:
1. ...

Centralni:
1. ...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Uwaga uwaga! Nie ktoś chciałby sprawić sobie bezpieczna broń białą, zapraszam do kontaktu na zamówienie mogę wykonać praktycznie każdą. Posiadam w tym duże doświadczenie i mam sprawdzone metody odrazu materiały. 

Przykładowo młotek, nóż czy włócznia ze zdjęcia 

IMG_2903.jpg

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Domin007 napisał:

Nie tym razem. To nie ten front.

Ale wtedy, o ile się nie mylę,  front był dokładnie ten sam ;) 

Obydwa wydarzenia  dzieli od siebie zaledwie 10 miesięcy i 190 km. W kontekście poprawienia frekwencji na grze  proponuję znów nieco zakrzywić czasoprzestrzeń i ponownie zrobić wyjątek dla pozostałych członków Ententy :)

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, gonzo0 said:

Obydwa wydarzenia  dzieli od siebie zaledwie 10 miesięcy i 190 km. W kontekście poprawienia frekwencji na grze  proponuję znów nieco zakrzywić czasoprzestrzeń i ponownie zrobić wyjątek dla pozostałych członków Ententy :)

Zrobienie ruska wygląda, że nie powinno nastręczać problemów. Wygląda, ze wystarczy kupić płaszcz i czapulkę (sylwetka nr 5) i gotowe. 

3024-1.jpg

Link to post
Share on other sites
W dniu 26.01.2024 o 13:28, gonzo0 napisał:

Ale wtedy, o ile się nie mylę,  front był dokładnie ten sam ;) 

Obydwa wydarzenia  dzieli od siebie zaledwie 10 miesięcy i 190 km. W kontekście poprawienia frekwencji na grze  proponuję znów nieco zakrzywić czasoprzestrzeń i ponownie zrobić wyjątek dla pozostałych członków Ententy :)

Owszem, ten sam, ale w alternatywnej rzeczywistości Marka.

Tymczasem nie mieszajmy dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Pewexami. Ja jestem ze Zduńskiej Woli i - niestety - ale w 1914 r. nikt nie widział w okolicy ani Brytyjczyków, ani Francuzów. Gdyby to był 1916 rok i Galicja to można by uwzględnić udział załóg Armoured Car Expeditionary Force, ale to jednak nie ten czas, nie to miejsce.

Dla tych, którzy chcą bronić honoru Cara, ale nie mają stylówki armijnej jest przewidziany oddział pospolitego ruszenia (opołczenia). Zresztą póki co Ententa góruje liczebnie nad Centralnymi. No jak pisał Kuba - to nic trudnego zrobić caraka, jest odpowiedni poradnik. Poniżej dodatkowa ściągawka:

ww1___russian_imperial_army__infantry_by

Link to post
Share on other sites
W dniu 27.01.2024 o 20:29, Mekar napisał:

@Domin007 dałoby radę grę przesunąć na choćby tydzień później 16go marca? W weekend 9-11 są warsztaty, w których część potencjalnych graczy pierwszowojennych chce wziąć udział jak Pazur czy Kuba Józefek.

Kuba się przecież zapisał... Ale orajt, sprawdzę kalendarz i dam znać.

Link to post
Share on other sites

Ententa:
1. Meister/Strzelec/Kozak
2. Gregorius/Strzelec/Kozak
3. Lolek/Saper/Rosjanin

4.Bartoromeo/Oficer/Rosjanin

Centralni:
1. Kuba/Oficer/Prusy

P.S. Ostatnie moje dowództwo nie skończyło się za dobrze, ale żeby wyszkolić oficera trzeba 15.000 poległych żołnierzy. Będę powoli (mam nadzieję) zbliżać się do tej liczby.

P.S.2. Dla mnie a czy b (obecnie) obojętnie.

Link to post
Share on other sites

Czołem!

Ententa:
1. Meister/Strzelec/Kozak
2. Gregorius/Strzelec/Kozak
3. Lolek/Saper/Rosjanin

4.Bartoromeo/Oficer/Rosjanin

5. Arkusz / Saper / Rosjanin 

Centralni:
1. Kuba/Oficer/Prusy

 

Odnośnie terminu - wolę 2 marca, ale 16 też ogarnę ;-)

Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie termin bez różnicy.

Tak przy okazji, kiedyś ogłaszałem (i nadal mam) na sprzedaż sporo rzeczy na stylizację CK, którą można skompletować przy użyciu paru elementów Niemca 2wś, tak jakby ktoś się wahał przez brak szpeju.

Link to post
Share on other sites

Ententa:

  1. Meister/Strzelec/Kozak
  2. Gregorius/Strzelec/Kozak
  3. Lolek/Saper/Rosjanin
  4. Bartoromeo/Oficer/Rosjanin
  5. Arkusz / Saper / Rosjanin 
  6. Cortes/ Rosjanin/sierżant

Centralni:

  1. Kuba/Oficer/Prusy
  2. Michael/Strzelec/Prusy

Termin obojetny.

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to "Zduńska Wola 1914" - Kromolin Stary k. Zduńskiej Woli, 2 marca 2024 r.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...