Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Bolimów 1915" - Borzewisko k. Sieradza, 7 grudnia 2024 r.


Recommended Posts

2112265684_Bolimw1915-plakat.thumb.jpg.789af5789f2dfea1f0ef0a6b1c310840.jpg

Ja tam widziałem pełno nieboszczyków, cały ogród (…). Cywilów też dużo było potrutych...
Nieznany świadek bolimowskiej bitwy.

Po nierozstrzygniętej bitwie pod Łodzią dowództwo rosyjskie w styczniu 1915 r. zdecydowało się wycofać na wschód w celu skrócenia i skonsolidowania linii obrony. Jedyną poważniejszą przeszkodą wodną na tym terenie była rzeka Rawka, w pobliżu której znajdowała się miejscowość Bolimów. Tam też Rosjanie budowali umocnienia, nie wiedzieli jednak, że Niemcy do przełamania ich linii zamierzają wykorzystać nową broń...

FORMALNOŚCI:
Miejsce: "Wyspa Ośmiornicy" nad Wartą w Borzewisku koło Sieradza: https://www.google.pl/maps/dir//51.5500132,18.8271702/@51.5495612,18.8240238,2218m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkyOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Data: 7 grudnia 2024 r. (sobota). Ale zapraszamy już dzień wcześniej - okopy dla obu stron same się nie zrobią. Wasze pozycje będą tak solidne jak sami je sobie zbudujecie.
Czas: 9-16.
Wiek: min. 18 lat.
Wpisowe: 20 PLN.
Zapisy: na forum (w starym stylu), według wzoru: ksywa/pseudonim, funkcja, imię i nazwisko postaci (potrzebne do listów z domu). Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie powinno wyglądać tak:
Ententa:
1. Carak_PL, sanitariusz, Ilja Muromiec

Proszę o uważne kopiowanie listy!
UWAGA: Gra odbędzie się bez względu na liczbę graczy. W przypadku dysproporcji zmodyfikujemy założenia scenariusza.


MECHANIKA GRY:
Zmodyfikowane zasady z cyklu „Wielka Wojna” organizowanych przez ZHIS.

A. Ograniczenia co do replik broni palnej i ich mocy:
1. Limity FPS: 360 – karabiny powtarzalne,
2. Typ broni jakiej używać może gracz zależeć będzie od jego funkcji:
    a) oficer – pistolet/rewolwer
    b) podoficer, strzelec, sanitariusz, saper – karabin czterotaktowy/dwutaktowy/strzelba
UWAGA: Strzelby jedynie jako broń awaryjna po wcześniejszym zgłoszeniu. Karabiny powtarzalne są podstawową bronią dla wszystkich strzelców. Dopuszczamy lever-action (np. Winchestery), ale nie więcej niż 1 na stronę.

B. Broń biała:
1. Grają repliki bezpiecznej broni białej (pałasze, szable, bagnety, pałki okopowe, etc.). Będzie bezlitośnie testowana na właścicielu.
Nie grają dzidy, włócznie i drzewce od flag/chorągwi.
2. Każde trafienie bronią białą oznacza, że jesteś ranny i potrzebujesz medyka. Trafienie w palce dłoni się liczy, trafienie w ładownice się liczy, trafienie w plecak musi być odczuwalne dla oponenta i liczy się.
3. Można blokować ciosy repliką broni białej i repliką broni palnej (liczymy się jednocześnie z tym, że obie mogą zostać uszkodzone). Nie dotykamy wyposażenia wroga, to nie zapasy, można to robić jedynie repliką broni białej albo kulką. Nie chcesz walczyć wręcz? Strzelaj, uciekaj, poddaj się.

C. Amunicja:
1. Amunicję gracze ogarniają we władnym zakresie. Limit amunicji jaką gracz może posiadać przy sobie i w magazynku:
    a) Karabiny – 100 kulek przy sobie i 8 w magazynku;
    b) Pistolet/rewolwer – 100 kulek przy sobie i 8 w magazynku;
    c) Strzelba – 100 kulek przy sobie i 4 w magazynku.
2. Limit amunicji na całą grę 400 sztuk (porcjowanie do podpisanych woreczków strunowych po stronie graczy). Składowane w Skrzyni Głównej, w punkcie powrotu do gry.
3. Jednorazowe doładowanie 100 szt.
4. Procedura doładowania: oficer lub sierżant (za zgodą oficera w dowolnie wybranym czasie), osobiście lub za pomocą żywego gońca pobiera ze Skrzyni Głównej do Skrzyni Transportowej po jednym woreczku (100 szt.) kulek na każdego żywego członka oddziału.
Doładowywać się mogą jedynie żywi w dowolnie wybranym miejscu na terenie gry.

D. Pirotechnika:
Tak, gra artyleria i granaty. Działa będą jak sobie je zorganizujecie, amunicję do artylerii dostaniecie od organizacji.
Zasięg rażenia pocisków: 3 m - trup, 5 m - ranny.
Jeżeli stałeś poza promieniem rażenia a mimo to oberwałeś to będąc honorowym graczem zgłaszasz, że jesteś ranny.
Limit granatów na całą grę: 4 na gracza.

E. Gazy bojowe:
Tak. Gracz, który znalazł się w strefie zagazowanej i nie miał założonej maski p-gaz, pada na ziemię, wybałusza oczy, charczy, wzywa Wszechmogącego i umiera w konwulsjach.
Jeżeli stałeś poza obłokiem gazu, ale poczułeś jego zapach, to będąc honorowym graczem padasz na ziemię, wybałuszasz oczy, charczysz, itd... Serio, zróbcie klimat w tej kwestii.
Nie ma możliwości udzielenia pomocy zagazowanemu w polu.
Zagazowanego można jednak w ciągu 5 minut odnieść do szpitala, gdzie lekarz może podać mu odtrutkę.

F. Zasady powrotu do gry:
1. Brak deklaracji "dostałeś", pif-paf, etc.
2. Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! (nie "Dostał!") oznacza się czerwoną szmatą i czeka na sanitariusza. Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika na zasadzie "cichej śmierci".
3. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Po dotarciu sanitariusza, ranny rzuca kostką, wynik oznacza:
    a) 1 – 3 – rana lekka, sanitariusz opatruje rannego zakładając bandaż w miejscu trafienia;
    b) 4 – 5 – rana ciężka, sanitariusz opatruje rannego w miejscu trafienia i ma 10 minut na odprowadzenie go do szpitala, gdzie zostanie przeprowadzona operacja. Brak operacji powoduje wstrząs i zgon rannego.
    c) 6 – jesteś w szoku, sanitariusz daje wsparcie psychiczne i można grać dalej (medyk tłumaczy, że jest z graczem wszystko w porządku, podmuch wybuchu/rykoszet ogłuszył go i obsypał ziemią, ale krew na mundurze nie jest jego - miał dużo szczęścia tym razem).
4. Drugie trafienie osoby już opatrzonej/uspokojonej przez sanitariusza oznacza wyłączenie z walki i powrót na respa.
5. Punkty powrotu do gry (RESP):  
    a) umarłeś - to żaden wstyd. Udaj się na punkt powrotu do gry, na liście uzupełnij ksywkę gracza i godzinę powrotu do gry. Z respa wracamy parami lub po 10 minutach;
    b) punkty powrotu do gry - oznaczone flagami narodowymi - rozmieszcza w terenie oficer lub sierżant w porozumieniu z oficerem o ile taki się zgłosił. Tym razem nie przewiduję zdobywania/przenoszenia respów.

G. Jeńcy:
1. Działają wezwania do poddania się.
2. Każdy kto podnosi ręce do góry może zostać jeńcem, nie musi być ranny. Zostaje rozbrojony automatycznie poprzez samo poddanie się (podnosząc ręce w górę) i nie może uciekać.
3. Jedynie oficer może jeńca przesłuchać (o ile zna język przesłuchiwanego lub jeniec zna język oficera) i widzi taką potrzebę. Zadaje się dwa pytania na które trzeba udzielić prawdziwej i wyczerpującej wypowiedzi.
4. Jeniec po przesłuchaniu lub na rozkaz oficera zostaje odesłany do obozu jenieckiego czyli biegnie do swojego punktu powrotu do gry i po wpisaniu na listę ksywy, godziny, i adnotacji „niewola” (duże N) wraca do gry.

H. Saperzy i przeszkody inżynieryjne:
1. Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w zasiekach – wyłącznie poprzez ich rozcięcie.
2. Zasieki muszą być zrobione solidnie i fizycznie uniemożliwiać przejście czy przeczołganie się pod nim. Powiesisz drut za wysoko i Kozacy pod nim przepełzną – miej pretensje do siebie.
3. Drut montujemy wyłącznie do kołków – nie przywiązujemy drutu do drzew czy krzaków.
4. Zasieków nie przeskakujemy, nie rzucamy się na nie, nie rzucamy na nie gałęzi, krzaków, worków.
5. Dotykanie drutu skutkuje… niczym.

I. Zasada oddziału:
1. Nie ma samotnego błąkania się po terenie, nie wysyłamy samotnego strzelca za linię wroga czy na skrzydła na misję samobójczą. Pojedynczy gracz może zostać wysłany jedynie na własne tyły.
2. Działania ofensywne mogą mieć minimalnie dwuosobowy skład: oficer lub sierżant + inny gracz (np. wyprawa po jeńca).
3. Członkowie oddziału utrzymują stały kontakt wzrokowy lub dźwiękowy (gębowy).

ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA:
Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują.
Ententa: Rosja (wojsko regularne i opołczenie czyli cywilne ciuchy stylizowane na początek XX wieku z czarno-żółto-białą opaską)
Państwa Centralne: Niemcy i Austro-Węgry.

Dostępne funkcje:
1. Strzelec – strzela i ginie.
2. Sanitariusz – strzela i opatruje rannych w polu.
3. Lekarz - leczy, przeprowadza operacje i odtruwanie w szpitalu.
4. Saper – strzela, stawia zasieki i robi w nich przejścia.
5. Sierżant – strzela i zastępuje oficera jeżeli ten zginie lub nie zgłosi się przed grą. Nie ma gwizdka i nie ma broni krótkiej.
6. Oficer – dowodzi, ma prawo korzystać z gwizdka i broni krótkiej.

Sugeruję by oddziały we własnym zakresie ogarnęły sprzęt inżynieryjny typu saperki, łopatki, szpadle, kopaczki, siekiery. Worki na umocnienia, kołki i sznurek na drut dostaniecie od organizacji.

Rozkład jazdy:

Sobota:
8:00 - 9:00 - zbiórka, odprawa, przemarsz na pozycje;
9:00 - 11:00 - I faza;
12:15 - 14:00 - II faza;
14:15 - 16:00 - III faza, zakończenie, sprzątanie.

Można przyjechać przed godz. 8 i zacząć ryć w ziemi przed grą.

Proponuje się by każdy miał wszystko co potrzebne przy sobie. Oficer Ci powie kiedy masz jeść, pić i odpoczywać. Oznacza to kategoryczny zakaz zdejmowania okularów zarówno podczas posiłku jak i wypróżniania się. Mile widziane wczucie się w klimat i unikanie rozmów na tematy współczesne.
Zapraszam!

LISTA GRACZY:

Ententa:
1. Dogie the Dog, sanitariusz
2. ...

Centralni:
1. ...

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Mickiewicz_ napisał:

LISTA GRACZY:

Ententa:

1.Dogie the Dog, sanitariusz

2.Lolek, Saper, Kirił Rybakow

3.PolishPartizan, Strzelec, Ilya Miroszniczenko

4.Mickiewicz, Saper, Aleksiej Nowikov

 

CENTRALNI:

1...

Mickiewicz, Lolek wcześniej się wpisał jako saper.

Link to post
Share on other sites

Aktualizacja listy:

LISTA GRACZY:

Ententa:

1. Dogie the Dog, sanitariusz, ?

2. Lolek, saper, Kirił Rybakow

3. PolishPartizan, strzelec, Ilja Miroszniczenko

4. Mickiewicz, strzelec, Aleksiej Nowikow

Centralni:

1...

 

Ważna informacja dla Was jest taka, że oprócz amunicji do artylerii, organizacja dostarczy też broń chemiczną.

Link to post
Share on other sites

LISTA GRACZY:

Ententa:

1. Dogie the Dog, sanitariusz, ?

2. Lolek, saper, Kirił Rybakow

3. PolishPartizan, strzelec, Ilja Miroszniczenko

4. Mickiewicz, strzelec, Aleksiej Nowikow

Centralni:

1. Grzyb_676, Lekarz, Giuseppe Baldini

/mam nadzieję że nikomu nie będzie przeszkadzało jak założę sobie mały szpital polowy/

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Grzyb_676 napisał:

/mam nadzieję że nikomu nie będzie przeszkadzało jak założę sobie mały szpital polowy/

Wręcz przeciwnie, liczyłem, że się zgłosisz do tej roli. W końcu jak wynika z "CK Dezerterów" Baldini studiował farmację w Wiedniu.

Link to post
Share on other sites

ISTA GRACZY:

Ententa:
1. Dogie the Dog, sanitariusz, ?
2. Lolek, saper, Kirił Rybakow
3. PolishPartizan, strzelec, Ilja Miroszniczenko
4. Mickiewicz, strzelec, Aleksiej Nowikow
5. Meister, strzelec, Iona Władełecow

Centralni:
1. Grzyb_676, Lekarz, Giuseppe Baldini

Oby był śnieg, to w końcu będzie można burki kozackiej użyć.

Link to post
Share on other sites

LISTA GRACZY:

Ententa:
1. Dogie the Dog, sanitariusz, Grigorij Chowacenko
2. Lolek, saper, Kirił Rybakow
3. PolishPartizan, strzelec, Ilja Miroszniczenko
4. Mickiewicz, strzelec, Aleksiej Nowikow
5. Meister, strzelec, Iona Władełecow
6. Cortes, sierżant, Georgij Robertowicz Kortezow                                                                                                                                                                                      

Centralni:
1. Grzyb_676, Lekarz, Giuseppe Baldini

Link to post
Share on other sites

Drodzy,

W związku z pojawieniem się Mosina S&T, który ma fabrycznie 390 FPS pojawiły się palące pytania o sztywność tego limitu.

Tak, jest sztywny. 360 FPS to górna granica mocy replik na "Bolimowie 1915".

Nie będę wałkował zasadności tego limitu (dyskusję w tej kwestii można sobie poczytać w temacie "Wielka Wojna - zasady ogólne"), ale mamy już kilka gier pierwszowojennych za sobą i zawsze ten limit działał. Także uprzejmie proszę o poważne podejście do tego zagadnienia.

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.10.2024 o 08:01, Domin007 napisał:

Drodzy,

W związku z pojawieniem się Mosina S&T, który ma fabrycznie 390 FPS pojawiły się palące pytania o sztywność tego limitu.

Tak, jest sztywny. 360 FPS to górna granica mocy replik na "Bolimowie 1915".

Nie będę wałkował zasadności tego limitu (dyskusję w tej kwestii można sobie poczytać w temacie "Wielka Wojna - zasady ogólne"), ale mamy już kilka gier pierwszowojennych za sobą i zawsze ten limit działał. Także uprzejmie proszę o poważne podejście do tego zagadnienia.

Warto dodać, że sprężyna M100(+-330fps) czy M110(+-360fps) to koszt paru dyszek, a samo rozkręcenie repliki i wymiana jest prosta, zajmuje może 30 minut max?
No i oczywiście argument, że ktoś używa historyków na niedzielnych strzelankach, gdzie limity są wyższe, można sobie darować. 

Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Meister napisał:

Warto dodać, że sprężyna M100(+-330fps) czy M110(+-360fps) to koszt paru dyszek, a samo rozkręcenie repliki i wymiana jest prosta, zajmuje może 30 minut max?
No i oczywiście argument, że ktoś używa historyków na niedzielnych strzelankach, gdzie limity są wyższe, można sobie darować. 

Dzięki Jonek, w pełni się zgadzam. Dodatkowo warto zapytać u sprzedawcy czy istnieje możliwość wymiany sprężyny na słabszą przy zakupie. Taiwangun oferował coś takiego przy AEG-ach, więc nie wiem dlaczego mieliby nie robić tak przy replikach sprężynowych.

Z innej beczki - listy z domu już się piszą. ;)

Link to post
Share on other sites

Witam i cóż poruszę kwestię masek p-gaz skoro czasami brak ludziom weny lub pomysłu to tu zjawiam się ja, mianowicie startuje z projektem który miał być niespodzianką ale niestety koszty by mnie zabiły przy dużym obłożeniu a owym projektem są maski dla armii rosyjskiej i jeśli ktoś chciałby nie męczyć się z myśleniem i robieniem maski a boi się ataku gazowego po stronie rosyjskiej to zapraszam koszt jednej sztuki będzie się wahał od 20 do maks 25 zł. Może będzie parę różnic ale tylko przez brak odpowiedniej puszki. 

obraz_2024-10-11_172740021.png

Edited by Mickiewicz_
Link to post
Share on other sites

Założenia scenariusza już są. Listy z domu dla zapisanych - są. Brakuje tylko chętnych do gry. Chyba nie chcemy by historia bitwy pod Bolimowem sprowadziła się do wzięcia do niewoli austriackiego lekarza, będącego Włochem. ;)

Link to post
Share on other sites

LISTA GRACZY:

Ententa:
1. Dogie the Dog, sanitariusz, Grigorij Chowacenko
2. Lolek, saper, Kirił Rybakow
3. PolishPartizan, strzelec, Ilja Miroszniczenko
4. Mickiewicz, strzelec, Aleksiej Nowikow
5. Meister, strzelec, Iona Władełecow
6. Cortes, sierżant, Georgij Robertowicz Kortezow                                                                                                                                                                                      

Centralni:
1. Grzyb_676, Lekarz, Giuseppe Baldini
2. SadoMason, strzelec, Mosze Szekleberg krawiec z Pressburga

Link to post
Share on other sites

LISTA GRACZY:

Ententa:
1. Dogie the Dog, sanitariusz, Grigorij Chowacenko
2. Lolek, saper, Kirił Rybakow
3. PolishPartizan, strzelec, Ilja Miroszniczenko
4. Mickiewicz, strzelec, Aleksiej Nowikow
5. Meister, strzelec, Iona Władełecow
6. Cortes, sierżant, Georgij Robertowicz Kortezow
7. Arkusz, strzelec, Artiom Sidorowicz

Centralni:
1. Grzyb_676, Lekarz, Giuseppe Baldini
2. SadoMason, strzelec, Mosze Szekleberg

Link to post
Share on other sites

LISTA GRACZY:

Ententa:
1. Dogie the Dog, sanitariusz, Grigorij Chowacenko
2. Lolek, saper, Kirił Rybakow
3. PolishPartizan, strzelec, Ilja Miroszniczenko
4. Mickiewicz, strzelec, Aleksiej Nowikow
5. Meister, strzelec, Iona Władełecow
6. Cortes, sierżant, Georgij Robertowicz Kortezow
7. Arkusz, strzelec, Artiom Sidorowicz
8. Prochu, strzelec, Władimir Prochrenko

                                                                                                                                                                          

Centralni:
1. Grzyb_676, Lekarz, Giuseppe Baldini
2. SadoMason, strzelec, Mosze Szekleberg

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Domin007 napisał:

Chyba nie chcemy by historia bitwy pod Bolimowem sprowadziła się do wzięcia do niewoli austriackiego lekarza, będącego Włochem

jeżeli przewaga wroga będzie znaczna, posunę się do rażenia przeciwnika chorobami wenerycznymi!

Link to post
Share on other sites

Jedziemy z tym koksem:
Cesarsko-Królewskie obiboki przybywam! A jeszcze nie wiem, czy pod orłem dwugłowym, czy pruskim.

LISTA GRACZY:

Ententa:
1. Dogie the Dog, sanitariusz, Grigorij Chowacenko
2. Lolek, saper, Kirił Rybakow
3. PolishPartizan, strzelec, Ilja Miroszniczenko
4. Mickiewicz, strzelec, Aleksiej Nowikow
5. Meister, strzelec, Iona Władełecow
6. Cortes, sierżant, Georgij Robertowicz Kortezow
7. Arkusz, strzelec, Artiom Sidorowicz
8. Prochu, strzelec, Władimir Prochrenko

                                                                                                                                                                     

Centralni:
1. Grzyb_676, Lekarz, Giuseppe Baldini
2. SadoMason, strzelec, Mosze Szekleberg
3. Horst, strzelec, Horst Schulke

Link to post
Share on other sites

LISTA GRACZY:

Ententa:
1. Dogie the Dog, sanitariusz, Grigorij Chowacenko
2. Lolek, saper, Kirił Rybakow
3. PolishPartizan, strzelec, Ilja Miroszniczenko
4. Mickiewicz, strzelec, Aleksiej Nowikow
5. Meister, strzelec, Iona Władełecow
6. Cortes, sierżant, Georgij Robertowicz Kortezow
7. Arkusz, strzelec, Artiom Sidorowicz
8. Prochu, strzelec, Władimir Prochrenko
9. Pit, sanitariusz (lub strzelec), Piotr Andriejewicz Sokołow                                                                                                                                               

 

Centralni:
1. Grzyb_676, Lekarz, Giuseppe Baldini
2. SadoMason, strzelec, Mosze Szekleberg
3. Horst, strzelec, Horst Schulke
4. Kuba Józefek, oficer, ? (TBC)

Link to post
Share on other sites

LISTA GRACZY:

Ententa:
1. Dogie the Dog, sanitariusz, Grigorij Chowacenko
2. Lolek, saper, Kirił Rybakow
3. PolishPartizan, strzelec, Ilja Miroszniczenko
4. Mickiewicz, strzelec, Aleksiej Nowikow
5. Meister, strzelec, Iona Władełecow
6. Cortes, sierżant, Georgij Robertowicz Kortezow
7. Arkusz, strzelec, Artiom Sidorowicz
8. Prochu, strzelec, Władimir Prochrenko
9. Pit, sanitariusz (lub strzelec), Piotr Andriejewicz Sokołow                                                                                                                                               

 

Centralni:
1. Grzyb_676, Lekarz, Giuseppe Baldini, CK
2. SadoMason, strzelec, Mosze Szekleberg, CK
3. Horst, strzelec, Horst Schulke, CK
4. Kuba Józefek, oficer, ? (TBC), Niemcy
5. Prus, strzelec, Jan Kania, ?

PS. Weźmie ktoś chrono na grę?

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, pete_asg napisał:

(...)
9. Pit, sanitariusz (lub strzelec), Piotr Andriejewicz Sokołow                                                                                                                                              
(...)

Piotrze, Dogie się zgłosił jako sanitariusz, dlatego dostajesz przydział na strzelca. I rezerwowego sanitariusza, jeżeli Dogie nie dojedzie.

9 godzin temu, B_Prus napisał:
(...) PS. Weźmie ktoś chrono na grę?

Ja nie mam, ale jeżeli ktoś dysponuje to be my guest. @Meister Jonek, może pożyczyłbyś od Sebastiana?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...