Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1 - Tak trzeba rozebrać...

2 - Dyszy się nie uszczelnia... na krótką metę dobry i gęsty smar ją doszczelni (na prowadnicy dyszy). Owijanie dyszy lub wpychanie czegoś pomiędzy prowadnicę i dyszę spowoduje nieprawidłowe działanie (niezborne ruchy dyszy), a po oddaniu kilkunastu strzqałów materiał "uszczelniający" wypadnie z docelowych miejsc.

Link to post
Share on other sites

Albo dysza się połamie bądź popychacz dyszy. Ogólnie zanim zaczniecie doszczelniać wszystko w waszych karabinach, pierwszo powkładajcie sobie korki w uszy bo wam chyba olej wycieka.

Doszczelnianie dyszy, BA! Głowicy tłoka! Ile razy będziemy to czytać?

A coś pomoże obklejenie głowicy cylindra ?

Bo u mnie dużo powietrza z nie ucieka ...

Tak pomoże. zakup głowicy z DWIEMA uszczelkami, podwójnie uszczelniona głowica zdaje świetnie egzamin, nie trzeba wtedy nawijać teflonu a w zamian otrzymujemy piękną błyszczącą super doszczelnioną głowicę cylindra.

OT

Nie było mnie 2 miesiące na wmasg, nic nie straciłem, non stop te same tematy, te same pytania.

Misiek, pamiętam ciebie, miałeś wtedy niespełna 300 postów, niezły wynik.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
A próbowałeś kiedyś, że się wymądrzasz?

Czy tylko gdybasz, jak większość przydupasowych teoretyków na tym forum?

 

Przy złym dobraniu proporcji poxipolu robi się twardy ale kruchy,przy strząsach i uderzeniach jakie przechodzą na glowice cylindra łatwo o pokruszenie ,a jak takie odłamki dostaną się do lufy to porysują i ogólnie gówno warte rozwiązanie...lepiej wymieniać taśme teflonową co miesiąc.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

jesli by ktos chcial tutaj macie rysunek (praie techniczny;;p )

Rysunek 1

RYSUNEK 2

 

Jesli cos jest zle to mnie poprawcie, ale mniej wiecej ma to wygladac tak. Trzeba uwazac zeby teflon nie zsunol sie na dziure w lufie gdzie wchodzi gumka bo HU bedzie bezuzyteczny, mi sie tak stało iii HU w ogole nie działał, trzba robic wszystko bardzo precyzyjnie i dokladnie, iii stosujcie zasade co za duzo to niezdrowo:)

Edited by tasior102
Link to post
Share on other sites

:wink: :wink: :wink:

Taśma teflonowa na głowicę tłoka ?

Przecież to się zsunie po kilku strzałach i jak będziesz miał pecha to zatka dyszę.

 

Pozatym przy tym połączeniu lufy i komory to też przesadziłeś, ja miałem problem dać w jednym miejscu jedną warstwę bo tak ciasno gumka wchodziła, a ty tam chcesz 2 warstwy zmieścić ? Chyba tylko w jakiejś strasznie taniej "chińszczyźnie" gdzie wszędzie są niewiem jakie szpary, no i wyjaśniało by to tą 3 warstwę która także jest bez sensu :poddanie:

Link to post
Share on other sites

Co do "integracji głowicy cylindra z cylindrem": nie dałoby się użyć w tym celu silikonu sanitarnego? Silikon powinien się lepiej sprawdzić niż poxipol, jest elastyczny jak stężeje i takie połączenie można rozebrać. No i jak ktoś ma chęci (z akcentem na umiejętności) to można wykonać "zderzak" dla tłoka.

Link to post
Share on other sites

na głowice tłoka, pod gumke ktora tam jest, zapomnialem tam narysowac, ja posiadam HK33 z BE iii przyznaje racje ze ejst strasznie nieszczelny, po teflon fixie jest ok. co do tych 3 warstw: to mi sie zmiesciło bez problemowo. wiec kazdy ma chyba troche rozumu ii jesli cos sie nie miesci to odwija troche teflonu nie?

Link to post
Share on other sites

Skończ z tym swoim iii... Poza tym teflonu nie daje się na głowicę tłoka... I jeśli chcesz dla pewności uszczelnić komorę z zewnątrz to zrób to silikonem. Tak jak kolega napisał szczelny, wodoodporny i łatwo można go potem ściągnąć i nałożyć nową warstwę.

 

BTW (OT):

I tak poza tym. CZYTAJCIE TEN WĄTEK OD POCZĄTKU. NIKT NIE BĘDZIE ODPOWIADAŁ NA KAŻDE I TE SAME PYTANIA. To nie jest wątek o Ak cymy!!

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Mam mp5-iątke cymy.. 0.41 i chciał bym zastosować taśme teflonową ewentualnie jakiś smar.. ale nie chce rozkręcać gearboxa oczywiście.. wy tutaj piszecie cały czas o cylindrze i tłoku...

Gdzie najlepiej zastosować taśmę? ewentualnie smar? w moim modelu?

Przeczytałem że przy komorze HU.. tzn mam nakleić kawałek na końcówkę gumki? i włożyć z powrotem do komory?

Edited by malacz123
Link to post
Share on other sites

Teflonfix w GB można zrobić TYLKO w dwóch miejscach - na głowicy cylindra, uszczelniając ową głowiczkę z cylindrem, jak i na o-ring'u dyszy. W cm.041 nie ma większej potrzeby tego robienia, bo głowiczka jest nawet szczelna, a dysza i tak nie ma o-ring'a. Możesz tylko wyciągnąć gumkę z lufą z komory, dać teflon na lufę - pod gumkę, nałożyć gumkę i włożyć to do komory. To że będzie szczelniejsze będzie udowaniał fakt, iż chociażby ciężej to wcisnąć do komory.

 

Ogólnie to sobie daruj to, bo i tak doda te kilka efpees - dosłownie, a Ty jako laik masz spore szanse by to źle zrobić, co spowoduje niepotrzebne koszta odsyłania do sklepu, czy do jakiegoś serwisanta. Amen

Link to post
Share on other sites

"Teflonfix w GB można zrobić TYLKO w dwóch miejscach - na głowicy cylindra, uszczelniając ową głowiczkę z cylindrem, jak i na o-ring'u dyszy."

 

To w kontekście z twoim podpisem rodzi realne niebezpieczeństwo dla naszych dzieci, żon, a zwłaszcza replik :P

 

Zasada - na pracujące elementy nigdy nie daje się "pływająco" umieszczonych elementów (jak TT) no chyba że masz jakiś sposób na "przyklejenie" TT jednocześnie bez stracenia właściwości i bez "nierównej faktury" osiągniętego rezultatu. Wyobraź sobie, że dysza lata w te i wewte powodując ruchy tasiemki ktora to ma tendencję do bardziej lub mniej powolnego przesuwania się albo w stronę lufy powodując pojawienie się w komorzze oprócz kulki osmarowanego farfocla blokującego w zasadzie strzelanie, albo w stronę głowicy cylindra skutecznie przeszkadzając dyszy powrót do pozycji zero (nie pobieranie kulek)

 

TT można użyć tylko:

 

1 - Połączenie głowica cylindra-cylinder (ja preferuję użyć tutaj silikonu sanitarnego)

2 - Połączenie Gearbox-Komora (moim zdaniem nic a nic to nie daje pod względem mocy, ale pozwala "zdystansować komorę" co w wypadku ulepszeń "na ścisk" sprawia że kulki są jednak podawane :P)

3 - Pomiędzy gumkę HU a lufę (tu nie za dużo i raczej wybrać TT do połączeń hydraulicznych ze względu na ultracienki przekrój, no albo (wyjdzie nawet efektywniej) użyć silikonu)

4 - Połączenie gumka-lufa (gdzie konczy się gumka) - tylko trzeba uważać by podczas wsuwania w komorę nie obsunęła się taśma. W komorach jedno kawałkowych w zasadzie jest to niemożliwe do wykonania i niepotrzebne przedsięwzięcie.

5 - Na lufie za gumką HU, ale jeszcze w komorze (tylko nie za dużo bo nie domkniesz plastikowego półpierścienia pozycjonującego)

6 - Po zamknięciu lufy w komorze - na łączeniu gdzie lufa wychodzi z komory, tylko nie za dużo, bo nie zamkniesz body, ale też nie za mało - aby docisk do GB był mocny.

 

Ogólna uwaga odnośnie TT: nie montujemy na sucho - zarówno pod jak i na kolejne warstwy kładziemy smar (najlepiej teflonowy, bądź jakiś inny "kleisty") oczywiście nie smarujemy jak masłem, tylko "delikatnie natłuszczamy" - to pozwoli na lepsze sklejenie i unikniemy w ten sposób wycieków smaru z pomiędzy kolejnych warstw TT.

 

 

Co do utraty FPS - największe straty FPS (ciśnienia powietrza) są na dyszy i to zarówno po stronie GB jak i po stronie komory. Od gearboxa ucieka dużo powietrza przez niekierunkową uszczelkę (bo inaczej się nie da). Sami tego problemu nie rozwiążemy. Po stronie komory zaś powietrze "ucieka" na łączeniu końca dyszy i gumki HU - tej wady też nie da się wyeliminować - no chyba że zniwelować przez zakup nieco dłuższej (al;e pozwalającej na prawidłową podaż kulek) dyszy. Dlatego teflonfix to w zasadzie niewielka korzyść dla użytkowników porządnych replik (mam na myśli CA itp.). Te dwie wady projektu Tokyo Marui'owego Gearboxa powodują dysproporcje między strzałami i różnice pokroju: "moja replika ma M120, twoja też, ale ch* wie czemu ja mam 50 FPS mniej!?" Rozwiązanie: przeprojektowaś gearbox i stworzyć go poprawiając wady - rozwiązanie niedoczekane raczej....

Edited by misiek009
Link to post
Share on other sites

Napociłeś się przy pisaniu o tej taśmie teflonowej, a ja tak naprawdę na o-ring'u dyszy używam tylko izolki - teflon jak piszesz, zbyt łatwo spod tego o-ring'a wychodzi. Dajesz się do dyszy jeśli ma rowek odpowiedniej długości i szerokości pasek izolki, na to o-ring, albo zwyczajnie takich samych rozmiarów o-ring, tylko grubszy odrobinę i uszczelnia się aksamitnie.

 

Jak ktoś nie chce się tu bawić w czary i szamańskie tańce, to kupuje dyszę DF ew. CA i ma fabrycznie bardzo szczelną dyszę po przesmarowaniu.

Link to post
Share on other sites

A nie lepiej wymienić uszczelkę w dyszy? Dużo lepsze rozwiązanie a trwałe i niezawodne a można osiągnąć strzykawkę. Przy dobrym uszczelnieniu układu strzykawka powinna występować zatykając wylot lufy a nie tylko w samym zespole cylindra.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...