cichyop Posted April 27, 2008 Report Share Posted April 27, 2008 Ja czytałem trochę na forum o elce G&G, gdzie pisali, że jest pewien problem ze zgraniem baterii ze sprężyną. Doszli do wniosku, że na baterii 8.4V (dobrej firmy) elka powinna chodzić ze sprężyną m120, bo wtedy jest jest synchronizacja między ruchem tłoka i zębatek. Chodzi o to, żeby tłok wracał odpowiednio szybko do położenia neutralnego. W związku z tym, bateria 9.6V nadaje się tylko do elek ze sprężynami >m120. Inaczej można doświadczyć tego, że zębatki łąpią tłok, zanim on wróci do pozycji neutralnej (czyli głowica tłoka przy głowicy cylindra). przyznam że dziwne wnioski ja mam baterię 12v 3600mah sanyo RC i nigdy nie odnotowałem zjawiska o którym piszesz...w zakresie sprężyn oj m110-m160. dodam że silnik to Guarder ITU na magnesach neodymowych i w układzie mosfet jeszcze siedzi.... przy m110 rof jest taki że hicapy nie podają tylko realcapy albo midcapy... :strach: więc szczeże jestem zdziwiony.... chyba że jest coś o czym nie wiem... biorąc pod uwagę konstrukcję na pewno jest to bardziej możliwe niż w innych aeg a to dlatego że zębatka tłokowa ma 19 zębów (czyli 2/3 obwodu jej są zawalone zębami a nie jak to ma miejsce w normalnych aeg 1/2) Quote Link to post Share on other sites
Xen Posted April 29, 2008 Report Share Posted April 29, 2008 (edited) Ok przepraszam, że mnie tak poniosło. Tak jak napisałem wcześniej przerobiłem oba modele w różnych ilościach i naprawdę model się im nie udał. Jest to konstrukcja do poprawy: za duże luzy w kostce stykowej, za słaby materiał, z którego wykonano tłok, źle wykończone zęby zębatki środkowej i tłokowej. Nie ma znaczenia czy one są w promocji czy nie są. One od początku są wadliwe i to nie jest wina sklepów jakie je oferują. Mam cichą nadzieję, że wreszcie zostanie wycofana ze sprzedaży. Z tego co wiem serwisy różnych sklepów mają i tak dużo pracy bez tego... Nie widziałem tego wcześniej i powiem tak... MASZ ZAJ....... PECHA!!! Mam 400 fps stokowy tłok stokowe zębatki (tylko zębatka silnika wymieniona) łożyska kulkowe, zrobione podkładkowanie. Po uporaniu sie z gumką hop up działa wszystko wspaniale. Powiem też tak że broń typu LSW ma pewne zastosowanie i jak używa sie jej we właściwy sposób nic sie złego nie stanie... czyli wytłumaczę jak ktoś nie rozumie:) 1. ogień pojedyńczy. 2. kontrolowane serie po 3, 4 kulki ( od zasypywania gradem jest np. Minimi) 3. Używam low-capów po 60 kulek i mam ich 7 (czyli mniej kulek w sumie niż hi cap) a to wymusza kontrolę ognia. Po zastosowaniu sie do takiego ekspatowania nie będziecie mieli raczej problemów -Dodam jeszcze że nigdy nie wykożystałem wszystkich magazynków na jednej strzelance:) POZDRAWIAM Edited April 29, 2008 by Xen Quote Link to post Share on other sites
el polaco Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 (edited) Xen, jak uzyskałeś te 400fps??? Po prostu wsadziłeś m120? Możesz napisać, co dokładnie działo się z gumką HU? Chciałem jeszcze Cię zapytać, czy podkładkowanie robiłeś na oko, czy znalazłeś gdzieś gotowe ustawienie? Edited April 30, 2008 by el polaco Quote Link to post Share on other sites
Xen Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 Xen, jak uzyskałeś te 400fps??? Po prostu wsadziłeś m120? Możesz napisać, co dokładnie działo się z gumką HU? Chciałem jeszcze Cię zapytać, czy podkładkowanie robiłeś na oko, czy znalazłeś gdzieś gotowe ustawienie? Mam wsadzoną MadOnion 110... Podkładkowanie zrobiłem na oko tak by nie było luzów i zębatki pokrywały sie całą powierzchnią... oraz wsadziłem Łożyska kulkowe. Rozebrałem część tłokową GB wyczyściłem i nasmarowałem smarem uniwersalnym(taki niebieskawy np rowerowy), cylinder i prowadnicę dyszy olejem sylikonowym(nie ten w sprayu) Wymieniłem gumkę hop up z silikonowego guardera( przeźroczysty) na gumkę systema, ta pierwsza sie sawija i zaczyna przycinać(jest do kitu) wymieniając samemu trzeba to robić z chirurgiczną precyzją Dodam jeszcze że mam preckę src 510mm/6.03 co jednak też zwiększa kompresję Wynik na chrono... 395, 400 Co do tuningu to spokojnie można dać MadOnion 120 tyle że wtedy konieczna wymiana tłoku na G&G (czarny), łożyska na kulkowe, podkładki. batka 9.6 przy nie forsowaniu na auto powinno wytrzymać wynik będzie jakieś 420-430fps Quote Link to post Share on other sites
kluchu Posted May 7, 2008 Report Share Posted May 7, 2008 Kupiłem ostatnio ową Elżunię, doszła do mnie wczoraj, wczoraj też mnie zdradziła. Podczas strzelania do puszek zacięła się i nie chciała ruszyć. Próbowałem zmienić baterię, przełączyć na auto, sprawdzałem bezpiecznik, zwolniłem sprężynę, jednym słowem nic. Przychodzę dzisiaj ze szkoły, zamontowałem baterię, oddała kilka strzałów i znów cisza. Ktoś miał taki przypadek? Jest na to jakieś proste lekarstwo? Osobiście nie uśmiecha mi się wysyłać repliki spowrotem celem naprawy gwarancyjnej :) Quote Link to post Share on other sites
madMarines Posted May 7, 2008 Report Share Posted May 7, 2008 może zabrzmieć głupio i trywialnie ale---sprawdz maga Quote Link to post Share on other sites
cichyop Posted May 7, 2008 Report Share Posted May 7, 2008 (edited) może zabrzmieć głupio i trywialnie ale---sprawdz maga no tak właśnie brzmi a co magazynek ma z tym wspólnego??? bardzo mnie to ciekawi... :wink: kluchu a jestes pewien że masz dobrze naładowaną baterię?? bo jak ją tylko wyciągnąłeś z pudełka to z pewnością nie była naładowana na max... a to że następnego dnia strzeliła parę razy tylko to podkreśla.... czy przy zacięciu i jednoczesnym naciśnięciu spustu czuć że silnik drga, (jak by go coś blokowało ?? czy jest totalna cisza ?? Edited May 7, 2008 by cichyop Quote Link to post Share on other sites
kluchu Posted May 8, 2008 Report Share Posted May 8, 2008 (edited) Sprawdzałem na 3 bateriach. Załączonej - naładowanej, Firefox 9.6v i 8.4V od CM.028 Czasem silnik się poruszy, ale bywa to bardzo nieczęsto. Zwykle jest cisza totalna, zwolnienie sprężyny nic nie daje, jest na swoim miejscu Edited May 8, 2008 by kluchu Quote Link to post Share on other sites
kluchu Posted May 8, 2008 Report Share Posted May 8, 2008 Winę ponosił sfajczony silnik, dziękuję wszystkim za pomoc Quote Link to post Share on other sites
cichyop Posted May 8, 2008 Report Share Posted May 8, 2008 (edited) woooow a co się z nim stało ?!?!?! jeszcze nigdy nie słyszałem o takim przypadku że ktoś kupuje giwer wyciąga z pudełka strzela 100 razy i silnik mu pada hehehh chyba jakiegoś chińczyka kupiłeś heheh :lol: napisz co się stało z tym silnikiem ... czy w ogóle przestał kręcić, szczotki, czy jaka dżuma .... 8O Edited May 8, 2008 by cichyop Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 8, 2008 Report Share Posted May 8, 2008 Wystarczy że się źle nawinął i po sprawie. Quote Link to post Share on other sites
kluchu Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 Cichyop, trafiłeś, że to szczotki :) Nie wiem dokładnie co i jak, nie znam się na silnikach, dałem znajomemu do zrobienia. Mówił coś o wypalonym sektorze, czy innym psie... Quote Link to post Share on other sites
jw801 Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 Cichyop, trafiłeś, że to szczotki :) Nie "trafił" tylko WIEDZIAŁ :) To spec. Quote Link to post Share on other sites
kluchu Posted May 9, 2008 Report Share Posted May 9, 2008 Jw801, dzięki dobrze wiedzieć :) Włożyłem na x czasu silnik od emki Classic Army. X zależy od tego kiedy kupię nowy. Czy silnik od emki z jakiegoś chińczyka będzie dobrym wyborem? Na przykład od emki P&J Quote Link to post Share on other sites
SAper111 Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 JG III generacja powinna być ok albo ICS GT3000 Quote Link to post Share on other sites
cichyop Posted May 16, 2008 Report Share Posted May 16, 2008 polecam guardera itu ~170 zł na magnesach neodymowych naprawdę moc zbliżona do magnuma a cena o 100 zł niższa dzięki JW za dobrą opinię ale specem nie jestem tylko zapalonym maniakiem z paroletnim stażem =P Quote Link to post Share on other sites
noah Posted May 18, 2008 Report Share Posted May 18, 2008 No i się stało. Moja Ela zrobiła dziś bzzzzz, bzzzzz. Tłok albo zębatka... Nawet nie wiem czy wysyłać ją na gwarancję, jeśli to tłok, to pewnie wymienią, ale zębatki już nie... ( chyba że się mylę? ) Także myślę, czy od razu jej nie przerobić na standardową zębatkę tłokową i standardowy tłok + dystanser. Robił już ktoś coś takiego? Quote Link to post Share on other sites
noah Posted May 18, 2008 Report Share Posted May 18, 2008 Okej, rozebrałem na razie tyle ile mogłem, nie zrywając plomb. ;) Wygląda to tak: Naciskam spust, wszystko się kręci, dysza się rusza prawidłowo, ale sprężyna jest naciągana tylko „ciut” i zaraz puszczana. Pytanie teraz, jak wygląda reakcja przy urwanych zębach tłoka, a jak przy zjechanych zębach zębatki? Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 18, 2008 Report Share Posted May 18, 2008 Zmieliło ci zęby na tłoku i tylko pierwsze zostały dlatego kawałek naciąga. Quote Link to post Share on other sites
kubi11 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Witam ! Czy mógł by mi ktoś pokazać lub jakoś opisać , jak naprawić Blow Back w eLce ?? Pozdro Kuba Quote Link to post Share on other sites
noah Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 A co Ci się z nim konkretnie stało?! Quote Link to post Share on other sites
kluchu Posted May 26, 2008 Report Share Posted May 26, 2008 Kubi, pękła Ci taka mała plastikowa część? Jak tak miałem identyczny przypadek - bierzesz metalową blaszkę, starasz się ją ucharakteryzować na kształt tamtego plastiku(prowadnica sprężyny od bb przejdzie przez blaszkę, ale sprężyna nie), wiercisz otwór, przykręcasz i po problemie. Nie jest to łatwy zabieg, w tym karabinku jest trochę mało miejsca w środku na manewrowanie wkrętakiem :) Quote Link to post Share on other sites
Oshii9 Posted May 28, 2008 Report Share Posted May 28, 2008 Pewnie to nic nie wniesie, ale... Wczoraj dostałem swoją Elżunię:) Kurcze, przerosła moje oczekiwania! Wykonanie: 5 (a nawet z plusikiem. A co tam, dam nawet 6!). Blow back: działa bardzo ładnie, nie wiem, czemu się tak niektórzy czepiają, że nie pracuje ładnie, u mnie śmiga jak zły:) Pewnie i tak go odłączę z czasem, choć skoro jest i pracuje poprawnie to po co psuć... teraz czeka mnie mała wymianka- narazie kupiłem preckę systemy 509mm i gumkę silikonową też systemy. Wogóle to fajna promocja u krakmanów była, dzięki obniżce ceny o sto parę złotych mogłem pozwolić sobie na upgrade:) Nie wiem tylko jak pracuje, zbrakło mi kulek. Dopóki nie sprawdzę jak działa w stock'u, nie będę wymieniał części, chcę zobaczyć jak się sprawuje przed i po. Pewnie będę to jakoś dokumentował, tak więc jakby co wrzucę wyniki. Reasumując: moim zdaniem to był strzał w dziesiątkę. Nawet jeśli będę miał z nią jakieś problemy, to i tak nie będę żałował zakupu. Wiem wiem, świeżak jestem, mało w życiu pewnie widziałem, ale naprawdę uważam, że za te pieniądze było warto:) Quote Link to post Share on other sites
jw801 Posted June 11, 2008 Report Share Posted June 11, 2008 Z bólem serca SPRZEDAJĘ eLkę. Jeżeli ktoś jest zainteresowany, szczegóły tutaj: http://wmasg.pl/forum/index.php?s=&sho...st&p=787343 oczywiście chodzi o model oznaczony symbolem A1, nie A2 bo takiego najzwyczajniej nie ma :) Quote Link to post Share on other sites
el polaco Posted June 11, 2008 Report Share Posted June 11, 2008 A dlaczego sprzedajesz? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.