Terkov Posted April 21, 2011 Report Share Posted April 21, 2011 Witam. Dzisiaj dotarł do mnie ten potworek :icon_biggrin: Jak dotąd najcięższą repliką jaką trzymałem było M16A3, więc pierwsze wrażenie było "powalające". Nie będę pisał swoich opinii o wykonaniu, bo powtarza się to tyle razy w temacie, że trudno zwrócić uwagę na coś nowego. Mam tylko kilka pytań... Pierwsze: gdzie dokładnie kabelki wychodzą z gearboxa? Mam wersję MKII, ale tak czy inaczej chętnie bym w przyszłości przeniósł baterię do boxa i zastanawiam się, czy dużo by było z tym roboty. Drugie: do czego służy ta druga "rurka wychodząca z boxa do tej wtyczki? Jedna od razu widać, że do kulek (Krakmani zostawili mi kilka w środku po przeglądzie), ale jak nie popatrzę to nie widzę czy ta druga coś robi. Może tylko służy jako łącznika boxa z wtyczką, żeby nie wisiała czasem na samej rurce od kulek :huh: Trzecie: za rączką przeładowania jest coś. taka jakby blaszka podnosząca się do góry kiedy odciągnę rączkę. Ma to to jakieś zastosowanie w replice? ...i czwarte: w instrukcji jest zaznaczony element na samym tyle karabinu, tuż przed kolbą i pisze że to zwalniacz sprężyny (spring release). Jak on działa? Wydaje się być za gearboxem, a do tego nie specjalnie da się go wcisnąć, czy coś :teeth: Przepraszam ze dość podstawowe pytania, normalnie sam bym otworzył i sprawdził co niektóre rzeczy, ale głupio tracić gwarancję przed pierwszymi testami w polu. Z góry pięknie dziękuję. Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted April 21, 2011 Report Share Posted April 21, 2011 (edited) Druga rurka to mikrofonik od sound control. Czyli do aktywacji dźwiękowej boxa. Blaszka musi się podnosić przy przeładowaniu rączką. To normalne. Jak masz mkII to kable są długie. Powinno bez lutowania obejść się aby przerzucić kable do boxa. Ale zastrzelcie mnie jak źle mówię. Co do zwalniania springa. Na zwalniaczu jest plomba więc gdy będziesz miał awarię GB krakman może Ci nie uznać gwary. Prosze filmik do zwalniania springa. Prowadnicę ze sprężyna możesz normalnie wyjąć. p.s z ciekawości sprawdziłem czy można zastosować zestaw słuchawkowy z jackiem i przyciskiem do boxa. O dziwo działa jak zwyczajny kabelek. Więc jak ktoś nie ma kabelka i chce mieć a ma zestaw słuchawkowy nie potrzebny. ciap słuchawki i mamy kabel :D. Edited April 21, 2011 by gloomer Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 Edit dotyczący zestawu słuchawkowego jako kabelek. Po obcięciu słuchawek kabelek nie działa. Nie wiem czemu bo elektronikiem nie jestem. Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted April 23, 2011 Report Share Posted April 23, 2011 Mam pewien problem. Kiedy zaglądam do lufy od przodu, to lufa wew. "leży" w prawym dolnym rogu lufy zew. :icon_eek2: Kiedy obracam karabin do góry nogami to lufa zostaje w tym samym położeniu, co oznacza, że nie lata ona swobodnie, mimo to mogę ją poruszyć np. śrubokrętem. Wyrównał bym ją mechanicznie, ale nie byłem jeszcze w polu i nie wiem, czy jest ona pod ukosem, czy może tak ma być... Spotkał się już ktoś z tym? :icon_confused: Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted April 23, 2011 Report Share Posted April 23, 2011 (edited) Tak. W wszystkich M249 P&J (a widziałem, rozbierałem i składałem osobiście 3 szt) był taki motyw z lufą wewnętrzną. Ułożenie tej lufy w dużej mierze zależy od ilości fps. Lufa, komora, dysza, cały gearbox muszą być w jednej osi. Jeżeli tak nie będzie to w najlepszym przypadku dysza źle uszczelni się na gumce (spadek fps), a w gorszym dysza będzie się blokować w komorze i gun zacznie pluć kulkami co może spowodować zatkanie lufy i zerwanie zębów tłoka albo zębatek. Warto usztywnić lufę w odpowiedniej pozycji, ponieważ podczas strzelania lufa drga, co przekłada się na skupienie kulek. Edited April 23, 2011 by tred211 Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted April 23, 2011 Report Share Posted April 23, 2011 Pytanie, czy usztywnienie lufy ma polegać na jej wycentrowaniu, czy ma pozostać w takiej pozycji w jakiej sama się układa? Właśnie zauważyłem, że lufa ta ma 2 miejsca które decydują o jej położeniu: metalowy pierścień zaraz za komorą HU i zwężenie lufy zewnętrznej mniej więcej w połowie jej długości. Tak, jak mówiłem lufa wewnętrzna sama układa się w takim położeniu i niezależnie od przekręceniu karabinu utrzymuje je. Można ją odgiąć, ale nie lata ona luzem i po chwili wraca do starego położenia. Inaczej mówiąc, wszystko wskazuje na to, że ona ma być tak dziwnie, tylko z drugiej strony, skoro obie części usztywniające są w środku, to jakim cudem lufa jest "w rogu" (o ile można powiedzieć, że okrągła lufa zewnętrzna ma rogi...). Warto też dodać, że wszystkie części w stanie takim jak teraz siedzą dość ciasno, więc ciężko mówić o krzywym ich ułożeniu, bo po prostu nie ma w którą stronę ich prostować :blink: Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted April 23, 2011 Report Share Posted April 23, 2011 Lufa wewnętrzna siedzi dość sztywno bo jest dociskana przez GB i sprężynę która jest założona na lufie tuż za komorą. Nie ma co się spodziewać że będzie ona idealnie wycentrowana bo wykonanie otworu w lufie zewnętrznej idealne nie jest. Jeśli przeszkadza Ci że lufa układa się nie koncentrycznie względem osi lufy zewnętrznej, to zastosuj pierścień centrujący. Na pewno nie zaszkodzi. Nie ma też co dorabiać jakichś teorii na temat tego czy lufa ma leżeć tak jak leży czy inaczej. Wynika to tylko z tego że całość repliki nie jest wykonana w super tolerancjach i są pewne luzy, choćby średnicowy między lufami zewnętrzną a wewnętrzną. Quote Link to post Share on other sites
tred211 Posted April 23, 2011 Report Share Posted April 23, 2011 Ja ustawiałem lufę w ten sposób, że sprawdzałem ustawienie na chronografie. Tak jak był najwyższy wynik tak zostawiałem lufę. W jednym przypadku lufa miała soje optymalne położenie dokładnie w środku lufy zewnętrznej. Pasowało tam wstawienie tylko odpowiedniego oringa usztywniającego. W innym przypadku usztywnienie tymczasowe kawałkiem drewienka i wpakowanie odrobiny silikonu (kiedy lufa wymagała innego położenia niż w centrum). Jak będę robił swoje m249, obejrzę dokładnie dlaczego ta lufa tak się układa. Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted April 23, 2011 Report Share Posted April 23, 2011 Dzięki za odpowiedzi :) W tej chwili kombinuję nad centrowaniem jej poprzez nawleczenie na jej koniec sprężynki o mniejszej średnicy (akurat mam taką o średnicy identycznej z lufą). Quote Link to post Share on other sites
Jurga Posted April 27, 2011 Report Share Posted April 27, 2011 Witam mam taką małą prośbę... może ktoś z wymiarować lufę zewnętrzną od MKII? oczywiście bez tłumika płomienia... Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 No i się zaczyna... pojawił się u mnie problem, o którym pisano już tutaj - sam strzela. Zauważyłem, że to nie problem blaszki, gdyż nawet po jej odgięciu i upewnieniu się, że nie przyciska tego cyngielka wystającego z kostki stykowej (mikroprzełącznika) dalej strzela. Sposób widzę jeden: wymienić całą kostkę, pytanie tylko, czemu ten miał problem? Nie widzi mi się wkładać nowej co tydzień... pomyślałem nad tym "wzmocnionym" od CA - widziałem, że ludzie tu go montowali. Warto? Zależy mi, żeby pośmigał choć ten rok... I trochę inna sprawa: jak to jest z tym szkieletem GB? Czytałem, że pancerny. W ręce również wrażenie robi mocnego. Problem jednak w tym, że karabin używam cały rok, nawet w zimę, do tego mam ciężki palec :icon_mrgreen: Sądzicie, że wytrzyma mi to jeśli nie będę pchał w niego więcej niż m120/130? Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 Nie mogę już edytować... chciałem dodać, że rozebrałem kostkę i zauważyłem, że w miejscu gdzie po wciśnięciu spustu 2 blaszki łączą się jest ślad jak by chciały się tam zespawać :icon_confused: Kiepski materiał blaszek, czy co? Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted May 2, 2011 Report Share Posted May 2, 2011 Po pierwsze - odnośnie kostki. Nie chce Ci się szukać po sklepach - kup tą wzmocnioną od CA. Masz trochę czasu i zapału - kostka w łapę i latasz po sklepach elektrycznych/elektronicznych i kostkę wreszcie znajdziesz za 5 zł a nie 30. Kupisz sobie wtedy nawet 6 i jak Ci padnie jedna, włożysz drugą. Wątpię, żeby padała co miesiąc chyba że podłączasz zamiast baterii akumulator od TIRa. Nie chcesz mieć problemów ze stykami - zainstaluj mosfet. Po drugie - szkielet GB. Te GB śmigają nawet z M150 w zimę i nie pękają. Przez ponad 3 lata jak się bawię i interesuję M249 airsoftowym to może słyszałem o jednym przypadku że ktoś szukał takiego GB bo mu poprzedni pękł... Pewności nie mam czy pękł bo nie wytrzymał, czy użytkownik zrobił coś nie tak. Ogólnie GB nie do zajechania. Quote Link to post Share on other sites
forzamilan Posted May 2, 2011 Report Share Posted May 2, 2011 (edited) Czy po wsadzeniu na PARA tłumik długości 250mm i lufy 590mm będzie to działało.? Czy trzeba będzie zmieniać cylinder.? Pozdrawiam forzamilan EDIT jak ma się jakość stockowej komory.? Chciałem zmienić na CA, ale tej komory nie ma, więc może G&P...? Edited May 2, 2011 by forzamilan Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted May 2, 2011 Report Share Posted May 2, 2011 O ile pamiętam to w PARA jest stockowo lufa wew. 370mm, czyli cylinder typ 1. Powyżej 450mm wkłada się typ 0. Quote Link to post Share on other sites
forzamilan Posted May 2, 2011 Report Share Posted May 2, 2011 Cylinder typ 0.?standardowy.? Została mi systemka 590 i chcę coś z nią zrobić.stąd ten pomysł..: ) Czy kolba ma duże luzy.? Czytałem temat.na początek zostawić replikę, póki nic nie padnie, ewentualnie na początek komora CA i gumka markowa.? Pozdrawiam forza Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted May 7, 2011 Report Share Posted May 7, 2011 Co sądzicie o tym systemie wymiany lufy? Myślicie że się wyrabia? Pytam, bo na strzelanki ostatnio jeżdżę rowerem i koszmarnie przeszkadza mi długość repliki (nie mogę patrzeć przed siebie, bo lufa, pokryta workiem, blokuje mi głowę zahaczając o kask :bialaflaga: ). Sądzicie, że gdybym ją demontował do transportu, czyli w najlepszym przypadku co tydzień 2x - w jedną i drugą stronę, to wyrobiła by się z czasem? Mechanizm niby wygląda na solidny... Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted May 8, 2011 Report Share Posted May 8, 2011 Co sądzicie o tym systemie wymiany lufy? Myślicie że się wyrabia? Pytam, bo na strzelanki ostatnio jeżdżę rowerem i koszmarnie przeszkadza mi długość repliki (nie mogę patrzeć przed siebie, bo lufa, pokryta workiem, blokuje mi głowę zahaczając o kask :bialaflaga: ). Sądzicie, że gdybym ją demontował do transportu, czyli w najlepszym przypadku co tydzień 2x - w jedną i drugą stronę, to wyrobiła by się z czasem? Mechanizm niby wygląda na solidny... Każda rzecz nadmiernie używana potrafi się wyrobić/popsuć/zużyć. Nikt Ci jednak nie podpowie czy to u Ciebie nastąpi czy nie. Przypuszczam, że po jakimś czasie (nie wiem po jakim) tuleja na lufie się trochę wyślizga. Przypuszczam, że do tego czasu sprzedasz tą replikę, bo uznasz że jest za ciężka/nieporęczna/znudzi Ci się. A jak nie, to pójdziesz do tokarza i zamówisz sobie nową tuleję i będziesz miał kłopot z głowy. Quote Link to post Share on other sites
Red_Bullet Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 Rozebrałem dzisiaj boxa (standardowy A&K) i okazało się że nie mam mikrofonu i dlatego nie działa mi funkcja Sound Control. Przestawiłem na SC i zwarłem przewody od "majka" no i box zaczął kręcić. Teraz moje pytanie: czy podejdzie tam mikrofon np. od zestawu słuchawkowego do telefonu? Czy to musi być jakiś konkretny mikrofon. Pytam bo może ktoś przerabiał ten wariant. Jeżeli nie, to sam sprawdzę i podzielę się obserwacjami. Quote Link to post Share on other sites
Terkov Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Ktoś w tym temacie pisał, że kolba od MKII jest dosyć licha i że przyczepianie zawieszenia do uchwytu do tego przeznaczonego może ją ułamać (polecił z resztą obwiązywanie zawieszenia w okół kolby bliżej karabinu). Planuję zrobić sobie wersję Ranger i pytanie, czy ucho do zawieszenia przy kolbie składanej daje rade? Quote Link to post Share on other sites
Red_Bullet Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Terkov, ułamać to może i nie ułamie. Większym problemem są piny które łączą ją z body. Lichość panie że aż zęby bolą. Planuję sobie uszyć jakieś zawieszenie, ale muszę pokombinować jak to zrobić żeby było dobrze. Quote Link to post Share on other sites
janusz1201 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Może nie o samej replice ale o box-sie chciałbym z box-sa wyciągnąć cały mechanizm i wsadzić w odpowiednik z wersi ostrej może ktoś już tak robił jeśli tak to proszę o jakieś wskazówki czy obyło się bez problemów itp Quote Link to post Share on other sites
Kacperasg Posted June 17, 2011 Report Share Posted June 17, 2011 Wie ktoś może gdzie można dostać wersje IRAQ?? Quote Link to post Share on other sites
FRAGER Posted June 18, 2011 Report Share Posted June 18, 2011 Z tego co pamiętam to taka wersja była tylko na taiwangunie. Skoro nie ma, to możesz kupić wersję PARA i zamienić tłumik płomienia na przedłużkę od wersji MKII. Ewentualnie kupić wersję MKII i wymienić kolbę na PARA i pokrywę na tą z szynami. Quote Link to post Share on other sites
Red_Bullet Posted July 28, 2011 Report Share Posted July 28, 2011 Dzisiaj zabrałem się za wymianę zębatek i tłoka pod M140. Wszystkie części SHS. No i przy okazji okazało się, że głowica tłoka nie pasuje do niczego innego jak do stockowego tłoka. Załamka, no ale chociaż zęby sobie wymienię. Pupa, bo zęby są zwężane. Wynika z tego że muszę kupić głowicę tłoka żeby pożenić ten zestaw. Tu skłaniam się do zakupu zestawu Guardera. Teraz moje pytanie - czy ma być to zestaw z dyszą do M4/M15, czy dysza jest dedykowana? Czy zestawy BU od CA są gorsze/porównywalne/lepsze od Guardera? Pytam w razie jakby był problem z dostępnością. PS. złożyłem na starych częściach, chciałem sprawdzić czy strzela - zadymił się MOSFET. Phuck, jutro zamiast spać po nocce jadę po tranzystory. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.