gfilipek Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 (edited) Właśnie wróciłem z warsztatu po kilku godzinach zabawy repliką i mam takie wnioski: - trafiła mi się szczelna stock'owa komora, FPS 465-470 - kulki guarder 0,28 stock pokręca bardzo mocno, hopka właściwie trzeba wykręcać na maxa - chyba przez pogodę kulki mi lecą do celu zalatując w prawo ? ? ? (po łuku) - całkiem dobra powtarzalność w stock'u Zmiany - wkładanie mniejszej uszczelki do komory PDI to nauka cierpliwości - komora PDI jest na prawdę szczelna - gumka promyka jest za gruba do tej komory, bardzo ciężko docisnąć zamek do końca (na siłę, sprawdzone dokładnie, gumka założona prawidłowo) - po wymianie komory, gumki Systema i lufy na Madbull ver.2 650mm wynik 505-506 FPS (jupi) - komora PDI to zmora w regulacji dołączonym do zestawu kluczykiem Ponieważ odsyłam replikę do G&H zakończyłem na razie testy. Mam w związku z powyższym pytanie: Czy ktoś ma doświadczenie i porównanie lufy Promyka 500mm i Madbulla 650mm. :-F Jest sens takiej wymiany ? Moja replika z dłuższą lufą schowaną w tłumiku ma 140cm długości ! :strach: Edited February 20, 2010 by gfilipek Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 Ciekawi mnie czy sprawdzałeś FPSy po założeniu gumki Guardera najmocniejszej Co kołnierz gumki ma wspólnego ze szczelnością w komorze PDI? Bo z tego co ja wiem to nic. - wkładanie mniejszej uszczelki do komory PDI to nauka cierpliwości Dwie cieniutkie pęsety i daje radę. - gumka promyka jest za gruba do tej komory, bardzo ciężko docisnąć zamek do końca (na siłę, sprawdzone dokładnie, gumka założona prawidłowo) O Bogowie! Co ma wspólnego gumka HU z zamykaniem zamka?! - komora PDI to zmora w regulacji dołączonym do zestawu kluczykiem Krótsze ramię imbusa utnij zostawiając go około 1mm, za pomocą glueguna i kawałka starego długopisu zrób sobie kluczyk do regulacji, jak ja. Jest sens takiej wymiany, owszem. Quote Link to post Share on other sites
gfilipek Posted February 20, 2010 Report Share Posted February 20, 2010 (edited) Co kołnierz gumki ma wspólnego ze szczelnością w komorze PDI? Bo z tego co ja wiem to nic. Ty chyba weteran w tych sprawach, nie szokuj mnie proszę, przeanalizuj budowę komory HU, zastosowanie kołnierza względem dyszy itp. itd. W wątku o SWD możesz sobie poczytać trochę na temat tej gumki. Tutaj jest inna replika, ale sprawdziłem gumka luźno wchodzi na dyszę, w testach rozrzut FPS (na komorze PDI!) O Bogowie! Co ma wspólnego gumka HU z zamykaniem zamka?! O bogowie Ty chyba repliki naprawiasz ludziom, a masz tak mało technicznej wyobraźni ? Krótsze ramię imbusa utnij zostawiając go około 1mm, za pomocą glueguna i kawałka starego długopisu zrób sobie kluczyk do regulacji, jak ja. Jest to faktycznie jakiś sposób... Jest sens takiej wymiany, owszem. Czymś poparte ? Testy czy teoria dłuższe = lepsze ? Ty masz dziś człowieku zły dzień czy zazwyczaj taki zadufany w sobie w wyniku TWA ? Edited February 20, 2010 by gfilipek Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 21, 2010 Report Share Posted February 21, 2010 Ty chyba weteran w tych sprawach, nie szokuj mnie proszę, przeanalizuj budowę komory HU, zastosowanie kołnierza względem dyszy itp. itd. W wątku o SWD możesz sobie poczytać trochę na temat tej gumki. Tutaj jest inna replika, ale sprawdziłem gumka luźno wchodzi na dyszę, w testach rozrzut FPS (na komorze PDI!) Prosze bardzo I na czym uszczelnia się dysza? Na kołnierzu? Bzdura. W komorze PDI dysza uszczelnia się na małym o-ringu, nie dochodzi nawet o ile pamiętam do gumki tzn nie styka się z jej kołnierzem. Tak więc proszę, przeanalizuj budowę komory PDI do gnata o którym w tym temacie rozmawiamy. A nie SWD A&K. O bogowie Ty chyba repliki naprawiasz ludziom, a masz tak mało technicznej wyobraźni ? Taa gumka HU nie ma kontaktu z żadnym elementem zamka, począwszy od rączki a skończywszy na gł cylindra. Może minimalnie, ułamkiem mm styka się z kołnierzem gumki, nigdy nie przecinałem komory PDI żeby sprawdzić bo niema to znaczenia ;]. Czymś poparte ? Testy czy teoria dłuższe = lepsze ? Tzn co na co chcesz wymienic bo może sie nie zrozumieliśmy? Ja głosuję na promyka bo widziałem jakie osiągi zapewnia, podobnie jak MB który już pomijając skupienie itp ale jest aluminiowa i łatwo ją uszkodzić podczas nieumiejętnego montażu w komorze PDI co początkującym się zdarza. Ty masz dziś człowieku zły dzień czy zazwyczaj taki zadufany w sobie w wyniku TWANie, ani jedno ani drugie. Ja jestem niemiły zazwyczaj ;] a zły dzień mam jak kogoś nie wyśmieję. Replika była składana w profesjonalnym sklepie więc wykluczam złe złożenie. Ogromny błąd w rozumowaniu! Niestety widziałem już coś takiego- podziękuję. Odsyłam do tematu o m24. Otóż strzelało to fantastycznie do momentu w którym temperatura spadła poniżej 5 stopni. Czarny guarder jest twardy, bodaj 70 czegoś tam i jest wykonany z gumy a nie sylikonu. Śmiga pięknie... w lecie. Właduj systemę. teflon fix? Nie. Poprawne złożenie komory HU. Zwróć uwagę żeby w okienku gdzie jest dystanser gumka się nie zawinęła o krawędź. Podczas montażu można sobie pomóc cienką a dość sztywną folią plastikową. Wycinasz z niej pasek szerokości okienka i wsadzasz tak aby ułatwiał gumce wślizgnięcie się pod krawędź okienka potem wyciągnij. Do montażu używaj dużo smaru gęstego sylikona lub maszynowego oleju. Zwróć uwagę na głębokość wsadzenia lufy do komory i wzajemne położenie lufy-gumki wzgędem komory. Nie pokręcaj lufą z gumą podczas montażu ale tak dobierz smarowanie żeby wślizgnęła się jednym płynnym ruchem do srodka. Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
gfilipek Posted February 22, 2010 Report Share Posted February 22, 2010 [...] Nie będę się wdawał w kłótnie, do niczego to nie prowadzi... Pozostańmy przy swoim :poddanie: Tzn co na co chcesz wymienic bo może sie nie zrozumieliśmy? Ja głosuję na promyka bo widziałem jakie osiągi zapewnia, podobnie jak MB który już pomijając skupienie itp ale jest aluminiowa i łatwo ją uszkodzić podczas nieumiejętnego montażu w komorze PDI co początkującym się zdarza. Już wyjaśniam. Mam obecnie Madbull'a v2 650mm, ale sięga połowy tłumika czyli bez tłumika strzelanie raczej odpada (estetyka). Ciekawiło mnie czy ktoś ma porównanie tych dwóch precek (MB 650, Promyk 500mm) w kwestii skupienia. Długość różna ale i klasa precek różna. Możliwe, że wymiana z MB na Promyka nie zmniejszy skupienia, a może nawet zwiększy... do tego będę mógł zakładać i zdejmować tłumik wedle woli... Stąd moje pytanie :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
Boberwax Posted March 25, 2010 Report Share Posted March 25, 2010 Ducek do PDI wchodzą zwykłe AEGowe lufy. Quote Link to post Share on other sites
TECQ Posted April 25, 2010 Report Share Posted April 25, 2010 Zakładał ktoś do teflonowanego cylindra LL i tłoka (z głowicą) LL sprężynę m190? Prosze mi doradzic czy przy takiej sprężynie tłok i cylinder wytrzymają? Quote Link to post Share on other sites
Yautja Posted April 25, 2010 Report Share Posted April 25, 2010 Ja mam u siebie w replice taki zestaw i sprężynę M190. Wystrzelone jakieś 500 kul i wszystko działa bez zarzutu. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted April 25, 2010 Report Share Posted April 25, 2010 Bo zamek od zewnątrz i komora zamkowa od środka mają być wytarte do sucha. Dokładnie. Damian, tak, działa idealnie. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 prowadnica do AWS96 marui nie podejdzie Ci dowarriora! Bierz LL. Gł cylindra bez przeróbek jeśli masz gł tłoka LL to bierz LL, PDI jest lepsza ale wymaga przeróbki żeby współpracowała z gł tłoka LL Quote Link to post Share on other sites
TECQ Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 A o co konkretnie chodzi z tymi przeróbkami w głowicy PDI? Możesz mi to jakoś zobrazować? Pisałem do specshop-u i napisali mi "Dostawa będzie latem" Troche długo trzeba czekać. Wiecie może gdzie można jeszcze kupić taką głowice? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted April 26, 2010 Report Share Posted April 26, 2010 Ten fragment na którym trzyma się drugi o ring trzeba zeszlifować na płasko. Quote Link to post Share on other sites
shadowman Posted May 7, 2010 Report Share Posted May 7, 2010 (edited) Oto dzieło pewniego uzytkownika WMASG: http://img641.imageshack.us/i/obraz134u.jpg/ Jego home made triggera do vsr-kopia LL. Mówił równiez ze skopiowanie każdego innego, w tym wypadku do aps nie ma problemu. Więc sie da jak ktoś umie. Edited May 7, 2010 by shadowman Quote Link to post Share on other sites
Akraw Posted May 7, 2010 Report Share Posted May 7, 2010 Na stronie specshopa sa 3 rodzaje stabilizatora lufy: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=4125 http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3273 http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3274 Seria bolesnych pytan :) : Co to sa lufy STD? Ktory stabilizator polecacie (lufaz zewnetrzna stock, wewnatrz za chwile prometheus)? Inna bajka... Jezeli dobrze rozumie powyzszych kilkaset postow, to zakladajac komore PDI bede musial nieco spilowac koncowke dyszy na glowicy cylindra - prawda to? Pytanie dodoatkowe - czy moge wymienic glowice cylindra na nowa np. http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3278 , bez koniecznosci pilowania? Quote Link to post Share on other sites
ZuBeR Posted May 7, 2010 Report Share Posted May 7, 2010 Co to jest lufa STD? W opisie na specu piszą, że są to lufy montowane standardowo w replice oraz lufy KM-Head o średnicy zewn. 8mm ;-). Natomiast co do wyboru- opcja nr. 2 będzie ok. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 8, 2010 Report Share Posted May 8, 2010 Lufy std to lufa stockowa oraz dedykowanie. Mają inną średnicę zewnętrzną więc wymagają innych stabilizatorów. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 21, 2010 Report Share Posted May 21, 2010 Na 90% problemów z gnatami pomaga rozmontowanie i zmontowanie z powrotem tylko uważnie, zwracając uwagę na drobiazgi. Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 22, 2010 Report Share Posted June 22, 2010 Od shadowman, parę stron wcześniej: "Oto dzieło pewniego uzytkownika WMASG: http://img641.imageshack.us/i/obraz134u.jpg/ Jego home made triggera do vsr-kopia LL. Mówił równiez ze skopiowanie każdego innego, w tym wypadku do aps nie ma problemu. Więc sie da jak ktoś umie." Quote Link to post Share on other sites
Akraw Posted June 25, 2010 Report Share Posted June 25, 2010 Czy do stabilizacji preclufy - promyk 590 + tłumik maskujący końcowke wystarczą tylko 2 stabilizatory http://wmasg.pl/forum/index.php?act=post&a...202&t=40592 czy lepiej kupic 2 zestawy (4 sztuki). Quote Link to post Share on other sites
defibrylator Posted June 25, 2010 Report Share Posted June 25, 2010 Czy do stabilizacji preclufy - promyk 590 + tłumik maskujący końcowke wystarczą tylko 2 stabilizatory http://wmasg.pl/forum/index.php?act=post&a...202&t=40592 czy lepiej kupic 2 zestawy (4 sztuki). Jeden zestaw wystarczy. Quote Link to post Share on other sites
bart_a Posted June 27, 2010 Report Share Posted June 27, 2010 (edited) Tłok wali w gł cylindra kiedy kulka dawno już leci. Z resztą, jak dla mnie te stabilizatory mogą nawet uwalniać ze skrzynek malutkie krasnale które trzymają lufę, obojętne. Skupienia to nie poprawia. No nie bardzo - w broni pneumatycznej(sprężynowej) odrzut następuje przed wylotem kulki(śrutu) z lufy. Stąd też w strzelectwie wiatrówkowym bardzo istotny jest sposób trzymania broni. Natomiast w ASG ma to dosyć znikomy wpływ toteż ani postaw żadnych przyjmować nie trzeba i w samej broni wystarczą dwa pkt. podparcia, bez dodatkowych w postaci barrel spacerów. Co do walenia w głowicę cylindra, to jeśli masa kulek jest odpowiednia, to raczej jest to lekkie stuknięcie, a nie walenie, więc i tłumić nie trzeba specjalnie , a strzelanie zbyt lekkimi kulkami jest szkodliwe nie tylko ze względu na wibracje. Wracając do tłoka, to poszukałem i znalazłem posta jak jakiś koleś sam zrobił rysunek tłoka: http://img249.imageshack.us/i/rys1q.jpg/ http://img517.imageshack.us/i/rys2.jpg/ I takie pytanie czy wymiary są dobre, i czy będzie trzeba dokupić głowice tłoka ? Jakiś czas temu miałem do sprzedania zestaw do warriora i chętnych nie było, natomiast na forum to co dzień nowe pytanie czy ktoś ma rysunek, żeby dorobić, a widać że pojęcia o tym większość nie ma, jak pokazuje powyższy przykład z pytaniem czy trzeba głowicę, gdzie na rysunku 1 jak byk widać , że innej możliwości nie ma, a na 2 znowu , że nie ma gdzie tej głowicy dać. Edited June 27, 2010 by bart_a Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 27, 2010 Report Share Posted June 27, 2010 Bart, spokojnie. Mało wytrwali w poszukiwaniu informacji ludzie (nie wskazując palcem...) prawdopodobnie znudzą się snajperstwem i to grono pozostanie elitarne jak na warunki ASG. Podobieństwa snajperek do wiatrówek są znaczne jednak to nie to, nie wszystko jest tak samo. Kulka wylatuje zanim tłok uderzy w głowice cylindra na moje oko lub też wali przed ale i tak nie ma to wpływu na skupienie... Co do notorycznych pytań o rysunki to mi się już odpisywać nie chce, rysunki pojawiają się co drugą stronę tematu... (hiperbolizacja :D). A i tak nikt z pytających ich koniec końców nie robi. Defiblyrator, 19-20mm to ogromny rozrzut. Jesli chcesz zrobić DOBRY tłok czyli nie tylko wytrzymalszy ale i "wydajniejszy" musisz zadbać o minimalizację luzów czyli tłok zrobić np 20,1mm i dopiero doszlifować delikatnie i powoli na wymiar. Z resztą podobnie prowadnicę (luz najlepiej około 0,2mm) i tłok w środku, od strony sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
Akraw Posted June 30, 2010 Report Share Posted June 30, 2010 (edited) Oka, a jak rozkrecic kolbe? Wykrecilem male srubki z bokow kolby, na calej dlugosci, stopke kolby i poduszke policzkowa. Co jeszcze moge poodkrecac - kolba nie ma nawet ochoty sie rozkladac :( (kupilem replike w calosci i nigdy nie rozkrecalem "body") Edited June 30, 2010 by Akraw Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 30, 2010 Report Share Posted June 30, 2010 Musisz wykręcić wszystkie boczne śrubki, regulacje poduszki policzkowej, stopkę kolby i rozłożyć na połówki. Tyle. Quote Link to post Share on other sites
Mateusyk Posted July 1, 2010 Report Share Posted July 1, 2010 Pytanie z innej beczki, Jak mam dobrze ustawic stockowy hopup w warriorze, szukałem ale troche za duzo stron. Zakupiłem blastery 0,30 i jak dokrece do konca srubke z regulacja to kulke to parunastu metrach wywala do gory, ale jak odrece to kulka po paru metrach opada, wiec pada pytanie czy ustawic tak po srodku, czy cos z gumka jest nie tak ? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.