KicpA Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 Ja mówię o wstawieniu samej sprężyny przez laika ;) Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 (edited) W czym 495fps na m120? w eLce? edit: ARMY? Edited October 11, 2009 by Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
Gandalf Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 (edited) Słyszałem od jednego z forumowiczów że mozna cos poradzić także na temat zacinania się l-ki na trybie ognia pojedyńczego, podobno trzeba przy spuście podpiłować jakieś dwa elementy, i że jest to gdzies na forum, ale jak do tąd tego nie znalazłem. 8) I jak można wyciągnąć prwie 500fps-ów ze sprężyn m120?? nie bardzo chce mi sę wierzć,chyba że replika jest uszczelniona do granic możliwości, choc i to nie daje mi spokoju. Edited October 11, 2009 by Gandalf Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 W czym 495fps na m120? w eLce? edit: ARMY? Dokładnie. Już nie pamiętam co tam wstawiałem ( ponad rok minął ), wiem że cała pneumatyka zebatki i kable poszły do wymiany a częsci zamienne były na bank albo systemy albo guardera w każdym razie Japońskie, skontaktuje się z kolegą co mu roiłem tą klamkę i zapytam dokładnie co tam było wymieniane. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 Głowice cylindra to nie wiem skąd ty wytrzasnąłeś ;) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 Ze sklepu ;) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 Y jasne, jedyna szansa była kupić tą głowicę cylindra jak ją jeszcze robili Czesi dawno temu. Quote Link to post Share on other sites
Tomasz_GS Posted October 12, 2009 Report Share Posted October 12, 2009 Przy M120 495 fps jak najbardziej tyle wychodzi, ale na kulkach 0,12 na 0,20 masz wtedy ok 380 fps . Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 12, 2009 Report Share Posted October 12, 2009 Już nie przeginajcie w drugą stronę, na układzie cylindra w standardzie TMa bez BU na M120 guardera można bez problemu wycisnąć 450fps i więcej. Bardziej mnie interesuje ta magiczna głowica cylindra ;) Quote Link to post Share on other sites
Gandalf Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Ponawiam pytanie, czy da rade zrobić coś ze spustem u l85, jak powiedziałem słyszałem, o tym iż można cuś takiego zrobić, jeżeli tak to jak?? Za wszelkie rady i podpowiedzi z góry dziękuje. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 9, 2009 Report Share Posted November 9, 2009 Było gdzieś w temacie o elce że trzeba spiłować któryś element, poszukaj. Quote Link to post Share on other sites
AYss Posted November 22, 2009 Report Share Posted November 22, 2009 Krótka historia tuningu eLki... W ramach projektu "Placyk Zabaw", kupiłem używaną eLkę o bliżej nieokreślonym przebiegu na stockowych częściach. Zrobiłem to po przeczytaniu obu tematów (opisy i tunning), więc na wstępie wiedziałem że będzie ciekawie ;). I nie przeliczyłem się... 1. Żeby w ogóle zaczęła działać musiałem wymienić silnik, bo oryginalny miał tak zjechaną już głowicę, że ślizgała się po pierwszej zębatce. Wsadziłem G&P M120 High Speed, bo akurat był pod ręką. Kozacki ROF na ogniwach Firefoxa 9.6V 1500mAh, ale niestety zasięg cieniutki. Nie wiem co za sprężynka była w oryginale, ale pewnie była już porządnie ubita. 2. Więc wsadziłem M130 standardowej długości (oryginalna musiała być już baaaardzo ubita, bo po wyjęciu była krótsza o 1,5cm od nowej). No i zrobiło się ciekawie :) . Zasięg wzrósł do ponad 50m. Rozrzut jeszcze trochę spory, ale całość spisywała się bardzo obiecująco. Przestrzeliłem ją jednym hi-capem. Chrono jeszcze nie mam, ale na oko sporo powyżej 400fps. Na początku drugiego hi-capa dał się słyszeć zgrzyt, aż uszy zabolały, a eLka wypluła z siebie ostatnie 3 kulki (jednocześnie) i... ziuuuu... Właśnie skończyłem wydłubywać fragmenty zębów środkowej zębatki ze wszystkich zakamarków gearboxa. Dalszy plan jest taki: 1. wymienię środkową zębatkę, 2. wymienię pod wszystkimi łożyska na kulkowe 6mm, 3. wymienię okablowanie, bo to co jest woła o pomstę do nieba, 4. coś zrobię z tymi stykami (obecnie przypominają przypalone placki ziemniaczane), może mosfet, jeszcze nie wiem co... Jakby ktoś coś takiego robił, miał jakieś doświadczenie w poszukiwaniu zębatek, czy innego sprzętu do eLżbietki Army, będę dźwięczny za opinie :). PS. Tłok na chwilę obecną wygląda OK. Ciekawe jest że ostatni ząb ma metalowy, a nie widziałem żeby ktoś gdzieś wspominał o tym. Quote Link to post Share on other sites
Tomasz_GS Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Jak chcesz środkową zębatką wymienić to z tego co pisali wcześniej pasuje z m14 TM, dostaniesz taką w asgshop.pl. Mi osobiście udało się osiągnąć 450 fps na M130, ale uważam że różnice zasięgu między M120, a M130 jest tak mała że szkoda podzespołów i wróciłem do M120, dwa miałem straszny mały rof na 130 plus szybko bateria nie wyrabiała (firefox 9,6v 1500) co często kończyło się zacięciem w końcowej pozycji tłoka. Do dobrego zasięgu starczyło mi wymienić komorę na KA, gumka system, uszczelnić głowice cylindra (teflonem:)) i precka systema. Jak chodzi o kable to wsadziłem głośnikowe :) bodajże 1,5mm w sylikonowych izolacjach i o trzy może dwie kulki więcej na sekundę :), ale nie grzeją się tak jak stockowe, więc warto wymienić. Jak masz używaną ele to na pewno z tłokiem G&G bo stockowy szlak trafiał bardzo szybko :). Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Nie wiem co to za M130 ale 450fps to marny wynik, 480-490 to jest wynik dobry dla M130. A przewody głośnikowe są do głośników, bardziej polecam modelarskie w silikonowej izolacji. Quote Link to post Share on other sites
Tomasz_GS Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Kurczę KicpA proszę napisz co trzeba wymienić, zrobić do uzyskania tylu fps. Ja już uszczelniałem wszytko wymieniałem wszystko no oprócz cylindra, głowicy cylindra i 450 był max. W sprawie kabli masz racje, ale nie chciało mi się zamawiać specjalnych modelarskich kabli (jestem leniwy i niecierpliwy :)), a to że akurat miałem nadmiar dobrych głośnikowych beztlenowych kabli to wsadziłem i nie narzekam :). Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 Nie zapominaj że masz tam przedłużony cylinder wiec wyniki powinny być nawet pod 500fps. Napisz jaką M130 używałeś. Aby wyciągać wartości maksymalne dla danych sprężyn to musisz składać replikę bardzo indywidualnie, dobierać dyszę do gumki itp. Ja zanim swoją elkę stara zrobiłem tak że mam ok 440-450fps (zależy od złożenia) na M120 guardera poświęciłem pracy jakieś 3-4 miesiące. Quote Link to post Share on other sites
Tomasz_GS Posted November 24, 2009 Report Share Posted November 24, 2009 Mam, miałem M130 Guarder'a standard do gb v2, dysza G&G, tłok G&G, głowica tłoka G&G. No tyle że cylinder i głowica cylindra stock, ale starałem się dobrze uszczelnić głowicę cylindra. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 24, 2009 Report Share Posted November 24, 2009 Obstawiam że gumka się nie uszczelnia do końca z dyszą i dalej nie do końca szczelny układ pneumatyczny. Quote Link to post Share on other sites
Tomasz_GS Posted November 24, 2009 Report Share Posted November 24, 2009 Gumka system, komora KA powinno być wszytko ok, ale biorąc pod uwagę że mam do czynienia z chińską repliką to może faktycznie coś w tym może być. Dzięki KicpA za radę, wiem już gdzie kombinować. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 24, 2009 Report Share Posted November 24, 2009 To że części markowe nie znaczy że od razu po założeniu są 100% szczelne ;) Quote Link to post Share on other sites
AYss Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale dopasowanie dyszy do gumki polega na: - zmierzeniu jak głęboko w komorę wchodzi dysza - zmierzeniu średnicy otworu kołnierza - przemyśleniu powyższych Czy jest w tym jakaś głębsza filozofia? Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 Prawie, bo nie wiem czy masz dostęp do takich narzędzi pomiarowych aby zmierzyć średnicę otworu kołnierza jak gumka jest w komorze ;) Quote Link to post Share on other sites
AYss Posted November 28, 2009 Report Share Posted November 28, 2009 Mam oko, wyobraźnię i chrono w drodze. Tylko kulki .20 muszę kupić żeby pomiar był adekwatny. Myślę że dam radę ;). Quote Link to post Share on other sites
marcinpmi Posted November 29, 2009 Report Share Posted November 29, 2009 witam kupiłem sobie elkę, używaną już, tlok nie wytrzymał u poprzedniego własciciela i ciekawi mnie jakie mogę wstawić tam tłoki? i co jeszcze powinienem do stockowej elki dokupić? trochę ją stuningować itp :D na razie bez sprężyny, bardziej takie elementy jak hop-up itd z góry dziękuję za odpowiedź :) Quote Link to post Share on other sites
Tomasz_GS Posted November 30, 2009 Report Share Posted November 30, 2009 Siedziałem cały weekend i kombinowałem. Troszeczkę uszczelnienie poprawiłem, dałem grubszą uszczelkę do dyszy, docisnąłem komorę jak najbardziej do gb, dałem jeden pasek teflonu między gumką, a lufą i udało mi się osiągnąć na M130 max 465 fps. Zostało mi teraz tylko eksperymentowanie z innymi gumkami. Myślę jeszcze o większym uszczelnieniu dyszy. Marcinpmi przeczytaj cały tematy i wszystko będziesz wiedział. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.