men3L Posted February 24, 2008 Report Share Posted February 24, 2008 Mały tuning :-F Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted February 24, 2008 Report Share Posted February 24, 2008 Nie ma co, do twarzy jej z tym :P Quote Link to post Share on other sites
madjong Posted February 24, 2008 Report Share Posted February 24, 2008 Kolego Menel, Mógłybyś podać jakiej grubości kable kupiłeś? Quote Link to post Share on other sites
men3L Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 2,5mm Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 Trochę zbyt grube do napięcia jakie jest w AEG, ja założyłem 2mm do kałacha kolegi i nie było dużej poprawy u siebie mam 1.5mm i jest lepiej. W sumie w minimi masz duże natężenie (mocny spring) i dużo V no i dłuuugie serie. Quote Link to post Share on other sites
men3L Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 (edited) ? :-F Im grubsze kable i lepsze tym lepiej, w oczach elektryka widzę same superlatywy zmiany okablowania, a trochę się znam, 4 lata się o tym uczę ;) Wg. ciebie od napięcia zależy grubość kabli ? Edited February 25, 2008 by men3L Quote Link to post Share on other sites
killa Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 Mi też zawsze się wydawało że im grubsze kable tym większe opory. Ale kabelki też będę zmieniał. Quote Link to post Share on other sites
men3L Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 Wyobraź sobie zachodnią autostradę i wiejską polską dziurawą drogę, po której auta mogą sie szybciej przemieszczać ? ;) Oczywiście po autostradzie, tak samo jest z elektronami, im większy przekrój kabla tym większe prądy mogą przez owy kabel przepłynąć, a im większa jakość tym mniejsze opory. Stąd porównanie - szeroka autostrada-gruby kabel, dobra nawierzchnia-dobra miedź ;) Nie wiem jak prościej to wytłumaczyć :) Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 To gdyby się zmieściły wsadziłbyś kable o średnicy 1cm? uważasz że było by lepiej? Quote Link to post Share on other sites
men3L Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 1cm ma pojedyncza żyła w przewodach wysokiego napięcia... Powyżej pewnej średnicy, której nie chce mi się liczyć, wzrost właściwości przewodzących się zatrzyma. To tak jakby budować 20sto pasmowe autostrady, mija się z celem. Myślę że kable 2,5mm przy M130 i Sanyo RC są jak najbardziej na miejscu. Po wsadzeniu grubszych od tych po prostu efekt nie byłby zauważalny. Quote Link to post Share on other sites
killa Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 Dobrze wiedzieć, ufam ci na słowo. A jak wsadzę cieńsze? Około 1,5mm ale dobrej jakości? Coś się powinno poprawić? Quote Link to post Share on other sites
men3L Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 (edited) 1,5mm to też stosunkowo grube kable, dają rade, sam miałem zamiar takie wkładać, ale że zmieściły się 2,5mm, to zostawiłem ;) Edited February 25, 2008 by men3L Quote Link to post Share on other sites
sasza Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 Potwierdzam słowa kolegi men3la odnośnie grubości kabli. Co do jakości to do zwykłego AEG'a wystarczą kable sylikonowe 1,5-2mm (ze wskazaniem na 2mm/jak wejdą 2,5 to super), jak chcesz mieć full wypas to bierzesz głośnikowe, ale beztlenowe.. są stosunkowo drogie, ale znam kilka osób co chciało je montować w g36c JG... Quote Link to post Share on other sites
wiewior Posted February 25, 2008 Report Share Posted February 25, 2008 (edited) sam nie dawno przerabiałem temat kabli, z eksperymentów wynikło, że rof na kablach 1,7mm jest ok 30% większy niż na kablach 1,1mm - sprężyna m140 silnik hammer1400 bateria sanyo 12v na kablach 0,7mm nawet raz nie naciąga do końca sprężyny, a grzeją się tak że izolacja się topi :) (w moich testach kabel 1,7 to niskooporowy produkcji systema, 1,1 to kabel od lampki nocnej, a 0,7 to był kabel od zasilacza) Edited February 25, 2008 by wiewior Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted February 26, 2008 Report Share Posted February 26, 2008 Aj karamba. Akurat na asg shopie komory się skończyły... Warto zmieniać głowicę cylindra na coś takiego? http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...roducts_id=1880 W ogóle co warto zmienić w GB aby mieć spokój przez dłuższy czas? Porównałem w niedzielę moje rzekomo 400fps do 400fps M249 od G&P i normalnie w kompleksy wpaść można... Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted February 26, 2008 Report Share Posted February 26, 2008 I dodatkowe pytanie. Czy to: http://www.machinegun.pl/sklep/product_inf...roducts_id=1161 To to samo co to: http://asgshop.pl/produkt.php?id=336 :?: Quote Link to post Share on other sites
Ariel_ Posted February 26, 2008 Report Share Posted February 26, 2008 To samo. CA nie produkuje innych ( chyba że BU czarne ). Ale do takiej repliki polecałbym metalową. Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted February 26, 2008 Report Share Posted February 26, 2008 Z tego co pamiętam to komuś metalowa dysza nie podpasowała. Quote Link to post Share on other sites
sasza Posted February 26, 2008 Report Share Posted February 26, 2008 Aj karamba. Akurat na asg shopie komory się skończyły... Z tego co mi odpisali, nie było ich w tej dostawie, a następna jest za 3 tygodnie... więc sobie poczekamy.. Quote Link to post Share on other sites
ciuho Posted February 27, 2008 Report Share Posted February 27, 2008 A ja mam taki problem z moim M249 P&J: Na początku stycznia wymieniłem części wewnętrzne GB min. zamontowałem wzmocnioną i łożyskowaną prowadnicę sprężyny, sprężynę M120, zestaw Bore-up do M16 a w nim cylinder, głowicę tłoka, głowicę cylindra i uszczelnioną dyszę, wzmocniony tłok - wszystko firmy Deep Fire. Po zamontowaniu tych wszystkich elementów replika sprawowała się wyśmienicie. Po upływie miesiąca od montażu replika odmówiła posłuszeństwa. W trakcie oddawania strzału raptownie przestała strzelać. Po odczekaniu 1 - 2 minut replika zaczyna strzelać, lecz słychać wyraźny spadek szybkostrzelności aż do momentu całkowitego zatrzymania. Zmiana baterii nie przyniosła nic nowego - karabin zachowuje się tak samo. Sądziłem, że to wina błędnie ułożonych podkładek pod zębatkami. Zamówiłem nowy komplet podkładek Systemy i umieściłem je wg. schematu http://21stcenturyairsoft.com/21cashimguide.php Podkładkowanie nic nie dało. Wszystkie kable i stycznik sprawdziłem miernikiem i są dobre. Dodatkowo podłączyłem sam silnik (bez obciążenia go sprężyną i zębatkami) bezpośrednio do baterii i silnik działa (wcześniej docisnąłem lekko szczotki). Lecz po ponownym złożeniu GB w całość replika strzelała przez 2 - 3 minuty, a później następuje spadek prędkości obrotowej silnika, aż do jego całkowitego zatrzymania. Dalsze próby nie przynoszą nic nowego. Po upływie czasu, karabin zaczyna strzelać a zaraz po tym pojawia się spadek szybkostrzelności i całkowite zatrzymanie. Co może być tego przyczyną, bo mi się już kończą pomysły. Proszę o pomoc. Baterie jakich używam to 9.6V 1100mAh Firefox, oraz 10,8V 3800mAh RC na ogniwach Sanyo Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
szymaniak Posted February 27, 2008 Report Share Posted February 27, 2008 Ja bym obstawiał silnik. Zresztą kolego nie ten temat. Pytaj w problemach. Quote Link to post Share on other sites
marys1 Posted February 27, 2008 Report Share Posted February 27, 2008 Było w jakimś temacie. Umierające silniki tak się zachowują. A, że bez obciążenia działa bez problemu to nic dziwnego ;) Quote Link to post Share on other sites
inteligent Posted March 1, 2008 Report Share Posted March 1, 2008 Witam, w najbliższym czasie mam zamiar robić tunning wewnętrzny mojego minimi ponieważ z zewnątrz już dołożyłem wszystko czego chciałem i wygląda teraz tak: ale do rzeczy w tym momencie mam już wymienione w M249: -bore up Elementa http://91.196.212.34/?str=product&prId=906 -dysza metalowa wzmocniona Deep Fire http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1507 -kable głośnikowe 1,5mm + wtyczki pozłacane -lufa precyzyjna Systema 363mm -gumka hop up Element http://91.196.212.34/?str=product&prId=924 -bateria 9,6v 3600mah Sanyo RC i do tego chce dołożyć: -silnik ICS Turbo3000 http://www.madonion.eu/wyswietl_produkt.ph...dc035dd78379901 -zębatki STU Classic Army http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=413 -sprężyna M140 Systema http://91.196.212.34/?str=product&prId=875 -tłok z tytanowymi zębami Deep Fire http://www.asgshop.pl/produkt.php?id=1018 i moje pytanie brzmi czy taki zestaw będzie dobrze chodził i bezawaryjnie przynajmniej przez jakiś czas, i czy osiągne szybkoszczelność na poziomie 12-15 kulek na sekunde bo tyle mi wystarczy i na ile fps mogę liczyć? Z góry dzięki za odpowiedzi. Quote Link to post Share on other sites
wysokist Posted March 2, 2008 Report Share Posted March 2, 2008 Tego nikt Ci nie powie, złożysz i zobasz co wyjdzie, tym bardziej że dajesz bore-up do krótkiej lufy. Bore up daje się do lufy ~500 mm - chodzi o dopasowanie objętości cylindra i lufy. Przy lufach ~300 często są cylindry 1 lub 1 ( te z wycięciem) Ja mam chrono i wyniki zabaw z replikami są naprawdę zaskakujące. Jasne że są pewne prawidłowości typy jak nie było żadnego łożyskowania sprężyny to jak złaoży się jedno - do dojdzie 10-15 fps ale drugie już włąściwie jest nie mierzalne Quote Link to post Share on other sites
men3L Posted March 2, 2008 Report Share Posted March 2, 2008 Bore up daje się do lufy ~500 mm - chodzi o dopasowanie objętości cylindra i lufy. Przy lufach ~300 często są cylindry 1 lub 1 ( te z wycięciem) Bzdura. Zestaw ładny, ale nie wiadomo jak będzie z żywotnością głowicy tłoka z BU elementa. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.