Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Wczoraj, na baterii lipo przy temperaturze 15 stopni karabin strzelał jak oszalały - ale tylko dwie serie do czasu zmielenia zębatki tłoka. Wychodzi na to że po ząłożeniu szybszego i silniejszego silnika trzeba założyć mocniejszą sprężynę - m150 systemy to za mało.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam!

Zastanawiam się (na razie hipotetycznie) jakim sposobem mogę uzyskać zadowalającą mnie ROF?

 

Chce władować kable silikonowe, MOSFET, kostke stykową CA, silnik Systema Turbo, zębatki Torque Up, jakiś tłok do tego i tu pytanko numero uno: czy do zębatek helikalnych TU potrzebuje tłoka o zwężonych zębach? Elektryka ma pracować przy BoreUp Systemy, M120, palec wzmocniony i na bateryjce 9,6V RC minimum 2400mah (ze wskazaniem na 3600mah)

 

Czy myślę w dobrą stronę? Poszę o sugestie poprawki, może niektóre elementy wcale nie muszą być zmienione?

Edited by woma
Link to post
Share on other sites

Kable sylikonowe zbędne, kup i zrób jeśli umiesz nowe okablowanie z 1,5mm kabli głośnikowych na miedzi beztlenowej, do tego Sanyo RC 3600mAh 9,6V, silnik systema turbo i na M120 będzie zapierniczało jak dzikie, u mnie bez silnika systemy na M130 rof niszczy na tej baterii i tych kablach. Zębatki moim zdaniem zbędne, moje stockowe ciągną M130 ;) FET też nie potrzebny, kostka stykowa również :)

 

Yoł.

Edited by men3L
Link to post
Share on other sites

Jak sama nazwa wskazuje łożyskowana prowadnica wyposażona jest w łożysko, które redukuje nieco drgania, przez co pozostałe części mniej dostają w kość, a nasz GB staje się bardziej bezawaryjny. Chyba, że kolega wie coś innego o łożysku?

Link to post
Share on other sites

Rzecz szczegółowa, naprężenia naprężeniami, ale ja bym sie GB z M249 nie martwił, jedynie, może łożysko nieco wydłużyć żywotność sprężyny. Jak nie masz na co wydać 50zł, to sobie kup, ja wolałbym za to iść z dziewczyną do kina ;)

Link to post
Share on other sites

A weź sobie na zdrowy rozum wytłumacz jak niby t łożysko wpływa... Takie gadania o jakiś naprężeniach to w ogóle niczym nie poparte bajeczki. Jakieś przedłużenia żywotności sprężyny - nikt tego nie sprawdził, a wytłumaczyć tego w żaden racjonalny sposób nie można. Jedynie co to podwqójne łożyskowanie działa jak podkładki pod sprężynę działające jak dodatkowy ściskacz.

Link to post
Share on other sites

Co ty za przeproszeniem pi******** ? Gdzie w samochodzie mawsz łożysko przy amortyzatorze? Sprężyna amortyzatora nie jest oparta o łożysko. A z resztą, przecież łożysko to nie jest amortyzator i wcale nie kompensuje udeżenia. To jest jak najbardziej sztywny element.

Link to post
Share on other sites

Panowie, panowie, take it easy ;)

 

Jak napisałem, jak ktoś chce mieć do lansu łożyskowaną prowadnice, proszę bardzo, ale fakt faktem, łożyskowanie nie uratuje twojego GB przed zbyt silną sprężyną, sam znam przypadek kumpla, który rozwalił stockowy GB V2(CA) na M120, a miał łożyskowaną prowadnice i głowice cylindra. Gdybanie, co się stanie jeśli się da to lub to jest bezsensu, a jeszcze bardziej bezsensowne jest porównywać zawieszenie samochodu do GB, tam działają ZUPEŁNIE inne siły. Temat łożyskowania radziłbym zamknąć. W twoim przypadku Woma najważniejsze sprawy to dobre okablowanie, czyste i gładkie styki (przy długich seria M249 jest to bardzo ważny aspekt), dobre podkładkowanie i ustawienie zębatek, ale muszę przyznać że u mnie było to zrobione bardzo dobrze i nic nie musiałem kombinować.

Wróce jeszcze do prowadnicy, moja nie ma żadnych śladów zużycia po kilkunastu/kilkudziesiestu tysiącach strzałów, zresztą tak jak stockowe zębatki i tłok, z uszczelką głowicy cylindra jest kiepsko, i nie długo idzie na wymianę.

Więc panowe, peace ;)

Link to post
Share on other sites

Proponuję zajrzeć do słownika i zobaczyć co to słowo znaczy. :D Ja nie obraziłem Ciebie w moim poście, a odpowiedni wyraz zagwiazdkowałem, no co, może chciałem tam napisać "piszesz" ;) . Chciałe też obalić twój zupełnie nie trafiony przykład.

Link to post
Share on other sites

Już pisałem o łożyskach na tłoku i prowadnicy - założenie 1 łożyska daje do 20Fps wzrostu, ząłożenie 2 już właściwie nic nie daje - pomiary na chrono, co tylko coś zrobię to spradzam na chrono. Nie wykluczone że częśc przyrostu związana jest z grubością łożyska ale nie wydaje mi się. Pozdczas ściskania sprzężyna trochę się dokręca i ta energia nie jest tracona na tarcie. Co do żywotności - nie ma mocjniejszej prowadnicy niż strockowa.

Co do tranzystora i kostki - albo albo ( na tranzystorze traci się 1V a więc rof na tym ucierpi i mniej strzałów będzie na batce) :-P

Edited by wysokist
Link to post
Share on other sites

Przy zastosowaniu BoreUp będę mógł używać tylko sprężyny M120 i większych, zdarza mi się też strzelać w budynkach, i chciałbym, mieć możliwość wsadzenia słabszej sprężyny. Dlatego chcę zapytać ile dodatkowych FPSów może dać Bore przy M120? Przekalkuluje to sobie i zobaczę na czym stoję, wtedy będę wiedział czy BU, czy wymiana sprężyn.

Edited by woma
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...