sebciu Posted April 24, 2009 Report Share Posted April 24, 2009 (edited) http://www.airsofthawaii.org/ballistic/200510/vsr.shtml Znalazłem przez przypadek, może się przyda... To jest też dosyć ciekawe: http://ww2aa.proboards.com/index.cgi?board...amp;thread=2504 Edited April 24, 2009 by sebciu Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted April 27, 2009 Author Report Share Posted April 27, 2009 Dzięki za te wykresy. I widać tu jakie znaczenie ma masa tłoka :) Dziwi mnie jedynie wyższy wynik tłoka LL od tłoka PDI (tego czarnego). Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 4, 2009 Author Report Share Posted May 4, 2009 No, zamontowałem ten teflonowy tłok i ku mojemu zaskoczeniu wytrzymuje. Do tego obciąłem troszkę hamulec na tłoku bo był jednak za długi oraz skróciłem lufe do 550mm. Działa cudnie teraz :D Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 czyli tefloniak na sp170 śmiaga ;] daj znać jak wygląda po oddaniu z 500 strzałów. Może byś odwiedził krakmana i sprawdził na chrono jak wyniki? ;) pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Technik Posted May 26, 2009 Report Share Posted May 26, 2009 Troche odgrzeje temat. Od jakiegos roku czasu posiadam g-spec'a i probuje go wyregulowac z mniejszym lub wiekszym skutkiem ale nadal jest ponizej oczekiwan - wystarczy ze powiem ze ma zasieg porownywalny do 350fps aega. Dane: - TM VSR-10 G-spec - sprezyna 150SP Laylax - teflonowy cylinder Laylax - tlok Laylax - wzmocniona prowadnica sprezyny Laylax - glowica cylindra Laylax - sear spustu i sear tloka Laylax - stopper prowadnicy sprezyny Laylax - KM 6.04 303 mm preclufa - gumki na preclufie Laylax - gumka wytlumiajaca na glowicy cylindra Laylax - uzywam kulek 0.25 Nie mam jak zmierzyc predkosci wylotowej bo chrono nam sie ostatnio zepsulo ale mierzac na oko to jest moze okolo 400 (moge sy mylic). Wlozylem tydzien temu sprezyne 150 (do teh pory uzywalem 130) i roznica w zasiegu byla niewielka, a po wyjeciu sprezyny zauwazylem ze sie zbila do wielkosci 130 i to tylko po jednym dniu uzywania. Moze to byc z winy gumki wytlumiajacej na glowicy tloka wiec wczoraj ja wywalilem. Ja rozwazam dwa problemy: 1. Standardowa gumka hop up nie jest wystarczajaco szczelna ->wymiana na np. nineballa miekkiego 2. Gumka ktora jest w zestawie z tlokiem Laylaxa jest nieszczelna Chce osiagnac 450 fps (ktore jest limitem w UK dla replik sprezynowych) i zasieg okolo 60m. Ktos chetny pomoc? Dzieki i pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 26, 2009 Author Report Share Posted May 26, 2009 1. Wywal tłok LL i zrób u tokarza sobie porządny. ten LL ma złą średnicę przez co niszczy sprężyny w tempie ekspresowym. 2. Gumkę HU wymień na km heada zielonego. Do takiej mocy będzie idealny. 3. Uszczelka z tloka LL też jest dość z dupy przysłowiowej, na tłok wstaw uszczelkę ze stockowej głowicy cylindra w VSR. Jest grubsza, lepsza. 4. Wywal głowicę cylindra LL i dorób sobie stalową o odpowiednich wymiarach i kształcie. 5. Przeczytaj cały temat. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted June 24, 2009 Report Share Posted June 24, 2009 ZT LL jest troszkę bardziej skomplikowaną kostrukcją krótki filmik: natomiast budowa ZT od PDI jest prosta jak budowa cepa ;P fajne fotki dostępne tu: http://www.x-fire.org/vsr10/e.vsr_triggerset.html może po obejżeniu tego będzie ći łatwiej coś wykminić. I jak chodzi twój spust bo w pdi na 170 to... wypróbuj ustawienia czułości spustu ;P Quote Link to post Share on other sites
Ravenkan Posted June 24, 2009 Report Share Posted June 24, 2009 W PDI, w przciwieństwie do LL, nie ma łożyska, co wg. mnie będzie skutkowało znacznie większą siłą potrzebną do naciśnięcia spustu. Zdjęcie ZT LL Łożysko na spuście łatwo "zjeżdża" z seara. Ogólnie ZT od LL ma chyba lepszą konstrukcję, ale to tylko moje zdanie. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted June 24, 2009 Report Share Posted June 24, 2009 Tzn w pdi też jest łożysko ale małe i w innym miejscu: http://img32.imageshack.us/i/68796573.jpg/ łożysko oznaczone okręgiem. Tam gdzie jest strzałka to się ustawia drogę spustu i siłę nacisku-przy granicznym ustawieniu spust chodzi dosyć łatwo na stock springu nie wiem jak na 170. Jak sprawdzę to napiszę. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted June 28, 2009 Report Share Posted June 28, 2009 (edited) przy stockowym zespole spustu to normalne że tłok "pada" tu masz zobrazowane dlaczego tak się dzieje: http://www.x-fire.org/vsr10/e.triggerproblem.html rysunek jest w tym temacie ale to jest wersja przystosowana do pracy z ZT Edited June 28, 2009 by xel20 Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted June 28, 2009 Author Report Share Posted June 28, 2009 I własnie dlatego trzeba kupować ZT. Ale LL chyba lepiej (acz ten dupny tłok za który trzeba płacić bo jest w zestawie...). Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted August 30, 2009 Author Report Share Posted August 30, 2009 Robienie tego ze stali to pomyłka a widząc kilka ostatnich produktów (mam tu na mysli "ZT" do VSR kolegi) straciłem do nich totalnie zaufanie. Nie wiem ile by mozna odchudzić pod stal, wiem tylko ze z aluminium da się zrobić BARDZO lekkie i wytrzymałe tłoki. A że tak powiem robienie zapasu wytrzymałości kosztem wiekszej masy mija się z celem, i tak nikt nie montuje więcej jak m190. Która średnica? Zewnetrzna, wewnetrzna, rowka pod uszczelkę? I tak nie pamiętam bo stockowej już dawno nie mam, na co mi heheh Quote Link to post Share on other sites
Forest Snajp Posted August 31, 2009 Report Share Posted August 31, 2009 takihc stopów niema haha. Poszukam. "stop aluminium AW-7075 (PA9 - Fortal) ma wysokie własności wytrzymałościowe, bardzo dobry materiał do obróbki głębokich wybrań, stosowany na formy rozdmuchowe, formy na tworzywa piankowe, elementy tłoczników i wykrojników, części maszyn o wysokich obciążeniach - używany w przemyśle lotniczym;" Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 1, 2009 Author Report Share Posted September 1, 2009 Dobra, nazwę to tak: na pewno znajdziesz stop aluminium o lepszych obydwóch parametrach niż jakiś określony stop żelaza z weglem. Ale mówię o zwykłej nawet st3 czy innej stali na gwoździe :D. Forest, wiem co to jest 7075. I zapewniam Cię że są stopy aluminium wytrzymalsze od 7075. Jezior, dobrze gadasz. Teflon najlepszy. Miałem z tego cuda bodaj 3 tłoki i na pewno gdybym miał jeszcze snajperke nie zamontował bym niczego innego. Aluminium niewiele ustępuje ale jednak wole teflon. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 1, 2009 Author Report Share Posted September 1, 2009 Przed toczeniem :) potem, i tak papierem musisz wypolerować. A teflonu amerykańskiego i japońskiego niema bo teflon to Francuski patent :D. Wszyto pozostałe sie jakoś inaczej nazywqa ale dalej to ten sam politetrafluoroetylen... Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 15, 2009 Author Report Share Posted December 15, 2009 KM head niebieska i zielona są doskonałe do VSR. Nie polecam nineballa (czyli Laylaxa) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted December 20, 2009 Author Report Share Posted December 20, 2009 I w KMH i w niektórych gumkach. Tylko że w KMH "garb" naciskjący kulkę ma półkoliste wcięcie na środku a w tym firefly jest ono prostokątne. miałem ale kmh jednak lepszy. Quote Link to post Share on other sites
shadowman Posted February 21, 2010 Report Share Posted February 21, 2010 Czy do zestawów cylindra PDI, przykładowo ten: http://www.x-fire.org/vsr10/e.vsr_cylinder_hd_pal.html ..pasują tylko i wyłącznie sprężyny PDI? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 21, 2010 Author Report Share Posted February 21, 2010 (edited) nie. Pasują wszystkie sprężyny dedykowane do np APS czy m24 bo o ile widzę to tu jest prowadnica spężyny 9mm i dostosowany do tego tłok. Masz tu dokładnie taką prowadnicę: http://www.x-fire.org/vsr10/e.vsr_spg_9mm.html czyli 9mm. Edited February 21, 2010 by dexterkrak Quote Link to post Share on other sites
bart_a Posted March 19, 2010 Report Share Posted March 19, 2010 Dla cylindra(gwintu) najgorsze jest strzelanie na pusto, szczególnie przy mocnej sprężynie(od 190) - może dojść do zerwania gwintu i wystrzelenia głowicy cylindra. Przy poprawnym używaniu ze sprężyną 170 tak, jak wyżej pisali praktycznie są bardzo małe szanse na awarię tej części. Przy mocniejszych sprężynach można myśleć o wymianie cylindra, jednak mam pewne wątpliwości, ze względu na to co widziałem w wykonaniu GH, czy taki cylinder będzie w ogóle przewyższał parametrami kombinację stockowego cylindra ze stalową głowicą. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 20, 2010 Author Report Share Posted March 20, 2010 Tzn z moich doświadczeń wynika raczej że gorsze dla gwintu jest wielokrotne skręcanie i rozkręcanie przy stalowej gł cylindra bo stal szybciej ściera mosiądz. Ale tak jak mówiłem: setki rozkręceń i rok pracy na m170 i trzymał bez problemów dalej. Częściom GH nie ufam i nie polecę ich. Quote Link to post Share on other sites
bart_a Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 Jeśli się poprawnie wkręca to nie powinno nic się wycierać, tylko że przy założonej sprężynie wkręcanie jest utrudnione i trzeba to robić z dużym wyczuciem, inaczej można uszkodzić, lub właśnie systematycznie wycierać. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 20, 2010 Author Report Share Posted March 20, 2010 nie powinno? Dobra stal trąca o mosiądz razy np sto dokręceń i wkręceń przy sprężynie m170. Wyciera się ale powoli. W kazdym razie podsumowując: wycieranie się nie jest aż tak znaczące żeby się tym przejmować. Stockowy cylinder TM wytrzymuje m170 bez problemu jednak chcąc wycisnąć maksimum osiągów zalecam wymianę na LL. Quote Link to post Share on other sites
bart_a Posted March 21, 2010 Report Share Posted March 21, 2010 nie powinno? Dobra stal trąca o mosiądz razy np sto dokręceń i wkręceń przy sprężynie m170. Wyciera się ale powoli. W kazdym razie podsumowując: wycieranie się nie jest aż tak znaczące żeby się tym przejmować. Stockowy cylinder TM wytrzymuje m170 bez problemu jednak chcąc wycisnąć maksimum osiągów zalecam wymianę na LL. Wyciera, ale uprzednio ma jeszcze warstwę chromu do starcia - koniec końców, tak jak napisałeś nawet jeśli , to ma to znikome znaczenie. Natomiast cylinder LL to już wydatek - miałem i mogę powiedzieć, że za takie pieniądze na prawdę nie warto kupować, bo to pokrycie nic nie daje praktycznie , jedynie plusem jest to, że jest stalowy. Także jeśli ktoś się gryzie czy wydać te blisko 400zł , to odradzam. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 21, 2010 Author Report Share Posted March 21, 2010 No, czy ja wiem? Akurat w mojej VSR nie miałem tego cylindra ale montowałem kilkakrotnie w innych replikach i jestem zdania że warto. Bardzo warto. Jeżeli ktoś chce stawiać naprawdę dobry karabin, wycisnąć tyle ile się da z danej sprężyny to kupować. Jeżeli jednak komuś wystarcza powiedzmy 600fps z m170 to nie jest konieczny, fakt. Na podobnej zasadzie łożyskowana prowadnica nie jest konieczna, spust można kupić od GH zamiast LL i kilka takich szczegółów które "nie są konieczne" i z planowanego "bardzo dobrego karabinu" wychodzi... przeciętny. Inna sprawa że części można kupować w Chinach. Wychodzi taniej i zdecydowanie się opłaca. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.