Azur Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Czytałem kilka tematów na temat CO POTRZEBA do tuningu. Natomiast interesuje mnie inna kwestia. Czytałem o Marujach,i wyczytałem że niezawodnośc ich gb spada znacznie po odszczelnieniu, czyli otworzeniu, gb. Nasuwa się tu moje pytanie. Czy wykonanie tuningu na ASGshop sporo taką niezawodnośc obniża ? Pytanie kieruję głownie do osób które ten tuning zastosowali. Mówię o tym do 360 fps. Quote Link to post Share on other sites
Michal_g Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Pierwszy raz słyszę żeby dobrze zrobiony tuning jakoś specjalnie obniżał żywotność TM-ów. Oczywiście mówię o tuningu w którym rzeczywiście zostało wymienione to co trzeba (a nie na zasadzie "jak się sypnie to się wymieni") i poprawnie pod względem mechanicznym. Mój TM-owy AK już prawie 2 lata po tuningu w zakresie zbliżonym do tego co proponuje ASGshop (ciut mocniejsza sprężyna ale i zębatki wymienione wszystkie a nie tylko tłokowa, z kolei cylinder został stockowy) chodzi bez najmniejszej awarii. Quote Link to post Share on other sites
Azur Posted January 1, 2008 Author Report Share Posted January 1, 2008 Czyli warto ryzykować? Kupiłem już jakiś czas Maruja do CQB co prawda, ale w zielonym już to nie wystarcza (spore tereny), i zastanawiałem się nad sensownością i opłacalnością tuningu. Michał - tuning wykonałeś sam, czy przez ASGshop ? Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 (edited) Marui ma przede wszystkim jedną niepodważalną zaletę - magiczny hop-up poprawiający znacznie osiągi. A poprawnie wykonany tuning przez dobry serwis (a ASGShop raczej takim jest) na porządnych, dobrze dobranych częściach nie ma prawa obniżyć żywotności repliki niezależnie czy to Cyma, Marui czy G&P. Może co najwyżej tą żywotność podnieść. Edited January 1, 2008 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
Michal_g Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Czyli warto ryzykować? Kupiłem już jakiś czas Maruja do CQB co prawda, ale w zielonym już to nie wystarcza (spore tereny), i zastanawiałem się nad sensownością i opłacalnością tuningu. Michał - tuning wykonałeś sam, czy przez ASGshop ? Tuning robił mi kolega, oblatany w temacie dłubania w sprzęcie. Serwis ASGshopu również polecam, zresztą wystarczy poczytać odpowiedni wątek sklepowy. A co do samego tuningu - zacznij od lufy precyzyjnej (jeżeli jej jeszcze nie masz). Quote Link to post Share on other sites
Azur Posted January 1, 2008 Author Report Share Posted January 1, 2008 (edited) No nie mam :) Ale jeżeli już będę tuningować to wszystko naraz - zastanawiam się nad tymi "preckami" z allegro (1zł za 1cm, tzw. casto-precki). poczytałem o nich trochę i mam mieszane uczucia, bo brak konkretnych opini.. Edited January 1, 2008 by Azur Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Myślę, że sprężyna stock CA , precka 6,04 i gumka HU Guardera spokojnie starczą. Do tego jeszcze bateria dobrej firmy (np. Intellect).Mój kałach na takim zestawie naprawdę wymiata. i spokojnie w 150zł się zamkniesz. Z tym rozszczelnieniem szczerze mówiąc się nie spotkałem:D Quote Link to post Share on other sites
Azur Posted January 1, 2008 Author Report Share Posted January 1, 2008 Ja mam już batkę KAN i nie narzekam. ;) Quote Link to post Share on other sites
Krypton Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Przestań w ogóle mówić o wstawianiu jakieść (stfu) castorurki do TM'a! To świętokradztwo :) Co do tuningu - mój TM chodzi już 6 miesięcy na sprężynie G&P stockowej , bez wymiany zębatek itp. oczywiście jako RKM to tylko full auto XD Co do ASGshopu - o ich tuningowaniu raczej słyszałem mało optymistyczne wieści. 2 kumple z drużyny tunigowali tam karabiny podczas zakupu do 400fps (oba CA) i nagle okazało się na chrono że jeden ma 330 fps , a drugi 320 fps... I nie musisz wymieniać gumki hop up. Stockowa chodzi pięknie nawet przy niskich temperaturach (mi śmiga od początku zimy). Quote Link to post Share on other sites
SoP-PeL Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Z tego co wiem, to nie wolno ruszać komory HU :) ( tzn. zmieniać gumki itp ) bo tak jak jest to niedościgniony wzór do naśladowania. Z drugiej strony precki na cm.... to możesz wstawiać w R-6 Well'a a nie w marui. Precki CA to standard Trochę niższa półka np. Madbull na początek też daje radę:) A żeby w temacie się wypowiedzieć. Jeśli chodzi o TM, to są to fajne karabinki - ale uważał bym ich "stare" GB zwłaszcza w pierwszych seryjnych AEGach miały małą żywotność po up'ach , choć tu mówiono o ok. 410-430fpsów. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Azur Posted January 1, 2008 Author Report Share Posted January 1, 2008 Czytałem opinie, że precki CA odpadają, lepiej zainwestować np. w Deep Fire. U nas też kolega tuningował na ASGshop i byly jakies problemy... Nie wiem - mam mieszane uczucia, a innego równie profesjonalnego serwisu w Polsce chyba nie znajdę. Mam rację? Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Poczytaj w dziale o sklepach, imho jest najlepszy. Quote Link to post Share on other sites
Krypton Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Czytałem opinie, że precki CA odpadają, lepiej zainwestować np. w Deep Fire. U nas też kolega tuningował na ASGshop i byly jakies problemy... Nie wiem - mam mieszane uczucia, a innego równie profesjonalnego serwisu w Polsce chyba nie znajdę. Mam rację? Nie masz racji XD , chociażby Capri(asg.com.pl) , jestem bardzo zadowolony z ich tuningu. Podobnie jak kilku znajomych. Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 (edited) Precki DF są jak ruletka, czasem dobra, czasem gorsza od stocka. Już lepsze są madbule, pomimo, iż aluminiowe to dobre. Ja polecam systemę. Pozdro Aha, Michal_g, powiedz mi, jakież to ogromne siły działają na cylinder, że potrzebna jest jego wymiana przy m110? Dobra, dla lepszej szczelności można kupić jakiś superhiper teflonochromostalowy cylinder :F Edited January 1, 2008 by hellmans Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 hellmansie, a gdzie Michał_g napisał, że wymieniał cylinder? [...]z kolei cylinder został stockowy) [...] SoP-PeL dobrze mówi, gumki hu z TM są chyba najlepszymi montowanymi stockowo w aeg'ach. Znam wiele przypadków, gdzie również na mrozie działały bez problemu. Co do Gearboxów, niestety zawsze jest to loteria... :/ Quote Link to post Share on other sites
Michal_g Posted January 2, 2008 Report Share Posted January 2, 2008 Aha, Michal_g, powiedz mi, jakież to ogromne siły działają na cylinder, że potrzebna jest jego wymiana przy m110? Ja nie wymieniałem w swoim (co zresztą napisałem). Pytaj ekipę z ASGshopu czemu wymieniają. Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted January 3, 2008 Report Share Posted January 3, 2008 ironia, sarkazm :F Po co wspominać o cylindrze skoro jest to jedyna część GB na którą nie działają siły :) Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted January 3, 2008 Report Share Posted January 3, 2008 Wydaje mi się, że chodziło raczej o cały zespół: tłok-cylinder, a jego szczelność ma bardzo duże znaczenie. Quote Link to post Share on other sites
_Arczi_ Posted January 3, 2008 Report Share Posted January 3, 2008 TM w stocku jest nie do zajechania. Lekki tuning tak do 360fps też spokojnie wytrzyma a powyżej tego trzeba się liczyć z znacznymi kosztami, bo dochodzi nawet wymiana szkieletu GB. Jeśli chodzi o HU to nie należy go ruszać nawet przy tuningu do 470fps. Wiem co mówię bo tak zrobiłem i nawet przy -10 st.C bez problemu działał. Gumka z HU to skarb. U mnie wytrzymała łącznie już z 70k kulek(!) z tym 60k po tuningu. Jedynie co warto wymienić to lufę na precke i mocniejszy spring tak do M110 maks. Wtedy mamy niezawodną replikę. Tak poza tym to nie wiem, ale chyba trafiłem na ideał. :) Wsio było tuningowane w asgshopie i nie dam nic złego na nich powiedzieć. Quote Link to post Share on other sites
Krypton Posted January 4, 2008 Report Share Posted January 4, 2008 Moim zdaniem v3 Marui powinno wytrzymać M120(przynajmniej przez dłuższy czas). , ale przy większych tuningach jest już pewne że trzeba gi wymieniać. Zębatki - podobno niektórym wytrzymują po półtora roku na m110 , ale dla pewności przy m110 i większych wymieniać. Łożyska - niestety plastikowe , więc wymieniać należy nawet przy niedużych tuningach. A HU faktycznie jest niesamowity. Działa jak silicon Guardera/Systemy , jak czasem nie lepiej :) , kumpel wystrzelał ponad 110 tys. kulek i nadal jedzie na stockowej XD. A co do szczelności w TM'ach , to jest ona niesamowita , w stocku jeżeli gb nie został rozkładany , albo został złożony poprawnie jest bardzo dobra. Quote Link to post Share on other sites
MGNoName Posted January 13, 2008 Report Share Posted January 13, 2008 Hmmm Arczi pytanie do ciebie. Czy mozna w standardowy gb v.2 tm pakowac spring m110? Cholera no marzy mi sie w m4a1 tm nieco wieksza moc.....Jesli taki spring wejdzie to co oprocz tego wypadaloby wymienic? Quote Link to post Share on other sites
gross Posted January 14, 2008 Report Share Posted January 14, 2008 Polecałbym Ci kombo w postaci: sprężyna M100 firmowa + stalowe łożyska. Quote Link to post Share on other sites
hellmans Posted January 17, 2008 Report Share Posted January 17, 2008 A co do szczelności w TM'ach , to jest ona niesamowita , w stocku jeżeli gb nie został rozkładany , albo został złożony poprawnie jest bardzo dobra. TAK! Szczelnośc w TM jest znakomita co zapewnia niekierunkowa głowica tłoka. :???: Tak, rozkładałem nowego GB v3 z AK i taka była głowica. Quote Link to post Share on other sites
marys1 Posted January 17, 2008 Report Share Posted January 17, 2008 Teraz będzie teoria na temat jakie to TM'y są nieszczelne? ;) Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted January 17, 2008 Report Share Posted January 17, 2008 kolejna :P Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.