Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Opłacalnośc tuningowania TM


Recommended Posts

Czytałem kilka tematów na temat CO POTRZEBA do tuningu. Natomiast interesuje mnie inna kwestia. Czytałem o Marujach,i wyczytałem że niezawodnośc ich gb spada znacznie po odszczelnieniu, czyli otworzeniu, gb.

 

Nasuwa się tu moje pytanie. Czy wykonanie tuningu na ASGshop sporo taką niezawodnośc obniża ? Pytanie kieruję głownie do osób które ten tuning zastosowali. Mówię o tym do 360 fps.

Link to post
Share on other sites

Pierwszy raz słyszę żeby dobrze zrobiony tuning jakoś specjalnie obniżał żywotność TM-ów. Oczywiście mówię o tuningu w którym rzeczywiście zostało wymienione to co trzeba (a nie na zasadzie "jak się sypnie to się wymieni") i poprawnie pod względem mechanicznym. Mój TM-owy AK już prawie 2 lata po tuningu w zakresie zbliżonym do tego co proponuje ASGshop (ciut mocniejsza sprężyna ale i zębatki wymienione wszystkie a nie tylko tłokowa, z kolei cylinder został stockowy) chodzi bez najmniejszej awarii.

Link to post
Share on other sites

Czyli warto ryzykować? Kupiłem już jakiś czas Maruja do CQB co prawda, ale w zielonym już to nie wystarcza (spore tereny), i zastanawiałem się nad sensownością i opłacalnością tuningu.

Michał - tuning wykonałeś sam, czy przez ASGshop ?

Link to post
Share on other sites

Marui ma przede wszystkim jedną niepodważalną zaletę - magiczny hop-up poprawiający znacznie osiągi. A poprawnie wykonany tuning przez dobry serwis (a ASGShop raczej takim jest) na porządnych, dobrze dobranych częściach nie ma prawa obniżyć żywotności repliki niezależnie czy to Cyma, Marui czy G&P. Może co najwyżej tą żywotność podnieść.

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Czyli warto ryzykować? Kupiłem już jakiś czas Maruja do CQB co prawda, ale w zielonym już to nie wystarcza (spore tereny), i zastanawiałem się nad sensownością i opłacalnością tuningu.

Michał - tuning wykonałeś sam, czy przez ASGshop ?

Tuning robił mi kolega, oblatany w temacie dłubania w sprzęcie. Serwis ASGshopu również polecam, zresztą wystarczy poczytać odpowiedni wątek sklepowy. A co do samego tuningu - zacznij od lufy precyzyjnej (jeżeli jej jeszcze nie masz).
Link to post
Share on other sites

No nie mam :) Ale jeżeli już będę tuningować to wszystko naraz - zastanawiam się nad tymi "preckami" z allegro (1zł za 1cm, tzw. casto-precki). poczytałem o nich trochę i mam mieszane uczucia, bo brak konkretnych opini..

Edited by Azur
Link to post
Share on other sites

Myślę, że sprężyna stock CA , precka 6,04 i gumka HU Guardera spokojnie starczą. Do tego jeszcze bateria dobrej firmy (np. Intellect).Mój kałach na takim zestawie naprawdę wymiata. i spokojnie w 150zł się zamkniesz.

Z tym rozszczelnieniem szczerze mówiąc się nie spotkałem:D

Link to post
Share on other sites

Przestań w ogóle mówić o wstawianiu jakieść (stfu) castorurki do TM'a! To świętokradztwo :)

 

Co do tuningu - mój TM chodzi już 6 miesięcy na sprężynie G&P stockowej , bez wymiany zębatek itp. oczywiście jako RKM to tylko full auto XD

 

Co do ASGshopu - o ich tuningowaniu raczej słyszałem mało optymistyczne wieści. 2 kumple z drużyny tunigowali tam karabiny podczas zakupu do 400fps (oba CA) i nagle okazało się na chrono że jeden ma 330 fps , a drugi 320 fps...

 

I nie musisz wymieniać gumki hop up. Stockowa chodzi pięknie nawet przy niskich temperaturach (mi śmiga od początku zimy).

Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem, to nie wolno ruszać komory HU :) ( tzn. zmieniać gumki itp ) bo tak jak jest to niedościgniony wzór do naśladowania.

Z drugiej strony precki na cm.... to możesz wstawiać w R-6 Well'a a nie w marui.

Precki CA to standard

Trochę niższa półka np. Madbull na początek też daje radę:)

 

A żeby w temacie się wypowiedzieć. Jeśli chodzi o TM, to są to fajne karabinki - ale uważał bym ich "stare" GB zwłaszcza w pierwszych seryjnych AEGach miały małą żywotność po up'ach , choć tu mówiono o ok. 410-430fpsów.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Czytałem opinie, że precki CA odpadają, lepiej zainwestować np. w Deep Fire.

U nas też kolega tuningował na ASGshop i byly jakies problemy... Nie wiem - mam mieszane uczucia, a innego równie profesjonalnego serwisu w Polsce chyba nie znajdę. Mam rację?

Link to post
Share on other sites

Czytałem opinie, że precki CA odpadają, lepiej zainwestować np. w Deep Fire.

U nas też kolega tuningował na ASGshop i byly jakies problemy... Nie wiem - mam mieszane uczucia, a innego równie profesjonalnego serwisu w Polsce chyba nie znajdę. Mam rację?

 

 

Nie masz racji XD , chociażby Capri(asg.com.pl) , jestem bardzo zadowolony z ich tuningu. Podobnie jak kilku znajomych.

Link to post
Share on other sites

Precki DF są jak ruletka, czasem dobra, czasem gorsza od stocka. Już lepsze są madbule, pomimo, iż aluminiowe to dobre. Ja polecam systemę.

Pozdro

Aha, Michal_g, powiedz mi, jakież to ogromne siły działają na cylinder, że potrzebna jest jego wymiana przy m110? Dobra, dla lepszej szczelności można kupić jakiś superhiper teflonochromostalowy cylinder :F

Edited by hellmans
Link to post
Share on other sites

hellmansie, a gdzie Michał_g napisał, że wymieniał cylinder?

[...]z kolei cylinder został stockowy) [...]

SoP-PeL dobrze mówi, gumki hu z TM są chyba najlepszymi montowanymi stockowo w aeg'ach. Znam wiele przypadków, gdzie również na mrozie działały bez problemu. Co do Gearboxów, niestety zawsze jest to loteria... :/

Link to post
Share on other sites

TM w stocku jest nie do zajechania. Lekki tuning tak do 360fps też spokojnie wytrzyma a powyżej tego trzeba się liczyć z znacznymi kosztami, bo dochodzi nawet wymiana szkieletu GB.

Jeśli chodzi o HU to nie należy go ruszać nawet przy tuningu do 470fps. Wiem co mówię bo tak zrobiłem i nawet przy -10 st.C bez problemu działał. Gumka z HU to skarb. U mnie wytrzymała łącznie już z 70k kulek(!) z tym 60k po tuningu.

Jedynie co warto wymienić to lufę na precke i mocniejszy spring tak do M110 maks. Wtedy mamy niezawodną replikę.

Tak poza tym to nie wiem, ale chyba trafiłem na ideał. :) Wsio było tuningowane w asgshopie i nie dam nic złego na nich powiedzieć.

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem v3 Marui powinno wytrzymać M120(przynajmniej przez dłuższy czas). , ale przy większych tuningach jest już pewne że trzeba gi wymieniać. Zębatki - podobno niektórym wytrzymują po półtora roku na m110 , ale dla pewności przy m110 i większych wymieniać. Łożyska - niestety plastikowe , więc wymieniać należy nawet przy niedużych tuningach. A HU faktycznie jest niesamowity. Działa jak silicon Guardera/Systemy , jak czasem nie lepiej :) , kumpel wystrzelał ponad 110 tys. kulek i nadal jedzie na stockowej XD. A co do szczelności w TM'ach , to jest ona niesamowita , w stocku jeżeli gb nie został rozkładany , albo został złożony poprawnie jest bardzo dobra.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

A co do szczelności w TM'ach , to jest ona niesamowita , w stocku jeżeli gb nie został rozkładany , albo został złożony poprawnie jest bardzo dobra.

TAK! Szczelnośc w TM jest znakomita co zapewnia niekierunkowa głowica tłoka. :???:

Tak, rozkładałem nowego GB v3 z AK i taka była głowica.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...