rogieroger Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 O-ring jest ok, sprawdzałem nawet na innym i jest ta sama sytuacja. BTW, do M14 nie robią bore-up'ów. Jestem prawie pewien, że musisz zmienić oring głowicy tłoka. Jeżeli uszczelka jest za duża to następuje hamowanie tłoka. Najlepiej jak robisz tuinngi to stosuj pełne zestawy np. Bore-up. Tam jest wszystko dobrze dopasowane. pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
rogieroger Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 Głowice pasują standardowe (byle nie bore-up). Jeżeli chodzi o wyciszone to może być ciężko (z tego co wiem to nie ma głowic cylindra do m14 przystosowanych do stożkowych, wyciszonych głowic tłoka). Mam pytanie głowica tłoka pasuje każda? wsadzenie do gb tłoka ultimate (tego czerwonego) + jakiejś wyciszonej głowicy da kilka fps i wyciszy cały układ? Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 Wg mnie masz nieszczelność na połączeniu dysza-komora.Spiłowałeś pewnie za mocno dyszę. Quote Link to post Share on other sites
DZIKI GHOST Posted April 9, 2012 Report Share Posted April 9, 2012 Witam, ja mam pytanie troszkę z innej beczki. Udało mi się w końcu zlokalizować gdzie mam mini nieszczelność i jak się okazało, powstaje ona przy komorze,co prawda jest ona minimalna, bo na M130 Guardera, dochodzę do 440 fps, ale chciałbym pozbyć się jej doszczętnie. Zamówiłem nową komorę, ale niestety na rynku dostępne są tyle te od Elementa, to przyznam się szczerze, że niewiele ona wniosła a nawet pogorszyła całą sprawę. W związku z tym, chciałbym dopasować dyszę i tutaj zwracam się do was z małym zapytaniem. Jaką dyszę ewentualnie polecacie i czy ktoś miał podobny problem, że musiał zastosować ciutkę dłuższą dyszę. Obecnie posiadam DF która ma 21,4 mmz tego co już się zacząłem rozglądać, to następnym wymiarem będzie dysza do L85 która ma 21,64mm a później to już są dużo większe rozmiary. W związku z tym chciałby rozjaśnić dwie sprawy: 1. Czy wszystkiej standardowe dysze mają taką samą średnicę wewnętrzną i czy pasują do każdej głowicy 2. Czy są jeszcze jakieś dłuższe coś ok 22 mm i ewentualnie jakie polecacie. No i ewentualnie jeśli nie ma dłuższych, to czy jest sens ścierać troszkę popychacz i czy nie zaszkodzi i nie naruszy to jego konstrukcji. Quote Link to post Share on other sites
pio11 Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 Wita, jutro oddaję do serwisu moją M14 od Cymy na przegląd. Ostatnio zaczałem się zastanawiać czy nie wrzucić tam mocniejszej sprężyny (110 lub 120) jednak obawiam się, że stockowy gearbox może nie wytrzymać. Wielu ludziom po wymianie sprężyny na M110 nic się nie działo jednak czy ktoś ma doświadczenie z wymianą samej sprężyny na M120? Jaka będzie awaryjność tego zestawu, czy orginalne zębatki długo wytrzymały? Quote Link to post Share on other sites
sarmon Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 (edited) w gb cymy wymieniłem wszystko prócz zębatek, popychacza i tłoka. Głowicę tłoka miałem ALU. a spring m120 guarder. Wszystko wytrzymało jakieś 3 może 4 k strzałów bo potem sprzedałem M14. Kolejny właściciel wsadził chyba m140 i dopiero padła środkowa zębatka. Głowica cylinda Systema Dysza metalowa DF Cylinder DF Głowica tłoka DF aluminiowa + Super Oring z łożyskowaniem. Łożyska utwardzane DF Prowadnica łożyskowana v3 SHS Spring m120 Guarder Stabilne 420 fps było. Edited April 11, 2012 by sarmon Quote Link to post Share on other sites
DobryDobrodziej Posted April 11, 2012 Report Share Posted April 11, 2012 (edited) Witam ! Jestem właścicielem M14 od Cymy po raz drugi (miałem ją już wcześniej w wersji drewnopodobnej, teraz mam socoma), ale po raz pierwszy poddałem tę replikę tuningowi. Wymieniłem tłok (na taki z jednym metalowym zębem), głowicę tłoka (polimerową, uszczelnianą), cylinder (ładny, świecący :P), głowice cylindra (uszczelniana, jak to Guarder), dyszę (plastikowa, uszczelniana), prowadnicę sprężyny (na łożyskowana i metalową) gumkę HopUp oraz lufę na taka o długości 509 mm (wszystkie części od Guarder'a, gumka to przeźroczysty silikon, lekko ja docinałem) no i sprężynę (to jedyna część SHS'a) na tą z oznaczeniem "140". Zdając sobie sprawę, że spring od SHS generuję niższą prędkość wylotową niż identyczny produkt marki Guarder, otrzymałem wynik 450 fps'ów. Wynik stabilny (+/- 2 fps'y). Na razie oddałem około 2000 strzałów i zupełnie nic nie wydaje się psuć. Replika działa dobrze po odpowiednim nasmarowaniu i podkładkowaniu (w stocku zębatki latały na boki w dość znaczący sposób, gratuluje serwisowi Krakmanów naklejania plomb gwarancyjnych na gb w takim stanie) na baterii 7.4 V LiPo Firefox 20C, choć nie ukrywam, że planuje wymianę na LiPo o większym napięci (11.1 V). Miałem pewne obawy, bo mój egzemplarz gearboxa jest z deka... niedorobiony, bo w miejscu łączenia z przodu, jedna jego strona jest położona wyżej niż druga, a mimo to ten kaleka daje rade (kolejne "graty" dla Krakmanów, gdyby nie moje lenistwo, odesłał bym im to). Skracając, wydaje mi się, że replika spokojnie pociągnie 140 po odpowiednim przygotowaniu układu, bez wymiany szkieletu gb i zębatek. Edited April 11, 2012 by DobryDobrodziej Quote Link to post Share on other sites
sarmon Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 Miałem pewne obawy, bo mój egzemplarz gearboxa jest z deka... niedorobiony, bo w miejscu łączenia z przodu, jedna jego strona jest położona wyżej niż druga, a mimo to ten kaleka daje rade (kolejne "graty" dla Krakmanów, gdyby nie moje lenistwo, odesłał bym im to). Skracając, wydaje mi się, że replika spokojnie pociągnie 140 po odpowiednim przygotowaniu układu, bez wymiany szkieletu gb i zębatek. co do "odlewu" to też się bałem... ale tak ma być :) inaczej suwadło by nie mogło się poruszać. Co do wytrzymałości to tak jak wyżej napisało, wytrzymać wytrzyma. tylko nie wiadomo jak długo Quote Link to post Share on other sites
DobryDobrodziej Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 Sarmon, trochę mnie uspokoiłeś. Byłem przekonany, że to po prostu krzywy odlew. Swoja drogą, jeśli ten szkielet pęknie to tak na prawdę nie ma chyba na co go wymienić, bo o G&P krążą różne, często niepochlebne opinie (jeśli się mylę to proszę o sprostowanie, bo byłem mocno zainteresowany G&P) , a innych opcji nie widać... Quote Link to post Share on other sites
Bismarck Posted April 14, 2012 Report Share Posted April 14, 2012 Chciałem wymienić pokrywę lufy w mojej M14 od CM, bo stockowa strasznie trzeszczy, ale nie jestem pewien czy w oryginale była metalowa czy z tworzywa. Szukałem tej informacji, ale znalazłem sprzeczne opinie, więc pytam tutaj. Quote Link to post Share on other sites
rogieroger Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Sarmon, trochę mnie uspokoiłeś. Byłem przekonany, że to po prostu krzywy odlew. Swoja drogą, jeśli ten szkielet pęknie to tak na prawdę nie ma chyba na co go wymienić, bo o G&P krążą różne, często niepochlebne opinie (jeśli się mylę to proszę o sprostowanie, bo byłem mocno zainteresowany G&P) , a innych opcji nie widać... W mojej m14-stce siedzi stockowy szkielet G&P a w nim m150 systemy. Mimo aluminiowej głowicy tłoka nic się nie sypie, także polemizowałbym z tymi niepochlebnymi opiniami :) Quote Link to post Share on other sites
DobryDobrodziej Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 (edited) Dobrze wiedzieć :) Czyli w razie czego warto iść w szkielet G&P. A Masz też zębatki G&P czy innej firmy ? Bo zdaje się, że gdy kupuje się szkielet w ASG Shopie to są z nim od razu zębatki. Bismarc, stockowa pokrywa lufy jest wykonana z tworzywa. Na 100% (właśnie patrzę na moje M14, a jest to druga taka CYMA, która mam). Edited April 15, 2012 by DobryDobrodziej Quote Link to post Share on other sites
Bismarck Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Bismarc, stockowa pokrywa lufy jest wykonana z tworzywa. Na 100% (właśnie patrzę na moje M14, a jest to druga taka CYMA, która mam). Chodziło mi o ostry oryginał, w mojej cymie też mam przecież tą stockową. Quote Link to post Share on other sites
spartanaqa Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 W ostrych oryginałach, przynajmniej tych wczesnych, siedzi brązowa, plastikowa. Quote Link to post Share on other sites
Bismarck Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 W ostrych oryginałach, przynajmniej tych wczesnych, siedzi brązowa, plastikowa. Dzięki za odpowiedź. Wie ktoś czy sprzedają gdzieś może pokrywy do M14 nie licząc AsgShopu i CapriAsg? Quote Link to post Share on other sites
torus13 Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 ktoś próbował wsadzić jakiegoś bardzo dużego lipola do m14? jaki sie największy mieśći? Quote Link to post Share on other sites
Frank3n Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 (edited) Jeżeli chodzi o przekrój to taki jak ma batka 8.4 v stock a o pojemnośc to ja używalem 11.1 Lipo. Na sprzęcie: Spreżyna M130 SHS Lożyskowana prowadnica sprężyny 2 zębatki CA środkowa stok Alumniowa wyciszona podwójnie uszczelniona głowica cylindra Tłok CA Wyciszona głowica tłoka Gumka Systema energy Lufa JBU 550mm 6.01 Większy dystanser bo kulasy G&G 0.25 g wogule nie leciały do góry Tłumik z specshopu a 70zł Mocniejszy sinlik PJ z niebieską dupą :D Cały zestaw nie sprawia mi problemu wszystko ładnie chodzi zero śladów zużcia.A planuje włożyć jeszcze M140 :D Edited April 15, 2012 by Frank3n Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 ktoś próbował wsadzić jakiegoś bardzo dużego lipola do m14? jaki sie największy mieśći? Mam u siebie Pelikana 3300mah 11.1V 36C z serii ray gold. Na defconie je mieli, może nadal mają. W kolbie plastikowej TM siedziało tak, że szło używać z niedużym mosfetem, z merfem były już problemy ale jakoś się udawało. Quote Link to post Share on other sites
Rafał95 Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Tak czytam ten temat i mam mieszane uczucia odnośnie mojej repliki. Mam tą m14 z wymienioną lufą na preckę systemy i gumkę sylikonową, ale potrzeba jej jeszcze mocy. Chciałem zrobić ją na m140 ewentualnie na m130 (obie sprężyny Guarder). I tu się pogubiłem. Po przeczytaniu tematu boje się o szkielet gb. Czy mógłby ktoś wypisać listę części do obu sprężyn? Jestem zielony jeśli chodzi o tuning dlatego mam jeszcze jedno pytanko. Czy znacie kogoś na Podlasiu kto mógłby w miarę pewnie wykonać ten zabieg? Quote Link to post Share on other sites
Frank3n Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Tak czytam ten temat i mam mieszane uczucia odnośnie mojej repliki. Mam tą m14 z wymienioną lufą na preckę systemy i gumkę sylikonową, ale potrzeba jej jeszcze mocy. Chciałem zrobić ją na m140 ewentualnie na m130 (obie sprężyny Guarder). I tu się pogubiłem. Po przeczytaniu tematu boje się o szkielet gb. Czy mógłby ktoś wypisać listę części do obu sprężyn? Jestem zielony jeśli chodzi o tuning dlatego mam jeszcze jedno pytanko. Czy znacie kogoś na Podlasiu kto mógłby w miarę pewnie wykonać ten zabieg? Jakie części do jakich sprężyn ?Ja mam M130 i nie narzekam mam znajomego który mam Bore up-a do M14 i M140 i mu to chodzi.Fakt są Gearboxy które nie wytrzymują. Quote Link to post Share on other sites
Rafał95 Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Co muszę wymienić aby na tych sprężynach mieć bezproblemową pracę? Nie strzelam się zimą. Strzelam tylko singlem. Myślałem o wzmocnieniu szkieletu stalowymi listewkami. Quote Link to post Share on other sites
Rafał95 Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Kurcze już nie mogę edytować. Czy przy tuningu na m140 Guardera obędę się bez tego zestawu http://www.taiwangun.com/gearboxy-oraz-ich-czesci/zestawy-cylindra/wzmocniony-kompletny-zestaw-cylindra-i-tloka-do-m14-guarder.html Nie chce wydawać tyle kasy na tuning kiedy jest on tak niepewny. Co muszę wymienić aby móc bezproblemowo strzelać? Quote Link to post Share on other sites
Frank3n Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Kurcze już nie mogę edytować. Czy przy tuningu na m140 Guardera obędę się bez tego zestawu http://www.taiwangun.com/gearboxy-oraz-ich-czesci/zestawy-cylindra/wzmocniony-kompletny-zestaw-cylindra-i-tloka-do-m14-guarder.html Nie chce wydawać tyle kasy na tuning kiedy jest on tak niepewny. Co muszę wymienić aby móc bezproblemowo strzelać? Bez obaw włóż M13 SHS bo nie są aż tak mocne w porównaniu z guarderem.Wstaw rzeczy lepsze niż stokowe jak ja i problem z głowy. Quote Link to post Share on other sites
torus13 Posted May 10, 2012 Report Share Posted May 10, 2012 Jakie części do jakich sprężyn ?Ja mam M130 i nie narzekam mam znajomego który mam Bore up-a do M14 i M140 i mu to chodzi.Fakt są Gearboxy które nie wytrzymują. Z tego co wiem to nie ma bore up do m14 może gdzieś zanalazłeś możesz dać jakiegoś linka czy coś? Quote Link to post Share on other sites
torus13 Posted May 13, 2012 Report Share Posted May 13, 2012 Prosze połączyć tego posta z tym moim u góry. mam pytanie jak można jeszcze uszczelnić komore hu daje teflonu i nic nie pomaga dalej mam nieszczelność są jakieś inne sposoby? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.