poldeck Posted March 29, 2008 Report Share Posted March 29, 2008 To ja rozwieję. Tak nie musi być. Ma być strzykawka jak tłok jest szybko pchany, czyli raczej solidne dmuchniecie w dyszę. Wszak tłok jest pachany dość szybko. Jakby strzykawka był acały czas to po doszczelnieniu (rozepchaniu o-ringa) wywołanym ciśnieniem rozszerzającym uszczelkę wentylowanej głowicy, powstawałyby makabryczne opory między uszczelką a cylindrem. Czyli by ujmowało fpsów. Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted March 30, 2008 Report Share Posted March 30, 2008 Świetny post wnoszący wiele do tematu. A takie pytanie z innej beczki, który bore-up najciszej chodzi, jeśli jest możliwe sprawdzenie? Quote Link to post Share on other sites
K0T Posted March 30, 2008 Author Report Share Posted March 30, 2008 Przecież to oczywiste, że Systema jest bardziej cicha od CA i Guardera, jest to mała różnica, ale zawsze coś :wink: Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted March 30, 2008 Report Share Posted March 30, 2008 No K0T, właśnie obaliłeś swój jedyny argument, który podtrzymywał, że Systema jest lepsza od Guardera - że jest cichsza xD To był powód tego pytania :P Przeczesałem cały temat... Guarder ma minimalną awaryjność, ale jednak jak na moje, jest najbardziej opłacalny. Znam ludzi, którzy na nim M170 jadą :D Quote Link to post Share on other sites
K0T Posted March 30, 2008 Author Report Share Posted March 30, 2008 (edited) Tak, tak... Ale to to nie zmienia faktu, że Systema jest najlepsza! ( i NIGDY się nie psuje) :twisted: Edited March 30, 2008 by K0T Quote Link to post Share on other sites
PieTrzaK Posted March 30, 2008 Report Share Posted March 30, 2008 Kotek, możesz zejść na ziemię? I przestać pisać takie banialuki? Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 (edited) KOT - Stary, to już jakaś dewiacja lub kult BU Systemy :D Jak jesteś zadowolony to najważniejsze :D Ja bym nie wysnuwał jednak teorii z kosmosu wziętych bo na tym forum panują zasady (wiem z doświadczeń) agresji i łapania za słowka jakby każdy każdemu chciał udowodnić że jest lepszym "szpecem" od części i tuningu. Ja już zpasowałem i ani nie objeżdzam ani nie snuję - trochę luzu panowie :D Co do psucia BU systemy to i może racja, ale panują też opinie o rzekomo za luźnej uszczelce w głowicy tłoka... Nikt nie umie jednak powiedzieć czy to optimum (bo jak wiadomo uszczelka musi być trochę luźna (rozpychanie podczas ruchu tłoka), ale czy aż tak?) czy to może poprostu błąd w obliczeniach. Rzetelny (najlepiej jakiś sklep) posiadacz 3 zestawów borków i dobrego chrono powinien przetestować te bory w tej samej replice, z tymi samymi smarami w tych samych warunkach, a uzyskamy odpowiedź "który jest najszczelniejszy". Co do wytrzymałości trzeba się zdać na nie zawsze prawdziwe, czasem ubarwione opowieści z placu boju czyli recenzje i narzekania userów. Tyle z mojej strony :D Edited March 31, 2008 by misiek009 Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 Za mała średnica uszczelki w zestawie BU Systemy? Zdarza się i to w każdym jednym zestawie tej firmy. I teraz pytanie: ilu przeczytało instrukcję? Systema pisze o tym , że trzeba se rozciągnąć o-ringa tak by dobrze pasował. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 Poldeck - Jakże to zrobić pyta lud? Oświeć ciemną masę :D :P (bo chyba nie palcami i ile sił w łapach :D, no bo sprężystość materiału z czego oringi są wykonane i tak przywróci powoli dawny rozmiar - czy się nie mylę?). Quote Link to post Share on other sites
K0T Posted April 1, 2008 Author Report Share Posted April 1, 2008 Tej gumy z której jest zrobiony o-ring nie da się rozciągnąc... (chyba, że podgrzewając...) Wdg mnie ten o-ring jest dobrej wielkości, w końcu ma byc mniejszy niż cylinder. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Systema pisze w instrukcji by go po prostu zapać paluchami i naciągnąć ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Jabol Posted April 7, 2008 Report Share Posted April 7, 2008 Nie rozciągniesz gumy. Będzie to efekt krótkotrwały. Testowane. Bore up Guardera jest dobry pod warunkiem, że zmieni się w nim uszczelkę na Systeme, albo inną. W Opolu poszły 4 gearboxy przez zbyt małą uszczelkę. W tym 2 GP ,1 CA oraz nawet v3 TM(ak47) co już jest skandalem, bo było wsadzone tylko m120 Guarder'a. Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted April 7, 2008 Report Share Posted April 7, 2008 A do BU systemy też wypada włożyć nową uszczelkę? Jeśli tak, to jaką? Quote Link to post Share on other sites
Jabol Posted April 7, 2008 Report Share Posted April 7, 2008 Jedyny sposób to chyba kupic kilka uszczelek i wybrac najlepszą (tak robią moi znajomi, kupili kilkanaście i co jakiś czas je zmieniają). Brat kupił z DF do guardera i jest ok. W Systemie pewnie tak samo, skoro ludzie piszą ,że zdarzają się zbyt małe uszczelki. Co do cichości. To każdy bore up będzie cichy pod warunkiem, że będzie szczelny, inaczej tłok będzie walic z ogromną siłą w głowice cylindra. BU z Guardera napewno do najcichszych nie należy bo gumy amortyzującej tam jak na lekarstwo. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted April 7, 2008 Report Share Posted April 7, 2008 (edited) Ok, ok... Nie mogę się doczekac tego porównania, zobaczymy kto (a raczej co) tu rządzi! icon_mrgreen.gif Oszczędź proszę! Co do systemy, przy sprawdzaniu szczelności czyli cylinder kładłem na dłoni usmarowanej silikonem, i na chama wciskałem tłok z głowica tłoka bardzo szybkim ruchem, blado to wyglądało, zasyczało i bez problemów tłok dotarł do końca. Wiem że test może słaby ale nawet przy zdjęciu dyszy i oddaniu paru strzałów, tłok tez bardzo szybko docierał do głowicy cylindra. U siebie mam cylinder Guardera, głowice tłoka stock i takie rzeczy nie maja miejsca. Wg. mnie, O'ring jest kiepszczawy w systemie, gdyby był ciut grubszy i szerszy, napewno nie było by takiej nieszczelności. Edited April 7, 2008 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
Jabol Posted April 15, 2008 Report Share Posted April 15, 2008 Żeby to był trwały efekt trzeba założyć o-ringa na cylinder i pobawić się zapalniczką. Koniec offtopu o rozszerzaniu o-ringów Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 16, 2008 Report Share Posted April 16, 2008 No i dotarł guarderek. Zamontowałem i stwierdziłem efekt strzykawki. Bez kombinacji jakichkolwiek. Posmarowałem, złożyłem, jestem bogiem ;-) . Sprężyna to mocno zuzyta m130 G&G (czyli dość słaba), bez BU dawała 428-433 fps, mierzone w sobote na ścianie ognia 3. Uszczelnia układ bez najmniejszego problemu. Quote Link to post Share on other sites
monopol Posted April 21, 2008 Report Share Posted April 21, 2008 Montowałem koledze zestaw systemy i problem był z głowicą cylindra. Nie była zbytnio dopasowana do GB (dziurki były za małe). Zdecydowałem, ze do siebie zakupie Guardera. Do tej pory się męcze z dopasowaniem głowicy cylindra do Gb CA :/ Dziurki juz powiększylem, bo były lekko za małe i juz pasują, ale problem polega na tym, ze nie da sie zamknąć GB. Wydaje mi się, ze głowica jest o jakiś 1mm szersza niż miejsce na nią w BG. Nie wiem, czy inni tak mieli czy nie. Opisuje mój nieszczęsny przypadek. Quote Link to post Share on other sites
K0T Posted April 23, 2008 Author Report Share Posted April 23, 2008 No to chyba tylko możesz pobawic się papierem ściernym :???: Innej opcji nie widzę... Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 (edited) Guarder u mnie jest szczelny jak cholera ale... w obrębie samego siebie. Dysza juz nie sięga do gumki tak jak powinno i z 428-433 fps bez BU zrobiło sie 438-444. Czyli kiła. Wcześniej miałem cylinder bez dziury i normalnej średnicy wyjęty z cymy. Teraz BU guardera. Jakbym wiedział, ze nie będzie ak cukierkowo jak myslałem to w życiu bym nie kupił. Dysza za krótka albo xle złozyłem HU w co watpię. Niemniej sprawdze jeszcze raz. Czy to moze byc wina tego, ze teraz mam cyl. typ 2? Lufa 363 CA stock i gumka czarna systema silikonowa. Sorry za brak znaków PL ale mam aktualnie tylko jedna reke ;-) . Edited April 26, 2008 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
PieTrzaK Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 Sprawdź dobrze dyszę, ja przez nią miałem kosmiczne problemy. I cylinder 2 przy takiej lufie też nie pomaga a raczej szkodzi. I jakby co to mam cylinder BU 0 na pchnięcie. Quote Link to post Share on other sites
maxavelli Posted April 27, 2008 Report Share Posted April 27, 2008 Nie wiem ile by bylo bez BU, ale na M120 Guardera w G&P (komora King Arms, lufa KM) z BU Systemy mam 450 fps, co przy kulkach 0,2g daje wzglednie 135 m/s, zatem rpzyrost mocy jest SPORY, bo teoretycznie samo M120 powinno dawac 390 fps. Nie powiem jednak zebym byl zdziwiony bo na BU DF przy M110 (teoretycznie - 360 fps) na stockowej komorze CA mialem 400 fps. Kwestia zlozenia moim zdaniem... Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 27, 2008 Report Share Posted April 27, 2008 Walczę Maxiu, walczę... Rzeczywiście dysza nie do końca sięgała gumki. Metoda testowa? Gnat na grzbiet a na kanał na kulki kawałek papieru 1x1 cm. I obserwujemy czy podskoczy czy nie ;-) . To juz zwalczyłem, choc nadal dysza wydaje mi sie przykrótka, musze porównać z tą co miałem czyli CA. No i juz niemal w drodze jest cylinder typu 0. A m120 Guardera u mojego kolegi w G&P daje 402-409 fps przy reszcie częsci stock. Quote Link to post Share on other sites
K0T Posted April 28, 2008 Author Report Share Posted April 28, 2008 (edited) Nareszcie mam zamontowane BU Systemu :twisted: , jeszcze nie mieżyłem fpsów, ale w tym tygodniu to zrobie... W moim przypadku strzał jest o wiele cichszy (nie ma trzasku - jak wcześniej, tylko odgłos strzału :-F), przykładając ucho do tłumika, słychac praktycznie wylatujące powietrze, niestety cały dzwięk wychodzi przez body. Na oko zasięg jest większy o około 3-6m(mam m110 promyka). Przypominam, że ja nie miałem "efektu strzykawki" - głowica tłoka luzno wchodziła do cylindra (z zatkaną dzyszą...) Wdg mnie przy każdej lufie warto miec cylinder typu 0, moj kolega sprawdzał cylinder typu 0 i 1 na lufie 300+ (nie pamiętam teraz dokładnie ile miała) i celnośc była taka sama, a fps minimalnie więcej (2-5? xD zawsze coś, chyba że to kwesta złożenia i uszczelnienia) offtop - przy tym springu (m110) nie wiem czemu czasami mi sie karabin zacina (na semi) jak przełącze na auto to działa, jak znowu przełączę na semi to też działa :strach: Edited April 28, 2008 by K0T Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 Jak ktoś ma jakieś obawy co do CA to po zamontowaniu stwierdziłem, że bardzo przyjemnie pracuje. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.