Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Bore-Up CA, Guarder, Systema


Recommended Posts

Celem bore-up są nie tylko fpsy - nie zapominaj że głowica tłoka i cylindra jest wyciszona - czyli także chodzi o zwiększenie żywotności gearbxa. Bore-up także jest tak spasowany by zapewniać większa szczelność niż popularne "składaki" - ale niestety z tym bywa różnie.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Po pierwsze - nie każdy boreup ma ciche głowice.

Po drugie, są normalne zestawy wyciszone, które nie wymagają zmiany cylindra i dyszy.

 

Mimo wszystko będę się upierał że poszerzenie zespołu cylindra ma na celu zwiększenie szybkości wylotowej a nie poprawienie szczelności czy wyciszenia. Mówimy o konkretnej cesze.

Link to post
Share on other sites

Raczej obstawiałbym, że w zimę znacznie większe znaczenie od gęstości powietrza ma trochę nie doceniany przez Was hop-up. ;)

Mówię oczywiście o zasięgu, nie o samej prędkości wylotowej.

Aha no i jeszcze jedno: Demo, spokojnie, czy ja gdzieś pisałem, że większa prędkość wylotowa nie przekłada się na zasięg? Sam jestem zdziwiony tą teorią. ;)

Link to post
Share on other sites

A ja myślę, że chodzi o coś innego. Dajmy na to, że 70fps różnicy daje nam koło 10m zasięgu. Między 300, a 370fps jest zauważalna różnica. Między 370, a 440 już mniej, a między 440, a 510 bardzo mała. Myślę, że zawsze jest około 10m przyrostu, ale po prostu z większej odległości tego nie widać (większa różnica między 40, a 50m, niż między 60, a 70).

Ale nie mam na to żadnego wzoru, to tylko taki mój bełkot. ;-)

Link to post
Share on other sites

Nie da się ukryć, że wzrost zasięgu z 40 na 50 metrów to wzrost o 25%, zaś z 50 na 60 metrów to już tylko 20% ;) Coś w tym jest.

 

Ponawiam jeszcze pytanie z trochę innej beczki - czy może być tak, że faktyczny wzrost prędkości wylotowej po założeniu zestawu poszerzonego cylindra będzie większy dla luf krótszych niż dłuższych?

Link to post
Share on other sites

Nie da się ukryć, że wzrost zasięgu z 40 na 50 metrów to wzrost o 25%, zaś z 50 na 60 metrów to już tylko 20% ;) Coś w tym jest.

 

Ponawiam jeszcze pytanie z trochę innej beczki - czy może być tak, że faktyczny wzrost prędkości wylotowej po założeniu zestawu poszerzonego cylindra będzie większy dla luf krótszych niż dłuższych?

 

Sądzę, że tak. Cylinder ma objętość Vc, lufa ma Vl. Im dłuższa lufa, tym wieksze Vl, a więc powietrze z cylindra musy wypchać kulkę + całe powietrze z lufy które nie ma gdzie uciec jak tylko frontem (kulka niejako pcha je przed sobą). W przypadku krótszej lufy mamy mniej tego powietrza do wypchania, czyli mniejsze opory, a więc kulka opuszczając krótszą lufę będzie miała większą prędkość wylotową.

Link to post
Share on other sites

Jak rozumiem, bierzesz pod uwagę odpowiednie dobranie cylindra do długości lufy?

 

Faktem jest, że założenie dłuższej lufy zwiększy zasięg - tym niemniej może to być spowodowane innymi czynnikami niż te związane z ilością wypychającego powietrza.

 

Jak rozumiem, bierzesz pod uwagę odpowiednie dobranie cylindra do długości lufy?

 

Faktem jest, że założenie dłuższej lufy zwiększy zasięg - tym niemniej może to być spowodowane innymi czynnikami niż te związane z ilością wypychającego powietrza.

Link to post
Share on other sites

Demo666, nawet jeśli dopasujesz cylinder do dł. lufy to i tak dłuższa lufa daje więcej fps. Hmm jakby to wytłumaczyc... Kulka przyśpiesza przez całą długośc lufy np 550mm, a w lufie np 360 będzie popychana krócej... Nie wiem jak to wytłumaczyc, mam nadzieję, że zrozumiałes :-F .

 

A co do tych cylidrów to nie jestem do końca pewny... To oczywiste, że do lufy 550mm trzeba dac cylinder typu 0, ale przy lufie 360 jak się da cylinder typu 0 to da minimalnie fps, ponieważ po wyleceniu kulki z lufy powietrze, które nie zostało wykorzystane w lufie będzie popychac kulkę przez jakies 0.5m, czyli kulka będzie zwiększac swoją prędkośc, jednak nie wiem czy celnośc się nie pogorszy z powodu zawirowań powietrza...

 

Ja mam lufę 360mm i kupiłem BU z cylindrem typu 0 (nigdy nic nie wiadomo, może kupie dłuższą lufę :-F , ale i tak mam preckę stockową). Jak zamontuje w tym tygodniu (albo w następnym) to powiem co i jak...

 

btw w stocku mam cylinder typu 0...

Link to post
Share on other sites

Michalll jeżeli ci chodzi o to że kulka dalej leci przy bore-up`ie typ 0 i lufie 509mm niż na bore-up`ie typ 2 i lufie 363mm to tak. Nie sprawdzałem tego na bore-upach ale na zwykłym stockowym zestawie CA i wymieniałem tylko cylinder i lufę. Bore-up musi się zachowywać tak samo.

Link to post
Share on other sites

Michalll jeżeli ci chodzi o to że kulka dalej leci przy bore-up`ie typ 0 i lufie 509mm niż na bore-up`ie typ 2 i lufie 363mm to tak. Nie sprawdzałem tego na bore-upach ale na zwykłym stockowym zestawie CA i wymieniałem tylko cylinder i lufę. Bore-up musi się zachowywać tak samo.

 

A jest duża różnica w zasięgu?

 

Btw, do lufy 363mm jest cylinder typu 1 :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
Michalll jeżeli ci chodzi o to że kulka dalej leci przy bore-up`ie typ 0 i lufie 509mm niż na bore-up`ie typ 2 i lufie 363mm to tak. Nie sprawdzałem tego na bore-upach ale na zwykłym stockowym zestawie CA i wymieniałem tylko cylinder i lufę. Bore-up musi się zachowywać tak samo.

 

No ale ja się o co innego pytam :uśmiech: Przecież pisałem już, że na dłuższej lufie zwiększa się zasięg - to nie podlega wątpliwościom. :uśmiech:

 

Może wyjaśnię to na przykładzie:

 

Mamy dwie repliki - m4a1 CA i m15a2 rifle CA

 

Robimy ten sam tunning, zakładając do obu replik sprężynę m120 guardera. Rośnie nam prędkość wylotowa do /załóżmy/ 401 fps w m4a1 i 412 fps w m15 - bo m15 ma dłuższą lufę.

Następnie zakładamy do obu replik odpowiedni bore-up guardera. Mierzymy na chrono i okazuję się że m4a1 mamy 428 fps zaś w m15 421 fps.

Wniosek: Zestaw bore-up powoduje mniejszy wzrost prędkości wylotowej, kiedy zakładamy go do repliki z dłuższą lufą.

 

I teraz ja się pytam kogoś, kto ZAKŁADAŁ bore-up i MIERZYŁ prędkość wylotową przed i po - jakie są rzeczywiste wzrosty prędkości wylotowej przy jakich lufach?

 

Dywagacje filozoficzne nic tu nie pomogą - istotne są fakty.

Link to post
Share on other sites

Ok, pogrzebałem i znalazłem posta, który wzbudził we mnie ów niepokój :)

 

QUOTE(buba)

Montaz zestawu bore-up ma dopiero sens przy sprezynach o sztywnosci powyzej MS120 (odpowiednik PDI170%) w innym przypadku lepiej po prostu zalozyc zwykly polerowany cylinder systemy, efekt bedzie lepszy - takze dla portfela.

 

 

Nieprawda icon_biggrin.gif

 

Wszystko zależy od długości lufy do jakiej będzie ten zestaw bore-up założony. Do długości 363, 407mm wcale nie trzeba mocnej sprężyny a przyrost będzie około 40 fps z samego zestawu bore-up (Mowa o zestawach z Classic Army)...

 

W dłuższych lufach np. 509mm przyrost fps w zestawie systemy (pełny cylinder) jest podobny do tego przy krótszych na CA - jeżeli użyjemy sprężyn 130M/S lub mocniejszych...

 

Pozdr.

 

Post pochodzi z tego tematu:

http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=...mp;#entry249023

 

A że ja przymierzam się do BU na razie pod kątem m120 to zacząłem się poważnie zastanawiać...

Link to post
Share on other sites
Podkładka tłumiąca przy głowicy cylindra odpadła mi dzisiaj...

Na wszelki wypadek polecam ją przykleić kropelką, bo może się stać nieszczęście icon_biggrin.gif (Bore up guarder'a)

 

O podobnych zdarzeniach ktoś pisał w przypadku głowicy PJ, widać te miękkie głowice tłoka też mają swoje wady...

Link to post
Share on other sites

O podobnych zdarzeniach ktoś pisał w przypadku głowicy PJ, widać te miękkie głowice tłoka też mają swoje wady...

 

Porównujesz PJ do Guardera? :wink: Moja prowadnica powinna czuc się urażona :-F

Poza tym PJ nie ma cichej, miękkiej głowicy więc radze posłuchac pafcio0'a

 

Demo666, nie pisałeś że to przykład więc się przyczepiłem :P

Edited by K0T
Link to post
Share on other sites

Czyli jednak PJ ma cichą, miękką głowicę ;)

 

Ze zdjęcia wynika różnica choćby w jakości gumy na "grzybku". Oczywiście, że w przypadku guardera powyższa awaria to wyjątek, zaś w Elemencie (PJ) to może być niestety standard - tym niemniej warto zwrócić uwagę, że w dobrych częściach również się zdarza...

Zestaw BU guardera jest zaledwie 30 zł droższy od PJ - moim zdaniem warto dopłacić.

Link to post
Share on other sites

Ja tam się z gb ani repliką nie żenię ;) Przynajmniej jak dla mnie części nie muszą mieć dożywotniej gwarancji, wystarczy że jest duża szansa iż będą działały te 30k kulek.

 

Zresztą zależy jakie kto ma możliwości finansowe i replikę do której to wkłada ;)

Link to post
Share on other sites

"Ja tam się z gb ani repliką nie żenię Przynajmniej jak dla mnie części nie muszą mieć dożywotniej gwarancji, wystarczy że jest duża szansa iż będą działały te 30k kulek." - Mądre słowa :D Inaczej wszyscy skończylibyśmy w zakładach zamkniętych :D

 

Mam BU Guardera i po ponad roku stosowania (~1000 - M170 + ~50k na M150 + trochę na M120) na full auto chodzi prawidłowo. Aha - słyszałem kiedyś, że dobry zestaw cylindra powinien chodzić jak strzykawka - zatykasz dyszę, próbujesz wepchać tłok (z niską prędkością - palcem) i powinno prawie wogóle nie pójść dalej. Moje spostrzeżenia są takie że czy to na BU guarder czy to na BU DF czy na standardzie CA czy na standardzie cyma nie ma mowy o czymś takim! Oczywiście na BU Guarder i DF jest minimalny opór, ale to nie to co w strzykawce... niech ktoś rozwieje moje wątpliwości, najlepiej olo.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...