Marcinek83 Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 W związku z tym że non stop napływają do mnie pytania na PW o tym silniku, postanowiłem wystawić krótką recenzję tego silnika: Są dwie wersje Turbo 3000: Krótka, głównie do GB V.3 - http://www.madonion.eu/wyswietl_produkt.ph...dc035dd78379901 Długa, głównie do GB V.2 http://www.madonion.eu/wyswietl_produkt.ph...dee3ddb12a74dc0 Silnik dociera do nas, zapakowany w plastikowym pudełku i z praktycznie żadną instrukcją czy DTR (dokumentacja techniczno ruchowa). Opakowanie jest solidne, twarda gąbka niweluje zasady działania (rzucania) poczty polskiej czy kurierskiej. Silnik sprawia wrażenie bardzo solidnego, magnesy potrafią pozbierać wszystkie metalowe elementy ze stołu :) Zębatka silnikowa jest czarna, nie nasmarowana potrafi naprawdę ostro hałasować. Wg. producenta, nacisk na cm2 wynosi 3875kg czego nie mogę dowieść z prostych przyczyn, braku wyspecjalizowanego sprzętu. W pracy, silnik charakteryzuje się niebywałą siłą i ekonomią, na ten przykład, M150 Guardera ciągnie aku. 8,4 na ogniwach small, co bez wątpienia jest zaletą. Nie ma tutaj co liczyć na luksus związany z szybkostrzelnością, na sprężynie M140 Mad Onion przy aku. 10,8V 1900mAh Sanio (ogniwa cadnica Sub-C) wynosił 14k/s. Przy M150 do 13k/s. Wartość jest stała i nie maleje po dłuższym użytkowaniu. Przy sprężynie M140 MO potrafi wystrzelić ponad 5000kulek na aku. podanym wyżej, co też zaliczamy do jego zalet, niewątpliwie największą jego zaleta jest niska cena. Wad, jak do tej pory, nie wykryłem. Silnik pracuje u mnie przez ponad rok i do tej pory uważam że to była by ostatnia rzecz jaką bym wymienił. Pozdrawiam Okropny i niedobry Marcin. Quote Link to post Share on other sites
mastah Posted March 25, 2008 Report Share Posted March 25, 2008 Jakie masz koła zębate w replice ? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted March 25, 2008 Author Report Share Posted March 25, 2008 Aj! Przeoczenie! Zębatki do Super Torque Up Classic Army. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted March 31, 2008 Report Share Posted March 31, 2008 A powiedz mi, jak sobie ten silnik ICS'a radzi na sprężynach troche mniejszych, tj. M120 i batce 9,6V? Jeśli masz możliwość sprawdzić oczywiście ;) Quote Link to post Share on other sites
yamahar46 Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Hm.... zakupiłem owy silnik , wcześniej używałem g&p m120 hi speed powiem tyle na sprężynie m135 nie widze żadnej różnicy .... Sam nie wiem co o tym sądzic czy to kwestia kabli,a może styki ? Podłacze dzisiaj systeme magnum i dam znac co i jak.Batka sanyo 1700 10,8 Quote Link to post Share on other sites
miloslupsk Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 (edited) Identyczna sytsuacja jest u mnie. Wcześniej posiadałem silnik G&P 120 HS a teraz wrzuciłem tego ICS,a. Jakiejś powalającej różnicy w Rofie, przy tej samej baterii niestety nie widzę. Widzę jednak iż ta sama batka starcza mi teraz na dłużej i to sporo więcej strzałów :) Podsumowując warto było chociażby dlatego właśnie go zakupić. Dodam,że jeden i drugi silnik naciągał/naciąga sprężynę m150 i kręci zębatkami Triple Torque. Edited April 2, 2008 by miloslupsk Quote Link to post Share on other sites
Johann Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 Nie ma tutaj co liczyć na luksus związany z szybkostrzelnością, na sprężynie M140 Mad Onion przy aku. 10,8V 1900mAh Sanio (ogniwa cadnica Sub-C) wynosił 14k/s. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted April 4, 2008 Author Report Share Posted April 4, 2008 (edited) Tj. wyżej Ten silnik to nie high speed! Włóż do GB z silnikiem G&P M150-190 i zobaczysz różnicę! Edited April 4, 2008 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
Kubaforge Posted April 21, 2008 Report Share Posted April 21, 2008 No cóż, ja mam raczej złe zdanie jak na razie o silniku ICS. Właśnie do mnie dotarł gbox z owym silnikiem. Po ok 200 kulkach zębatka silnika obsunęła się o 1,5 mm - nie da się tego doregulować podkładką silnika, więc silnik sie zdupcył. Ma ktoś pomysł jak wyregulować zębatkę silnika ? Większość silników, które mam w innych replikach ma dziurkie na imbusika a ten jest jakiś taki dziewiczy/bezśrubkowy :( Quote Link to post Share on other sites
_domino Posted April 21, 2008 Report Share Posted April 21, 2008 Ile obrotów na minutę ma ten ICS 3000 Turbo? Quote Link to post Share on other sites
miloslupsk Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Tj. wyżej Ten silnik to nie high speed! Włóż do GB z silnikiem G&P M150-190 i zobaczysz różnicę! Czyli jak bym włożył taki silnik: http://www.gunfire.pl/product-yid-11521906...arger-M160.html to ROF by się zwiększył w porównaniu z tym ICS'em ? Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted April 23, 2008 Author Report Share Posted April 23, 2008 Wg. Tego co napisali to tak, z tym że to pewnie jakiś Chinol z naklejką M160. Wysoki R.O.F. może zniszczyć tłok. No cóż, ja mam raczej złe zdanie jak na razie o silniku ICS. Właśnie do mnie dotarł gbox z owym silnikiem. Po ok 200 kulkach zębatka silnika obsunęła się o 1,5 mm - nie da się tego doregulować podkładką silnika, więc silnik sie zdupcył. Gwarancji nie masz? Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Wg. Tego co napisali to tak, z tym że to pewnie jakiś Chinol z naklejką M160. Wysoki R.O.F. może zniszczyć tłok. Chinol? A mi to wygląda na G&P... :lol: Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 G&P jest z Chin. Quote Link to post Share on other sites
javelin Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 No, konkretnie z Hong-kongu, którego się do Chin zazwyczaj nie zalicza :) Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted April 23, 2008 Report Share Posted April 23, 2008 Pisząc "Chinol" wydaje mi się, że najczęściej się ma na myśli części/akcesoria/repliki z tej niższej półki, które notabene są robione właśnie w Chinach ;) Ale G&P to raczej wyższa półka. Zarówno jakościowa jak i cenowa. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted April 24, 2008 Author Report Share Posted April 24, 2008 Pisząc "Chinol" wydaje mi się, że najczęściej się ma na myśli części/akcesoria/repliki z tej niższej półki, które notabene są robione właśnie w Chinach Mimo że slepy, dobrze gada. Ale G&P to raczej wyższa półka. Zarówno jakościowa jak i cenowa. Polemizował bym jak cholera. Panowie, to jest temat o silniku ICS nie G&P czy innym. Koniec wygłupów. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 24, 2008 Report Share Posted April 24, 2008 (edited) Pisząc "Chinol" wydaje mi się, że najczęściej się ma na myśli części/akcesoria/repliki z tej niższej półki, które notabene są robione właśnie w Chinach Mimo że slepy, dobrze gada. To dlatego, że Hong-kong jeszcze bodaj w latach 90. czy 80. (nie chce mi się googlać) był kolonią brytyjską i wciąż jest 30 lat dalej niż Chiny. Brytyjczycy wycofali się z HK i przekazali go Chinom (do których niby powinien należeć). Dlatego sprzęt z HK jest jakby z chin a jednak przepaść jakościowa w porównaniu z "niższą półką", Ale G&P to raczej wyższa półka. Zarówno jakościowa jak i cenowa. Polemizował bym jak cholera. No coś w tym jest, ale na pewno jest to jedna z lepszych marek (zwłaszcza jeśli chodzi o części stockowe). Panowie, to jest temat o silniku ICS nie G&P czy innym. Koniec wygłupów. Wybacz, że się wyrwałem przed szereg. Jeśli chodzi o silnik to bardzo fajna inicjatywa oraz recenzja (śledzę temat od początku). Oby więcej ludzi miało takie podejście jak Ty. Pozdrawiam. Edited April 24, 2008 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted April 25, 2008 Author Report Share Posted April 25, 2008 Dziękuję. Przeglądając stronę MadOnion, natrafiłem na to http://www.madonion.eu/wyswietl_produkt.ph...8baf4887019b45f Zamontowali ten sam silnik w gnacie do CQB i tak też go nazwali. Nie nie było by w nim dziwnego jak to że wystarczy nakład 190zł i mamy 470FPS w gnacie do CQB! Ciekawi mnie, dlaczego powkładali tam takie części? I co tam robi silnik Turbo 3000 który raczej nie będzie szalał z szybkostrzelnością? Quote Link to post Share on other sites
kazik_ Posted April 25, 2008 Report Share Posted April 25, 2008 Z tego co mi wiadomo, to ICS po prostu fabrycznie wsadza T3000 do wszystkich swoich replik. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 Ciekawi mnie, dlaczego powkładali tam takie części? I co tam robi silnik Turbo 3000 który raczej nie będzie szalał z szybkostrzelnością? Marketing? Quote Link to post Share on other sites
hary934 Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 Nie, pakują go do wszystkich swoich repliki tak jak wspominał Kazik_ . Bo niby dlaczego mieliby robić inny silnik do jednej repliki? Quote Link to post Share on other sites
madonion_eu Posted April 27, 2008 Report Share Posted April 27, 2008 Poczynając od roku 2006, ICS zrezygnował z produkcji Silnika Tiurbo 2000 i we wszystkich modelach jest instalowany Turbo 3000, podobnie jak body gearbox'a, zębatki, łożyska, które wytrzymują sprężyny do M140 włącznie. Firma po prostu przyjęła koncepcję "wyrzucającą" z produkcji częsć części "standardowych i zastąpienie ich już w stocku wzmocnionymi. Stąd właśnie "potwory" w replikach, które raczej nigdy nie będą mieć więcej niż 350 fps - to po prostu standard producenta. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted April 28, 2008 Author Report Share Posted April 28, 2008 Jak dla mnie, to to już nie są zabawki dla nieletnich ;) Mnie się bardzo podoba podejście ICS'a, jak dla mnie to Mercedes wśród replik i zawsze nim będzie. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 28, 2008 Report Share Posted April 28, 2008 Marcinek83: Zgadzam się z tobą. Co do stockowych ICS'ów (najnowsze wersje), powie mi ktoś jaki będzie ROF na batce 9.6 ? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.