Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Silnik ICS TURBO 3000


Recommended Posts

W związku z tym że non stop napływają do mnie pytania na PW o tym silniku, postanowiłem wystawić krótką recenzję tego silnika:

 

Są dwie wersje Turbo 3000:

Krótka, głównie do GB V.3 - http://www.madonion.eu/wyswietl_produkt.ph...dc035dd78379901

Długa, głównie do GB V.2

http://www.madonion.eu/wyswietl_produkt.ph...dee3ddb12a74dc0

 

Silnik dociera do nas, zapakowany w plastikowym pudełku i z praktycznie żadną instrukcją czy DTR (dokumentacja techniczno ruchowa). Opakowanie jest solidne, twarda gąbka niweluje zasady działania (rzucania) poczty polskiej czy kurierskiej.

Silnik sprawia wrażenie bardzo solidnego, magnesy potrafią pozbierać wszystkie metalowe elementy ze stołu :) Zębatka silnikowa jest czarna, nie nasmarowana potrafi naprawdę ostro hałasować.

Wg. producenta, nacisk na cm2 wynosi 3875kg czego nie mogę dowieść z prostych przyczyn, braku wyspecjalizowanego sprzętu.

W pracy, silnik charakteryzuje się niebywałą siłą i ekonomią, na ten przykład, M150 Guardera ciągnie aku. 8,4 na ogniwach small, co bez wątpienia jest zaletą.

Nie ma tutaj co liczyć na luksus związany z szybkostrzelnością, na sprężynie M140 Mad Onion przy aku. 10,8V 1900mAh Sanio (ogniwa cadnica Sub-C) wynosił 14k/s.

Przy M150 do 13k/s. Wartość jest stała i nie maleje po dłuższym użytkowaniu.

Przy sprężynie M140 MO potrafi wystrzelić ponad 5000kulek na aku. podanym wyżej, co też zaliczamy do jego zalet, niewątpliwie największą jego zaleta jest niska cena.

Wad, jak do tej pory, nie wykryłem. Silnik pracuje u mnie przez ponad rok i do tej pory uważam że to była by ostatnia rzecz jaką bym wymienił.

 

Pozdrawiam

 

Okropny i niedobry Marcin.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hm.... zakupiłem owy silnik , wcześniej używałem g&p m120 hi speed powiem tyle na sprężynie m135 nie widze żadnej różnicy .... Sam nie wiem co o tym sądzic czy to kwestia kabli,a może styki ? Podłacze dzisiaj systeme magnum i dam znac co i jak.Batka sanyo 1700 10,8

Link to post
Share on other sites

Identyczna sytsuacja jest u mnie. Wcześniej posiadałem silnik G&P 120 HS a teraz wrzuciłem tego ICS,a. Jakiejś powalającej różnicy w Rofie, przy tej samej baterii niestety nie widzę. Widzę jednak iż ta sama batka starcza mi teraz na dłużej i to sporo więcej strzałów :) Podsumowując warto było chociażby dlatego właśnie go zakupić. Dodam,że jeden i drugi silnik naciągał/naciąga sprężynę m150 i kręci zębatkami Triple Torque.

Edited by miloslupsk
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No cóż, ja mam raczej złe zdanie jak na razie o silniku ICS. Właśnie do mnie dotarł gbox z owym silnikiem. Po ok 200 kulkach zębatka silnika obsunęła się o 1,5 mm - nie da się tego doregulować podkładką silnika, więc silnik sie zdupcył.

 

Ma ktoś pomysł jak wyregulować zębatkę silnika ? Większość silników, które mam w innych replikach ma dziurkie na imbusika a ten jest jakiś taki dziewiczy/bezśrubkowy :(

Link to post
Share on other sites

Wg. Tego co napisali to tak, z tym że to pewnie jakiś Chinol z naklejką M160.

Wysoki R.O.F. może zniszczyć tłok.

 

No cóż, ja mam raczej złe zdanie jak na razie o silniku ICS. Właśnie do mnie dotarł gbox z owym silnikiem. Po ok 200 kulkach zębatka silnika obsunęła się o 1,5 mm - nie da się tego doregulować podkładką silnika, więc silnik sie zdupcył.

Gwarancji nie masz?

Link to post
Share on other sites

Pisząc "Chinol" wydaje mi się, że najczęściej się ma na myśli części/akcesoria/repliki z tej niższej półki, które notabene są robione właśnie w Chinach ;) Ale G&P to raczej wyższa półka. Zarówno jakościowa jak i cenowa.

Link to post
Share on other sites
Pisząc "Chinol" wydaje mi się, że najczęściej się ma na myśli części/akcesoria/repliki z tej niższej półki, które notabene są robione właśnie w Chinach

Mimo że slepy, dobrze gada.

Ale G&P to raczej wyższa półka. Zarówno jakościowa jak i cenowa.

Polemizował bym jak cholera.

 

Panowie, to jest temat o silniku ICS nie G&P czy innym.

 

Koniec wygłupów.

Link to post
Share on other sites
Pisząc "Chinol" wydaje mi się, że najczęściej się ma na myśli części/akcesoria/repliki z tej niższej półki, które notabene są robione właśnie w Chinach

Mimo że slepy, dobrze gada.

To dlatego, że Hong-kong jeszcze bodaj w latach 90. czy 80. (nie chce mi się googlać) był kolonią brytyjską i wciąż jest 30 lat dalej niż Chiny. Brytyjczycy wycofali się z HK i przekazali go Chinom (do których niby powinien należeć). Dlatego sprzęt z HK jest jakby z chin a jednak przepaść jakościowa w porównaniu z "niższą półką",

 

Ale G&P to raczej wyższa półka. Zarówno jakościowa jak i cenowa.

Polemizował bym jak cholera.

 

No coś w tym jest, ale na pewno jest to jedna z lepszych marek (zwłaszcza jeśli chodzi o części stockowe).

 

Panowie, to jest temat o silniku ICS nie G&P czy innym.

 

Koniec wygłupów.

Wybacz, że się wyrwałem przed szereg.

Jeśli chodzi o silnik to bardzo fajna inicjatywa oraz recenzja (śledzę temat od początku). Oby więcej ludzi miało takie podejście jak Ty.

 

Pozdrawiam.

Edited by Viamortis
Link to post
Share on other sites

Dziękuję.

 

Przeglądając stronę MadOnion, natrafiłem na to http://www.madonion.eu/wyswietl_produkt.ph...8baf4887019b45f

Zamontowali ten sam silnik w gnacie do CQB i tak też go nazwali.

Nie nie było by w nim dziwnego jak to że wystarczy nakład 190zł i mamy 470FPS w gnacie do CQB! Ciekawi mnie, dlaczego powkładali tam takie części? I co tam robi silnik Turbo 3000 który raczej nie będzie szalał z szybkostrzelnością?

Link to post
Share on other sites

Poczynając od roku 2006, ICS zrezygnował z produkcji Silnika Tiurbo 2000 i we wszystkich modelach jest instalowany Turbo 3000, podobnie jak body gearbox'a, zębatki, łożyska, które wytrzymują sprężyny do M140 włącznie. Firma po prostu przyjęła koncepcję "wyrzucającą" z produkcji częsć części "standardowych i zastąpienie ich już w stocku wzmocnionymi. Stąd właśnie "potwory" w replikach, które raczej nigdy nie będą mieć więcej niż 350 fps - to po prostu standard producenta.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...