Viamortis Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Witam. Mój problem polega na tym, że rozebrany GB leży na stole i wiem, że gdzieś traci powietrze. Przypuszczalnie jest to właśnie głowica tłoka (zestaw cichy PJ). Przy zatkaniu dyszy i gwałtownym wciśnięciu tłoka powietrze wyraźnie uciekało tyłem. Dużo powietrza. Ponieważ P*******a Poczta Polska nie donosi priorytetów w 2 dni, zabrałem się za teflon fixa pod uszczelką na głowicy tłoka. I teraz pytanie, w którym momencie układ jest optymalnie szczelny? Bo do pewnego momentu wszystko chodzi luźno, ale jak właduję za dużo taśmy teflonowej, to już zaczyna się tarcie, a tłok trudno zmieścić w cylinder. Mimo oporów, trochę powietrza nadal ucieka tyłem. Może ktoś mi wskazać granicę? Wiem, że tłok musi chodzić lekko i bez oporów. Natomiast czy uciekające tyłem powietrze jest efektem, który należy całkowicie wyeliminować??? Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Rudy102 Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Ciężko jest sprawdzić szczellność przy kierunkowej głowicy. Im tłok szybciej leci tym ta uszczelka głowicy tłoka jest bardziej dociskana i bardziej uszczelnia. Złóz wszystko do kupy i nie martw sie tym :) ja tak robie i wszystko dobrze działa:) Nie uzywam żadnych teflonfixów. Kiedys pod uszczelkę głowicy tłoka włożyłem małą gumkę recepturkę, działało dobrze, nawet bardzo aż do wystrzelania 1 hi capa. Później recepturka spadła i replika zaczęła warczeć jak trakator, a ROF spadł do ok 0,5 kulki na sekunde. Quote Link to post Share on other sites
DyingFetus Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Moim zdaniem to dobrze że jest opór przy wkładaniu tłoka w cylinder,ale trzeba uważać żeby uszczelki nie zniszczyć,jak nie teflonem to możesz dać trochę smatu do łożysk pod uszczelką,u mnie pomogło,owinąłem teflonem także głowice cylindra. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Dawanie taśmy pod uszczelke głowicy tłoka to błąd. Duże tarcie między uszcelką a cylindrem powoduje wolniejszy ruch tłoka i spadek fpsów. Co ci pozostaje to albo naciągnąć uszczelkę (po przekroczeniu granicy elastyczności nastąpi takie naciągnięcie po którym nie wróci do stanu bazowego), albo iść do sanitarnego i kupić uszczelkę na wymiar taka jaka bedzie pasować najlepiej. Pomału ma wchodzić lekko a przy szybkim ruchu ma albo stanąć albo ma być duży opór. Oczywiście na zatkanej dyszy. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 15, 2008 Author Report Share Posted May 15, 2008 Ok, rozumiem. Dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted May 15, 2008 Report Share Posted May 15, 2008 Pamiętaj, żeby szczelność sprawdzać na lekko odsuniętej dyszy (nie dociśniętej do głowicy cylindra). Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 15, 2008 Author Report Share Posted May 15, 2008 Do tego testu zdjąłem dyszę i zatkałem palcem wylot z głowicy cylindra. A to źle? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted May 15, 2008 Report Share Posted May 15, 2008 Czasem może być nieszczelne połączenie dysza/głowica cylindra. Ale w wypadku nietrzymania powietrza przez sam tłok ma to marginalne znaczenie. Najpierw zwalcz jeden problem. Quote Link to post Share on other sites
kurbaszy Posted December 27, 2010 Report Share Posted December 27, 2010 Pamiętaj, żeby szczelność sprawdzać na lekko odsuniętej dyszy (nie dociśniętej do głowicy cylindra). 0L0 dłaczego dysza ma być odsunięta od głowicy tłoka?? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted December 27, 2010 Report Share Posted December 27, 2010 (edited) Bo wtedy dysza jest w pozycji, w której jest przy strzale? Czyli wewnątrz komory HU? To Ci wtedy powie czy replika jest szczelna na linii cylinder-dysza... Upraszczając. Edited December 27, 2010 by AnR Quote Link to post Share on other sites
kurbaszy Posted December 27, 2010 Report Share Posted December 27, 2010 Aha dziękuje za szybką odpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 30, 2010 Report Share Posted December 30, 2010 Moze paru osobom rozjasni to sprawe robienia strzykawki. Zeby osiagnac szczelnosc strzykawki w replice potrzebne jest sprawdzenie kazdego elementu po kolei ( i ewentualnie doszczelnienie/ wymiana). Szczelnosc musiamy zachowac na 4 etapach. a) - Szczelnosc glowicy tloka - ustawiamy sam cylindeer z glowica cylindra w jednej czesci gearboxa. Nastepnie wkladamy tlok z glowica tloka do cylindra - zakrywamy prowadnice dyszy palcem - i tlok powienien po nacisnieciu blokowac sie gdzies w polowie dlugosci. Nie ma prawa dojsc do przodu cylindra - znaczy to ze gumka (oring) na glowicy tloka przepuszcza. Wtedy mozna albo kupic nowa wieksza, w przypadku jak ma sie pare starszych gumek - poszukac takiej ktora bedzie pasowala, lub patent na rozciagniecie. Rozciaga sie w prosty sposob - naklada sie gumke na cylinder, na chwile pod goraca wode, nastepnie pod zimna. Powinna troche potrzymac wiekszy ksztalt (mozna tez zostawic ja na cylindrze np. na noc lub brutalnie rozciagnac paluchami). B) Szczelnosc na dyszy - dodatkowo montujemy popychacz oraz dysze. Nie zapomniec ze sprawdzamy szczelnosc jak dysza jest WYSUNIETA maxymalnie do strzalu - wiec musi popychacz byc podlaczony sprezynka. Blokujemy wysunieta dysze mocno palcem, i naciskamy tlok. Jezeli jest efekt strzykawki - mamy szczelna dysze. Oczywiscie moze sie zdazyc tak ze oring na dyszy jest za duzy - wtedy bedzie przepuszczac. Dobrze jest posmarowac prowadnice dyszy gestym smarem, tak samo oring w srodku dyszy. Czasem wymiana gumki na innej firmy pomaga, extremelne doszczelnienie da sie zrealizowac montujac oring od dyszy stockowej, do dyszy bore up. c,d) Szczelnosc na polaczeniu dysza-kolnierz gumki oraz miedzy gumka a komora hop-up. Ogolnie to jest najbardziej newralgiczne miejsce i najtrudniejsze do zdiagnozowania gdzie jest problem. Problemem moze byc: -za krotka dysza - co za tym nie dochodzi do kolnierza i jest ogromna nieszczelnosc. -za dluga dysza - nie cofa jej popychacz dostatecznie daleko - zostaje kawalek dyszy wystajacy w komorze, przez co komora hopa nie podaje kulek. -zly koniec dyszy (sa dysze frezowane, oraz z prostym koncem - frez wymaga by dysza byla dluzsza - weszla do komory glebiej, jednoczesnie stabilizuje kulke zeby nie latala w komorze. Proste czolo dyszy moze gorzej uszczelniac sie z kolnierzem, nie stabilizuje kulki w srodku - moze ona latac do przodu i do tylu, jednak dysza moze byc krotsza - nikla szansa na niepodawanie kulek.) -za szeroka komora hopa - wtedy mimo ze dysza uszczelnia sie pieknie z kolnierzem gumki - dalej powietrze ucieka na styku gumki i lufy - pomaga na to teflon fix. Aby sprawdzic szczelnosc na tym etapie - przykladamy komore hopa z zalozona gumka i lufa do dyszy (ktora oczywiscie jest wysunieta jak do strzalu) zatykamy koniec lufy palcem oraz naciskamy tlok. Bardzo zadko mozna uzyskac efekt strzykawki, czesciej - powietrze powoli ucieka. Jezeli da sie nacisnac tlok do konca w mniej niz 1-2 sc to mamy znaczna nieszczelnosc. Inny sposob sprawdzenia szczelnosci na to odwrocic zlozona replike (kiedy nie chcemy jej rozkrecac) nalozyc na komore hopa kawalek papieru oraz strzelic (bez kulki !) Wazne jest zeby replika byla stabilnie polozona - tak zeby papierek nie podstakiwal od wibracji a jedynie od powietrza przepuszczanego na kolnierzu gumki. Jezeli papierek podskakuje - mamy nieszczelnosc na dysza-kolnierz. Jezeli nie chcemy wymieniac za krotkiej dyszy - mozna przy nie za mocnych springach zeszlifowac czolo popychacza - zeby jeszcze mocniej byl przyciskany do przodu gearboxa. Wtedy da nam to pare dziesiatych mm dyszy, a jednoczesnie nie spowoduje ze dysza bedzie sie za malo cofac (a co za tym nie bedzie podawac komora kulek). Nie warto szlifowac komory hopa (sprawdzone niestety doswiadczalnie) gdyz wtedy otwor podajacy kulki sie cofa - magi i tak komore dopchnac do przodu, a w przypadku np. auga - beda sie blokowac kulki. 6 Teflon Fix. - teflon fix to pokrycie tasma teflonowa (do rur gazowych - koszt w castoramie 2 zl) newralgicznych miejsc ktore moga przepuszczac. Zasadniczo uzywa sie tylko do owiniecia gumki hopa - tak zeby uszczelnic polaczenie luga-gumka. Tak naprawde nie obchodzi nas polaczenie gumka-komora - bo dysza i tak uszczelnia sie wewnatrz gumki, ale w przypadku gdy komora jest za duza - nie dociska gumki dostatecznie mocno do lufy i moga wystepowac znaczne nieszczelnosci. Teflon nakladamy od polowy gumki - owijajac gumke mocno dookola lufy, 3-4 cm za gumke. Nakladamy tyle warstw ile trzeba - istotne jest zeby nie nalozyc za malo, ani za duzo. Tasma teflonowa daje nam mozliwosc znacznego manewru bo latwo sie rozciaga i modeluje. Mozna kombinowac z przezroczysta tasma klejaca ale teflonowa jest zdecydowanie latwiejsza i lepsza do uzycia. Gdzie NIE STOSUJE sie teflon fixa... -Pod oringi - oringi pracuja a teflon latwo sie rwie i znieksztalca pod wplywem jakiejkolwiek sily. Wiec uszczelnianie dyszy lub glowicy tloka teflonem - zly pomysl. -Owijanie prowadnicy dyszy teflonem tez nic nie da - dysza podczas strzalow zepchnie teflon, a uszczelnienie musi byc na koncu prowadnicy. Quote Link to post Share on other sites
LiuKas Posted December 30, 2010 Report Share Posted December 30, 2010 Kocur, jak zwykle piękny szczegółowy opis ; ) Ja dodam tylko w kwestii chińskich głowic tłoka... Mortis, sprawdź czy nie masz malutkiego nadlewu w rowku na oringa (od strony tłoka) zakładałem kiedyś głowicę elementa i za nic nie chciała się uszczelnić, tak jak u ciebie, powietrze uciekało tyłem. Nadlew "podnosił" leciutko oringa przy strzale (kiedy oring się cofał) przez co nie dało się uzyskać strzykawy po potraktowaniu cienkim papierem ściernym problem zniknął : d Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 30, 2010 Report Share Posted December 30, 2010 Odpowiedziałeś Mortisowi na pytanie sprzed dwóch lat... Sam się skomentuj i wyśmiej bo mi szkoda słów :-P . Quote Link to post Share on other sites
Dale Posted November 13, 2017 Report Share Posted November 13, 2017 (edited) A po kolejnych 7 latach uważam, że uwaga LiuKasa jest na miejscu. Jak rozgrzebię GB żeby sprawdzić wg. checklisty Kocura gdzie mam nieszczelność, to zwrócę uwagę na ewentualne nadlewy :icon_smile: Edited November 13, 2017 by Dale Quote Link to post Share on other sites
mikoma Posted November 13, 2017 Report Share Posted November 13, 2017 (edited) Z własnego doświadczenia wiem, że taśma teflonowa na głowicy tłoka nie zwiększa szczelności. Ja z braku części zastosowałem uszczelkę gumową 3/4 cala którą można dostać w sklepach budowlanych i działa to całkiem nieźle (oczywiście w miejscu uszczelki tłoka)... czyli cylinder, głowica cylindra oraz tłok z głowicą zachowują się jak strzykawka w obie strony. Po zamontowaniu występuje nieznaczne tarcie... przy czym nie wiem jak ono wygląda po kilku strzelankach. Z innych spostrzeżeń warto sprawdzić głowicę cylindra w zakresie uszkodzeń w obrębie krawędzi. Można to łatwo naprawić jedną lub dwiema warstwami teflonu na brzegach. Edited November 13, 2017 by mikoma Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted November 28, 2017 Report Share Posted November 28, 2017 http://oringi-simmeringi.sklep.pl Dopasowanie o-ringów to podstawa, polecam kupić kilka rozmiarów i po prostu testować. Nie rozciągać o-ringów, nie podgrzewać. Żadnego teflonu nie daje się na pneumatyce gearbox'a (ewentualnie jak nie ma się o-ringów to można zrobić teflonfix głowicy cylindra). Teflon co najwyżej pod gumkę hop-up i to tak, aby nie zakryć okna lufy oraz aby dało się włożyć lufę z gumką w komorę. Teflonfix to "pogrubienie" gumki, tak aby gumka był dociśnięta do ścianek komory. Przy gumkach flathop, warto wypełnić czymś nacięcie wzdłużne na lufie - ja tu docinam wąski kawałek gumy, tak aby wcisnąć go w szczelinę, potem lufę owijam teflonem i na to nakładam gumkę. Później pryskam odrobinę olejku silikonowego aby bez oporu wcisnąć całość w komorę, zakładam klips, pierścień i ewentualnie o-ringi dystansujące komorę. Gotowe! Quote Link to post Share on other sites
Moherek Posted December 4, 2017 Report Share Posted December 4, 2017 Mam dość dziwny problem ze szczelnością między dyszą a kołnierzem gumki (g&g zielona z flathopem i teflonfixem). Wymieniłem dyszę na nową i pojawił się problem - nie dało jej się wsunąć do końca w komorę, blokowała się na gumce. Podszlifowałem nieco dyszę (nie zmieniłem długości, jedynie nadałem końcówce kształt takiego stożka) i teraz już gładko wchodzi do komory. Przy włożonej do komory dyszy (sama dysza bez gearboxa) wszystko jest szczelne - testowałem dmuchając w dyszę i nic nie ulatywało wejściem na kulki. Jednak po zamontowaniu dyszy w gearboxie tej szczelności już nie ma, mnóstwo powietrza ucieka dołem, test papierka oczywiście niezdany. Obstawiam, że komora jakoś źle styka się z gearboxem, ale nie mam pojęcia jak to poprawić. Ktoś ma jakieś pomysły? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted December 4, 2017 Report Share Posted December 4, 2017 Problem nie jest dziwny, wręcz typowy. Dmuchając w lufę nie uzyskasz takiego ciśnienia jakie tworzy się podczas strzału. 1. Sprawdź oś 2. sprężynka popychacza może być słaba i dysza zamiast wejść w gumkę odpycha się od kołnierza (związane również z brakiem osi) 3. Jaka dysza? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.