Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] L85 [ICS]


Recommended Posts

W replikach L85 ICS, pod tłumikiem płomienia, niestety nie znajdziemy gwintu umożliwiającego montaż tłumika dźwięku.

Dziękuje za konkretna i rzeczową odpowiedź.

 

przy okazji - jest możliwość zatem nagwintowania na typowy gwint tłumików 14ccw czy koniec lufy jest na to za cienki?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 620
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam

Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem L85A2 ICS, za to dziękuję osobom, które zaczepiałem na PW z głupimi pytaniami :D Jeszcze raz dzięki Panowie !!

 

Pozostał jednak problem optyki..... Nie wiem jaki kolimator wybrać...

Widziałem jak dotąd w temacie eotecha:

http://img80.imageshack.us/i/img4928resize.jpg/

oraz coś takiego:

http://i47.tinypic.com/2w2iwb7.jpg

 

Widziałem, że proponujecie też ACOGA, może ktoś wrzucić fotkę eLki z ACOGIEM ?? bo nie wiem na który kolimator się zdecydować, a chciałbym wygląd porównać.

 

THX.

Link to post
Share on other sites

Będzie kilka kultowych postaci. Historia zupełnie powalona jak na dzień dzisiejszy wiadomo. Będzie też Juno (bardzo ważna postać dla całej fabuły).

I będzie można odcinać kończyny i głowy przeciwnikom :D

No to ja się pochwalę swoją Elcią z kolimatorem ACOG. Też polecam, całkiem dobrze się to sprawdza.

lkazkoli.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Dobrzy ludzie, ratujcie! Po ostatnim strzelaniu (wszystko było tip top) nagle pojawił się u mnie mały zonk. Podpinam batkę, daję magazynek do gniazda, ciągnę za spust i... głośne wzzzzzzzzziuuuuu z silnika (i czuć lekkie wibracje), a kulki nie lecą. Miał ktoś podobny problem? Co może być problemem? Słać od razu na gwarę do MO?

Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy informacji o tym jak zmienić tłumik płomienia w eLce.

sdc14392.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Miałem tą możliwość sprawdzenia eLek ICS kupionych w przeciągu ostatnich 6 miesięcy - nie będę porównywał ich osiągów bo nie to jest tematem - napisze tylko tyle że każda z tych elek miała inaczej zamontowany tłumik płomienia.

Jedna miała czarny nagwintowany pin zakończony wpustem na imbus, druga miała wbitego pina z rurki i moją która miała pina gwintowanego beż wpustu na imbus ale prawdopodobnie z nacięciem na śrubokręt płaski - to domysł bo gdyby był to odkręciłbym swobodnie sobie ten pin.

 

W swojej eLce zamontowałem tłumik płomienia Vortex

 

A by dobrać się tłumika musiałem niestety rozwiercić istniejąca śrubę - odpowiednie wiertło załatwiło sprawę niczego nie naruszając.

sdc14385.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Do zdjęcia samego tłumika należało użyć siły - tłumik nie jest gwintowany ale nakładany i zabezpieczany pinem - tu dodatkowo zastosowano klej - kolor niebieski - spece będa wiedzieć zapewne co to było.

sdc14387f.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Sam zdjęty tłumik - nadaje się oczywiście do montażu ale należy zastosować ciut większy pin oraz troszkę czarnej farby na zamaskowanie zdartej farby.

sdc14389.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Tłumik Vortex który zamontowałem był dostarczony z 2 nakładkami z gwintem - jeden z nich po delikatnym zeszlifowaniu kołnierza na lufie został nałożony - bardzo ściśle przylega - dla tych co by chcieli nagwintować jest taka możliwość - jest odpowiednio materiału na zrobienie gwintu.

 

sdc14390.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Na sam koniec nakręcamy właściwy tłumik i zabezpieczamy go śrubą by się nie obracał.

 

I tyle w temacie demontażu i wymiany tłumika płomienia w eLce.

Link to post
Share on other sites

u mnie podobne objawy były jak tłok pogubił zęby

Potwierdzam, prawdopodobnie zjechał się tłok.

Możliwe jest także jednak to, że śruba dociskająca silnik jest maksymalnie poluzowana, przez co zębatka silnikowa nie kręci resztą. O regulacji docisku silnika masz zdaje się opisane obrazkowo w instrukcji.

Link to post
Share on other sites

Delikatnie dokręcałem silnik, aż w końcu przestał wyć, niestety po tej operacji replika przestała reagować na spust (słychać klik i to wszystko, strzał nie padał), posłałem ją więc do serwisu i... wróciła z wymienionym zespołem styków (na moje niewprawne oko, fachowo M14 się ta część nazywa bodaj). Zrozumieć tego nie mogę szczerze mówiąc, ale nie spędza mi ten fakt snu z powiek ;). Ważne, że Ela uzdrowiona :).

Edited by Nath
Link to post
Share on other sites

Delikatnie dokręcałem silnik, aż w końcu przestał wyć, niestety po tej operacji replika przestała reagować na spust (słychać klik i to wszystko, strzał nie padał), posłałem ją więc do serwisu i... wróciła z wymienionym zespołem styków (na moje niewprawne oko, fachowo M14 się ta część nazywa bodaj). Zrozumieć tego nie mogę szczerze mówiąc, ale nie spędza mi ten fakt snu z powiek ;). Ważne, że Ela uzdrowiona :).

Tamte kabelki przy silniku mogą Ci sprawić jeszcze nie raz problemy, zwłaszcza, jeśli nie będzie się uważać przy wciskaniu kolbo-stopki. U mnie po kilki perypetiach było rozwiązane to bardzo prowizorycznie, aż w końcu doszło do porządnego przebicia (o dziwo nic się nie sfajczyło) i zamontowałem na stałe przylutowane do silnika kabelki z wtyczką deans.

Ale to tylko wtedy może się okazać niezbędne, jeśli często rozkładamy replikę (ja to robię po każdej strzelance)

Link to post
Share on other sites

Ha, czyli to kwestia kabli przy silniku. Możesz kopsnąć fotkę jak to teraz u Ciebie wygląda?

Jak pierwszy raz zdjąłem "stopkę kolby" (ot pytanie filozoficzne-czy bezkolbowce mają stopkę kolby?) , to zauważyłem że jeden jest na chama zgnieciony (najpewniej dostał się pod stopkę), ale Panowie z MO ładnie wszystko upchnęli i teraz powinno być git. Ja tam kupiłem ICS'a żeby w nim NIC nie grzebać-czyścić lufę, smarować, strzelać i cieszyć się bezawaryjną pracą :).

Link to post
Share on other sites

Delikatnie dokręcałem silnik, aż w końcu przestał wyć, niestety po tej operacji replika przestała reagować na spust (słychać klik i to wszystko, strzał nie padał...

 

Za mocno dokręciłeś silnik. :lol: Jeżeli masz nadzieję bezawaryjnie eksploatować L85A2 ICS to muszę Cię rozczarować niestety, bo to kapryśna replika. Ale są dwie alternatywy: pierwsza serwis, bardzo dobry i bardzo szybki moim zdaniem, droga druga zacząć samemu pomału "grzebać" bo zaletą tej elki jest prosta budowa, szczególnie gearbox to poezja. Szybki montaż, szybki demontaż, zero problemów.

Dwie rady praktyczne, które mi się nasunęły odnośnie usterki którą opisałeś.

1. Zaizoluj silnik w miejscu gdzie podłącza się przewody. Wystarczy nakleić kawałek taśmy, tak aby nie miał kontaktu z body. Teoretycznie nie powinno dochodzić w tym miejscu do styku silnika z body i zwarcia, ale miałem taką sytuację a objawy były takie jak opisujesz.

2. Ważne jest prawidłowe złożenie body. Niby nie jest to skomplikowane ale zdarza się, że złożysz replikę naciśniesz spust i ... nie działa. Wszystko za sprawą dość długich cięgien które łączą spust ze stykami. Może zdarzyć się, że te cięgna zostaną przyblokowane i wtedy spust da się wcisnąć ale styki już nie zostaną zwarte. Po złożeniu repliki po naciśnięciu spustu powinno być słychać kliknięcie styków. Dodam jeszcze, że ostatnio zdarzyło mi się to na strzelance, po ośmiu midcapach elka przestała działać. W jakiś mi bliżej niezrozumiały sposób nastapiła usterka którą tu opisałem. Stawiałem na tłok, rozkręciłem gearbox, wszystko OK. Po złożeniu repliki zaczęła znowu działać bez zarzutu :uśmiech: .

To tyle. Ale poza kaprysami mają jeszcze kupę uroku i parę praktycznych zalet :uśmiech:

Edited by pretorian11
Link to post
Share on other sites

W tym temacie jedni mówią, że w stocku ma M100, inni że M120. Może teflonfix tyle dał - nie wiem. Wyniki są takie a nie inne i jakoś nie jestem z ich powodu smutny ;)

 

 

Nie wiem jak to jest z tymi sprężynami, ale po założeniu M120 Guardera pojawił się w mojej elce zauważalny przyrost mocy w stosunku do stocku. Natomiast po wymianie głowicy tłoka na aluminową PJ, przy owej M120 na ustawieniu low chrono dało stabilny wynik 460 fps. Świadczyć to może o doskonałej szczelności tej repliki.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak to jest z tymi sprężynami, ale po założeniu M120 Guardera pojawił się w mojej elce zauważalny przyrost mocy w stosunku do stocku.

Sklep (madonion) twierdzi(ł) że siedzi tam coś al'a M100. Ja tam po wstawieniu M120 nie odczułem zauważalnej różnicy (sprawdzane dość dokładnie "zasięgowo" (z różnymi ustawieniami hop-upa). Większą różnicę dało ściśnięcie sprężyny, aniżeli założenie nowej, prawdopodobnie więc stockowo będzie tam coś koło M110. M120-ka niestety zjechałaby stockowy tłok na ustawieniu hard.

Link to post
Share on other sites

Witam

Eli używam już od dłuższego czasu i oprócz drobnych usterek (urwanie kabelków od silnika, przebicie kabli, styki do czyszczenia itp) nawet działa. Ostatnio jednak wyszły dwie sprawy:

1. Elka nagle straciła semi - nie wiem dlaczego, jedynym niesprzyjającym warunkiem było przebywanie przez parę dni w dość wilgotnym środowisku.

2. Zaczął się blokować bezpiecznik - spokojnie da się zablokować replikę, ale z odblokowaniem jest problem - na szybko musiałem przed akcją otwierać całą replikę, i wtedy dopiero odblokować.

 

jakieś domysły/pomysły?

Link to post
Share on other sites

Gisher, zerknij sobie na post Post #124 na siódmej stronie tematu. Co prawda Tafiemu ten nieszczęsny odbijacz walnął na mrozie, ale przypuszczam, że zmęczenie materiału też mogło zabić ten bolec.

 

Czy ktoś sprawdzał magpulowskie pmagi albo ich kopie? Podają? Wiem że to niekoszerne, ale wizualnie mi się podobają.

Edited by Nath
Link to post
Share on other sites

Witam

Eli używam już od dłuższego czasu i oprócz drobnych usterek (urwanie kabelków od silnika, przebicie kabli, styki do czyszczenia itp) nawet działa. Ostatnio jednak wyszły dwie sprawy:

1. Elka nagle straciła semi - nie wiem dlaczego, jedynym niesprzyjającym warunkiem było przebywanie przez parę dni w dość wilgotnym środowisku.

2. Zaczął się blokować bezpiecznik - spokojnie da się zablokować replikę, ale z odblokowaniem jest problem - na szybko musiałem przed akcją otwierać całą replikę, i wtedy dopiero odblokować.

 

jakieś domysły/pomysły?

Cały ten fikuśny układ spustowy (wraz z blokadą) radziłbym rozebrać, wyczyścić i nasmarować. Nie jest to trudna sprawa, nie traci się gwarancji, zaś sam spust i blokada po wszystkim będą chodzić płynniej, łatwiej, bezdźwięcznie (mojej eLce zdarzyło się pływać metr pod wodą, po jakimś czasie zaczął więc spust skrzypieć)

U mnie styków nigdy nie musiałem czyścić. Zresztą owa operacja w tej replice jest niesamowicie banalna.

Ciekawa sprawa z tym popsutym semi - widać jakiś feler się trafił - ja strzelam z repliki niemal tylko na semi, przestawiając selektor na auto tylko, gdy może przydać się siła ognia (raptem kilka razy w ciągu rozgrywki, zwykle tylko na moment), a mimo to jak na razie nic się tam nie zepsuło, choć replikę posiadam dość długo.

Ogólnie jeśli idzie o awaryjność, to jeśli przetrwamy pierwszą falę usterek i ponaprawiamy wszystko jak trzeba, to później otrzymamy naprawdę bezawaryjną zabawkę.

Co do listy możliwych usterek:

-może siąść elektronika, zwłaszcza styki kabli z silnikiem są bardzo delikatne, łatwo tam coś niechcący popsuć, same konektory zresztą nie są trwałe, więc prędzej czy później się uwalą;

-może zacząć chodzić coraz ciężej spust (nawet się zacinać) - trzeba wyczyścić i nasmarować.

-może być problem z podawaniem kulek - u mnie rozwiązałem problem z niepodającymi hi-capami inwestując w chińskie low-capy;

-zacinki w lufie - może się zdarzyć, że lufa będzie wybredna w kwestii kulek - jeśli wsadzimy i poprawnie zamontujemy jakąś dobrą preclufe, nie powinno być więcej kłopotów;

-zjechany tłok - jeśli chcemy wsadzić M120 lub więcej, jest to konieczna wymiana - lepiej zamienić od razu na coś lepszego, niż potem przy awarii, nie daj boże z czymś jeszcze.

-bateria - jeśli nie używamy wydajnej batki, najlepiej o napięciu 9,6 V i więcej, mogą się dziać różne dziwne rzeczy z repliką. Na mocniejszym aku żadnych problemów nie stwierdzono.

O takich rzeczach, jak poluzowane śrubki, niedokręcony silnik czy źle dopchnięty gearbox nawet nie wspominam - po prostu trzeba uważać, raz na bardzo długi czas zerknąć, czy aby coś się tam nie psuje i tyle.

Link to post
Share on other sites

1. U mnie też czasmi zanika semi, przełączam wtedy na chwilę na auto i wszystko wraca do stanu normalnego. Jeżeli jednak u Ciebie to nie pomoże a masz elke starszej generacji to prawdopodobnie ułamał ci się plastikowy element przerywacza czy jak to się nazywa (nie moge znaleźć na stronie MO). Znajomy miał podobny przypadek i dorobił ten element z karty telefonicznej. Proponuję napisać do MO na pewno cos poradzą.

2. Co do bezpiecznika, to zajrzyj dokładnie do środka bo możliwe, że "siedzi" tam ten ułamany element i blokuje. U mnie wszelkie "zacinki" pojawiają się po złożeniu repliki. Jeżeli nie blokuje ci się przy rozłożonej to coś nie tak musisz robić przy składaniu.

Link to post
Share on other sites

Moja semi straciła już po wyjęciu z pudełka. Za to zyskała dwustrzałowego bursta :) Czytałem że nie tylko u mnie występowała ta dolegliwość. Generalnie po przełączeniu w tryb samopowtarzalny dzieją się różne rzeczy, strzela jak fabryka przykazała, podwójnie albo wcale. Trochę to irytuje.

Link to post
Share on other sites

Zdefiniuj "zwykły celownik"-przecież ta replika ma mechaniczne przyrządy celownicze (nawet całkiem do rzeczy są), więc WTF? Jeśli zaś chodzi o kolimatory i insze to jasne, że można-przejrzyj temat dwie-trzy strony wstecz-są zdjęcia replik z acog'ami. Kwestia kupienia odpowiedniej szyny.

Edited by Nath
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...