Bigoos Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Witam. Ostatnio gdy rozebrałem body spróbowałem tak na sucho zobaczyć jak to działa gearbox w M4 CQB JG.(tak wiem, nie powinno się strzelać na sucho). Tak patrzyłem i zauważyłem, że "dzyndzelek wypychający" kulki dziwnie się zachowuje. (zielony kolor na zdjęciu). Gdy strzelam singlem wraca on zawsze do pozycji jak na zdjęciu nr 1. jednak gdy strzelam auto nie zawsze on wraca, czasem zostaje w pozycji nr 2 lub też pomiędzy tymi dwoma. Czy tak powinno być czy też jest jakiś problem? LEGENDA: zielony - dzyndzelek czerwony - coś wystające od podawania kulek różowe - tłok, gearbox PS. nie znam specjalistycznych nazw. Link to post Share on other sites
relevant Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 To zielone nazywasza się "dysza". Link to post Share on other sites
AnR Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Strzela normalnie? Strzala. Zakończ swoje dywagacje i złóż. ;) Link to post Share on other sites
przemek10 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Po prostu na auto czasami zatrzymujesz GB w np środku cyklu pracy . Link to post Share on other sites
Bigoos Posted December 12, 2008 Author Report Share Posted December 12, 2008 no normalnie nie strzela bo roznosi na wszystkie strony świata = 10% celności ale to raczej wina gumki, a że nic nie wiem na temat gearboxa itd to wole się spytać. Replika złożona. Dzieki przemek10 za odpowiedź, teraz już się nie muszę martwić (chyba) Link to post Share on other sites
Qui-Gon Jinn Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Ja się dorzucę z pytaniem, zeby sprawdzić swoje inforamcje. Mojej mp5-tce singile sie spsuł i strzelam tylko auto. Nie przeszkadza mi to zbytnio, ale kolega mnie męczy: że gdy nie mam singla dysza zawsze naciaga sprężynę i powoduje to spadek mocy sprężyny. Tak wieć: 1. Ile w tym prawdy? 2. Mi się wygaje ze obojętnie przy auto/single zawsze dysza jest tam gdzie powinna, a obawy kolegi są jak zwykle spowodowane radiem maryja!? Link to post Share on other sites
AnR Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Eeeee... Koledze w takim razie brak elementarnej wiedzy na temat budowy GB. Dysza nic nie nadziąga. Dysza jest dociskana do głowicy tłoka przez popychacz na który działa zębatka tłokowa. Nie wiem czemu brak single miałby powodować spadek mocy. Link to post Share on other sites
przemek10 Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Ogólnie ma rację , jak zostawisz replikę z tłokiem w tylnej pozycji to sprężyna szybciej się zbije . Ja na przykład w M249 gdzie nie ma singla zawsze po strzelance wyjmuję prowadnice i sprężynę z repliki . PS.Dysza nie naciąga sprężyny . Link to post Share on other sites
AnR Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Patrząć z tego punktu widzenia to brak single powoduje spadek mocy. Gratulacje, że doczytałeś w tym bełkocie. Ja myślałem, że chodzi podczas strzelania. ;) Link to post Share on other sites
Qui-Gon Jinn Posted December 12, 2008 Report Share Posted December 12, 2008 Tzn. "dzysza dodałem sam, kolega mówił "o takie tu o coś" wydawało mi sie że o to chodzi. Jeżeli sie myliłem to przepraszam! Więc naprawie singla. Link to post Share on other sites
Bigoos Posted December 13, 2008 Author Report Share Posted December 13, 2008 Czyli jeśli tłok zostaje tak cofnięty to tylko powoduje, że sprężyna się zbija. A czy poza tym, ma to jakiś wpływ podczas strzelania? ( nie chodzi mi tu o spadek mocy poprzez zbitą sprężynę) Link to post Share on other sites
jackobi Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 (edited) http://www.airsoft-militaria.pl/data/include/cms/gearbox.gif Zobacz na jakiej zasadzie działa GB, tutaj masz bardzo ładny gif. EDIT: Brak singla podczas strzelania nie ma żadnego wpływu na spadek fps. ( jeśli mamy nie mówić o ubijaniu się sprężyny ) Edited December 13, 2008 by jackobi Link to post Share on other sites
rumak Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 Właśnie co do ubijania spręzyny, czy gdy zostanie ona naprężona przez kilka dni too znacząco straci swe właściwości??? Link to post Share on other sites
AnR Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 Zależy jaka sprężyna. Link to post Share on other sites
rumak Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 M160 Systemy Link to post Share on other sites
jackobi Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 Wydaje mi się, że im mocniejsza sprężyna tym więcej traci. Na ubitej sprężynie można tracić nawet kilkanaście fpsów. Link to post Share on other sites
rumak Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 A dużo może stracić przez takie kilkudniowe naprężenie?? Link to post Share on other sites
Wolf Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 Trudno jest określić jednoznacznie na ile traci swoją moc. Na pewno jest to oczuwalna różnica, nie tylko na chrono. Oczywiście swoje właściwości sprężyna nie traci od razu, po pierwszym "zapomnieniu", chybą że długo pozostanie w tym stanie. Genaralnie pozostanie gearboxa z napiętą sprężyną powoduje niepotrzebne obciążenie prawie wszystkich jego elementów. Link to post Share on other sites
rumak Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 (edited) Witam. Chciałem się zapytać czy można 'zwolnić' naprężoną sprężynę bez otwierania GB??Np: przez tą otwór co widać kawałek sprężyny?? Chociaż jest zastawiony tłokiem... Edited December 15, 2008 by rumak Link to post Share on other sites
HustleR Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 a nie prościej strzelić na singlu? Link to post Share on other sites
rumak Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 HustleR powiem tak: to co napisałeś to chyba był żart, prawda??? Jeżeli zaprzeczysz to uznam cię za kretyna który nie myśli :wink: Link to post Share on other sites
jackobi Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 (edited) Jeśli masz zacięty GB albo nie masz singla możesz włożyć coś na kształt haczyka do otworu przez który wchodzi silnik i zwolnić anti reversal co spowoduje zwolnienie sprężyny, z tym, że jeśli się nie znasz lepiej nie grzeb :) Edited December 15, 2008 by jackobi Link to post Share on other sites
rumak Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 Nie mam zacinki, tylko po prostu silnik poszedł do nieba.. :evil: i sprężyna została w tylnej pozycjii...HustleR już ponimaju??? Link to post Share on other sites
Zambezi Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 A skąd on ma wiedzieć że Ci silnik poszedł do nieba? ;> wyjmij gb, silnik i faktycznie zwolnij anty-reversal'a nic nie powinno się stać... Możesz np. wziąć śrubokręt, przekręcić nim o kilka mm zębatkę, tak by dało sie reversal zwolnić i przytrzymać go w tylnej pozycji drucikiem, zębatkom nic stać się nie powinno Link to post Share on other sites
HustleR Posted December 15, 2008 Report Share Posted December 15, 2008 Witam. Chciałem się zapytać czy można 'zwolnić' naprężoną sprężynę bez otwierania GB??Np: przez tą otwór co widać kawałek sprężyny?? Chociaż jest zastawiony tłokiem... Proszę Cię... A skąd ja mam wiedzieć, że Ci się silnik zepsuł i dlatego sprężyna została w tylnej pozycji... Tu na forum są różni ludzie i czasem pytają się o najprostsze rzeczy a Ty od razu z pyskiem do mnie... Link to post Share on other sites
Recommended Posts