Ratoll Posted December 22, 2008 Report Share Posted December 22, 2008 Witajcie, Jakie łożyska 6mm zastosować do sprężyn M120 - M 130 ? Czy z pozoru oczywisty wybór kulkowych systemy jest słuszny ? Może jednak z jakiegoś powodu lepsze będą metalowe cierne (wytrzymałość) ? Obecnie wszystko działa na plastikach, ale zależy mi na ładnym rate-of-fire, eleganckim działaniu i niezawodności. Dzięki za wszelkie konstruktywne opinie, niech zostaną i dla potomnych ! Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 22, 2008 Report Share Posted December 22, 2008 Kulkowe zdechną. Weź cierne. Ale to też zależy od wymiaru. Jeśli 6mm to tylko ślizgowe. Kulki są w tym rozmiarze jakąś pomyłką. Jeśli 7mm i więcej to już spokojnie bierz kulkowe. Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted December 22, 2008 Author Report Share Posted December 22, 2008 To może w takim razie warto przewiercić otwory wiertłem 7mm ? Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted December 22, 2008 Report Share Posted December 22, 2008 Jeżeli uda ci się je osiowo rozwiercić to czemu nie... ale bez odpowiednio dokładnych narzędzi chyba nie masz co próbować. Inaczej zębatki mogą ci się łamać na nieosiowo powiększonych otworach i włożonych w nich łożyskach. Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted December 23, 2008 Author Report Share Posted December 23, 2008 Gdyby się udało ładnie umiejscowić gearbox'a pod wiertarką na statywie to powinno się udać. Kiedyś spróbuję na "normalnym" v2 lub v3. Ale teraz udoskolnalam GB v8 - w przypadku niepowodzenia trudno mi będzie dostać nowy szkielet. Jestem tak czy inaczej trochę zaskoczony, że kulkowe łożyska nie są tutaj dobrym wyborem. No nic, spróbuję tarcia metal-o-metal. Quote Link to post Share on other sites
jackobi Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 Nie są dobrym wyborem ponieważ sprężyny m120 i mocniejsze po prostu by je zgniotły :) Z wierceniem myślę, że będzie ciężko bo łożyska mają 2 różne średnice szersza od strony wnętrza GB i węższa od drugiej, musiałbyś znaleźć 2 idealne wiertła wiercić na idealną głębokość :) Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted December 23, 2008 Author Report Share Posted December 23, 2008 (edited) Niestety trafne spostrzeżenie. Do zrobienia, ale trzeba mnieć naprawdę dobrą motywację, aby zacząć takie eksperymenty. Edited December 23, 2008 by Ratoll Quote Link to post Share on other sites
stiff Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 Nie są dobrym wyborem ponieważ sprężyny m120 i mocniejsze po prostu by je zgniotły :) Z wierceniem myślę, że będzie ciężko bo łożyska mają 2 różne średnice szersza od strony wnętrza GB i węższa od drugiej, musiałbyś znaleźć 2 idealne wiertła wiercić na idealną głębokość :) Tą większą średnicę musiałbyć podfrezować a nie wiercić bo wiertło ma stożkowy łeb. Z resztą chciałbym zobaczyć tą precyzję. &mm kulki na M120 też się posypią tyle że trochę później - w M249 B&P po jakichś 20-25k bb Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 Trzeba mieć frezy nie wiertła. Ja używam 6mm kulki promyka i jak na razie wszystko ok. Teraz jest M120 guardera, było M130 i M150. Mają już z 6 miechów. Quote Link to post Share on other sites
H4xor Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 (edited) Co?! Ja swoje na m130 używałem 3 miechy i mi padły a tobie na m150 popi$@^&!ją ?! Ja też tak chcę !:D Edited December 23, 2008 by H4xor Quote Link to post Share on other sites
kozak9 Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 Panowie, są wiertła i wiertła. po co komu frez? frezik bedzie kosztował tyle co cały gearbox. z wyosiowaniem nie widze problemu. co do łożysk... wydaje mi sie, że kulkowe są najtrwalsze, kwestia tylko jakie. poszukajcie na stronach gdzie sprzedaja łozyska (albo najlepiej w jakims pobliskim sklepie z łożyskami. we wrocku znam 2 takie :) ), kupcie takie co kosztują odpowiednio dużo i bedzie dobrze. w TEORII panewki (łożyska ślizgowe) sie szybciej zużywają. Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 Kiedy to nie chodzi o to żeby one żyły i żyły, tylko przy dużej sprężynie, w GB są duże naprężenia. W łożyskach kulkowych jest dużo małych kulek które mogą wpaść sobie do GB i wtedy dupa blada. Najmniejszy wymiar kary to zacinka. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 (edited) Kozak9 wywierć mi otwór na flanszę (tak to się chyba nazywało) tak aby wszystkie płaszczyzny były do siebie prostopadłe i równoległe to jesteś na prawdę kozak. Edit: M150 nie gościła długo bo jakieś może 1,5-2tyś. M130 to już jakieś 20-30tyś a później już nie pamiętam ile na M120 ale dużo. Ale myślę że już im niewiele trzeba ;) Edited December 23, 2008 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
kozak9 Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 (edited) mnie przez całe życie uczyli zę płaszczyzny są albo równoległe, albo prostopadłe:P te otwory są spasowane. poszerzając je praktycznie nic nie zmienisz. co do tych kuleczek, one są przecież w koszyku i nawet jak odpadną pokrywy łożyska to cięzko zeby to sie rozsypało :P Edited December 24, 2008 by kozak9 Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 Kulkowe padną? do tego systemy? na m120? ;> wątpię... u siebie mam właśnie takie, na m120. Działają bez problemu. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 (edited) Kozak coraz bardziej mnie przekonujesz że nie wiesz o czym piszesz. Jedna Płaszczyzna może być równoległa do jakiejś płaszczyzny a do innej może być prostopadła. I nie wiem jak chcesz wiertłem które ma element zbierający stożkowy wykonać taki zabieg. Taki poglądowy rysunek w paintcie bo nie chciało mi się corela włączać. Edit: Rano jest i wdarł się błąd ;) płaszczyzna 1 to samo co 1' tak samo 3 i 3' jak i 5 i 5'. więc nie ma potrzeby stosowania tych podwójnych oznaczeń. Edited December 24, 2008 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
kozak9 Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 (edited) nie ja nie wiem o czym pisze, tylko ty nie wiesz:P napisałeś tak, ze zrozumiałem ze 2 płaszczyzny maja być do siebie równoległe i prostopadłe :P jeżeli 1 musi być || do 3 to troche utrudnia sprawe, aczkolwiek wydaje mi sie, ze nawet jakby te płaszczyzny nie były równoległe to by nic nie zmieniło dla przekładni. ze szkieletem gorzej. jeżeli chcesz poszerzyć z 6mm na 7mm to wykonujesz prosty zabieg. mocujesz szkielet w jarzmie, pasujesz otwór 6mm do osi wiertarki stołowej przy pomocy wiertła 6mm, zmieniasz wiertło 6mm na 7mm i wiercisz. mam nadzieje ze sie nie zaplątałem. ;) dla mnie poszerzyć ten otwór to żaden problem. ja w rodzinie mam dużo "mechanicznych" osób dzięki czemu mam dostep do duzej ilosci róznych ciekawych urządzen które nie są potrzebne normalnym ludziom :) ufff... prosze cie, jezeli chcesz mi wmowic ze sie na czymś nie znam i mnie wyśmiać to nie rób tego publicznie. forum jest do dyskusji a nie do wpieniania innych osob Edited December 24, 2008 by kozak9 Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 (edited) Wszystkie to od dziś 2. Gdybyś znał budowę łożyska stosowanego w GB to wiedział byś że jest więcej płaszczyzn w otworze służącym do zamocowania go. To że czytanie ze zrozumieniem jest trudne wiedziałem ale że aż tak? Edit: może sprostuję żebyś zrozumiał chodziło o to że nie ma miedzy płaszczyznami innych kątów niż 90 stopni i 0 stopni. Edited December 24, 2008 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
kozak9 Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 budowa łozyska? kulkowe, igiełkowe, olejowe, panewka? w budowie lozyska nie ma nic trudnego kolego :P zacznij czytać to co piszesz bo nie rozumiem tego "Wszystkie to od dziś 2" Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 (edited) Zapominasz o jednym. Poszerzasz sam otwór miejsce w którym chowa si flansza? A łożysko ci sprecyzowałem więc nie próbuj mnie "zabić" swoją wiedzą. Jeżeli te otwory nie będą spasowane do flanczy to flansza zostanie ci w środku łożysko ucieknie na zewnątrz. Napisałem o wszystkich płaszczyznach, ty mi piszesz że dwie nie mogą być do siebie zarazem równoległe i prostopadłe co jest faktem oczywistym. Jest to sformułowanie poprawne tylko należy je umieć poprawnie zinterpretować. Edit: "zacznij czytać to co piszesz bo nie rozumiem tego.." to może jednak ty zacznij. Edit2: Jak nigdy nie widziałeś jak potrafią się rozsypać łożyska 6mm kulkowe to lepiej nie pisz. Jak kulki wylecą na zewnątrz to pół biedy ale jak do środka to się robi mało ciekawie. Edited December 24, 2008 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
kozak9 Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 sprecyzowałeś to łożysko w taki sposób " łożyska stosowanego w GB " a wiec, z tego co wiem, to w GB uzywa sie kulkowych i panewek. czy jak sie wyłącze z tematu to bedziesz zadowolony i sie uspokoisz? bo cos czuje ze mnie chcesz zjeść:) świeta są i nie krzycz na ludzi. pisząc na forum nie zrozumiemy od razu tego co mamy zrozumieć. ja np przeczytałem 3 razy twój ostatni post i nie moge zrozumieć o co chodzi. ooo juz chyba kumam. ale sprecyzuj flansze bo jak do tej pory nic o niej nie powiedziałeś konkretnego. napisz tylko o niej zebym sie nie zgubił znowu Quote Link to post Share on other sites
kozak9 Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 przepraszam za nie offtop ale juz nie moge posta edytować. kicpA jezeli masz ochote o tym pogadać to napisz mi na gadu 3549052 i przestaniemy przynajmniej temat zaśmiecać :) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 (edited) Łożysko z flanszą to łożysko z flanszą i tyle. Broń boże nie chce cię zjeść tylko uświadomić że łożyska kulkowe 6mm stosowane w GB nie grzeszą wytrzymałością i przy uszkodzeniu często zostaje sama wewnętrzna i zewnętrzna obudowa obudowa łożyska. Środek zazwyczaj wylatuje na zewnątrz, ale jak wpadnie do środka to jest źle. Łożyska 6mm znoszą za to większe prędkości niż większe odpowiedniki. Coś za coś. Tak jak już wcześniej napisałem samymi wiertłami nie wykonasz takiego zabiegu w odpowiedni sposób. Flansza utrzymuje łożysko w GB i jak zostanie wyłamana to łożysko wyleci. Przy dużych przeciążeniach na osiach zębatek i przy tym że flansza będzie się stykać ze szkieletem tylko swoją zewnętrzną krawędzią jest bardzo duża szansa wyłamania tej flanszy. Tak będzie przy zrobieniu tego dwoma wiertłami. W przypadku przefrezowania tego otworu flansza bedzie przylegać nie zewnętrzną krawędzią tylko całą swoją powierzchnią. W przypadku łożyska 8mm średnica otworu na flansze powinna być ok 9,5mm. W przypadku 7mm ok 8,2mm a w przypadku 6mm ok 7,3mm. Głębokość najlepiej taka jaka była bo gubość flansz w tych łożyskach jest praktycznie taka sama. Edited December 24, 2008 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
kozak9 Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 teraz juz rozumiem o co tobie chodzi. co do duzych prędkości, w moim silniczku (nie do karabinu tylko do modelu) na predkosc obrotowa wynosi 80 000 RpM i też są 6 mm i sie nie rozsypują :) daj mi swoje gg albo napisz do mnie, bo ja bym z miłą checią porozmawial z brytofilem o czymś innym niż o problemch związanych z poszerzaniem otworów pod łożyska w GB ;) wesołych świąt życze i oby twoja eLżbietka śmigała jak najdłużej! Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 24, 2008 Report Share Posted December 24, 2008 Przecież napisałem że 6mm mogą pracować przy większych prędkościach niż 7mm czy 8mm. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.