Rogaś Posted December 20, 2014 Report Share Posted December 20, 2014 Nie kombinuj z JBU, kup sobie Ultimate i już. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted December 20, 2014 Report Share Posted December 20, 2014 Czy mógłby mi ktoś podać wymiary cylindra typu 3? Właściwie to wystarczy sama długość części roboczej, od końca do początku otworu. Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted December 20, 2014 Report Share Posted December 20, 2014 Wysokość realna (robocza) cylindra typ 3 to mniej więcej 32,7 mm Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted December 21, 2014 Report Share Posted December 21, 2014 Wysokość realna (robocza) cylindra typ 3 to mniej więcej 32,7 mm Dzięki wielkie, w wolnej chwili przerobie sobie jakąś zbędną dwójkę i porównam co lepiej wypada przy lufie 229 w MP5 na sprężynie dającej równiutko 349fps. Bo dwójka wydaje mi się być jednak trochę za duża. Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 (edited) Typowa dwójka(ok 44mm długości roboczej o ile dobrze pamiętam) jest zdecydowanie zbyt duża do lufy 229. Na typie 3 powinno dojść trochę fps, a celność powinna poprawić się znacznie. Edited December 23, 2014 by Bociano Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Jestem ciekaw testów z cylindrem typu 3, bo chyba we wszystkich sklepach piszą, że typ 3 jest do wersji K a tam jest 2 razy krótsza lufa. Jaka jest średnica wewnętrzna cylindra (nie bore up)? Jestem ciekaw jaki tu jest stosunek pojemności cylindra do lufy. Nie wiem, czy można liczyć całą długość roboczą, bo pewnie głowica tłoka potrzebuje przebyć jakiś dystans do chwili aż się uszczelni. Generalnie temat ciekawy. Chętnie poprawiłbym sobie skupienie w mojej MP5. FPSy mnie nie obchodzą, mogą nawet spaść. Quote Link to post Share on other sites
bazooka Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 To taki cylinder typ 1 na 100% był by dobry do lufy 395mm tak jak w tej tabeli tam ale na stronie pisze że od 400mm a w opisie że od 401mm http://jarmix-militaria.pl/p/113/5233/ultimate-cylinder-400-450mm-typ-1-cylindry-i-glowice-cylindrow-czesci-gearboxa-czesci-i-akcesoria-air-soft-gun.html Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Imho taki cylinder będzie zbyt pojemny do lufy 395. Producenci zawsze uwzględniają spory nadmiar powietrza na wypadek nieszczelności, ewentualnie fakt, że ktoś może używać luf stockowych, które mają większe straty powietrza. Z moich doświadczeń do lufy 395mm wystarczy zwykły typ 2, który teoretycznie jest do luf ~240-360. Także jak masz pewność, że złożysz super szczelnie, bierz typ 2. Ewentualnie możesz zastanowić się bodaj nad typem C, czyli do luf 300-400mm. Przykładowo u siebie mam lufę 363mm i przy konfiguracji z płaską głowica tłoka i bez sorbo cylinder typ2 miał jeszcze naprawdę spory zapas. Obecnie mam cichą głowicę tłoka a do tego sorbo 5mm, czyli względem płaskiej głowicy zabrałem około6-7mm długości roboczej cylindra. Przy tym konfigu jest praktycznie idealnie - na kulkach 0,2 cylinder wciąż ma lekki zapas, co widać choćby po tym, że fpsy na cięższych kulkach(0,28-0,3) wychodzą po przeliczeniu większe. Czyli np. na 0,2 wychodzi 440fps, ale już na 0,3 wychodzi 372fps - po przeliczeniu na kulki 0,2g - 455fps. Dla porównania, kiedyś miałem konfigurację - cylinder typ 2, płaska głowica, bez sorbo i lufę 317mm. Mimo świetnej jakości lufy, na końcu zasięgu robiła się wielka chmura, bo cylinder pompował za dużo powietrza. Ogólnie - zbyt duża ilość pompowanego przez cylinder powietrza da lepsze skupienie zazwyczaj przy szerokiej stockowej lufie niż przy precce, gdzie zbyt duże ciśnienie na wylocie lufy może zdestabilizować lot kulki. Więc jak zmieniamy lufę na preckę - warto zainteresować się pojemnością cylindra. Quote Link to post Share on other sites
bazooka Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Imho taki cylinder będzie zbyt pojemny do lufy 395. Producenci zawsze uwzględniają spory nadmiar powietrza na wypadek nieszczelności, ewentualnie fakt, że ktoś może używać luf stockowych, które mają większe straty powietrza. Z moich doświadczeń do lufy 395mm wystarczy zwykły typ 2, który teoretycznie jest do luf ~240-360. Także jak masz pewność, że złożysz super szczelnie, bierz typ 2. Ewentualnie możesz zastanowić się bodaj nad typem C, czyli do luf 300-400mm. Przykładowo u siebie mam lufę 363mm i przy konfiguracji z płaską głowica tłoka i bez sorbo cylinder typ2 miał jeszcze naprawdę spory zapas. Obecnie mam cichą głowicę tłoka a do tego sorbo 5mm, czyli względem płaskiej głowicy zabrałem około6-7mm długości roboczej cylindra. Przy tym konfigu jest praktycznie idealnie - na kulkach 0,2 cylinder wciąż ma lekki zapas, co widać choćby po tym, że fpsy na cięższych kulkach(0,28-0,3) wychodzą po przeliczeniu większe. Czyli np. na 0,2 wychodzi 440fps, ale już na 0,3 wychodzi 372fps - po przeliczeniu na kulki 0,2g - 455fps. Dla porównania, kiedyś miałem konfigurację - cylinder typ 2, płaska głowica, bez sorbo i lufę 317mm. Mimo świetnej jakości lufy, na końcu zasięgu robiła się wielka chmura, bo cylinder pompował za dużo powietrza. Ogólnie - zbyt duża ilość pompowanego przez cylinder powietrza da lepsze skupienie zazwyczaj przy szerokiej stockowej lufie niż przy precce, gdzie zbyt duże ciśnienie na wylocie lufy może zdestabilizować lot kulki. Więc jak zmieniamy lufę na preckę - warto zainteresować się pojemnością cylindra. ok u siebie mam lufę 6.05 mm kupiłem już głowicę tłoka płaską alu ultimate wszystko będzie szczelne to typ 2 brac niebędzie zamało pojemny ?? Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted December 23, 2014 Report Share Posted December 23, 2014 Nie testowałem niestety dokładnie takiej konfiguracji. Imho typ 2 powinien być git, ale głowy za to nie dam w tym konkretnym przypadku. Nie wiem też jak szczelnie złożysz replikę, więc to trochę jak wróżenie z fusów. Najprościej - kup 2 cylindry i porównaj, który da lepszy efekt. Btw. widzę, że np. typ2 Ultimate to to samo co typC Promyka. Ewentualnie, kup właśnie typC Promyka/typ2 Ultimate i zobacz czy jest git. Jak będzie pompował za dużo, zawsze możesz dorzucić tak jak ja sorbo, które zniweluje nadmiar powietrza,a przy okazji zabezpieczy ci szkielet. Quote Link to post Share on other sites
Johnnie Walker Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 (edited) Ludki, tak na szybko kupiłem cylinder Lonex typ 1 do luf 401-450. Rozumiem, że wtopa? Bo mam szczelność na całej linii i pdi 6.01 420mm?;x Kurde z tymi cylindrami to u mnie już powoli jak z gumkami, kupowanie po kilka sztuk i dopasowywanie... Edited December 24, 2014 by Johnnie Walker Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 Niekoniecznie wtopa. Bez testów porównawczych nie stwierdzisz. Taki przykład - kałaszek, lufa 363 6,02, M150. Najbardziej przypasował typ 0 - 1 był wyraźnie za mały, że już nie wspomnę o 2. Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 (edited) Wiciok, cudów nie ma - gdzieś musiała być nieszczelność. Edited December 24, 2014 by Bociano Quote Link to post Share on other sites
Johnnie Walker Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 (edited) @Bociano, Czyli jak się umie poskładać tak, że ma się strzykawkę na wszystkich połączeniach, to lepiej brać cylinder do lufy 420 zamiast dedykowany 401-450, to powiedzmy do od xxxmm do 400mm? Oczywiście w teorii i jako jakiś uniwersalny wyznacznik... Ale coś czuję, że tak jak się wypowiadacie. Trzeba będzie kombinować jak z gumkami... Polatam przez jakiś czas na tym moim typie 1, później założę stockowy z jakiegoś chińczyka, co miał lufę koło 300+ Edited December 24, 2014 by Johnnie Walker Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 Johnnie Walker, zrobiłbym dokładnie tak jak piszesz. Zostaw typ1. Jeśli fpsy wyjdą tak jak trzeba a na końcu zasięgu nie będzie Ci się robić "rozrzut chmura", to nie ma co wymieniać. Jak będzie chmura, to zdobądź od kogoś typ 2 oraz typ C, sprawdź przy obu skupienie oraz wyniki na chrono i wybierz lepszy. Na chrono sugeruję sprawdzać na kulkach 0,2, oraz na kulkach którymi docelowo będziemy strzelać. Cięższa kulka leci przez lufę dłużej, więc straty powietrza też są przy niej minimalnie większe - często wyrównuje to nadmiar powietrza. Bazooka, napisałem Ci już wszystko co wiem, więcej nie wymyślę. Dodam tylko: jak strzelasz lekkimi kulkami sugerowałbym raczej typ2. Jeśli kule cięższe - 0,28 i powyżej to typ C powienien być git. Oczywiście wagę kulek i tak se musisz do fpsów dobrać odpowiednio. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted December 24, 2014 Report Share Posted December 24, 2014 Wiciok, cudów nie ma - gdzieś musiała być nieszczelność. Nie było nigdzie z tego co wiem (nie ja składałem). Miejsca na cud też tu za bardzo nie widzę - pewnie przy mocniejszej sprężynie była o wiele większa kompresja i dlatego taki efekt. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 A żeby było do tematu, jak Ares to robi że wsadza typ 0 do G36C i jest super skupienie? Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 Bardzo proste. Dysza w gietach aresa jest nieszczelna jak diabli, więc ciśnienie powietrza wyraźnie spada. Skoro ciśnienie spada, to po wylocie kulki z lufy nie ma takiej siły, żeby zdestabilizować jej lot. Niestety prawda jest taka, że jeśli jest super szczelność i duże ciśnienie powietrza, komponenty muszą być idealnie dobrane, żeby uzyskać fajne skupienie. Jeśli komponenty takie jak właśnie cylinder są dobierane z dużym zapasem, najłatwiejszym sposobem na poprawę skupienia jest właśnie rozszczelnienie któregoś elementu. Quote Link to post Share on other sites
Brzozio Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 Witam,jakiego typu jest ten cylinder,bo już zgłupiałem,niby 0 a piszą mod1 http://www.taiwangun...&campaign-id=19 Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted January 1, 2015 Report Share Posted January 1, 2015 To jest typ 0, oznaczenie mod 1 i 2 tyczy się raczej tego że jeden jest prążkowany drugi nie. http://www.taiwangun.com/jednoczesciowy-zestaw-cylindra-v-3-ze-stali-nierdzewnej-mod-2?from=listing&campaign-id=19 http://www.taiwangun.com/jednoczesciowy-zestaw-cylindra-v-3-ze-stali-nierdzewnej-mod-1?from=listing&campaign-id=19 Quote Link to post Share on other sites
Karcen Posted February 19, 2015 Report Share Posted February 19, 2015 (edited) Odświeżę trochę temat bo mam dylemat mam aks 74U i nie wiem jaki typ cylindra wybrać - Wy radzicie kupić typ 3 bo mam lufę 260 mm natomiast na specshopie wskazują, że cylindry typ 2 pasują do luf od 200 do 400 mm. Przyznam, że sam już nie wiem co wybrać, bo z kolei na capri pokazują że cylindry typu 3 pasują do luf poniżej 260 mm. Czy jeżeli wybiorę cylinder typ 2 do lufy 260 mm to skupienie tragicznie spadnie? Edited February 19, 2015 by Karcen Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted February 19, 2015 Report Share Posted February 19, 2015 Nikt nie wywróży, kup 2 i sprawdź. Quote Link to post Share on other sites
Johnnie Walker Posted February 20, 2015 Report Share Posted February 20, 2015 Update. Dorwałem chrono od Radeckiego. Dopiero zaczynam testować konfiguracje. Od tamtego czasu wał wisiał na ścianie. Lufa 420mm pdi, cylinder typ1 lonex. Na to strzykawka na całym połączeniu. Sprężyna stock lct (dawała około 410 fps w rpk stock) - 444-448 fps. Miłe zaskoczenie ;) Ciekawe czy na innych "podzespołach" wycisnę więcej. Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted February 20, 2015 Report Share Posted February 20, 2015 Johnnie, żeby nie robić sobie dodatkowej roboty, przed zmianą cylindra zrób taką rzecz: zmierz jeszcze raz na 0,2. Zapisz/zapamiętaj wynik. Następnie po kolei ładuj cięższe kulki i również zapisuj wyniki. Wyniki z cięższych kulek przelicz sobie na 0,2 za pomocą tego kalulatora: http://kpasg.net/showthread.php?p=219944 Jak to interpretować? Przykład(zakładam idealną szczelność układu, jeżeli jej nie ma to nie ma co podchodzić do testów): wynik na 0,2 to 445fps na 0,25 już po przeliczeniu 455fps na 0,28 po przeliczeniu 462fps na 0,3 poprzeliczeniu 460fps Na lekkich kulkach masz zapas powietrza, czyli dobrze bo przy tych fpsach i tak będziesz stosować cięższe i interesuje Cię wynik przede wszystkim na ciężkich kulach Na 0,28 masz najwyższy wynik, czyli powietrze kończy się +/- tuż na końcu lufy, przy 0,3 podobnie. Do strzelania na tych fps'ach optymalne będą właśnie 0,3/0,28, ale sprawdź fpsy również na większych gramaturach jeśli masz dostęp. Jeśli przykładowo fpsy rosłyby aż do kulek ~0,43, a planowałbyś używać 0,28, warto zainwestować w troszkę mniej pojemny cylinder. Jeśli natomiast fpsy spadają przy wagach większych niż 0,2, to warto wrzucić cylinder większy(oczywiście w pierwszej kolejności badamy, czy nie ma gdzieś przedmuchów). Ja w ten właśnie sposób dobieram zawsze idealny cylinder dla danej konfiguracji. Oprócz tego oczywiście strzelam i sprawdzam celność, ale na to akurat wpływa dość dużo czynników. Quote Link to post Share on other sites
Johnnie Walker Posted February 20, 2015 Report Share Posted February 20, 2015 (edited) Dzięki za poradę. Docelowo miały być 0.28. Mam też 0.3 Potem już tylko 0.4. Edited February 20, 2015 by Johnnie Walker Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.