Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Cylinder - typ ma znaczenie! Patrz pierwszy post !


Recommended Posts

  • Replies 617
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wysokość realna (robocza) cylindra typ 3 to mniej więcej 32,7 mm

 

Dzięki wielkie, w wolnej chwili przerobie sobie jakąś zbędną dwójkę i porównam co lepiej wypada przy lufie 229 w MP5 na sprężynie dającej równiutko 349fps. Bo dwójka wydaje mi się być jednak trochę za duża.

Link to post
Share on other sites

Jestem ciekaw testów z cylindrem typu 3, bo chyba we wszystkich sklepach piszą, że typ 3 jest do wersji K a tam jest 2 razy krótsza lufa.

Jaka jest średnica wewnętrzna cylindra (nie bore up)? Jestem ciekaw jaki tu jest stosunek pojemności cylindra do lufy. Nie wiem, czy można liczyć całą długość roboczą, bo pewnie głowica tłoka potrzebuje przebyć jakiś dystans do chwili aż się uszczelni.

Generalnie temat ciekawy. Chętnie poprawiłbym sobie skupienie w mojej MP5. FPSy mnie nie obchodzą, mogą nawet spaść.

Link to post
Share on other sites

Imho taki cylinder będzie zbyt pojemny do lufy 395.

Producenci zawsze uwzględniają spory nadmiar powietrza na wypadek nieszczelności, ewentualnie fakt, że ktoś może używać luf stockowych, które mają większe straty powietrza.

Z moich doświadczeń do lufy 395mm wystarczy zwykły typ 2, który teoretycznie jest do luf ~240-360.

Także jak masz pewność, że złożysz super szczelnie, bierz typ 2. Ewentualnie możesz zastanowić się bodaj nad typem C, czyli do luf 300-400mm.

 

Przykładowo u siebie mam lufę 363mm i przy konfiguracji z płaską głowica tłoka i bez sorbo cylinder typ2 miał jeszcze naprawdę spory zapas.

Obecnie mam cichą głowicę tłoka a do tego sorbo 5mm, czyli względem płaskiej głowicy zabrałem około6-7mm długości roboczej cylindra. Przy tym konfigu jest praktycznie idealnie - na kulkach 0,2 cylinder wciąż ma lekki zapas, co widać choćby po tym, że fpsy na cięższych kulkach(0,28-0,3) wychodzą po przeliczeniu większe. Czyli np. na 0,2 wychodzi 440fps, ale już na 0,3 wychodzi 372fps - po przeliczeniu na kulki 0,2g - 455fps.

 

Dla porównania, kiedyś miałem konfigurację - cylinder typ 2, płaska głowica, bez sorbo i lufę 317mm. Mimo świetnej jakości lufy, na końcu zasięgu robiła się wielka chmura, bo cylinder pompował za dużo powietrza.

 

Ogólnie - zbyt duża ilość pompowanego przez cylinder powietrza da lepsze skupienie zazwyczaj przy szerokiej stockowej lufie niż przy precce, gdzie zbyt duże ciśnienie na wylocie lufy może zdestabilizować lot kulki. Więc jak zmieniamy lufę na preckę - warto zainteresować się pojemnością cylindra.

Link to post
Share on other sites

Imho taki cylinder będzie zbyt pojemny do lufy 395.

Producenci zawsze uwzględniają spory nadmiar powietrza na wypadek nieszczelności, ewentualnie fakt, że ktoś może używać luf stockowych, które mają większe straty powietrza.

Z moich doświadczeń do lufy 395mm wystarczy zwykły typ 2, który teoretycznie jest do luf ~240-360.

Także jak masz pewność, że złożysz super szczelnie, bierz typ 2. Ewentualnie możesz zastanowić się bodaj nad typem C, czyli do luf 300-400mm.

 

Przykładowo u siebie mam lufę 363mm i przy konfiguracji z płaską głowica tłoka i bez sorbo cylinder typ2 miał jeszcze naprawdę spory zapas.

Obecnie mam cichą głowicę tłoka a do tego sorbo 5mm, czyli względem płaskiej głowicy zabrałem około6-7mm długości roboczej cylindra. Przy tym konfigu jest praktycznie idealnie - na kulkach 0,2 cylinder wciąż ma lekki zapas, co widać choćby po tym, że fpsy na cięższych kulkach(0,28-0,3) wychodzą po przeliczeniu większe. Czyli np. na 0,2 wychodzi 440fps, ale już na 0,3 wychodzi 372fps - po przeliczeniu na kulki 0,2g - 455fps.

 

Dla porównania, kiedyś miałem konfigurację - cylinder typ 2, płaska głowica, bez sorbo i lufę 317mm. Mimo świetnej jakości lufy, na końcu zasięgu robiła się wielka chmura, bo cylinder pompował za dużo powietrza.

 

Ogólnie - zbyt duża ilość pompowanego przez cylinder powietrza da lepsze skupienie zazwyczaj przy szerokiej stockowej lufie niż przy precce, gdzie zbyt duże ciśnienie na wylocie lufy może zdestabilizować lot kulki. Więc jak zmieniamy lufę na preckę - warto zainteresować się pojemnością cylindra.

 

ok u siebie mam lufę 6.05 mm kupiłem już głowicę tłoka płaską alu ultimate wszystko będzie szczelne to typ 2 brac niebędzie zamało pojemny ??

Link to post
Share on other sites

Nie testowałem niestety dokładnie takiej konfiguracji. Imho typ 2 powinien być git, ale głowy za to nie dam w tym konkretnym przypadku. Nie wiem też jak szczelnie złożysz replikę, więc to trochę jak wróżenie z fusów.

Najprościej - kup 2 cylindry i porównaj, który da lepszy efekt.

 

Btw. widzę, że np. typ2 Ultimate to to samo co typC Promyka. Ewentualnie, kup właśnie typC Promyka/typ2 Ultimate i zobacz czy jest git. Jak będzie pompował za dużo, zawsze możesz dorzucić tak jak ja sorbo, które zniweluje nadmiar powietrza,a przy okazji zabezpieczy ci szkielet.

Link to post
Share on other sites

@Bociano,

Czyli jak się umie poskładać tak, że ma się strzykawkę na wszystkich połączeniach, to lepiej brać cylinder do lufy 420 zamiast dedykowany 401-450, to powiedzmy do od xxxmm do 400mm?

 

Oczywiście w teorii i jako jakiś uniwersalny wyznacznik...

Ale coś czuję, że tak jak się wypowiadacie. Trzeba będzie kombinować jak z gumkami...

 

Polatam przez jakiś czas na tym moim typie 1, później założę stockowy z jakiegoś chińczyka, co miał lufę koło 300+

Edited by Johnnie Walker
Link to post
Share on other sites

Johnnie Walker, zrobiłbym dokładnie tak jak piszesz. Zostaw typ1. Jeśli fpsy wyjdą tak jak trzeba a na końcu zasięgu nie będzie Ci się robić "rozrzut chmura", to nie ma co wymieniać. Jak będzie chmura, to zdobądź od kogoś typ 2 oraz typ C, sprawdź przy obu skupienie oraz wyniki na chrono i wybierz lepszy.

Na chrono sugeruję sprawdzać na kulkach 0,2, oraz na kulkach którymi docelowo będziemy strzelać. Cięższa kulka leci przez lufę dłużej, więc straty powietrza też są przy niej minimalnie większe - często wyrównuje to nadmiar powietrza.

 

Bazooka, napisałem Ci już wszystko co wiem, więcej nie wymyślę. Dodam tylko: jak strzelasz lekkimi kulkami sugerowałbym raczej typ2. Jeśli kule cięższe - 0,28 i powyżej to typ C powienien być git. Oczywiście wagę kulek i tak se musisz do fpsów dobrać odpowiednio.

Link to post
Share on other sites

Bardzo proste. Dysza w gietach aresa jest nieszczelna jak diabli, więc ciśnienie powietrza wyraźnie spada. Skoro ciśnienie spada, to po wylocie kulki z lufy nie ma takiej siły, żeby zdestabilizować jej lot.

 

Niestety prawda jest taka, że jeśli jest super szczelność i duże ciśnienie powietrza, komponenty muszą być idealnie dobrane, żeby uzyskać fajne skupienie.

Jeśli komponenty takie jak właśnie cylinder są dobierane z dużym zapasem, najłatwiejszym sposobem na poprawę skupienia jest właśnie rozszczelnienie któregoś elementu.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Odświeżę trochę temat bo mam dylemat mam aks 74U i nie wiem jaki typ cylindra wybrać - Wy radzicie kupić typ 3 bo mam lufę 260 mm natomiast na specshopie wskazują, że cylindry typ 2 pasują do luf od 200 do 400 mm. Przyznam, że sam już nie wiem co wybrać, bo z kolei na capri pokazują że cylindry typu 3 pasują do luf poniżej 260 mm. Czy jeżeli wybiorę cylinder typ 2 do lufy 260 mm to skupienie tragicznie spadnie?

Edited by Karcen
Link to post
Share on other sites

Update. Dorwałem chrono od Radeckiego. Dopiero zaczynam testować konfiguracje. Od tamtego czasu wał wisiał na ścianie.

Lufa 420mm pdi, cylinder typ1 lonex. Na to strzykawka na całym połączeniu. Sprężyna stock lct (dawała około 410 fps w rpk stock) - 444-448 fps. Miłe zaskoczenie ;) Ciekawe czy na innych "podzespołach" wycisnę więcej.

Link to post
Share on other sites

Johnnie, żeby nie robić sobie dodatkowej roboty, przed zmianą cylindra zrób taką rzecz:

zmierz jeszcze raz na 0,2. Zapisz/zapamiętaj wynik. Następnie po kolei ładuj cięższe kulki i również zapisuj wyniki.

Wyniki z cięższych kulek przelicz sobie na 0,2 za pomocą tego kalulatora: http://kpasg.net/showthread.php?p=219944

 

Jak to interpretować? Przykład(zakładam idealną szczelność układu, jeżeli jej nie ma to nie ma co podchodzić do testów):

wynik na 0,2 to 445fps

na 0,25 już po przeliczeniu 455fps

na 0,28 po przeliczeniu 462fps

na 0,3 poprzeliczeniu 460fps

Na lekkich kulkach masz zapas powietrza, czyli dobrze bo przy tych fpsach i tak będziesz stosować cięższe i interesuje Cię wynik przede wszystkim na ciężkich kulach

Na 0,28 masz najwyższy wynik, czyli powietrze kończy się +/- tuż na końcu lufy, przy 0,3 podobnie.

 

Do strzelania na tych fps'ach optymalne będą właśnie 0,3/0,28, ale sprawdź fpsy również na większych gramaturach jeśli masz dostęp.

Jeśli przykładowo fpsy rosłyby aż do kulek ~0,43, a planowałbyś używać 0,28, warto zainwestować w troszkę mniej pojemny cylinder.

Jeśli natomiast fpsy spadają przy wagach większych niż 0,2, to warto wrzucić cylinder większy(oczywiście w pierwszej kolejności badamy, czy nie ma gdzieś przedmuchów).

 

Ja w ten właśnie sposób dobieram zawsze idealny cylinder dla danej konfiguracji. Oprócz tego oczywiście strzelam i sprawdzam celność, ale na to akurat wpływa dość dużo czynników.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...