Dragunow Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 (edited) Tl;dr: TO DLA TYCH WSZYSTKICH, KTÓRZY NIE MAJĄ CZASU I KTÓRYM NIE CHCE SIĘ CZYTAĆ. CZCIONKA SPECJALNIE TAKA WIELKA, ŻEBYŚCIE NIE PRZEOCZYLI Typ 0 BU - Lufy powyżej 550mm Typ 0 STNDR - Lufy od 450mm do 550mm Typ 1 BU - Lufy od 400mm do 500 mm Typ 1 STNDR - Lufy od 350mm do 450mm Typ 2 BU - Lufy od 300mm do 400mm Typ 2 STNDR - Lufy od 250mm do 350mm Typ 3 - Lufy od 200mm do 300mm Typ 4 - lufy do 150mm Zakres orientacyjny, występują indywidualne odchyły w górę i w dół, w zależności od szczelności zespołu cylindra i połączenia z komorą oraz lufą. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ostatnio miałem trochę wolnego czasu. Zajmuje się tuningiem nie od dziś i postanowiłem przeprowadzić takie małe badanie. Dość często na forum możemy spotkać się z opiniami, iż cylinder nie ma znaczenia. Tzn. dobry jest cylinder 0 bo daje więcej fps i jest cichszy (to akurat prawda). Jeżeli masz m4 (lufa 36 cm) to bierz 0. A tu psikus... Zastanowiło mnie to, że w swojej odpicowanej G36 CA (m130, bore up i wszytko to co daje dużo fps, silkon systemy precka CA) mam ... mniejszy zasięg niż w MP5 CA (lekki tuning, uszczelnienie itp. sprężyna stokowa G&P). Z początku myślałem, że to jednak źle poskładany GB w G36. Otóż nie! Test szczelności cylindra, a następnie dyszy i komory okazał się być jak najlepszy. G36 poszło w odstawkę. Wziąłem się za MP5. Na konfiguracji stokowa lufa, gumka systemy i w/w sprężyna zasięg skuteczny wynosi 45 m. (z tej odległości trafiam w cel wielkości hełmu, przy bezwietrznej pogodzie). Kulka leci dalej, maksymalny to około 55 metrów. Wymieniłem na cylinder typ 0 (test szczelności pozytywny) i ... zasięg spadł. Karabin nabrał dużego rozrzutu. Kulki 0,25 G&G. Powróciłem do poprzedniego cylindra (typ 2 stock) i zasięg wrócił do normy. Jeżeli ktoś nie wierzy proszę sprawdzić osobiście. Zapewne u różnych osób wyniki będą jakże różne. Nie kwestionuje też, że komuś akurat cylinder o większej pojemności w stosunku do lufy pomógł. Możliwe, każdego przypadku nie rozpatrywałem. Chciałem tylko obalić pewien mit krążący wśród wielu użytkowników. Pozdrawiam i do następnego testu :icon_smile: Edited June 29, 2014 by wiciok Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Teraz zmień w g36 na dziurawy i sprawdź co się stanie ;) Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 A jak mam cylinder typ 1 to mogę mieć przy tym preckę 509mm? Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 (edited) Mieć możesz, ale jak zmienisz na 0 trochę fps urośnie (parę, to nie będzie jakiś super skok) Właśnie taką sytuację chce jeszcze sprawdzić (zasięg). Muszę tylko lufę znaleźć na szafie xD Coś tak sądzę, że wiem co się stanie z gietą xD Edited May 12, 2009 by Dragunow Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Zepsuje się? :F Quote Link to post Share on other sites
Mamlas Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Wybuchnie xD Ja w stockowej giecie(+ guma guardera) będę miał typ 1, ale nie wiem, czy coś się zmieni. Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Absolutnie nic ;p Bo nie podałeś w jakiej giecie xD Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Ja wiem ja wiem! Cylinder się zmieni! Quote Link to post Share on other sites
Mamlas Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Heh. wersja "c" JG niestety :| Quote Link to post Share on other sites
putinn Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 ja tam zauważyłem w prawie każdej replice gdzie powinien być typ 0 po wstawieniu 1 fps'y jakoś drastycznie nie zmalały, a na full auto nie robi się kwiatuszek tylko kulki aż do wbicia się w ziemie lecą jak po sznurku Quote Link to post Share on other sites
MoniT Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Czyli do Hk416 z lufą wstawioną 460 będzie odpowiedni typ 0 bore up tak ? Quote Link to post Share on other sites
Rzuf_ Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 (edited) Zastanawia mnie jedno. Dziura w cylindrze ma jakby "zmniejszyć" pojemność tak? Żeby dopasować do pojemności lufy? Dobrze rozumiem? To po co bore up np typ 1 który ma niby większą pojemność niż nb? Nie starczył by zwykły cylinder typ 0 i tylko dysza o większej średnicy wewnętrznej? Edited May 13, 2009 by Superrzuf Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Może ja napisze cos od siebie M4A1 G&P , na stocowym cylindrze(ktory niby pelny ,a wcale nie typ 0) i lufie wew. 363 mm ,strzelała calkiem nieżle na 25m Po wymianie sprężyny na Guardera Sp 120 i precki na systemę 509mm schowaną w tłumik ,podkładkowania itd.,szału nie było ,może skupienie trochę lepsze Następnie wymiana komory na sławną KA + max uszczelnienie,efekt może lepiej kompozyt zaczeło kręcić ,ale nie powalilo mnie na kolana Wreszcie wymiana cylindra na systemę nierdzewną ,polerowaną typ 0, efekt zasięg skuteczny (jak dla mnie trafienie w cel 40x40 cm) to max. około 35/40 m, maxymalny nie mierzony ,co za różnica jak daleko poszybuje kopozyt Nie wiem czy to coś wniesie ,ale chciałem sie podzielić spostrzeżeniami Reszta flaków stockowa, nie wiem może jeszcze głowice tłoka wymienie to zobaczymy,pozdro 8) Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 To po co bore up np typ 1 który ma niby większą pojemność niż nb? Nie starczył by zwykły cylinder typ 0 i tylko dysza o większej średnicy wewnętrznej? Nie ma tak lekko w życiu ;). Deep Fire zrobił głowicę cylindra (nb) z powiększonym wylotem i pasującą do niej dyszę, ale to rozwiązanie na pół gwizdka. W BU chodzi o to, że sprężasz większą ilość powietrza na tej samej drodze tłoka (niejako w tym samym czasie). Przy non-bore masz więcej powietrza, ale w nieznacznie dłuższym czasie (dłuższa droga do pokonania). Prościej nie umiem tego wyjaśnić. Zresztą to tylko teoria. Słyszałem głosy (i to poważnych airsoft-mechanic), że typ zero jest dobry do wszystkiego. Sam jestem jeszcze przed testem porównawczym BU typ 0 i 2. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Rzuf_ Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Aha, no to chyba rozumiem sens istnienia cylindra bore up. Bo dysza i głowica rozumiem - większa średnica wewnętrzna, więcej powietrza w tym samym czasie. Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 A cylinder w BU ma średnicę większą o bardzo mało. Ale na tyle dużo, by zwykła głowica tłoka nie pasowała... (chodzi o kase... ) Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 A takie podsumowanie? Lufa 509mm załóżmy i cylinder typ 1 z otworem o ile mnie pamięć nie myli, to ma lepiej hulać niż typ 0? Kompletnie nie czaję o co wam chodzi. Objętość cylindra do objętości lufy powinna się zgadzać i ciut lepiej jak lufa jest dłuższa, taka jest stara szkoła. Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted May 13, 2009 Report Share Posted May 13, 2009 Ot i cała kwintesencja. Amen! Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Sprawa jest bardzo prosta. Cylinder bez dziury - lufy od jakis 40 cm do 55. Borek bez dziury - lufy od 550 ... Ostatnio sprawdzalem trzy precki. Systema (przemielone 30 k kulek wiec dobita) 509 mm, Mad bull nowka nie smigana II gen black - 509 mm, oraz Deep fire stare (z 30 k kulek przebiegu) 590 mm. Do tego Aug z borkiem i 500 fps. Okazalo sie ze nowa lufa madbulla i systema ... dzialaja srednio. Za to deep fire daje o wiele celniejsze strzaly mimo ze jest przeciez gorszy w osiagach. Za to w stocku augu jest odwrotnie. Wydaje mi sie ze moga tu miec wplyw turbulencje i za duze cisnienie przy wylocie z lufy - jezeli ma ona za mala dlugosc. Co do kombinacji z lufami - kiedys bawilem sie swoja mp5 galaxy. Bez ingerencji w sprezyne - tylko zmiana lufy oraz cylindra. Przy lufie stock i cylindrze 2 - strzela wiadomo dobrze. Przy lufie 509 i cylindrze 0 - strzela odrobine celniej ale zasieg podobny. wiec wsadzilem lufe 360, cylinder type 1 - i zasieg wcale nie spadl ani precyzja strzalow sie nie pogorszyla. Wszystko przy 300 fps. Zostala wiec dluzsza lufa. (wszystkie byly stockami od roznych modeli elektrykow wiec o podobnej srednicy i jakosci). Wstawienie cylindra type 0 do repliki z krotka lufa moze odrobine poprawic fpsy, ale moze tez wlasnie pogorszyc skupienie. Wydaje mi sie ze to kwestia tego, ze podczas gdy kulka jest na wylocie lufy - tlok jest dopiero w polowie drogi. Wiec wypadajac kulka jest jeszcze dopychana strumieniem powietrza. Powoduje to zmiane jej kierunku lotu i mniejsza precyzje strzalu. Dlugosc lufy powinna byc tak dopasowana by glowica uderzajac o glowice cylindra - robila to w tym samym czasie kiedy kulka opuszcza lufe, tak by nie bylo dodatkowego popychania juz poza lufa (plus wiadomo - dziura - zasysa powietrze i polepsza skupienie kulek na auto). Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 CO też zauważyłem przy różnych cylindrach hopek zupełnie inaczej reaguje. Tak jakby przy krótszej lufie kulka jeszcze raz chciała się "odbić" w lufie i gdy lufy już nie ma kulka leci w kosmos. Tak więc trza ustalić mały hopek (czyli mały zasięg) Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 To nie kwestia odbijania w lufie - moim zdaniem to kwestia tego ze przy dlugiej lufie kulka wytraca energie (moment obrotowy) poprzez lekkie tarcie wewnatrz lufy. Jak lufa jest krótka - wtedy kulka przez mniejszy odcinek jest chamowana dlatego duzo mniejszy hop jest potrzebny. Przy lufach 509-590 mm praktycznie nie jest mozliwe uzyskanie efektu tego ze kulka idzie ostro w gore. Przy lufach ponizej 250mm - jest mozliwe ze leci prawie pionowo w gore przy gumce guardera przezroczystej. Quote Link to post Share on other sites
Chaoswarrior Posted May 17, 2009 Report Share Posted May 17, 2009 Przy lufach 509-590 mm praktycznie nie jest mozliwe uzyskanie efektu tego ze kulka idzie ostro w gore. Tutaj się nie zgodzę. Mam zwykły cylinder 0, lufę 650mm i przy maksymalnie podkręconej gumce (niezależnie jakiej bo miałem i pj i systemę i guardera) po ok 30m kulka leci prawie pionowo w górę. Co ciekawego zauważyłem co do długości lufy. Przy stockowej lufie 460mm, 6.04mm zmierzyłem 460fps ale zasięg maksymalny nie powala. Natomiast przy lufie DF 650mm (czyli podobno za dużo dla zwykłego cylidra 0), 6.02mm zmierzyłem "tylko" 450fps ale zasięg maksymalny jest zdecydowanie lepszy niż na krótszej lufie, mimo, że w sumie nie powinien być bo fps to fps. Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted May 17, 2009 Report Share Posted May 17, 2009 "fps to fps" a strzelałeś kiedyś z TM XDDD Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted May 19, 2009 Report Share Posted May 19, 2009 No właśnie Dragunow, jak to jest z tymi hopkami TMu? Czego są takie zajebiste? Osobiście uważam że to przez szeroką lufę, a HU jest jaki jest, w tym chyba nie ma większej filozofii żeby to skopiować. Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted May 19, 2009 Report Share Posted May 19, 2009 Ale jak wstawisz precke nadal zasięg i celność jest doskonała z gumką to samo. Szkoda, że nie można osobno kupić komór TM... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.