destructor Posted May 6, 2016 Report Share Posted May 6, 2016 (edited) Masz napisane na pierwszej stronie, że w sytuacji, gdy lufa jest za długa(oczywiście ciężar kulek też ma tutaj znaczenie), zaczyna się robić podciśnienie, które spowalnia kulkę i prawdopodobnie to też powoduje zmniejszenie celności. Oczywiście nie jestem ekspertem, tylko przytaczam teorię, która wydaje się dość sensowna. Edited May 6, 2016 by destructor Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 6, 2016 Report Share Posted May 6, 2016 Dość sensowna? To skąd to rzekome podciśnienie się bierze? Po to głowice tłoka są kierunkowe, żeby takie sytuacje nie miały miejsca. Kulka w momencie kiedy przestaje przyspieszać, to zaczyna hamować wskutek oporów powietrza i tarcia o lufę i nie wiem, nad czym się tutaj więcej rozwodzić. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted May 7, 2016 Report Share Posted May 7, 2016 która wydaje się dość sensowna. To jest również główny argument dla przeżywającej renesans teorii o płaskiej ziemi. Pin na zębatce ruszającej listwą popychacza jest przed pierwszym zębem na zębatce tłokowej. Zanim tłok zaczyna się cofać już się układ rozszczelnia. Nawet jeśli dochodziłoby do zasysania powietrza z powrotem przez tłok nie byłoby one zasysane z lufy. Po drugie tak jak wiciok napisał głowice kierunkowe pobierają powietrze zza cylindra. Znowu - dla mnie ta teoria jest jakimś reliktem czasów kiedy KWA pakowało niewentylowane głowice do replik (nawet nie wiem czy przestali to robić?) które pewnie wykazują strzykawkę też w "drugą stronę" i ktoś sobie pomyślał że to może mieć wpływ. A co z kulkami? Gdyby kulka została zassana i zatkała dyszę to mi zębatka tłokowa wyrwie listwę z tłoka? Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted May 7, 2016 Report Share Posted May 7, 2016 To znaczy tak, nie chodziło mi w żadnym wypadku o to, że to tłok zasysa kulkę z lufy. Wiadomo, że to nie ma żadnego sensu. Chodzi tutaj o coś takiego, że gdy kulka jest jeszcze w lufie, w momencie, gdy całe powietrze z cylindra zostało już "wykorzystane" to z uwagi na fakt, że dalej jest w ruchu, zaczyna ona wytwarzać bardzo małe podciśnienie. Myślę, że powinniśmy zostać przy tym, że to tarcie i opór powietrza hamują kulkę, bo powyższe to jak na razie tylko domysły. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted May 7, 2016 Report Share Posted May 7, 2016 tarcie Gdyby tarcie miało znaczący wpływ, mielibyśmy żadną celność w Airsofcie. Co więcej prędkość wylotowa zależałaby od stopnia wypolerowania lufy / kulek. Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted May 7, 2016 Report Share Posted May 7, 2016 Cały czas mówimy o sytuacji, w której to lufa jest za długa. W takim razie, skoro tarcie nie ma znaczenia, to sam opór powietrza powoduje takie spadki osiągów, które rzekomo wynikają z zastosowania zbyt długiej lufy? Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted May 8, 2016 Report Share Posted May 8, 2016 Tak, ale w dwojaki sposób. Po pierwsze słup powietrza zalegający w lufie przed kulką nie może "rozejść się na boki" jak powietrze przez którą kulka leci poza lufą więc stawia większy opór. Po drugie kiedy powietrze za kulką się rozpręży całkowicie kulka przez resztę swojego lotu działa jak cofający się tłok w cylindrze próbując zassać powietrze od strony dyszy powodując podciśnienie które hamuje kulkę. To łatwo zobrazować wrzucając kulkę do luźnej lufy natychmiast zatykając otwór w który wrzuciliśmy. Kulka o wiele dłużej spędza czas w lufie zanim wypadnie przez drugi koniec. To jest przykład przejaskrawiony jako że układ od strony dyszy nie jest całkowicie szczelny, ale jest wiele elementów zapobiegających dostaniu się powietrza do lufy (kulki w rurce hopup, cofający się tłok etc.) Tak że to nie tłok "zasysa" kulkę z powrotem ale kulka wytraca prędkość poprzez podciśnienie wynikające z niedostatecznej ilości powietrza. Co do negatywnego wpływu na celność tutaj już można tylko teoretyzować jako że do dzisiaj skrajne są opinie jak ostatecznie kulka leci przez lufę. Dla zwolenników teorii (której i ja jestem wyznawcą) że kulka przez cały lot toczy się po górnej krawędzi może być to wynikiem opadnięcia kulki z sufitu. Dla zwolenników z kolei teorii że kulka leci przez sam środek lufy na "poduszce powietrznej" może dojść do rozpadnięcia się tej poduszki wskutek wyrównania ciśnienia i podobnie jak wyżej kontaktu kulki ze ściankami. Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted May 8, 2016 Report Share Posted May 8, 2016 Po drugie kiedy powietrze za kulką się rozpręży całkowicie kulka przez resztę swojego lotu działa jak cofający się tłok w cylindrze próbując zassać powietrze od strony dyszy powodując podciśnienie które hamuje kulkę. To łatwo zobrazować wrzucając kulkę do luźnej lufy natychmiast zatykając otwór w który wrzuciliśmy. Kulka o wiele dłużej spędza czas w lufie zanim wypadnie przez drugi koniec. To jest przykład przejaskrawiony jako że układ od strony dyszy nie jest całkowicie szczelny, ale jest wiele elementów zapobiegających dostaniu się powietrza do lufy (kulki w rurce hopup, cofający się tłok etc.) Tak że to nie tłok "zasysa" kulkę z powrotem ale kulka wytraca prędkość poprzez podciśnienie wynikające z niedostatecznej ilości powietrza. Czyli w końcu ziemia jest płaska czy jak? Przecież o tym właśnie pisałem. Co do utraty celności to ciekaw jestem, czy w przypadku gdybyśmy mieli dwie lufy np. 600mm do cylindra np. typ 2 i jedna z nich miała porty w okolicy 300mm, to czy spadek celności i fps miałby miejsce(a przynajmniej czy byłby aż tak widoczny). Teoretycznie efekt podciśnienia nie miałby miejsca. Wtedy, jeśli celność była by dalej słabsza, można by było stwierdzić, że podciśnienie nie ma wpływu na celność. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted May 9, 2016 Report Share Posted May 9, 2016 W ciasnych lufach 6.0Xmm kulka leci po górnej ściance lufy jest tak ze względu na rotację kulki (hop-up) oraz wypychające powietrze, które od dołu opływa kulkę, Jak ci się to powietrze skończy, to zmieni się rotacja i kulka może zacząć opadać od tej górnej ścianki. natomiast w lufach wide-bore u nas rzadko stosowanych kulka leci na poduszce powietrznej i jeżeli skończy ci się powietrze to ta poduszka się zapadnie i masz problem, bo kulka zaczyna się odbijać od ścianek. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted May 9, 2016 Report Share Posted May 9, 2016 (edited) Czyli w końcu ziemia jest płaska czy jak? Przecież o tym właśnie pisałem. Masz rację, przepraszam. Po przeczytaniu postu wicioka pod twoim w którym wspominał o kierunkowej głowicy tłoka ubzdurało mi się że również w twoim poście była wzmianka o powstaniu podciśnienia przez tłok a nie sam ruch powietrza. Co do utraty celności to ciekaw jestem, czy w przypadku gdybyśmy mieli dwie lufy np. 600mm do cylindra np. typ 2 i jedna z nich miała porty w okolicy 300mm, to czy spadek celności i fps miałby miejsce(a przynajmniej czy byłby aż tak widoczny). Teoretycznie efekt podciśnienia nie miałby miejsca. Wtedy, jeśli celność była by dalej słabsza, można by było stwierdzić, że podciśnienie nie ma wpływu na celność. Nie zrobisz tych portów na tyle precyzyjnie żeby mieć gwarancję że one nie powodują spadek celności. Dodatkowo występuje ten sam problem co z tymi lufami Madbull Crawler, że musisz mieć wystarczająco miejsca między lufą wewnętrzną a zewnętrzną żeby powietrze miało gdzie uciec. No i kwestia jest jeszcze jedna, że chociaż fajnie byłoby wiedzieć, to nam ta wiedza dość niepotrzebna. I tak nikt o zdrowych zmysłach nie będzie budował takiego setupu. Sądzę że też dlatego dotychczas nie chciało się nikomu sprawdzić to dokładnie. Tak na marginesie, wydaje mi się żę dla niedowiarków dałoby się samo istnienie podciśnienia sprawdzić w dużo prostszy sposób: Robiąc test papierka na takim zestawie powinno papierek wciągnąć do komory hu. Jak ktoś ma odpowiedni zestaw to mógłby to sprawdzić. Edited May 9, 2016 by matrigs Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted June 9, 2016 Report Share Posted June 9, 2016 Prawdopodobnie zostanę zjechany za to, że nie umiem szukać - uprzedzę. Szukałem, ale nie wiem nadal jak to rozwikłać. Aktualnie w mojej AKSU od FC, siedzi stockowy cylinder niewiadomego typu, ale to już nie chce mi się przeliczać, bo to nie ma sensu. Miałem zamontowany cylinder SHSa typ 2, przy lufie 300mm. Wszystko okej, tylko miałem w nim o wiele gorszą szczelność, niż w stockowym. To jest nawet przy szybkim poruszeniu tłokiem, bardzo gładko wchodził do cylindra. Głowica tłoka od PPS aluminiowa niebieska. Przy stockowym, wkładam tłok i gdzieś w połowie on staje - czyli strzykawa. I pytanie, czy coś kombinować z tym SHSowskim cylindrem, czy wypolerować stockowy i przy nim zostać. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted June 9, 2016 Report Share Posted June 9, 2016 Ale co tu kombinować? Zmień uszczelkę głowicy tłoka na większą i wsio. Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted June 10, 2016 Report Share Posted June 10, 2016 (edited) Panowie jaki cylinder NBU promyka wziąć do lufy 6.02 guardera o długości 229mm (PWS Diablo, maszynka CQB)? Najmniejszy dostępny to typ D ale według opakowania przeznaczony jest do replik z lufami 300-251mm. Nadmienie, że chciałbym zostać przy promyku gdyż cały układ pneumatyczny jest promyka. Edited June 10, 2016 by zielen Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted June 10, 2016 Report Share Posted June 10, 2016 Dodam, że typu E nie uświadczyłem. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted June 10, 2016 Report Share Posted June 10, 2016 Ale co tu kombinować? Zmień uszczelkę głowicy tłoka na większą i wsio. Aha, no okej. :D W sumie banalne rozwiązanie. :) Quote Link to post Share on other sites
zoller Posted September 6, 2016 Report Share Posted September 6, 2016 Proszę o pomoc Mam cylinder typu "0" w replice m4 daje on 22cm 3 mam też 2 lufy: tornado 6,03x510 pojemność 14,564 plus te zwyczajowe 3 cm 17,564 madbula 6,01x363 pojemność 10,263 plus te zwyczajowe 3 cm 13,263 Teraz pytanie bo wychodzi mi że odpowiedni będzie do tego cylinder typu "2" Z tego co wiem lufa 510 powinna być po cylinder typu 0 a lufa 363 pod typ 2 Proszę o weryfikację i pomoc w doborze cylindra Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted September 6, 2016 Report Share Posted September 6, 2016 (edited) co to są "zwyczajowe 3 cm" i skąd 22cm^3 przy cylindrze typu "0" ? Edited September 6, 2016 by matrigs Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted September 16, 2016 Report Share Posted September 16, 2016 Chyba chodzi o domniemany nadmiar cm3 dla "poduszki powietrznej" otaczającej kulkę. Quote Link to post Share on other sites
zoller Posted September 19, 2016 Report Share Posted September 19, 2016 Przepraszam Długo się nie odzywałem ale z niemowlakiem w domu zostaje znacząco mniej wolnego czasu. Chodziło mi dokładnie o to : "Do wyniku należy dodać 2-3cm3 na uciekanie powietrza między kulką, a ściankami lufy." Dokładnie tak jak zauważył to Kolega Zielen :) Wiem też że nie mam idealnej strzykawki na dyszy bo musiałem odsunąć delikatnie komorę od gearboxa ( 3 warstwy izolki) na chrono wyszło mi stabilne 340 fps na 0,25 spring 120. Ok koniec offtopu Postaram się dzisiaj dokładnie jeszcze raz zmierzyć cylinder typu 1 i 2 i dopisze kompletne wyniki jednocześnie prosząc o pomoc jak w moim pierwszym poście :) Quote Link to post Share on other sites
zoller Posted September 20, 2016 Report Share Posted September 20, 2016 Ok poprawiłem zgodnie z moimi obliczeniami: cylinder typ "0" 19,2 cm3 lufa 6,03x510 14.56 cm3 cylinder typ "2" 10,03 cm3 mad bull 6,01x363 10,29 cm3 Z tego co mi wyszło typ "0" i lufa 510 będzie grać natomiast do lufy 363 lepszy był by cylinder typu "1" Czy przy zestawie cylinder typ "0" i lufa 510 może być zastosowany cichy zestaw czy bardziej odpowiedni byłby zwykły?? Sprężyna w tym zestawie to sp 100 i na kulasach 0,25 daje stabilne 340fps Mam jeszcze jedno pytanie jeżeli to offtop to przepraszam: jest to m4 a1 w środku siedzi shs 100:300 cylinder typ "O" lufa 510 (testowo tornado) guma czarny mad bull silnik tornado f1 kable nisko oporowe mosiek hand made z hamulcem Chciałbym uzyskać na tym zestawie jak największy zasięg i stąd pytanie co jeszcze mogę zrobić ?? Spring był w środku wcześniej sp 150 ale stwierdziłem,że jest za mocny Proszę o pomoc Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted September 20, 2016 Report Share Posted September 20, 2016 Nie rozumiem kompletnie tych obliczeń. U mnie na cylindrze typ 0, przy ustawionym AOE wychodzi droga pracy tłoka 55mm. Czyli ponad 26 cm3 Lufa 510 mm wychodzi faktycznie niecałe 15 cm3 Cylindrów typu 2 jest multum i każdy ma otwór w inne pozycji, ale i tak mi twoje obliczenia nie grają na niego też. Typ 1 a typ 0 jest praktycznie bez róźnicy, ponieważ o-ring ledwo wychodzi w światło otworu. Ciche zestawy nie mają nic do pojemności. A jeśli już są mniej pojemne ze względu na dużo większą głowicę. Quote Link to post Share on other sites
zoller Posted September 20, 2016 Report Share Posted September 20, 2016 Dzięki za odpowiedz właśnie obliczeń co do cylindra nie jestem pewny, dobrze ,że lufa się zgadza. Co do cylindra : długość........ 72mm średnica....... 24mm głowica cylindra..6mm dł tłoka z głowicą..75mm tłok spręża przy maksymalnym wysunięciu zębatką zostawia 42,2 mm ale spręża na 36,5mm Dlatego jak odjąłem od długości cylindra to co zabiera głowica tłoka i cylindra zostało mi 36,5mm stąd moje wyliczenia. Teraz to już trochę zgłupiałem z tymi obliczeniami Quote Link to post Share on other sites
zoller Posted September 20, 2016 Report Share Posted September 20, 2016 Znalazłem Źle zmierzyłem tłok wykonuje 50mm Czyli wychodzi mi 24,9 cm3 Teraz wygląda to bardziej normalnie :) Z tego wychodzi,że lufa 510 będzie ok Quote Link to post Share on other sites
SzalonyDzik Posted January 15, 2017 Report Share Posted January 15, 2017 (edited) Witam, czy borek typ 0 SHS-a z wyciszoną głowicą tłoka może być mało do precki 650mm 6,03? Krzaczy mi i mnie to drażni. Edited January 15, 2017 by SzalonyDzik Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 15, 2017 Report Share Posted January 15, 2017 Dobrze Ci radzę, nie kupuj BU SHSa. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.