Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
kalach

Kolba do SWD - zrób to sam

Recommended Posts

To i jak się pochwale :-P

Kolba prawie ukończona. Zostało jeszcze sporo szlifowania, ale już bliżej końca niż początku, no i lakierowanie. Nie spodziewałem się ze tak ładnie wyjdzie (nie chwaląc się :mrgreen: ) Dla mnie na pewno wystarczy

 

84025494.th.jpg

 

48762734.th.jpg

 

79832078.th.jpg

 

82801981.th.jpg

 

69409606.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

xel20, z jakiego drewna robiłeś chwyt przedni?

generalnie ok, ale porozjeżdżane otwory wentylacyjne raczej ''lansu'' nie dodadzą.

Airwolf- kolba zacna. Nie zapomnij jej dokładne obfocić i pokazac, gdy ukończysz.

Okazuje się, że łatwiej zrobić kolbe w skomplikowanym kształcie, niz pozornie prosty chwyt przedni.

Panowie obaj: Szacunek dla rękodzieł. Powaga.

Edited by KorbaSWD

Share this post


Link to post
Share on other sites

to drzewo to chyba olcha ale ręki nie dam uciąć bo znawcą nie jestem. Takie znalazłem w piwnicy ;P. Otwory krzywe bo jedyne wiertło siódemkę jakie znalazłem w domu było krzywe więc o precyzję łatwo nie było ;P. Przy kolejnej wersji okładzin otwory wykonam dremlem(dzięki uprzejmości znajomego, który udostępnił mi sprzęt ;) ) i nim również postaram się zniwelować maksymalnie owe nierówności w obecnej wersji by całość prezentowała się zacniej ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja robie okładziny. Po kilku godzinach znęcania się nad drewnem strugiem i szlifowaniem papierem 40, okładziny wyglądają tak:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e58a2d441ca78bfe.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f839eefc1d9eb1a.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e890914b6d7b36d.html

 

Czy okładziny od ostrego są prawie idealne jeśli chodzi o równość powierzchni (nie o rysy tylko o kształty) bo nie mam idealnych narzędzi i zawsze są jakieś mikro górki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

xel20,jesli chcesz poeksperymentowac z gięciem drewna to tu http://www.cnc.info.pl/topics59/jak-wygina...enty-vt5121.htm temat dla ciebie.Mogę polecic też dobry klej montażowy Kleiberit 305 http://www.klejber.pl/klejenie_montazowe.htm Dosyc dobry klej.Nawet lepszy niż te zwykłe co są w sprzedaży.

Edited by bushmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z samym wygięciem sklejki nie grubej, to nie było by problemów. Problemem było by ''kopyto'' czyli forma na której sklejkę pod przyszły chwyt przedni należałoby wygiąc i zamocowac do wyschnięcia.

Weźcie pod uwagę, że chwyt robi sie smuklejszy w kierunku wylotu lufy w obu płaszczyznach, poziomej i pionowej. A żeby wykonany techniką gięcia sklejki chwyt miał sens i wygląd, wykonanie musi byc precyzyjne. A to nie będzie łatwe w warunkach domowych.

Więc jesli strugac z drewna kopyto- to od razu może wystrugac chwyt na gotowo? Po co robic podwójna robotę?

 

A dla ''rzeźbiarzy'' chwytów z jednego kawałka- proponuje otwory wentylacyjne wykonywac gdy element jest jeszcze prostopadłościennym kawałkiem drewna, a później nadawac kształty, pamiętając o osi symetrii. W obłym, zaokrąglonym elemencie duzo trudniej jest wykonac to precyzyjnie i estetycznie.

Edited by KorbaSWD

Share this post


Link to post
Share on other sites

na kopytko mam pewien pomysł i nie jest to struganie ;P. Niestety w chwili obecnej nie mam za wiele czasu ani kasy na materiały więc eksperymenty jeszcze się nie odbyły ;P

 

@bushmaster

temat z podesłanego linku przeczytałem już dawno jak również sporo innych materiałów, które ukazał mi wujcio google ;). Polecam również przeszukać youtube dla zapytania bending wood lub steam bending wood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 3 takie drewienka, i robię czwarte. Jestem wymagający i nawet jesli coś nie pasuje na 1mm to robie od nowa. to jest nieudana wersja 3 na której testuje bejce. Dałem 70% wiśniowej i 30% dębowej. Chciałem kupić mahoniową ale wydała mi się za brązowa. Chcę tylko zwrócić uwagę na to że drewna robie całkowiecie sam. Tak wygląda drewienko na karabnie (jest tylko położone bo nie będę już w nim wiercił, ten proces odbędzie się na ostatnim-mam nadzieję-udanym drewienku)

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb2dfbd893b27732.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fb5bb19dc7b3ee4.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a8155562f97c291.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48a407dd6b255463.html

 

I jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo wykonanie rewelka, jeśli to jest nie udana wersja to ciekawe co w niej Ci się nie udało! :roll:

Myślę, że te "nieudane" egzemplarze jeszcze byś pogonił kolegom tutaj ;-)

Nie jestem koneserem Radzieckiej broni ale czy ten kolor nie jest nieco za czerwony??? Wiem że bezbarwny zmieni odcień ale nie aż tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zdjęć ciężko jednoznacznie wywnioskować jaki ma być kolor. Niektóre swd mają prawie pomarańczowy, a inne kasztanowy czy nawet brązowy. Wybrałem czerwony bo nie było innej bejcy w sklepie. W grafice w google widziałem kilka swd z takimi drewienkami więc myśle że są do przyjęcia. Nie wyszło mi jeśli chodzi o wymiary. Jest troche za małe jeśli chodzi o wysokość końca i początku. Nakładając końcówki sporo wystają nad drewienko. Jutro w warsztacie spędzę kilka godzin i myśle że w niedługim czasie ukończe okłądziny i powoli zabiorę się za kolbe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wymodelowałem drewienko. Wygląda na trochę za duże ale jak będzie mniejsze to nie będzie pasowne. W łeb sobie można walnąć.

A to nie wzorujesz sie na oryginalnych plastikach? Suwmiarka i piłowanie do wymiaru. Nie wiem czemu teraz masz za duże i ma tak zostac ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o to że wszystko jest ok jeśli chodzi o wymiary ale jak przykładam do karabinu to wydaję się za duże (w pasie) może jak pobejcuje to troche inaczej będzie wyglądało wkońcu ciemne wyszczupla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam... a ja zrobilem nie typowo :D cos swojego :) co prawda jeszcze zostalo do polozenia ze 2 warstwy i polerka ale teraz wyglada tak ....---> KLICK zaznaczam ze to nie jakaś "naklejka" to Laminat ! :)

 

SAM TO ROBIŁEM ! Da się zrobić ale z racji mojego półtora rocznego syna nie próbowałem bo żywica strasznie śmierdzi. zrobiłem to u siebie w pracy :) ( bez szczegółów gdzie i kiedy :) ) ale w piwnicy da się to robić o ile ktoś ma wymagana chemie i warunki pogodowe :)

 

Przerobione na Linka bo się forum rozjechało!

Viper

Edited by VIPER-RT10

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja użyłem oklein, moje SWD tak wygląda:

 

870e25aad0715193med.jpg

 

A stało się tak za sprawą okleiny do mebli i suszarki do włosów. 1,5h roboty. Kumpel na strzelance nie zauważył ze to okleina a latał z nim przez godzinę :) (miał rękawiczki)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie: jak wycinałeś okleinę na kolbę, że tak pasuje w te wszystkie łuki i zagięcia? Robiłeś z dużej płachty, czy wszystko sztukowałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko wycinałem z dużej płachty, element po elemencie, a potem tylko tam gdzie pozostawało to "łatałem" resztkami. Nawet jak okleiny nachodziły na siebie to tego nie widać. A na łukach i zagięciach to wystarczy mocno podgrzać suszarką okleinę i ona się robi miękka jak taśma teflonowa :) i tylko przykładałem. Nic trudnego,a koszt całości to 4zł. Jedyna wada to że ta okleina schodzi pod wpływem mocnego otarcia o coś twardego (kamień,drzewo). Ale jeśli ktoś dba o giwerkę to to mu nie grozi :) U mnie ta okleina wisi ponad miesiąc, przetrwała deszcz,śnieg i tmp. -15*C, i nic, trzy,ma się idealnie.

 

Jak tylko odzyskam aparat to zrobię zdjęcia na makro.

 

@rumak

 

tak, nakleiłem na kolbę i chwyt.

Edited by Xyanek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla zainteresowanych oprawieniem SWD w drewno:

Kolbę można zrobić stosunkowo łatwo, ale łoże to już nieco inna bajucha - najlepsze byłoby z giętej sklejki, albo dobrze wyciete, a to jest trudne. Ja poradziłem sobie okleiną drewnopodobną (8.29 za mb z rolki o szerokości +/- 0.5m) - efekt możecie zobaczyć sami - z dalszej odległości wygląda naprawdę ładnie a i z bliska nie jest źle. :P

Na tym zgrubieniu należy oklejać paskami +/- 40mm, bo inaczej się pomarszczy i nie nakleimy prosto. Należy też dbać o dobranie kolorów obok siebie i ustawienie "pseudosłoi".

Fota:

http://img96.imageshack.us/i/p1130526.jpg/

 

SWD po takim zabiegu wygląda duuużo ładniej :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xyanek, napisz (jeśli możesz zdradzić tę tajemnicę, ofkoz :P) jak oklejałeś kolbę. Od góry, od dołu, w jakich kawałkach i kolejności. Będę (i pewnie nie tylko ja) wdzięczny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...