Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

I jak wrażenia z gry?

Ja powoli zlegam na bug'ach a jest ich sporo :

- w pierwszej misji nie mogłem uratować lekarza, bo dialog z nim nie dał się uruchomić ponownie

- po 50 razach postawienia ładunku wybuchowego czystym przypadkiem

- jak część próbowała wejść do helikoptera a jeden utknął w jego kadłubie (wchodziliśmy i wychodziliśmy pare razy, żeby go odblokować...ale to uniemożliwiło potem start helikoptera)

- członka drużyny przejechał jadący po drodze transporter opancerzony (leżał centralnie na środku drogi)

- cofając pojazd potrąciłem członka drużyny, który wbiegł w sekundę pod koła

- wrogi operator km'u leżał obok mnie zupełnie nie widząc

- po tym jak zostałem ranny w fabryce sanitariusz wchodził do mnie kilka razy, bo.... spadał z kładki (czyżby "drunken medic mode"?)

- ja rozumiem, że oddalając się od kogoś słyszymy go słabiej, ale nie wiedziałem, że działa to też z kręceniem głową stojąc obok niego

itp itd

Chyba poczekam na poprawki zanim powrócę do gry.

I tak, gra wymaga mocnego sprzętu, żeby grać na pełnych detalach, ale warto jest (przyroda i dodatki to jeden z plusów tej gry).

Link to post
Share on other sites
  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

- w pierwszej misji nie mogłem uratować lekarza, bo dialog z nim nie dał się uruchomić ponownie

 

Mi się udało i to za każdym razem jak grałem ;)

 

- po 50 razach postawienia ładunku wybuchowego czystym przypadkiem

 

Tak jak wyżej i to za pierwszym razem

 

 

- jak część próbowała wejść do helikoptera a jeden utknął w jego kadłubie (wchodziliśmy i wychodziliśmy pare razy, żeby go odblokować...ale to uniemożliwiło potem start helikoptera)

 

A takiego czegoś nie miałem ale owszem często chłopaki mają problemy z wsiadaniem.

 

- członka drużyny przejechał jadący po drodze transporter opancerzony (leżał centralnie na środku drogi)

 

Chłopaki często zamulają po zmianie trybu akcji (uwaga, niebezpieczeństwo, spokój) oraz po udaniu się do lokalizacji którą im zleciliśmy - trzeba często rzucać komendę "regroup". Czasami też zostają ranni, że nie mogą chodzić, a leczenie nie pomaga - trzeba wczytać poprzedniego save i jest ok.

 

- cofając pojazd potrąciłem członka drużyny, który wbiegł w sekundę pod koła

 

Jak wyżej.

 

- wrogi operator km'u leżał obok mnie zupełnie nie widząc

 

Tego jeszcze nie miałem.

 

- po tym jak zostałem ranny w fabryce sanitariusz wchodził do mnie kilka razy, bo.... spadał z kładki (czyżby "drunken medic mode"?)

 

Tutaj mógł zadziałać bug "śliskich dachów" - jest to dość wkurzające bo jak chcesz zeskoczyć z dachu na np przybudówkę to koleś zamiast spać w dół leci jeszcze kawałek ślizgiem do przodu.

 

- ja rozumiem, że oddalając się od kogoś słyszymy go słabiej, ale nie wiedziałem, że działa to też z kręceniem głową stojąc obok niego

 

A na jakich głośnikach grasz? 5.1? Stereo? A może słuchawki? Jak gram na słuchawkach to tak mam lecz na 5.1 wszystko jest si.

 

 

Bugów jest jeszcze więcej i można by je wymieniać lecz mimo to nie zraziłem się do tej gry - cóż mój armoholizm jest widocznie zbyt zaawansowany :F

 

Pamiętajmy, że jest to dopiero ver 1.03 :) Trzeba poczekać aż się rozkręci coś w patchach jak w ArmA 1, a wtedy będzie miodzio :)

BTW jak ktoś ma czasami czas ( :F ) wieczorami na taktyczne poszwędanie się po mapach to zapraszam na PW.

 

EDIT: nie wiem coś mi się pierdzieli cytowanie ;/

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

I jak wrażenia z gry?

Ja powoli zlegam na bug'ach a jest ich sporo :

- w pierwszej misji nie mogłem uratować lekarza, bo dialog z nim nie dał się uruchomić ponownie

- po 50 razach postawienia ładunku wybuchowego czystym przypadkiem

- jak część próbowała wejść do helikoptera a jeden utknął w jego kadłubie (wchodziliśmy i wychodziliśmy pare razy, żeby go odblokować...ale to uniemożliwiło potem start helikoptera)

- członka drużyny przejechał jadący po drodze transporter opancerzony (leżał centralnie na środku drogi)

- cofając pojazd potrąciłem członka drużyny, który wbiegł w sekundę pod koła

- wrogi operator km'u leżał obok mnie zupełnie nie widząc

- po tym jak zostałem ranny w fabryce sanitariusz wchodził do mnie kilka razy, bo.... spadał z kładki (czyżby "drunken medic mode"?)

- ja rozumiem, że oddalając się od kogoś słyszymy go słabiej, ale nie wiedziałem, że działa to też z kręceniem głową stojąc obok niego

itp itd

Chyba poczekam na poprawki zanim powrócę do gry.

I tak, gra wymaga mocnego sprzętu, żeby grać na pełnych detalach, ale warto jest (przyroda i dodatki to jeden z plusów tej gry).

 

 

A putch 1.03 zainstalowany? U mnie problemy z kampanii które opisałeś nie występują.

 

 

Jeśli ktoś szuka "milsimowego" podejścia do ArmAI/II oraz starego OFP, to zapraszam na:

http://www.cfog.pl/

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No i wyszedł nowy patch... I co poprawia? Yyyy nic konkretnego :F Cóż trzeba czekać na ACEmod 8-) 8-) 8-)

 

Filip - chyba się do Was odezwę bo jak gram sam na necie to ciężko trafić na grupkę ludzi z którą można taktycznie pograć ;) Z tego co pamiętam to chyba mój znajomy Buby u Was jest :)

Link to post
Share on other sites

Srogo sie na tej grze zawiodłem. Pominę ogromne wymagania sprzetowe.

 

Dalej jest to ten sam kiepski silnik i co za tym idzie (najczęsciej)- gównana mechanika gry. Poza tym bug na bugu i jeszcze więcej bugów. Niedopracowane misje na 1 gracza, koszmarne błędy AI, zarówno taktyczne jak i ogólne (leader staje i gapi sie w krzaczek poł godziny). Gra wymagałaby kolosalnego patcha, poł roku cieżkiego poprawiania...

 

 

Edytor jak zwykle bardzo podstawowy, niemożliwym jest w nim zrobic coś większego. Błedy skryptów, błędy logiczne, błędy w AI (że się powtórzę..).

 

 

Jeden wielki CRAP, zmarnowany potencjał. Same nerwy i nic więcej. Jedyne zastosowanie jakei widze dla tej gry to multi oraz niezły symulator samolotów i helikopterów. Czekam na Operation Flashpoint: Dragon Rising i nie męcze sie dłużej z tym tytułem Może wrócę do niego, jak będzie juz sto pierwszy patch.

Link to post
Share on other sites

Co do bugów to moim zdaniem nie jest tak źle, zwłaszcza jeżeli zrobi się upa do wersji 1.3.

Na początku miałem trochę problemów ze sterowaniem drużyną, myślałem że to wina bugów, jak pograłem dłużej okazało sie że problemy wynikały z tego że nie do końca rozumiałem pewną koncepcje przyjętą przez producentów gry.

Bugi zawsze będą występować w grach jedne są bardzie inne mniej denerwujące,

Arma @ to nie jest liniowa jebanka gdzie programiści mogą przewidzieć praktycznie każdy ruch gracza. Oto jakie kwiatki ma nowy COD WaW:

 

Co do wymagań tą są spore zwłaszcza jeżeli chodzi o grafikę, GF 9800GT to chyba rozsądne minimum, a efekty graficznie nie powalają :???:

Ponoć path 1.4 na wprowadzić sporo optymalizacji silnika graficznego.

 

Jak dla mnie największym minusem gry jest instrukcja, żeby przeglądać kolejne strony trzeba obracać instrukcje o 180 stopni. Ciekawe kto wpadł na tak "ciekawą" koncepcje, ale to już jest wina polskiego wydawcy.

 

A największym plusem jest oczywiście ogromny teren, uwielbiam misje w których do dyspozycji mam wsparcie w postaci śmigłowca transportowego :uśmiech:

Link to post
Share on other sites

Cóż, grze trzeba przyznać, że ma naprawde niezupełnie liniową akcję. Przykładowo gralem w misje dla 1 gracza "trial by fire" i za 3 razem APC wroga zestrzelił smigłowiec, który zgodnie ze skryptem miał go rozwalić. To było zaskoczenie ;) Spadł na wiochę i gruchnął o budynek i sie zapalił.

Edited by Wolfhearty
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ten patch to nie wiem co poprawia, bo dziś odpaliłem i tarzałem się przez godzinę ze śmiechu na te bugi:

 

-podczas intra w powietrzu wisiało 3 spadochroniarzy, zaczęli opadać dopiero kiedy skrypt zaskoczył i przyleciały samoloty co miały ich zrzucić.

-wciąż podczas treningu wyrzutni rakiet losowo uruchamia się skrypt z mount course i jesteśmy pod ogniem.

-wciąż w treningu nie da się transportować rannego, po podniesieniu ziomka nie możemy się ruszać, raz zaskoczyło, jak się położyłem i wstałem, ale nie dało się powtórzyć.

-w pierwszej misji wciąż skrypty fabularne aktywują się z tyłka, jak ratujemy najpierw Walentynę, to z gadki wynika, że doktor Sowa już uratowany i nawet zdradził lokację chatki Puchatka, ale potem trza go jednak uratować jeszcze raz.

-jakimś cudem ładunek wybuchowy został już gdzieś umieszczony i miałem tylko dostępną opcję jego detonacji, oczywiście wybuchł zupełnie nie tam gdzie trzeba i misję trzeba było powtórzyć.

 

Poprawili chyba tylko latanie, bo o dziwo nie było problemów z przejściem treningu śmigłowcem, ale to chyba dlatego, że jest nowa kampania, gdzie latamy AH64.

 

 

Tyle powiem, ja rozumiem, że autorzy się skupiają na poziomie symulacji, ale do jasnej cholery takie wpadki 4 patche po premierze to żal gorszy niż wybory na Ukrainie. Podejrzewam, że są tego jeszcze tony. Skoro gra ma kampanię, to czemu nie można jej przejść?! W ogóle mam wrażenie, że jest więcej bugów niż w 1.2 :poddanie:

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Wielu się pewnie ze mną nie zgodzi, ale pogrywam w Armę 2 już od ponad roku i z symulatorem jedyne co ta gra ma wspólnego to bogatą klawiszologię i wysoki poziom trudności. Nie wiem co tu jest symulowane? Śmigłowce i samoloty nie mają nawet podstawowej awioniki, model lotu też z realizmem nie ma wiele wspólnego, czołgi potrafią podskakiwać na kamieniach niemal w kosmos (tak wiem, że to są bugi, ale wynikają z braku adekwatnej fizyki tej gry), w samochodach nie ma nawet ręcznej skrzyni biegów, cywile to słupy, a jednostki AI to banda kretynów.

 

Arma może symulować pole walki tylko pod warunkiem, że naładujemy gigabajty modów i gramy po sieci z ludźmi, którzy chcą (i mają do tego kompetencje) odgrywać realistyczne scenariusze, ale to wymaga sporo zachodu. Normalne multi na zasadzie wybieram serwer i gram nie różni się w założeniach od zwykłych strzelanek poza tym, że jest bardziej toporne. Ja bym radził odłożyć kasę i poczekać na Red Orchestrę.

 

Jeśli idzie o mody drugowojenne do Army to wciąż jest to beta działająca na silniku gry, która też w zasadzie wciąż jest betą. Lepszym rozwiązaniem jest już sama Red Orchestra Ostfront, lub mod Forgotten Hope 2 do Battlefielda 2.

 

Nie chcę tutaj nikogo na siłę zniechęcać, ale mnie Arma rozczarowała i to głównie dlatego, że kupa czasu od premiery minęła, masę patchy wydano, a wciąż są błędy (dopiero ostatni naprawił tutorial, nie było warto czekać), wciąż nie ma podstawowych ficzerów i trzeba na nie szukać modów (wydawać by się mogło że rozstawienie nóżek pod CKM to dość oczywista sprawa, prawda?).

 

Ogólnie nie polecam kupować Army 2 dla modów, ani dla kampanii SP - ta gra ma sens tylko i wyłącznie, jeśli mamy grupę znajomych, którzy chcą się bawić w takie rzeczy jak CFOG - jest o tym osobny wątek.

Link to post
Share on other sites

Zgodze się tylko z tym, że arma bez modów to poprostu trudna strzelanka, ale wszystko obraca się o 360* z modem ace. A, to że gra nie ma dobrej fizyki już od lat nie musi powodować, że przestaje być symulatorem. Red orchestra to świetna gra, ale wciąż zwykła sieka typu cs = zero realizmu, fh2 to samo. A najbardziej mylisz się mówiąc, że ta gra ma sens tylko jeśli ma się grupe znajomych. Ja ostatnio wbijam się na ruskie serwery, gram z nimi, chociaż nie mam pojęcia o czym mówią i pomimo to współpraca w misji jest na wysokim poziomie. Ale ogólnie gra jest raczej dla fanatyków realizmu, w szczególności starych graczy flashpointa, którzy wiedzą za co kocha się te gry, a nie dla kogoś kto włącza sobie gre, żeby 'poorać' botów sobie przez pół godziny, i będzie sie wku... że ginie od jednego pocisku, i że gra ma kiepską fizyke. Bo niestety faktycznie jest beznadziejna. Ale to nie jest ważne w kwestii symulacji, bo np balistyka pocisków jest bardzo szczegółowa i realistyczna, tak samo jak przebijanie materiałów.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...