Mendi Posted April 5, 2013 Report Share Posted April 5, 2013 @Shamoth, czego żona nie jest świadoma - o to nie skrzypi :icon_razz: Panowie, sporo było pisane o lufach madbull ze spłaszczenim przy okienku hu - faktycznie szczelność jest na tym mocno kijowa, teflonem ciężko coś z tym zrobić, ale jest w sumie proste rozwiązanie: wystarczy nadlać to epoksydem lub podobnym klejem dwuskładnikowym, a następnie oszlifować. Można nawet ciut szczodrzej dać, będzie cieżej gumkę w komorę wepchnąć, ale szczelność bez teflonfixa będzie tip-top (przynajmniej w tym miejscu). Wygląda to tak: przed polerką po polerce Pomijam fakt, że madbullowi często daleko do porządnej precki, jednak jest to i tak sporo lepsze niż lufa stock. Akurat egzemplarz który trafiłem daje bardzo fajne skupienie. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted April 6, 2013 Report Share Posted April 6, 2013 (edited) No coś w tym jest Mendi ;] No toć przecież pisałam już dawno jak sobie poradzić z tymi lufami MB ale jak widać, że jak nie widać jak to zrobić to cały czas ktoś będzie o to pytał. Najważniejsze to dobrze przygtować materiał lufy przez zdarcie do żywego i odtłuszczenie a następnie nadlać np dwuskładnikowym klejem do metalu, tylko zamiast dawać składniki 1:1 lepiej dać trochę więcej tego srebrnego niebędącego utwardzaczem. Wtedy taki klej po zaschnięciu zachowa trochę elastyczności, łatwiej się obrabia np. przez skrawanie jak by ktoś za dużo nadlał i nie będzie się tak łatwo odszczypywał. Przed nadlaniem dobrze jest przygotować sobie "formę" bo kleje mimo że są gęste to lubią popłynąć zanim zwiążą. W lufe włożyć zwinięty w rulonik papier a formę do nadlania przylepiamy do lufy, można ją zrobić nawet z ciastoliny własnej pociechy i odrazu zalewać. Po wyschnięciu będzie jak kamień, ciastolina też ;] Edited April 6, 2013 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 6, 2013 Report Share Posted April 6, 2013 A to sorka Shamoth, teraz to muszę śledzić więcej wątków, widać nie zauważyłem. Poza tym - musi być na łobrazku, hej! Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 9, 2013 Report Share Posted April 9, 2013 Rumuńskie PSO-1 dorwałeś? Taa, to jest rumuńskie LPS 4-6 4x24, w jedynie słusznym młotkowym kolorze; ponoć z lat 70', wersja eksportowa, bo oznaczenia na bębnach są po angielsku - zawsze to lepiej niż po rumuńsku: Sus = Up, Jos = Down, Dreapta = Right, Stinga = Left. Siatka typowo do swd, bez podświetlania, dodatkowo ma większą czcionkę cyfr w siatce niż produkty ZSRR czy Chińskie, obraz jasny i ostry. Szkiełka bez rys. Udało się kupić z Litwy, w cenie chińskiej repliki PSO-1 ;D Na wiosło pasuje idealnie, jest lżejsza o połowę od pospa ( którego Shamoth pewnie by mi chętnie podharcerzył ), replika będzie miodna na Stalkera i mogę teraz się nawet bawić w reko Afganu. Quote Link to post Share on other sites
Zeke Posted April 25, 2013 Report Share Posted April 25, 2013 (edited) Ja swoją ze swoją konwersją nie miałem żadnych niespodzianek jedynie efekt dobijania sie pojawiał przy około pierwszych 30 strzałach, a tak to żadnego przycinania suwadła, potrzeby szlifowania czego kol wiek, podmiany sprężyny itp. Wystrzeliłem 3 różne kapsuły przez chrono i wyniki były podobne (na 0,20g) pierwszy strzał zawsze w okolicach 780 fps, kolejne 25 strzałów około 740 fps (+/- 10 fps), później ewidentny spadek mocy do 620-630 fps przez następne 25 strzałów i dalej z każdym strzałem wynik niższy średnie o 20-30 fps. Komora hop-up jeszcze nie wymieniona na czeską i lufa też jeszcze stock, testów w polu jeszcze też nie robiłem bo jak konwersje nabyłem to była jeszcze zima. Mam takie pytanie czy ta głowica http://deltashop.pl/pl/svd/700-tuningowa-glowica-cylindra-swd-svd-ak.html jest taka sama jak w czeskiej konwersji? Edited April 25, 2013 by Zeke Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 28, 2013 Report Share Posted April 28, 2013 Głowica w konwersji czeskiej jest inna niż ta dedykowana do napędu sprężynowego - jest masywniejsza, ma specjalny nawiert/frez pod zbijak konwersji i nie posiada amortyzatora/gumy. Quote Link to post Share on other sites
Nazarian Posted April 30, 2013 Report Share Posted April 30, 2013 Na wstępie chciałbym podziękować Mendiemu, bez niego pewnie dalej bym się zastanawiał dlaczego konwersja mi nie chodzi, skręcałem wszystko parę razy a tu błąd tkwił w sprężynie ;]. A też pytanie czy ktoś mógłby powiedzieć mi coś więcej o nowej komorze, która jest niby porównywalna do czeskiej? Mowa o tym chińskim wynalazku za blisko 80 zl. /Podziękowania przyjmuję w słodyczach. Tekst poprawiony. Pisz staranniej, używaj polskich znaków. Mendi Quote Link to post Share on other sites
Damo_d Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Moja replika jest jakas super glosna, mam zalozona m180 sprezyne i wszystkie czeskie czesci. Przedtem na m150 i stockowych gratach tlok tez walil w cylinder niemilosiernie. Nie mam problemow z osiagami ale nie pogardzilbym robieniem mniej halasu... Probowalem improwizowac z doklejeniem roznego badziewia do tloku jednak sila udezenia byla zbyt duza i po kilku strzalach wszelkiego rodzaju "podkladki" ulegaly zniszczeniu. Wylozylem pokrywe gorna repliki pianka lecz to tez na nic.. Pozostaje chyba tylko owinac swd w koc... Czy komus udalo sie zniwelowac kilka dB'eli? Dzieki Quote Link to post Share on other sites
PiPERo Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 Zmiana na gazową konwersje mancraftwów pomaga i to bardzo. Inaczej nie da się wyciszyć bebechów które są na wierzchu. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted May 11, 2013 Report Share Posted May 11, 2013 (edited) Zobacz na pierwszą stronę. Nie da się zrobić cichej pukawki jak z np. L96'tki. Można zredukować głośność poprzez doklejenie grubej gumy na głowicy cylindra i doszczelnieniu układu. Najpierw zrób szczelny układ a potem to napisz jakie wrażenia. Jak są nieszczelności to tłok szybciej uderza o głowicę i jest hałas. Najfajniej to by było jakby przyczepić taką gumę jak w niektórych tłokach do np. L96a1. Guma jest jakby dwupoziomowa, jedna warstwa w miarę sztywna a pod nią mięciutka. Na samym tłoku to bym się nie bawił skoro można to uzyskać na samej głowicy. Pokrywy chyba nie ma sensu wykładać pianką. Hałasuje na miejscu uderzenia tłoka w głowicę. Edited May 11, 2013 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted May 24, 2013 Report Share Posted May 24, 2013 @qwalec Mikadorus ma rację - kołnierz nie powinien się zawijać, masz coś nieosiowo, dysza jest zbyt płaska lub cos źle składasz. @mati Ani w komorze czeskiej ani w tej kopi chińskiej nie ma gumowego oringa - o czym już pisaliśmy kilkakrotnie. Oring ten odpowiada za dociskanie pierścienia, w sensie bez niego pierścień luźno się sam kręci i wypada dystanser. Oring można przełożyć ze stockowej komory lub kupić za 30gr w sklepie z łożyskami, przy czym wymiar nie musi być idealnie dobrany, lecz za cienki oring spowoduje luzowanie ustawień hu, natomiast zbyt gruby - utrudni regulację. Quote Link to post Share on other sites
koniuXXX Posted May 29, 2013 Report Share Posted May 29, 2013 Mendi napisałeś wyżej, koniecznie łożyskowanej wersji spring. Dlaczego? Z tego co pamiętam kiedys robiłeś testy dwóch springów z łożyskiem i drugiej bez i chyba bez łożyska uzyskało lepsze osiągi. Chyba że źle pamiętam to sory za spam Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted May 29, 2013 Report Share Posted May 29, 2013 Mendi napisałeś wyżej, koniecznie łożyskowanej wersji spring. Dlaczego? Z tego co pamiętam kiedys robiłeś testy dwóch springów z łożyskiem i drugiej bez i chyba bez łożyska uzyskało lepsze osiągi. Chyba że źle pamiętam to sorry za spam Koniu, coś ci dobrze świta, ale nie do końca. Hmm, w moim słowniku "najlepiej" nie znaczy to samo co "koniecznie". Faktycznie v.1 łożyskowania prowadnicy dała raczej spadek osiągów, za co obrugałem ja jak sobakę, ale już v.2 poprawiła zarówno fps oraz kulturę naciągania i pracy - więc zdanie zmieniłem, bo tylko bydło nie zmienia poglądów... Do tej pory w 2 innych egzemplarzach zrobiłem łożyskowania i użytkownicy od razu zauważyli różnicę - na lepsze. Dlatego zaproponowałem by kolega pomacał właśnie taki egzemplarz - w końcu łożyskowanie założyć może każdy. A przy okazji - wiecie, że jakość sprężyn guarder poleciała w dół? Jest o tym nawet topic osobny - http://forum.wmasg.pl/topic/135985-podrobki-sprezyn-guardera/ Nie wiem jak te czeskie wynalazki, bo nie miałem okazji przetestować, ale obecnie dobrą alternatywą są springi elementa i shs. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted May 29, 2013 Report Share Posted May 29, 2013 (edited) Nie wiem jak te czeskie wynalazki, bo nie miałem okazji przetestować, ale obecnie dobrą alternatywą są springi elementa i shs. Czeskie M180 lub M190 są optymalne do zwykłego strzelania.. Czeskie M180 jest o 1cm krótsze od M175 elementa (czarnego) ale daje o wiele lepsze osiągi i póki co się nie ubija. Od razu mówię - nie mają niejednakowego uzwojenia ale się spisują w sprężynowym SWD. By je założyć trzeba spiłować oryginalną tuleję, na czeską tulejkę wejdą ale siedzą strasznie ciasno. Pamiętajcie o różnicach pomiędzy springiem do wersji AEG jaką jakiś czas temu kupił jeden kolega.. Edited May 29, 2013 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 5, 2013 Report Share Posted June 5, 2013 Mendi, co do tej kopii od S&T. Jaka była jakość obrazu? Mierna czy choć trochę podobna do POSPa? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 5, 2013 Report Share Posted June 5, 2013 Mendi, co do tej kopii od S&T. Jaka była jakość obrazu? Mierna czy choć trochę podobna do POSPa? Jakość obrazu była bardziej zbliżona do chińskiej kopii niż do oryginału. Krzyża za to był delikatniejszy i lepiej wykonany. No i z zewnątrz wyglądała sporo lepiej niż te gumowane kopie. Nie wiem jaki jest sens robić tak drogą kopię, skoro w tej cenie są seryjne, nowe oryginalne posp z o niebo lepszymi parametrami. Chyba ze w niektórych krajach nie da się lub nie można używać oryginałów... Quote Link to post Share on other sites
morf420 Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Planuję wsadzić do swojego swd (opis w profilu) preckę df 6.02 800mm. Czy ktoś popiera ten pomysł? Będzie dużo lepiej niż z systemą, która aktualnie siedzi? Zamysłem jest uzyskanie mniej więcej 80m na samej balistyce (wyzerowany hopek). Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 7, 2013 Report Share Posted June 7, 2013 Planuję wsadzić do swojego swd (opis w profilu) preckę df 6.02 800mm. Czy ktoś popiera ten pomysł? Będzie dużo lepiej niż z systemą, która aktualnie siedzi? Zamysłem jest uzyskanie mniej więcej 80m na samej balistyce (wyzerowany hopek). Nie wiedziałem, że potrzeba poparcia ludu by z czymś kombinować... Nie rozumiem po co ci taka lufa, ale rozumieć nie muszę...replika będzie miała niemal 140cm, poza tym nie wiem czy Twój model konwersji będzie miał odpowiednią pojemność komory do takiej lufy. Co do komory chińskiej - widziałem ją na żywo, nie zauważyłem różnic w budowie w porównaniu do czeskiej. Nie są one lepsze od stockowej, są jedynie wygodniejsze w regulacji. Za szczelność odpowiada gumka i dysza, a nie komora. Quote Link to post Share on other sites
Rikardo015 Posted June 7, 2013 Report Share Posted June 7, 2013 Panowie ja zakupiłem teraz konwersje gazową od czechów: Zalety: -łatwość przeładowania -dobrze wykonana poprawione lekko niedogodności co były stwierdzone w teście wmasg gdyż to v2 wersja. -dość dużo strzałów na 1 kapsule - przyjemny odgłos wystrzału. -moc nie mam chorono ale testowałem na puszcze, koledze i butelce szklanej po piwie(tyskie). Puszka:na wylot przebija 2 ścianki Kolega:30m zwijał się z bólu a dostał w plecy , miał bluzę i mundur. Butelka:Rozbija całą strzeliłem w nią z 3 m ,butelka na 2 połowy :) -cena Wady -czasem lekko puszcza gaz przy przeładowaniu To chyba tyle na 4 dni użytkowania i jedną małą strzelanke wystrzelone.Na razie wystrzelone 5 kapsuł 12g. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted June 7, 2013 Report Share Posted June 7, 2013 Ile strzałów można oddać bez wyraźnego spadku fps? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 8, 2013 Report Share Posted June 8, 2013 Byłem dzisiaj w terenie i miałem okazję ubrać ( przyłożyć, gdyż nie pasował : ( ) montaż na jaskółczy ogon oraz jakąś lunetę 3-9x40 albo 50. Muszę przyznać, że już wiem co Mendi miał na myśli, że cały zestaw wygląda bardzo "topornie". Mimo wszystko przeczuwam, że skuszę się na oryginał POSP/PSO-1, a jeżeli nic nie znajdę ( taniego ) to będzie to pewnie replika : ) Wygląd to pół biedy, natomiast wygoda użytkowania (lub jej całkowity brak) oraz cyrki z kalibracją to już inna bajka. @Rikardo Z butelkami, puszkami, lalkami itp to do działu zielonych. Tu jeśli chcesz coś opisać to rób to konkretnie - pasowało by zchronować tą powtarzalność strzałów i moc. A i taka ciekawostka jeszcze, wczoraj zmajstrowałem kolejny tłumiczek, jest to wciskowa wersja na specjalne okazje :icon_razz: Do skrytych akcji itp. Trzyma się stabilnie, nie odpadnie i nie chybota się. Myślę jeszcze nad zatrzaskiem jak w tłumolach QD, tak na wszelki wypadek. Wymiary 150mm x 35mm, korpus z alu, wewnątrz dwa półtoracentymetrowej grubości pierścienie z pcv zaciskające się na tłumiku płomienia w miejscach gzie nie ma wycięć - by maksymalnie zwiększyć powierzchnię tłumienia. Wokoło tych wycięć jest szeroki krążek z maty/pianki tłumiącej, we właściwej części tłumiącej poza repliką jest jeszcze 8 krążków o różnej średnicy otworu wewn. Pierścienie wewnętrzne oraz zaślepka przednia przyłapane do korpusu na pinach, by się nie przesuwały. Tłumik wygląda jak wygląda, ale daje radę, niemal całkowicie wygłusza odgłos rozprężenia gazu poza lufą. Z odległości 20m szwagier nie był w stanie stwierdzić skąd strzelam (chodziłem po okręgu). Replika z tłumikiem ma 129cm, nie przeszkadza mi w poruszaniu się. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 W czeskim kicie, zwanym również niewypałem, tylko mostek i płytka są z jakiegoś alu, reszta jest stalowa. Kopiowanie tego nie jest najlepszym pomysłem, zwłaszcza na bazie czyichś pomiarów. Jak już się upierasz to zrób jak pisał Pipero - kup kit, rozkręć, zwymiaruj i tocz. Koszta pewnie przewyższą czeski produkt ale co tam... Lepiej byś zrobił, jakbyś zaczął klepać kopię mankraftowskiej konwersji za pół ceny :D Quote Link to post Share on other sites
Gruszkin Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Czytam i czytam ten artykuł i nie dowierzam, że naprawdę jest to tak nieudane. Pomijając wygodę, moc jest dobra, a stabilność fps jak i montaż podobno poprawili w wersji 2. A więc czy naprawdę jest ona taka zła ? Wiem, że w porównaniu do konwersji mancrafta wypada nieciekawie, ale jako taka przejściowa wersja do mncrafta ? Quote Link to post Share on other sites
Rikardo015 Posted June 12, 2013 Report Share Posted June 12, 2013 Dobra jest według mnie tylko trzeba czasem dokręcać by gaz nie uciekał a znowu jak się za bardzo dokręci to nie łapie spust konwersji.Jak chcesz dokładne info na temat tej konwersji to na PW odpowiem Ja mam 2 czyli tą z lepszym montażem i poprawionymi osiągami. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 13, 2013 Report Share Posted June 13, 2013 "jak się za bardzo dokręci to nie łapie spust konwersji" Dremlem wycharatać 1 zwój z zakrętki - było w artykule - ewentualnie lekko podciąć sam zaczep na zatyczce i po sprawie. Pisało do mnie ze 3 osoby, którym ta konwersja z różnych powodów nie chce działać. Ja się namęczyłem by uruchomić własny egzemplarz, obecnie ma go Shamoth - może jego zapytać czy to nadal i jak hula. Przy konwersji z regiem na kolbie, wymiana kapsuły to 20-30 sekund (mierzyłem), nawet w nocy, zróbcie tak przy czeskim kicie nie tracąc przy okazji ustawień lunety i nie gubiąc elementów w trawie czy piasku. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.