B3Lf öÖö (LastSniper) Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 Coś czuje, że mój madbull to nie taka kupa bo na 80 metrach przy m160 jestem w stanie trafić w człowieka aleee: -obstawiam 570 fps i nie mam zamiaru osiągać 650 fps, więc zastanawiam się co mogę zrobić aby poprawić zasięg? Aeg-i na podobnej ilości fps'ów mają często większe zasięgi (opowiadania) więc od czego zależy donośność tej repliki? Skoro repliki oscylują w granicach tych ~570 fps to od czego zależy ich zasięg maksymalny skoro kulka już po wyjściu z repliki ma taką samą moc w obydwu przypadkach. Obstawiałem system podkręcenia kulki ale coś nie pasuje mi fakt, że kulki bez docisku z markowych replik i tak lecą dalej. Prosty przykład to repliki Tmarui które z nieznanych mi przyczyn przy mniejszych wartościach prędkości wylotowej konkurują z replikami mającymi 100 fps'ów więcej. Słyszałem wiele historii o tej replice ale nie chce mi się wierzyć, że markowa lufa da ogromny przyrost mocy. Komora jest szczelna i wszystkie testy to potwierdzają... Zrobiłem ostatnio dosyć prosty ale skuteczny test: -usztywniłem replikę, następnie pociąłem papier toaletowy i rozdzieliłem go na warstwy, zawiesiłem pełno pasków koło repliki w odstępach i ustawiłem kamerę. Wyniki na SM pokazały, że wszystkie kawałki wisiały nieruchomo mimo strzałów. Te Wasze testy papierków też nic nie dały. Proszę o sugestię zanim wsadzę w to m170. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Jeśli chodzi o lufę to nie chodzi o jej ciasność i te dodatkowe 20fps tylko o jej jednorodność/jednolitość co wpływa na powtarzalność strzałów. Myk z replikami TM polega na tym że kitajce od dawien dawna mają ustalony limit FPS i jako taki został przyjęty za punkt wyjścia przy konstrukcji replik. Konstrukcja HU w ich wykonaniu to kompromis/równowaga między maksymalnymi fps/energią jaką może posiadać replika a siłą/efektem Magnusa jaki jest potrzebny do efektywnego wykorzystania tej energii no i dość istotne znaczenie ma jakość/dokładność wykonania kitajców. Reszta replik niepochodzących z nipponu ma skopiowane na pałę ich rozwiązania i np. 2x mocniejsze repliki dysponują podobnym systemem/zasadą działania HU, który nie jest już tak efektywny i dokładny przy tych prędkościach i nie podkręca tak dobrze kulek przez co idzie strzelać lobem lub panu bogu w okno. Jak ubijasz na 80m względnie celnie i to na mięciutkiej m160 to IMHO lepiej już nie grzebać, chyba że masz pewność że złożysz tak samo dobrze replikę no i masz porządne kulki 0.4 lub nawet 0.43 Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Kitajec to Chińczyk więc wiesz... Coś Ci chyba nie wyszło. Technicznie masz rację, ale potocznie często określa się tak osobników rasy żółtej. Podobnie jak na wszelkie buty sportowe mówi się adidasy... Można też spotkać się z określeniami typu źółtek, skośnooki czy charlie (czarli), nie mówię że to ładnie czy poprawnie, ale funkcjonuje. Co do samej treści, to Shamoth ma rację, do tej pory nikt poprawnie nie skopiował hu TM, a ów przy niskich mocach kręci kulki pięknie. @LastSniper Nie wierz w opowiadania i bajędy, nie sugeruj się nimi. Masz dobre osiągi to się nimi ciesz, masz przewagę nad 90% aegów (dopóki nie podbiegnie ktoś te 10m i nie zasieje cię serią). Chcesz lepszego zasięgu przy 570fps? Użyj lżejszych kulek lub kup konwersję MC - zasięg dochodzi do 100m przy tej mocy. Tylko nie pokazuj się z tym na Podlasiu :icon_razz: Quote Link to post Share on other sites
oofo Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Wlaśnie co do tego rozglosu z konwersjami w ciagu ostatnich dni, moglby ktos z konwersja, jesli ma na to czas i checi no i chrono, zmierzyc ile osiagnie fps kulka o wadze 0,4 i 0,43 przy ustawieniu na te 700 fps na kulce 0,2 które chce Mancraft standardowo dawac ? Czysta ciekawosc :) @lastsniper moze i mają ludzie te 80 metrow zasiegu w elektrykach, a raczej napewno, bo sam majac jeszcze kalaszka z tylko 450 fps wyciagalem prostego lotu jakies 65 przy kulach 0.28. Ale twoja przewaga jest taka, ze twoja kulka poleci prosto i stabilniej do celu przez te 80 metrow, bo jest dużo ciezsza i tym samym mniej podatna na warunki atmosferyczne. I masz "one shot one kill". A oni (AEG) musza wypruc serie i patrzec jak sie kulki ukladają od wiatru (bo to tylko max 0,3 g, kto by ciezszych i drozszych uzywal do elektrykow), pewnie tez robic lekkiego loba na taki dystans i liczyc ze ktoras cie tam w koncu dosiegnie. A nawet jak dosiegnie to wcale nie wiadomo czy poczujesz taka lekka kulka z takiego dystansu. 0,4 napewno sie czuje a nawet slyszy trafienie z twojej strony, testowane na zywym celu :) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 @LastSniper Nie wiem jak masz to poskładane, ale swd które składałem na 580-620fps i dobrej precce wyciągają 92m w sylwetkę - taki mam test sprawności tych replik. @Oofo Na konwersji MC co2, przy ustawionych 600fps na 0,20g jest: - 530fps na 0,40g - 508fps na 0,43g Dla porównania, replika sprężynowa z 600fps na 0,20g, wyciąga ok. 450fps na 0,40g i 430fps na 0,43g. Ja mam wyskalowany reg do prędkości z zakresu 400-650fps (0,20g), wyższe prędkości zablokowane są podkładką, na podziałce od razu wbiłem sobie prędkości na 0,40g. Proste i skuteczne. Mogę ci zrobić pomiar ciężkich kulek przy 700fps - czyli ok 16 bar, ale po robocie. Quote Link to post Share on other sites
Dokttor Posted November 7, 2013 Report Share Posted November 7, 2013 Czyli obecna seria(nowa) guarderów jest gorsza(duży rozrzut fps). To jaki polecacie odpowiednik do 170 guardera Quote Link to post Share on other sites
oofo Posted November 7, 2013 Report Share Posted November 7, 2013 Dzieki Mendi za to info. Spora roznica miedzy sprezyna a konwersja, wniosek ze trzeba chronowac repliki MC na ciezkich kulkach a nie lekkich :) Jak ci sie chce zmierzyc przy tych 700, to poprosze, moja ciekawosc bedzie zaspokojona w pelni :D Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted November 8, 2013 Report Share Posted November 8, 2013 Hexs dostaniesz ode mnie na bw6 batonika :icon_razz: Jest osobny topic o zamiennikach sprężyn guardera, które się popsuły na początku tego roku. Wystarczy poszukać. A przy okazji - zmierzyłem oring do komory czeskiej, najlepiej sprawdzają mi się rozmiary 15x1,5mm oraz 15,3x2,4mm (zależnie od repliki). Zamiast śrubki dociskowej, blokującej komorę w tulei zespołu lufy, nawiercam w tym miejscu na wylot komorę, gwintuję i daję dłuższa śrubkę m3. Dzięki temu nie ma efektu ściskania oringa komory przy agresywnym puszczaniu suwadła czy drganiach z tłoka. Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted November 16, 2013 Report Share Posted November 16, 2013 OFF: Filmik z Syrii: Ciekawa luneta co? ;) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted November 16, 2013 Report Share Posted November 16, 2013 Nie Maza, to nie jest chińska kopia, jak zapewne podejrzewasz, to jest chiński oryginał JJJ produkowany właśnie dla Bliskiego wschodu i Azji. A karabin - nie pamietam jak się to to nazywa, ale to jest z grubsza ichni odpowiednik Zastava M76. Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted November 16, 2013 Report Share Posted November 16, 2013 (edited) Co do karabinu to akurat wiem. Jakiś "custom", innymi słowy składak. Komora zamkowa od RPK zapewne Armii, kolba i reszta od 47/AKM. http://2.bp.blogspot.../s640/74mmm.png tu inne zdjęcie, ciekawego zastosowania PSO-1. Przez tą dobrą stronę. PS: Z tego co znalazłem to jest Type JJJ http://www.dragunov.net/optic_typejjj.html Edited November 16, 2013 by Maza94 Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted November 30, 2013 Report Share Posted November 30, 2013 Po czterech latach wystąpił u mnie problem podwójnej kulki. Nie chcę bawić się w nawierty bo i tak nigdy nie lubiłem sposobu regulacji HU. Dlatego też zdecydowałem się na czeską komorę. Wiadomo ,że wiąże się to z wymianą głowicy cylindra. Przy okazji pojawił się luz zespołu lufy, co było kwestią czasu. Postanowiłem kupić następujące części: http://deltashop.pl/pl/svd/401-precyzyjna-komora-swd-ak-.html http://deltashop.pl/pl/svd/700-tuningowa-glowica-cylindra-swd-svd-ak.html http://deltashop.pl/pl/svd/1164-montaz-komory-obudowa-lufy.html Tu pojawiają się pytania: 1. Czy spotkaliście się z czeskim montażem komory? (wiem ,że pytanie padło już w poście 277 ale odpowiedź była mało satysfakcjonująca). Liczę się z koniecznością stabilizacji montażu w body. 2. Czy głowica cylindra będzie dobrze współpracowała z komorą? Jeżeli odpowiedź padła to przepraszam. Prześledziłem zarówno wątek i poradnik ale nie znalazłem informacji. Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted November 30, 2013 Report Share Posted November 30, 2013 (edited) Te komory różnią się właściwie tylko regulacją hu. Głowica jak głowica, bart robi w tej samej cenie a są sprawdzone. Ja mam wydłużoną stockową przez szlify i nie narzekam na szczelność. Ten montaż ma po prostu więcej śrub dotykających lufę, pytanie czy to potrzebne... zawsze można usztywnić konstukcję na inne sposoby: 1. nawiercić lufą żeby śruby w nią wchodziły a nie się opierały. 2. najprostszy.... bierzemy cokolwiek co możemy nałożyć tam sztywno żeby nie latało i zaciskiem 5mm zaczepionym o śrubę i ten element, łączymy. 3 można zalać to klejem bo nie jest konieczne rozbieranie tego by wyjąć hopup, przynajmniej u mnie. Ps, Co do montażu to jest film pod opisem na stronie. Edited November 30, 2013 by LastSniper Quote Link to post Share on other sites
oofo Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 A ja mam pytanie do kwestii głowic, z ciekawosci: By Shamoth:." Nie ma wewnętrznego stożka w czeskiej głowicy, amortyzator jest z fajnej gumy [...] " Czy z tej wypowiedzi można wnioskować, że głowica Barta ma robiony stożek ? Jeśli tak, to może on jakoś wpływać na prace repliki (a raczej słup/strumien powietrza który wychodzi z dyszy) ? Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 (edited) "By Shamoth: Jak by ktoś pytał to czeska głowica ma dyszę dłuższą o 1mm od stockowej ale krótszą o 2mm od Bart_a. Trochę luźniej wchodzi w komorę niż Bart_a, ale to może być spowodowane tym że głowicy Bart_a jeszcze niedociągałem papierem i cały czas są pierścienie po nożu na niej, po oszlifowaniu pewnie będzie wchodzić luźniej, może nawet luźniej od czeskiej. Nie ma wewnętrznego stożka w czeskiej głowicy, amortyzator jest z fajnej gumy, przynajmniej tak organoleptycznie stwierdzam, ale trochę za cienki chyba. Jak znajdę trochę czasu żeby znowu pogrzebać w replice dam znać co i jak się uszczelnia a póki co to kolejna alternatywa jak by Bart lub Rob nie toczył." Wg mnie nie ma dużej różnicy czy dysza ma stożek czy nie tylko jak uszczelnia.... Możesz mieć nawet dysze w kształcie gwiazdki ale nic to nie da jak nie będzie szczelności na połączeniu. W swd czym dłuższa dysza tym lepsza, byle nie przesadzić. Edited December 1, 2013 by LastSniper Quote Link to post Share on other sites
HeXs Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 Również od siebie polecam czeską sprężynę wykonanie i jakość w stosunku do guardera jest dużo, dużo lepsza. Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 Mam pewien pomysł... Zdjęcie się przyda: Uploaded with ImageShack.us 1- bez modyfikacji 2-z modyfikacją dotyczącą większego napięcia sprężyny 3- różnica między 1 a 4 4- To o co mi chodzi. Poprzez dołożenie pierścienia zwiększamy jednocześnie napięcie sprężyny i ilość powietrza w tłoku. Co o tym myślicie? Quote Link to post Share on other sites
oofo Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 Rozumiem, ze chodzi ci o to, aby tlok zaczynal prace jak by jeszcze dalej ? Po pierwsze - nie zrobi sie tak, poniewaz zobacz, ze zaczep tloka pozostanie dalej w tym samym miejscu wiec startuje z tej samej pozycji, po drugie - ilosc powietrza ktora jest wydmuchiwana jest wystarczająca nie trzeba zwiekszac, najwazniejsze jest z jaka szybkoscia to powietrze bedzie wydmuchane. Jesli juz chcesz dac jakas podkladke - to od strony konca prowadnicy - ja mam u siebie dodane jakies 4 mm - sprezyna jest wtedy bardziej zgniatana, mocniej prezy. Tylko nie przesadz z gruboscia podkladki. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 2, 2013 Report Share Posted December 2, 2013 Widzę, że macie mocne parcie na te 20 fps mniej czy więcej, tak jakby te 2-3% o czymś decydowało... Lepiej dobrze złóżcie komorę hu. Co do głowicy Barta, Shamothowi chodziło o to, że od strony amortyzatora jest zrobiony lekki stożek w otworze dyszy, nic ponadto. Czasem jest tak w głowicach do aegów. Nie ma to znaczenia większego, po prostu Brat zebrał ładnie krawędzie po wykrawaniu. Dysza nie jest do stożka! Jest prosta. A co do tulei czeskiej, niby ma dać lepsza stabilizację, ale nadal śrubki są na docisk, wiec qpa lekka. Opisałem i pokazywałem najprostsze i najlepsze ustabilizowanie: Śruby mają po 1cm gwintu, przechodzą przez body, tuleję hu i lufę zewn., dotykają niemal do lufy wewn. Nie udało mi się tego zruszyć. Quote Link to post Share on other sites
oofo Posted December 4, 2013 Report Share Posted December 4, 2013 On sie doszczelnia w momencie gdy tlok sie przesuwa. Zatkaj palcem wylot dyszy i szybko przesun tlok do przodu, powinna sie zrobic strzykawka, tlok nie powinien isc dalej dopoki nie puscisz palcem dyszy. Samoth: Co do pojemnosci cylinder/dlugosc dyszy, czy do 590-tki trzeba by zmniejszyc pojemnosc cylindra, dodajac np przy okazji cos wyciszajacego ? I tu sie w pelni zgodze, ze fpsy to naprawde nei wszystko, duzo zalezy od tego jak replika ta ulke "wypluje" czy wystrzeli. Od niedawna jestem tez posiadaczem innej repliki sprezynowej, ktora mimo ze ma tylko 500 fps, sieje kulke (dosc celnie jak na lufe stock) 0,4 na dystans 80 m. Ta kulka leci wolno, ale ją doslownie "niesie" jak by ktos ją popychal, albo nie wiem, miala skrzydla. Dlugo sie juz w airsoft bawie i duzo widzialem, ale tego pojac nie moge. Czyli zasieg niewiele mniej niz SWD (na 650 fps 90 m) a za to bezpieczniejsza,. I dlatego sie zastanawiam jak to jest mozliwe, chyba ze to przez inna budowe cylindra - jest taki jak w l96, czyli dlugi a waski. Bylo to tez zwiazane z moim pytaniem o to czy jest ten stozek w cylindrze, czy to jakos wplywa na przeplyw powietrza. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted December 5, 2013 Report Share Posted December 5, 2013 (edited) Stożek teoretycznie "porządkuje" strumień i powoduje bardziej laminarny przepływ powietrza, zmniejsza "pierwotny" stopień kompresji. Budowa układu ma znaczenie, krótki szeroki cylinder z wąskim ujściem powoduje że powietrze jest bardziej ściskane, długi wąski z wąskim ujściem powoduje że kulka jest pchana mniej ściśniętym słupem powietrza. To co obserwujesz to właśnie brak nadmiaru powierza i efekt Magnusa wytworzony w HU który nosi nasze kulki a który w tym przypadku nie jest marnowany na walkę z podmuchem zaraz po opuszczeniu lufy przez kulkę. Teoretycznie można osiągać zawrotne prędkości i celność ale wymaga to długich luf i cylindrów raz dłuższego kontaktu kulki z elementem podkręcającym. Chodzi o to żeby kulkę rozpędzać "stopniowo" bez nadmiaru powietrza co zmniejszyło by jej fluktuacje już nawet w lufie i w takich przypadkach lufa luźniejsza jest bardziej wskazana. Wszystkie ciasne lufy a'la PDI mają za zadanie zniwelować błądzenie kulki w lufie spowodowane gwałtownym przyśpieszeniem. Zresztą w domu możesz sobie to sprawdzić jak masz odkurzacz z regulowaną mocą lub rurę z suwakiem i możesz ją podłączyć do wylotu powietrza. Piłeczka pingpongowa, różne przekroje rur i prędkość przepływu powietrza, na najwolniejszym biegu pozwalającym na "lewitację" powinna najmniej tańczyć ale ma też znaczenie średnica rury dobrana do przepływu powietrza. Już nawet nie wchodzę na tematy bezwładności i przekształceń energii bo jak by to policzył to pewnie trochę mocy idzie bokami zamiast w osiowe względem lufy przyśpieszenie kulki ;] Zresztą tak na logikę to wszystko to kwestia techniki a nie samej mocy, patrz ładunki kumulacyjne czy opływowe karoserie które wymagają mniej mocy do rozpędzenia niż typowe pudełka ;] BTW jaka to replika? Edited December 5, 2013 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
oofo Posted December 5, 2013 Report Share Posted December 5, 2013 Replika to Urban Sniper od Firmy Action Sport Games (bebechy jak w L96, tylko w sumei z zewnatrz co innego, troche inny spust), tanio ja kupilem kiedys , troche ogarnalem i wystawilem w komisie, choc wcale sprzedac nie musze i plakac nie bede jak sie nie sprzeda. Co do SWD, to próbować zmniejszyć objetosc tego cylindra przy lufie 590 ? Bo z odpowiedzi nie wywnioskowalem. Chetnie bym to jakos sprawdzil/sam wyliczyl, tylko jak ? :D Choc nie twierdze ze jest zle, zasieg 90 m i celnosc to spoko nic nie musze ulepszac, ale lubie kombinowac, sprawdzac, dlatego pytam :) Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted December 5, 2013 Report Share Posted December 5, 2013 (edited) Hehe to tak jak ja ;] Ja mam promyka 650 i samo jego wstawienie zmniejszyło fps w stocku, dodatkowo jeszcze kolejny plasterek grubej dętki w cylindrze w celu lepszego wytłumienia. Także proporcja pojemności cylindra do lufy trochę mi się zmniejszyła co widać właśnie w mniejszych fps i takim locie kulki przypominającym lot ciężkiego obładowanego bąka tylko w linii prostej ;] Jeśli obecna sytuacja jest stabilna i Cię zadowala to lepiej nie grzebać bo replika jest naprawdę nieprzewidywalna w trakcie rozbierania i po, jak obsrane dziecko, i nigdy nie wiesz jakie gówno wyskoczy i jak bardzo się urobisz i upieprzysz przy tym ;P Wyliczyć nie wyliczysz, bo zmienia się wilgotność, temperatura i ciśnienie, pozostaje doświadczalnie wkleić np 1cm simering i zobaczyć czy się kulka jeszcze bardziej ustabilizowała czy jest jak było tylko leci wolniej. I tak ścinasz albo dodajesz tej "pojemności" w cylindrze aż osiągniesz interesujący Cię kompromis na danej sprężynie, oringu na tłoku, kulkach, gumce, lufie i bóg wie co jeszcze ma wpływ ;] Ja niestety jestem teoretykiem ASG i więcej grzebie w replikach/poprawiam niż się nimi bawię, rzadko ostatnio mam nawet czas żeby pojechać na działkę a w stolicy jak naprawdę muszę to walę prawie z przedpokoju przez otwarty balkon żeby mnie jakiś idiota nie nadał jak pruje w błękit w celu sprawdzenia trajektorii/osiowości... Edited December 5, 2013 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
koniuXXX Posted December 5, 2013 Report Share Posted December 5, 2013 Panowie chronowałem sotanio swoje swd i pojawiła się pewna nie zrozumiała sytuacja. Na kulkach 0.2 GG najczęstszym wynikiem było 597fps(+/-2fps) jednak 2 na 20 strzałów pokazały 570fps a raz pojawił mi się wynik 619fps. Co może być przyczyną takich nieregularnych wahań ? Co do samej repliki jest tam lufa madbulla gumka zielona GG przedłużona głowica cylindra no i m170. Jakieś ciekawe podpowiedzi co można poprawić ? Autokorekta be, czy masz ostatnio modną dysleksje? Mendi nie, nie mam modnej jak to ująłeś dyslekcji, to po prostu błędy które popełniłem. nie wszyscy jesteśmy tak idealni jak admini i moderatorzy Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 6, 2013 Report Share Posted December 6, 2013 nie, nie mam modnej jak to ująłeś dyslekcji, to po prostu błędy które popełniłem. nie wszyscy jesteśmy tak idealni jak admini i moderatorzy Pisanie poprawnie po polsku nie jest miarą idealności, a raczej wynikiem podstawowego wykształcenia i opanowania trudnego skilla jakim jest pisanie. Po to masz korektę w przeglądarce (prawy przycisk myszy), by z niej korzystać - zwłaszcza programistom bardzo się ona na forach przydaje, bo śmieszne wyrazy nam spod palca wychodzą. Pisz poprawnie, lepiej to się czyta i zrozumiałe jest. A dysleksja (nie dyslekcja) i dysgrafia - popularne i trendy są od kilku lat, za moich czasów w liceum nikt tego nie miał, a później nagle 80% klas miało zaświadczenie, bo dzięki niemu nie leci ocena za ortografy na maturze. @ LastSniper Nie miałeś styczności z wentylowanymi głowicami cylindrów? Bo właśnie taka jest w swd i w większości aegów. Oofo to dobrze wyjaśnił. @Oofo Sprężynowe swd a&k zostało tak zaprojektowane, że optymalna lufa do cylindra to 590mm. Przy dłuższej lufie, np. 650mm jest spadek ~30fps, pisał o tym Shamoth i wcześniej ja. Do krótszych luf, np. 550 i 510mm pasuje zrobić grubszy amortyzator, bo nie zawsze, ale często, zbyt duży słup powietrza powoduje zawirowania i zakłócenie toru lotu kulki, a fps są mniejsze niż w przypadku 590mm. Panowie nie szukajcie nowych patentów i dziur w całym. Uszczelnijcie to co jest, zmieńcie lufę na preckę, gumkę hu i springa na m160-m170. Zróbcie porządna stabilizację zespołu lufy, dokręćcie wszystkie śrubki (z wyczuciem), przeszlifujcie i posmarujcie prowadnice suwadła, oraz sprawdźcie czy dysza wchodzi gładko do komory (bo lubi obijać się o ściankę). W starszych wersjach warto wymienić głowice cylindra na stalową, z powiększoną i wydłużoną dyszą. To nie jest dużo roboty, nakłady kasy są niskie, a replika będzie szczylać piknie przez długi czas. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.