wikol213 Posted April 26, 2017 Report Share Posted April 26, 2017 Myślałem że zwykły hop up odejmuje fps. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted April 26, 2017 Report Share Posted April 26, 2017 Wszelkie wariacje hopa mają na celu jedną z dwóch rzeczy lub obie naraz, lepiej ustabilizować kulkę lub zwiększyć jej zasięg kosztem faktycznej prędkości. Jak zdusisz każdego hopa to będziesz miał fps boost, szczególnie uwidacznia się na gazówkach. I to mniej więcej wygląda tak jak Mareq opisał, zero hopa lub słaby to kulka rusza i toczy się leniwie jak tylko tłok ruszy. Przy dociśniętym hopie kulka czeka na poduszce na odpowiednie ciśnienie żeby się przez nią przebić przez co rusza z większym impetem. Teoretycznie w drugim przypadku masz też mniejsze naddatki pędnika za kulką po opuszczeniu lufy bo cześć poszła bokami kulki jak ta stała na hopie. Quote Link to post Share on other sites
Foton Posted May 26, 2017 Report Share Posted May 26, 2017 (edited) Mam problem - po założeniu głowicy Barta naciąga się ciężko. Ale zauważyłem coś innego: dziś wyjąłem lufę z komorą, żeby uszczelnić gumkę teflonem. Po zamontowaniu mam haczenie na dyszy i komorze tj. jak zespół cylindra jest na miejscu to lufę z komorą da się wsunąć od przodu na tyle, żeby przykręcić tę tulejkę stabilizacyjną. Ale jak przykręcę nawet na 1 śrubkę, żeby to delikatnie się trzymało - nie mogę naciągnąć. Coś trzyma. Myślałem, że dodatkowo dosyć ciasno j ta kulka, która blokuje cofanie kulek w stronę dyszy, ale jak to poluzowałem to jest ten sam objaw. Wcześniej wyjmowałem ze 3 razy lufę na głowicy stockowej i nie było takiej sytuacji. Oczywiście zaokrągliłem papierkiem wodnym dyszę, żeby nie strzępiło gumki i dobrze jest dopasowane. Przepraszam za dublowanie, ale już nie mogę edytować posta. Już doszedłem do tego o co tu chodzi - suwadło z dyszą jest jakby odrobinę niżej niż komora hop up w wyniku czego dysza haczy dolną częścią - muszę albo lekko podpiłować komorę, żeby się troszkę obniżyła, albo zrobić delikatny stożek na krawędzi wejścia dyszy do komory, Bo pewnie powiercenie otworu w dyszy na większy np. o 0,1 mm na odcinku jakichś 5 mm nie wchodzi w grę? Edited May 28, 2017 by Mendi Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted May 28, 2017 Report Share Posted May 28, 2017 Rozwiercać możesz, tylko po co? Standardem jest, że bartowska dysza jest dłuższa i szersza niż stock, często jest sporo naddatku. Ale jak sie to umiejętnie zbierze i dopasuje do komory to jest cyk-pyryk. Jednak po idealnym spasowaniu poza repliką, bywa że po zamontowaniu jest efekt zacinania się suwadła i cieżkiego naciągania (takiego z przeskokiem na początku) bo dysza trze o komorę. Trzeba wtedy pobawić się w uzyskanie osiowości: naciąga się tłok, wkłada zespół lufy, odciąga się i puszcza samo suwadło (z zamontowanym cylindrem i dyszą, przy naciągniętym tłoku), dokręcając śruby i sprawdzając czy płynnie wchodzi i wychodzi. Czasem trzeba się nasiedzieć by wyłapać pozycję. Niedawno komuś z forum składałem klamkę, krótki czas po tym wymieniał gumkę lub lufę i miał problem z niedomykaniem suwadła - to jest właśnie ten problem ze złą pozycją zespołu lufy względem suwadła. Przy złym skręceniu i braku osiowości, dysza trze o ścianki komory i bywa że suwadło po przeładowaniu nie wraca do końca. Przy strzale siła sprężyny dobija dyszę, fps się niby zgadzają, ale trzeba się naszarpać z ponownym naciągiem. Po ponownym rozkręceniu i skręceniu, kolega trafił na prawidłowe ustawienie. O ile budowa repliki jest bardzo prosta, a części duże i debiloodporne, to poprawne złożenie, tak by wszystko płynnie działało, trzymało fps i nie kolibło się, nie jest już takie oczywiste. Quote Link to post Share on other sites
Foton Posted May 28, 2017 Report Share Posted May 28, 2017 Dziękuję ślicznie! Właśnie dokładnie o taką sytuację chodzi. Quote Link to post Share on other sites
imon7z Posted May 31, 2017 Report Share Posted May 31, 2017 Witam Jakis czas temu kupiłem swd i włożyłem do niego nowe części tj. - Głowica Bart_a - Sprężyna guarder 170 - gumka falcon przezroczysta pod swd - promyk 650mm 6.03 Problem leży w tym ze po wystrzale slychac metaliczny dzwiek nie ma żadnego wytłumienia, w moim poprzednim egzemplarzu byl ten dźwięk wyciszony. Również nie ma szczelności w calym ukladzie kulka nie leci za daleko 0,40g specna arms Czy ktos wie jak rozwiazac ten problem ? Dodam ze posiadam również komore asp, lecz jej nie uzywam bo zbyt mocno sciska kolnierz gumki. Quote Link to post Share on other sites
Ozzy Posted May 31, 2017 Report Share Posted May 31, 2017 Sam zdiagnozowałeś swój problem, brak szczelności, tłok wali z impetem w głowicę, to ten metaliczny dźwięk. Baw się z dopasowaniem gumki z dyszą. Quote Link to post Share on other sites
imon7z Posted May 31, 2017 Report Share Posted May 31, 2017 (edited) Probowalem z czarna systema, zielona guarder, falcon nic nie pomaga.. Jedynie na komorze asp slychac bylo ten specyficzny wyciszony dzwiek natomiast czesto zrywa kolnierz gumki. Edited May 31, 2017 by imon7z Quote Link to post Share on other sites
Fenr1r Posted May 31, 2017 Report Share Posted May 31, 2017 Jeśli twierdzisz, że masz komorę AirsoftPro, która ściska mocno kołnierz gumki - nie jest to pewnie AirsoftPro a kopia, np PPS. Szczelność na tłoku sprawdzałeś? Oring dobrany odpowiednio? Nakleiłeś amortyzator na głowicę cylindra produkcji bart_a? Quote Link to post Share on other sites
imon7z Posted May 31, 2017 Report Share Posted May 31, 2017 Oring na tłoku stockowy tak samo jak amortyzator Quote Link to post Share on other sites
Fenr1r Posted May 31, 2017 Report Share Posted May 31, 2017 Oring na tłoku stockowy tak samo jak amortyzator W 99% przypadków stockowy oring na tłoku jest do wymiany. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 2, 2017 Report Share Posted June 2, 2017 Z tego co wiem, to wiosło imon7z idzie do mnie na serwis. Zobaczę co je tam boli i napiszę tutaj, dla potomnych. Quote Link to post Share on other sites
Foton Posted June 2, 2017 Report Share Posted June 2, 2017 (edited) I ja również rozwiązałem wreszcie problem w mojej replice (tj. z ciężkim naciąganiem) - tak jak Mendi napisał. Dokręcenie śrubek w pewnej kolejności odpowiednio naciągając przy dokręcaniu powoduje inne ułożenie komory i działa jak nowa :icon_biggrin: Trzeba tylko sprawdzić jak to strzela. Dziękuję jeszcze raz :maniak_OK: Edited June 2, 2017 by Foton Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted June 3, 2017 Report Share Posted June 3, 2017 Mendi, a jak sobie radzisz z latającym zamkiem w obu osiach? Oczywiście jest to spowodowane chińskim wykonaniem prowadnic w body i zamku i nie rzutuje na pracę mechaniki/spasowanie dysza-komora po obrobieniu obu części na styku, aczkolwiek mnie to tam irytuje. Przy gorzej dopasowanym oringu może powodować nieszczelności bo tłok z początku jest bardziej przekoszony i w przekroju tworzy się elipsa zamiast okręgu w cylindrze. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 5, 2017 Report Share Posted June 5, 2017 Dosyć rzadko trafiały się egzemplarze z tak dużym luzem na suwadle. W najgorszych przypadkach wymieniałem suwadło - mam zwykle ze 2 w zapasie. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted June 5, 2017 Report Share Posted June 5, 2017 Innymi słowy nie "bawisz się" w nadlewanie żywicą i szlifowanie ;) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 7, 2017 Report Share Posted June 7, 2017 Witam Jakis czas temu kupiłem swd i włożyłem do niego nowe części tj. - Głowica Bart_a - Sprężyna guarder 170 - gumka falcon przezroczysta pod swd - promyk 650mm 6.03 Problem leży w tym ze po wystrzale slychac metaliczny dzwiek nie ma żadnego wytłumienia, w moim poprzednim egzemplarzu byl ten dźwięk wyciszony. Również nie ma szczelności w calym ukladzie kulka nie leci za daleko 0,40g specna arms Czy ktos wie jak rozwiazac ten problem ? Dodam ze posiadam również komore asp, lecz jej nie uzywam bo zbyt mocno sciska kolnierz gumki. Zrobiłem szybkie oględziny. Części się zgadzają, poza komorą - to jest pps, ma różowy pierścień, podczas gdy AP ma czerwony. Bartowska dysza strasznie obdarta i nieoszlifowana, amorek dobrze przyklejony. Na tłoku zero szczelności. W zasadzie wszytsko jasne, no może poza tym wynalazkiem na suwadle: Wezmę się w tygodniu za ogarnianie tego. Quote Link to post Share on other sites
Fenr1r Posted June 7, 2017 Report Share Posted June 7, 2017 Czyli moje wirtualne oględziny się potwierdziły :icon_mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted June 11, 2017 Report Share Posted June 11, 2017 Mendi a robiłeś może już testy tego sdik do swd? Pisałeś, że będą lada dzień a nie widzę ich. Nie wiem czy przeoczyłem/nie znalazłem czy nie było jeszcze? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 11, 2017 Report Share Posted June 11, 2017 Mendi a robiłeś może już testy tego sdik do swd? Pisałeś, że będą lada dzień a nie widzę ich. Nie wiem czy przeoczyłem/nie znalazłem czy nie było jeszcze? Test sdik robiłem, ze 3 lata temu. A test pdik najnowszego zrobiłem początkiem maja, tylko coś widzę że wisi w kolejce do publikacji. Cóż, newsy o szarych mundurach itp. widać ważniejsze są. Quote Link to post Share on other sites
Potfurr Posted June 12, 2017 Report Share Posted June 12, 2017 Pdik oczywiście maiłem na myśli ale nazwy pomyliłem. Przed publikacją da radę dowiedzieć się coś? Jak będą robić więcej szarych mundurów to mogę się nie doczekać a poważnie zastanawiam się nad zbudowaniem swd i chce posiadać pdik. Quote Link to post Share on other sites
Shangrii Posted June 13, 2017 Report Share Posted June 13, 2017 Potfurr - generalnie z tego co pamiętam, to Mendi wspominał ze konwersja ma generalnie samopowtarzalność kosztem kilku FPSów. Z problemów to tylko fakt nacinania suwadła pod rurki by wyregulować hopa i - jeśli mnie pamięć nie myli - brak selektora (chociaż w tym przypadku powinniśmy mówić o bezpieczniku). Sam sie zastanawiam czy brać SDiK, czy jednak uzbierać ten hajs na PDiK. Chętnie usłyszę opinię. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 13, 2017 Report Share Posted June 13, 2017 @Shangrii masz częściowo rację, jeśli chodzi o wycinanie suwadła pod STARE pdik, a bezpiecznik dorobiłem. O nowej konwersji nie chcę się tu rozpisywać, wsio będziecie mieć łopatologicznie w artykule. Jest w końcu obrabiany przed publikacją, czyli lada dzień. Tak mnie odrobinę kusi by zamontować gumkę flat od Modify, taką: https://gunfire.pl/p...-Up-Modify.html Jako tako sam klasyczny r-hop się w swd nie bardzo sprawdził, w sensie nie poprawił niczego względem czeskiej komory z guma promyka. A przynajmniej u mnie. Docisk w komorze czeskiej jest i tak na płask, tylko powierzchnia ciut mniejsza. Jako, że rozwiercałem komorę i dawałem szerszy dystanser (z wyciora), ma tak ze 4mm średnicy, to mogłoby wypalić z gumą Modify. Opinie pod produktem są jak zwykle skrajne. Ma to ktoś, testował? http://wmasg.pl/pl/news/show/784446 klękajcie narody, jedynie 42 dni w kolejce do publikacji... Quote Link to post Share on other sites
Shangrii Posted June 30, 2017 Report Share Posted June 30, 2017 (edited) http://wmasg.pl/pl/news/show/784446 klękajcie narody, jedynie 42 dni w kolejce do publikacji... No nareszcie! Czyli już mogę wykładać kasę na stół :icon_biggrin: Tak dopytam - czy jak natniemy dremelem w 5-10 minut suwadło tak, by było miejsce na wężyki do odciągnięcia suwadła, to ta konwersja nie ma już żadnych wad? I druga rzecz - W końcu butla, czy jak sie nie ma dostępu do napełniacza, to obskoczy sie to na kapsułce? I co do czeskich konwersji, to nie wiem czy widziałeś tego najnowszego kwiatka :icon_biggrin: http://deltashop.pl/...r-soft-gun.html Edited June 30, 2017 by Shangrii Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted June 30, 2017 Report Share Posted June 30, 2017 W tej najnowszej konwersji nie chodzi o wężyki, cała konwersja jest długa i blokuje suwadło. Wydajność na kapsule masz w artykule. Co jest fajniejsze od koszernego swd? To tak jak w przypadku pięknej, nagiej kobiety - lepsze są dwie, lub dwa koszerne swd: Drewienka i baki z ostrego, przy czym mój to ma kolbę styraną a drugi ma glanc nówkę z magazynu. W tym niżej idzie jeszcze do wymiany montaż bp-02 pod optykę (to to na fotce zenit 6x40 z angielskimi napisami, bardzo ładny obraz) i do zamontowania jest sdik. A i taka dygresja dla fanów części Airsoftpro (ja uznają od nich jedynie komory hu), to jest ichnia głowica cylindra pod swd, po oddaniu ok. 200 strzałów przy 600fps. Amortyzator się rozsypuje dosłownie. A dla porównania bartowska głowica z wklejoną stockową gumą, kiedyś moja teraz u kumpla w replice sprężynowej, śmiga bez zmian 4 rok i pewnie drugi raz tyle posłuży. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.