Shangrii Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 (edited) Panowie, takie krótkie pytanie. Ma ktoś może suwmiarkę i PSO-1 i mógłby powiedzieć jaka jest średnica wewnętrzna osłony przeciwsłonecznej? Zależy mi na tym, bo szkoda mi optyki na przypadkowe ludziki z "eMką sznajperską" strzelające na 30m z auto 500fps i chciałbym dopasować sobie flashkiller (wiem, herezja, ale akurat tu kasa>koszerność) Bo u mnie raz wychodzi 29,65/70mm a raz 29,35 i nie wiem, czy to moja suwmiarka mnie robi w bambuko, czy ja coś źle mierzę. Edit: dla sprostowania i pewności - luneta oczywiście oryginalna, nie kitajec. Edited July 17, 2017 by Shangrii Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted July 17, 2017 Report Share Posted July 17, 2017 Jeśli masz oryginalną optykę PSO-1 to olej osłony, tam szkła są grube i szklane (co nie jest obecnie takie pewne). Kilka razy dostałem po swoim POSPie, kulki rozpryskują się na szkle bez uszczerbku dla optyki. A jeśli dostaniesz serię na tubus to w zasadzie też nic się stać nie powinno, to było stworzone z myślą o użytku na broni palnej, przez Ruskich, a oni wiadomo, musieli mieć gniotsa niełamiotsa. Aście się rozpędzili... no nic, wydzielę to do osobnego topicu, w jakimś głęboko ukrytym dziale. Jak obiecywałem, tak zrobiłem. Wasze akademickie herezje o spinach i innych Maryniach są przeniesionej TUTAJ Tam możecie się doktoryzować. Quote Link to post Share on other sites
Shangrii Posted August 7, 2017 Report Share Posted August 7, 2017 Z cyklu: "5 latek a może", czyli przychodzi do mnie człowiek i pyta, czy to się da uratować, bo jego brat wpadł na genialny pomysł zabawy ze swoim synem :D Jak sądzicie - blacha, śruby i epoxy dadzą radę? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted August 8, 2017 Report Share Posted August 8, 2017 Tam już jest jakaś dodatkowa śruba, a pęknięcie było, spawane? Jeśli pękło samo body, to blacha, 2 wkręty/śruby i po sprawie. Trzeba by zaglądnąć od środka co z podstawą na prowadnicę sprężyny. Bo jeśli tam pękło to będzie się to rozjeżdżać. Lepiej się będzie chyba rozejrzeć za dawcą lub samym body. Quote Link to post Share on other sites
Shangrii Posted August 8, 2017 Report Share Posted August 8, 2017 Pęknięcie bez spawu. to jest idealnie w miejscu cypelka na którym blokuje się dźwignia pokrywy. I chyba poszło tylko tam, więc jest nadzieja. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted August 8, 2017 Report Share Posted August 8, 2017 ANo faktycznie, cypelek do dźwigni. Pęknięty wygląda jak kropla z elektrody. Quote Link to post Share on other sites
Shangrii Posted August 8, 2017 Report Share Posted August 8, 2017 Ja sam się zdziwiłem, bo to powinno być jedno z mocniejszych punktów... Ale ZnAlowi fizyka jest obca. Ale wygląda na to, ze jest to do uratowania na ten sezon. Quote Link to post Share on other sites
Kiekos Posted September 4, 2017 Report Share Posted September 4, 2017 Jakiś czas temu popełniłem operację włożenia magazynka z SWD w skorupę od palnego. Plan był taki, żeby wkład wziąć ze starego magazynka A&K (ze schodkiem na górze). Niestety walające się miałem tylko te nowe (od GFGWD/Koer - bez schodka), a nie udało mi się znaleźć nikogo, kto byłby chętny się zamienić. Stwierdziłem, że zaryzykuję - a nuż się uda i wkład będzie pasował. Kolega Mendi opisywał już kiedyś jak dopasował swój (link), ale że była to inna wersja magazynka, to postanowiłem udokumentować przerabianie swojego. Może poniższy opis i zdjęcia się kiedyś komuś przydadzą i/lub pomogą zdecydować, czy się za coś takiego zabierać. Pierwszy i w sumie jeden z trudniejszych kroków to znalezienie maga od palnego SWD za rozsądną cenę. Jak już udało mi się jeden dorwać w bardzo dobrym stanie i nie wykosztować jak za zboże, to przystąpiłem do pracy :icon_biggrin: Powyżej zdjęcia obu magazynków przed jakąkolwiek obróbką i już dopasowanego magazynka od palnego w replice. Nie będę zasypywać posta zdjęciami, poniżej będę tylko wklejał odnośniki. Cała galeria dostępna jest w tym albumie: https://imgur.com/a/pxAuy Początkowo obawiałem się, że wkład nie będzie pasować. Głównie ze względu na przedni zaczep, który całkowicie musiał zostać zeszlifowany, a jego tylna część jest przednią ścianką kanału podającego kulki. Margines na błąd był bardzo mały (na zdjęciu #21 widać jak niewiele z tej ścianki zostało). Na zdjęciach, gdzie magazynki są jeden na drugim (#4) i koło siebie (#5) widać o ile za wysoki jest magazynek od palnego SWD. Tak jak pisał Mendi - bez szlifierki kątowej z tarczą do metalu całe przedsięwzięcie to robota głupiego. Pilniki i tarniki się przydają w sumie tylko do wykończenia zaczepów, a papier ścierny, żeby wyrównać górę po zeszlifowaniu. Cała reszta raczej wymaga szlifierki, którą ja sobie dodatkowo zamocowałem na stoliczku (#6). Do szlifowania wkładu magazynka wystarczy tani dremel i ostry tapeciak. Po ucięciu prawie centymetra z góry magazynka (#7) wyszlifowałem go trochę i pilnikiem zjechałem trzpień wystający do wewnątrz z przedniego zaczepu (#8). Po upewnieniu się, że brzegi są proste, a na wysokość powinno być mniej więcej dobrze, zabrałem się za zaczepy. Zarówno przedni jak i tylny są w porządku na szerokość. Tylny zaczep wymagał natomiast spłycenia o około 1mm i zeszlifowania około 2mm z góry i 1mm z dołu (#11). Polecam lekko zaokrąglić krawędź zaczepu, która będzie jeździć po znalowym zwalniaczu magazynka, bo inaczej zaczep go zestruga. Musiałem także trochę zeszlifować sam tył magazynka - na zdjęciu widać miejsca, gdzie jest odsłonięta surowa stal. Przedni zaczep trzeba było zeszlifować od dołu ze 2mm i 1mm na głębokość (#12). Tak obrobiony magazynek wpinał się już do body i zostawiał około 1.5mm miejsca na górę wkładu (#13). Zdziwiłem się, że nie musiałem go szlifować na grubość. Jeżeli chodzi o sam wkład, to uciąć należy cały przedni i tylny zaczep oraz zebrać około 1.5cm z bocznych przetłoczeń (#19). Ja zeszlifowałem dodatkowo spód wkładu w okolicy otworu na tylną śrubę, żeby zrobić miejsce na wygiętą blaszkę wystającą z dolnej klapki (#20). Blaszkę odpowiednio wyciąłem i wkleiłem do klapki na poxipol (#26, #27). Wkład wchodzi do skorupy na tyle dobrze, że zdecydowałem się go nie wklejać, tylko włożyć na wcisk. Dokleiłem do bocznych przetłoczeń dwa kawałki taśmy maskującej z obu stron (#28). W ten sposób po wciśnięciu wkładu do skorupy (po ówczesnym wsunięciu dolnej klapki na magazynek) siedzi on na tyle ciasno, że nie wypada nawet jak macham nim jak opętany. Klapka nie może się zsunąć, bo blokuje się na wyszlifowanym wgłębieniu w spodzie wkładu. Odsłoniętą w czasie obróbki stal potraktowałem czarnym lakierem i zmatowiłem drobnym papierem ściernym po wyschnięciu (#24, #25). Początkowo wahałem się, czy nie użyć oksydy na zimno, ale nie miałem jej pod ręką. Udało mi się uzyskać fakturę podobną do całej reszty magazynka, więc jestem zadowolony. Ostatecznie magazynek siedzi ciasno, podaje kulki i wygląda nieporównywalnie lepiej od marnej imitacji dostarczonej z repliką :icon_wink: W ramach zewnętrznego ukoszerniania repliki poszedłem krok dalej. Na widocznych elementach wybiłem numery seryjne, datę produkcji oraz symbol Izhmashu, tak jak to było robione w palnych SWD. Sugerowałem się palnym SWD, który jakiś czas temu miałem okazję macać. Popaczałem sobie gdzie i jak miał wybite numery, więc oznaczyłem także zespół spustowy (#32), pokrywę koło zaczepu (#33) i suwadło (#34) (z którego przy wybijaniu odprysnąłem swoją starą farbę, więc musiałem je prysnąć na nowo i jeszcze schnie :icon_biggrin:). Do cyfr użyłem puncy 5mm, a symbol fabryki wybijałem płaskimi śrubokrętami. Jak już miałem złapany kształt, to całość dodatkowo wyskrobałem, żeby oznaczenia były trochę głębsze. Z tego co się orientuję, to SWD miały numery grawerowane w całości ręcznie (a przynajmniej ten, który oglądałem), więc cyferki w żadnym wypadku nie były "równe" i taki sam efekt starałem się uzyskać u siebie. Jako wisienkę na torcie upiększyłem szczerbinkę (#35). Stwierdziłem, że przyda jej się ten akcent w postaci kresek i cyfr wypełnionych czerwoną farbą (zakosiłem bardzo oczobijny czerwony lakier do paznokci :icon_mrgreen:). W planach mam jeszcze dorwanie stalowego dwójnogu dedykowanego do SWD (coby się dyndał jak replika wisi na ścianie), dorobienie atrapy rury gazowej (chociaż pewnie niewiele jej będzie widać przez otwory w okładzinach) i zeszlifowanie uchwytu na suwadle, żeby jego kształt przypominał ten z palnego odpowiednika. Niestety dopóki replika to spring z M170, to ta modyfikacja odpada (poza tym oznaczałoby to kolejne malowanie, a na razie mi się nie chce :icon_biggrin:). Może też pokuszę się o przemalowanie wszystkich czarnych elementów, żeby wykończenie bardziej przypominało oksydę niż malowany kitajski znal. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted September 5, 2017 Report Share Posted September 5, 2017 Cacy. Ładnie to wyszło i opis wyczerpujący, Miałeś w pewnej kwestii ułatwione zadanie względem starszych midów - tamte mają "schodek", w sensie góra wkładu nie jest płaska, przez co wycinanie skorupy z ostrego jest bardziej upierdliwe. U siebie też mam bicia i numery, poza strzałką iżmaszu - nie miałem odpowiednich punktaków. Ale skoro dało się to zrobić śrubokrętami, to pewnie do tego siądę w wolnej chwili. Poza tym, nie wiem czy się orientujesz, ale w palnym wojskowym numery są również na kolbie i na wewnętrznej stronie okładzin, a w myśliwskich wersjach (Tigr) są bicia również na body, pod suwadłem. Quote Link to post Share on other sites
Kiekos Posted September 5, 2017 Report Share Posted September 5, 2017 (edited) Dzięki :icon_biggrin: Faktycznie wyszło na to, że przeróbka tego nowego mida może być w sumie łatwiejsza, bo góra jest płaska. Domyślam się, że szlifowanie tego schodka do starych midów było bardzo uciążliwe. Przednia ścianka podajnika w tym midzie jest oddzielona pustą komorą od przedniego zaczepu, więc po zeszlifowaniu zaczepu odsłoniła się właśnie taka pusta przestrzeń. Z tego powodu przypadkowe zeszlifowanie tej ścianki i zniszczenie kanału jest bardzo trudne, ale mimo to trzeba uważać :icon_wink: Co do strzałki w symbolu, to wybijaj śmiało płaskimi śrubokrętami, tylko staraj się znaleźć jak najcieńsze. Ewentualnie jak masz pewną rękę, to możesz sobie przyklejać kawałki taśmy maskującej i wykorzystywać jej brzegi jako prowadnicę pod jakieś narzędzie do grawerowania (ja w ten sposób pogłębiałem rysy). O oznaczeniach na Tigrach z boku body wiem, ale jakoś mi nie pasowały do wojskowego SWD. Poza tym są bardzo złożone i grawerowane maszynowo, więc odtworzenie tego sposobem chałupniczym byłoby trudne. Na kolbie też widziałem oznaczenia na kilku zdjęciach, ale nie wiem co tam bili :icon_biggrin: Wyglądało to jak 7 znaków (dwie litery w cyrylicy i numer seryjny), ale też nie wszystkie SWD to miały, dlatego nie wiedziałem czy cokolwiek bić na kolbie, czy dać sobie spokój :icon_wink: Edit: Tak sobie przypomniałem, że widziałem też oznaczenia na Tigrach np. na skrzydełku selektora (w przypadku SWD to w sumie bezpiecznika) takie same jak na zespole spustowym, ale wybijane bardzo małymi puncami (2 albo 3mm). Na wojskowych SWD tego nie widziałem, chociaż i tak nie mam tak małych wybijaków, więc odpada. Edited September 5, 2017 by Kiekos Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted September 6, 2017 Report Share Posted September 6, 2017 Drewna radzieckie miały wypalone numery, w sumie duże bo nawet wielkości 7-8mm, według wzoru który opisałeś. Natomiast drewna robione u nas już tego nie posiadały. Mam dostęp do 2 palnych, zdekowanych egzemplarzy swd, to zmacałem je gruntownie. A co do śrubokrętów, to od czego jest szlifierka, wyprofiluję na żyletki :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted September 6, 2017 Report Share Posted September 6, 2017 Mendi weź lepiej trójkątny pilnik do metalu i go ładnie zaostrz zamiast niszczyć wkrętaki. Jeśli koniec zjedziesz w 3 różnych płaszczyznach to będziesz miał ładne narzędzie do np. wykańczania elementów z brązu jak lufy czy poprawiania linii podziału w modelach plastikowych albo dłutko do miększych metali ;) Quote Link to post Share on other sites
Kiekos Posted September 6, 2017 Report Share Posted September 6, 2017 No cóż, musiałem :icon_biggrin: B zrobiłem z trójki i płaskim śrubokrętem dorobiłem jej pionową kreskę. Muszę też pochwalić bart_a, bo kupiłem u niego nową głowicę cylindra i przyszła bardzo ładnie wykończona. Nie trzeba jej nigdzie polerować, żadnych ostrych krawędzi (średnica 6.19mm, długość 11.98mm). Quote Link to post Share on other sites
headsh00t Posted September 11, 2017 Report Share Posted September 11, 2017 Czy ktoś dokonał modyfikacji swd a&k na swu? Chciałbym coś takiego zrobić , ale zastanawiam się jak przenieść zespół spustowy aby działało. Linka stalowa 2mm od języka spustowego z przodu przeciągnięta w środku body i do zespołu spustowego zawinięta obok Pina od spustu i za ramię zaczepu z tyłu. Muszę coś po kombinować. Quote Link to post Share on other sites
Kirdanek Posted September 11, 2017 Report Share Posted September 11, 2017 (edited) Ktoś się orientuje, jaka ładownica na atrapy pocisków pasuje do kolby SWD? Szukam czegoś w tym stylu, tylko w kolorze oliwkowym. Edited September 11, 2017 by Kirdanek Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted September 12, 2017 Report Share Posted September 12, 2017 Czy ktoś dokonał modyfikacji swd a&k na swu? Chciałbym coś takiego zrobić , ale zastanawiam się jak przenieść zespół spustowy aby działało. Linka stalowa 2mm od języka spustowego z przodu przeciągnięta w środku body i do zespołu spustowego zawinięta obok Pina od spustu i za ramię zaczepu z tyłu. Muszę coś po kombinować. O ile wiem, to tylko MrShutze przerobił aega od cymy na swu. Springa raczej ciężko będzie przerobić i wygodnie obsługiwać. Konwersja gazowa pdik sporo by ułatwiła jednak chętnych jakoś brak. Ktoś się orientuje, jaka ładownica na atrapy pocisków pasuje do kolby SWD? Szukam czegoś w tym stylu, tylko w kolorze oliwkowym. W zasadzie wszystkie dostępne ładownice na kolby są robione w kształcie trójkąta i pasuje to na większość karabinów myśliwskich i wyborowych. W swd kolba jest raczej na planie kwadratu, gotowych rozwiązań nie ma, ale jets sporo firm i forumowiczów szyjących i jak im dasz kolbę to ci uszyją. A tak btw, to dorwałem 2 komplety oryginalnych okładzin do swd. Jedne poszły na pniu, a drugie muszę lekko odnowić. Nie wiem jeszcze czy zrobić je szelakiem na miodowo czy ciemne, jakby ktoś był chętny to dajcie znać na pw. Cena kompletu to 200zet. Quote Link to post Share on other sites
losho54 Posted October 14, 2017 Report Share Posted October 14, 2017 Witam, wymieniłem w swoim swd a&k stockową sprężynę na guardera 170. Problem mam teraz taki, że dosłownie nogą muszę go naciągać bo ręką nie ma opcji. replika była rozłożona na części pierwsze wyczyszczona i przesmarowana smarem silikonowym na nowo. dodatkowo po naciągnięciu sprężyny zamek nie wraca do pozycji wyjściowej bo gdzieś się blokuje i wystarczy przesunąć o 0,5cm i odskakuje z powrotem. z góry dzięki za wszelkie info. Quote Link to post Share on other sites
headsh00t Posted October 14, 2017 Report Share Posted October 14, 2017 Sprawdz czy selektor ognia chodzi jak trzeba chyba coś nie taka się przestawiło przy składaniu Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 17, 2017 Report Share Posted October 17, 2017 Witam, wymieniłem w swoim swd a&k stockową sprężynę na guardera 170. Problem mam teraz taki, że dosłownie nogą muszę go naciągać bo ręką nie ma opcji. replika była rozłożona na części pierwsze wyczyszczona i przesmarowana smarem silikonowym na nowo. dodatkowo po naciągnięciu sprężyny zamek nie wraca do pozycji wyjściowej bo gdzieś się blokuje i wystarczy przesunąć o 0,5cm i odskakuje z powrotem. z góry dzięki za wszelkie info. Coś ewidentnie źle złożyłeś. Sprężyna weszła na tulejkę na prowadnicy? Założyłeś prawidłowo sprężynę (w sensie gęstsze zwoje na prowadnicę)? Pytania niby głupie, ale nie takie rzeczy już w swd widziałem. Apropos, to kolejne wiosła mam na serwisie i trafiła się kolejna perełka z tajemniczym czymś wewnątrz: https://photos.app.g...oA2kF6dkAcHmW52 Po rozwinięciu tego wynalazku, okazało sie że ktoś owinął lufę połową rolki srajtaśmy. https://photos.app.g...cGJH96g3ayTVz03 Nie bardzo wiem po co to. Usztywnienie z tego żadne. Może komuś nie pasowało że przez dziurki w okładzinach widać lufę (w palnym to wentylacja jest). W sytuacji "kryzysowej" dostęp do papieru jest przecież mocno utrudniony. Ciekawostka.... Quote Link to post Share on other sites
Fenr1r Posted October 17, 2017 Report Share Posted October 17, 2017 Może mocno się grzała lufa i uchwyt do zmiany zrobiono? :hahaha: Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted October 17, 2017 Report Share Posted October 17, 2017 Ja obstawiam, że suwadło ma ostrą krawędź i rzeźbi sobie materiał z korpusu. U mnie było podobnie, na fabrycznej sprężynie było ciężko a po lekkim zaobleniu krawędzi i przepolerowaniu prowadnicy w korpusie, sp170 naciągam jednym palcem (nie jest łatwo ale się da) i nie potrzebuję żadnych przedłużek na dźwigni. Quote Link to post Share on other sites
Dżejrosz Posted October 29, 2017 Report Share Posted October 29, 2017 Czy ktoś z szanownych posiadaczy SWD chce odsprzedać szczerbinkę i bakę od firmy A&K bądź innej pasującej do repliki SWD A&K? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted November 7, 2017 Report Share Posted November 7, 2017 Jakby kto szukał koszernego i prawidłowej długości pasa do swd, to tutaj: http://wmasg.pl/pl/consignment/show/807100 ostatni, ten brązowy Quote Link to post Share on other sites
Illuminate Posted November 24, 2017 Report Share Posted November 24, 2017 Mam możliwość dorobienia kilku części do SWD. Myślałem zacząć od głowicy cylindra. Ktoś ma może wymiary? Nie pytam o stocka, tylko o coś pokroju głowic Barta. Tłok w przygotowaniu, będzie miał odkręcaną głowicę, jakby był ktoś chętny to mu przyślę testowo :) Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Fenr1r Posted November 24, 2017 Report Share Posted November 24, 2017 Mam możliwość dorobienia kilku części do SWD. Myślałem zacząć od głowicy cylindra. Ktoś ma może wymiary? Nie pytam o stocka, tylko o coś pokroju głowic Barta. Rozumiem, że oczekujesz gotowca, na którego produkcji będziesz zarabiał? Ehhhh... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.