Robert007 Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 W wielu tematach o tuningu, czy to chodzi o zamontowanie cylindra, głowicy tłoka, bore upa, wszędzie jest wzmianka o "poprawnym złożeniu repliki". O co w tym chodzi? Jak to jest, że jedna osoba składające GB uzyska 390FPSów a inna uzyska 410FPSów zakładając, że mają ten sam karabin i części? Pisze się, że lepiej zawsze oddać karabin do kogoś kto ma doświadczenie w grzebaniu w GB. A co taka osoba lepiej zrobi? Wszystkie części na swoje miejsce, zębatka tłokowa zębami do dołu i składamy, nie widzę tu żadnej filozofii, oprócz podkładkowania. Ja po wystrzeleniu ok.25k kulek rozebrałem i złożyłem moje m16 JG IIIgen. i nadal działa bez zarzutu, choć od czasu rozebrania wystrzeliłem ok.35k kompozytu krótkimi seriami na auto. Części stokowe, smar grafitowy Shela na zębatki i smar CA do cylindrów. Więc co osoba doświadczona umie zrobić, czego laik nie umi? :poddanie: Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 Wszystkie części na swoje miejsce, zębatka tłokowa zębami do dołu i składamy, nie widzę tu żadnej filozofii, oprócz podkładkowania. Ja po wystrzeleniu ok.25k kulek rozebrałem i złożyłem moje m16 JG IIIgen. i nadal działa bez zarzutu, choć od czasu rozebrania wystrzeliłem ok.35k kompozytu krótkimi seriami na auto. Części stokowe, smar grafitowy Shela na zębatki i smar CA do cylindrów. Dobrze, że ktoś się w końcu podzielił wiedzą, jak konserwować eMkę z JG, całe forum miesiącami na to czekało... Więc co osoba doświadczona umie zrobić, czego laik nie umi? :poddanie: Chociażby wykryć nietypowe awarie, odpowiednio dobrać dyszę do komory itd. I jeszcze spytam: chodziło o tą Umi: http://www.perryandtsua.com/Rayearth/Umi.JPG ? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 Więc co osoba doświadczona umie zrobić, czego laik nie umi? :poddanie: Umi, nie umi... Ty umisz składać repliki, ja i Poldeck umiemy. Taka to różnica. Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Robert007 poczekaj (czego Ci nie życzę) na problem gdy coś powinno pasować a nie pasuje to wtedy będziesz wiedział do czego służą serwisanci ;-) Quote Link to post Share on other sites
Ravenkan Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Jak to jest, że jedna osoba składające GB uzyska 390FPSów a inna uzyska 410FPSów zakładając, że mają ten sam karabin i części? Sam sobie odpowiedziałeś, m.in. tu jest różnica ;) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 AnR przecież nikt tu się nie zna ;) Doświadczenie to nic, przecież wszystkie części wystarczy włożyć na swoje miejsce ;) Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 KicpA, a Ty umisz czy umiesz składać repliki? :> Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 (edited) Mi się wydaje że to od szczęścia raz się uda raz nie, ludzie którym się to udajeczęściej mają go po prostu więcej... :mrgreen: Edited January 29, 2010 by szumitek Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Ja nie umim składać ;) Ja wiem jak składać ;) Quote Link to post Share on other sites
Jangi Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Aż się chce sparafrazować klasyka: "Co ty wiesz o składaniu?" ;) Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 A co taka osoba lepiej zrobi? Nie używa grafitu do zębatek i ma z reguły sporo doświadczenia z różnymi częściami by doradzić danej osobie co lepiej wziąć. Również może zna takowa osoba dokładne rozmiary o-ringów do dyszy/głowicy tłoka danych producentów by takowe uszczelniały się jedwabiście. Czasami trzeba modyfikować pewne części juz fabryczne by działały. Ogólnie doświadczenie... masa doświadczenia praktycznego, tego nawet na forum "nie przeczytasz". Nie chce mi się pisać, bo takich cwaniaczków jak ty widziałem nie raz i jeszcze nie raz zobaczę. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Np potrafi dobrać odpowiednie i odpowiednio dużo smarów, uszczelnić wszystko... Poskładać dobrze komore HU, dobrać części do siebie (np głowica cylindra pdi nie współpracuje z głowicą tłoka LL, mówię o snajperkach). I wie że na m170 570fps to objaw usterki lub nieprawidłowego złożenia :D Quote Link to post Share on other sites
Robert007 Posted January 29, 2010 Author Report Share Posted January 29, 2010 Widzę, co poniektórzy zaczęli radośnie dzień przez to "umi". Nie chce mi się pisać, bo takich cwaniaczków jak ty widziałem nie raz i jeszcze nie raz zobaczę. Gogin specu, skoro nie chce Ci się pisać to po co w ogóle zaczynałeś?Dobrze, że ktoś się w końcu podzielił wiedzą, jak konserwować eMkę z JG, całe forum miesiącami na to czekało...No widzisz, teraz już wiesz jak to robić, całe miesiące musiałeś czekać zabawny człowieku.../ Darujcie sobie takie posty, chodziło mi o konkrety, jak nie chcecie się dzielić doświadczeniem > trudno, ale nie musicie od razu szydzić. Bo wy pewnie od samego początku wiedzieliście co i jak poskładać. pozdro Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Bo wy pewnie od samego początku wiedzieliście co i jak poskładać. pozdro Tak, wiedzieliśmy bez zakładania takich tematów jak ten. Mój sensei :killer:. Quote Link to post Share on other sites
BoB3k Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 chodziło mi o konkrety, jak nie chcecie się dzielić doświadczeniem > trudno ...Nie mogłem wytrzymać :wink: ...jak Serwisanci mają się podzielić swoją wiedzą/doświadczeniem nabytym PRAKTYKĄ, tu w tym wątku, to jest mission impossible... Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 poza tym po co mamy się dzielić skoro na tym zarabiamy? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Kwestia jest wtedy ... kiedy skladasz NIESTOCKOWE czesci ktore nie bardzo do siebie pasuja. Bo roznice w wymiarach sa znaczne miedzy tymi samymmi modelami ale roznych firm. I wtedy jak ktos ma doswiadczenie to po szczegulach bedzie wiedzial co jest nie tak. A nowicjusz zlozy i nie bedzie iedzial ze np ma nieszczelnosc na 60 fps. Albo ze silnik jest mocno obciazony... Albo rozne inne kwasy ktore moga wyjsc. I nie musi szukac 10 h usterki bo juz kiedys szukal i wie w czym problem. Albo jezeli bierze replike - spoglada na nia z roznych stron, odda dwa strzaly i ci powie co masz zle zlozone i co mozesz poprawic ;p Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Kwestia jest wtedy ... kiedy skladasz NIESTOCKOWE czesci ktore nie bardzo do siebie pasuja. Nie bardzo wiem o jakich stockowych mówisz, ale zdarza się, generalnie w chinolach, że stockowe średnio do siebie pasują. Bo roznice w wymiarach sa znaczne miedzy tymi samymmi modelami ale roznych firm. Tych samych też się zdarzą. I wtedy jak ktos ma doswiadczenie to po szczegulach bedzie wiedzial co jest nie tak. Po szczegółach widzę, że przysypiałeś na polskim. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 (edited) A ja się urodziłem z wiedzą i zdolnościami do składania replik :-F . Ale jak ktoś konkretnie zapyta to i wiedzą sie podzielę. Tylko musisz wiedzieć o co pytasz. Repliki przez internet Cię nie nauczę serwisować. Wszystkiego niemal uczyłęm się sam i wiem, że choćby z najlepszego poradnika nie wyciagniesz ani ćwierć procenta tego co potrzebujesz by poradzić sobie w większości sytuacji w replice. A prawdziwa kwestia jest wtedy, kiedy stockowe części do siebie nie pasują :-D . Edited January 29, 2010 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Pamiętam jednej z moich czarnych snów serwisowych, kiedy to replika rwała zębatki środkowe jak powalona. Przez przypadek odkryłem, że jej łożysko było krzywe, ergo zmieniało geometrie tej zębatki, powodując zacięcie i jej zerwanie. Wszystkiego się uczymy na własnych błędach i za własne pieniądze. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Amen! Quote Link to post Share on other sites
Robert007 Posted January 29, 2010 Author Report Share Posted January 29, 2010 Kocur, poldeck dzięki za info. Nie wiedziałem, że części niektórych marek mogą być mniej kompatybilne z innymi. Dobra, wyjaśniło mi się już to co chciałem wiedzieć. Fakt, temat trochę nietrafiony ;) Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Temat raczej myślę, że trafiony, jednak nie potrafiłeś do końca ładnie, składnie i z szacunkiem dla czytelnika napisać jak to trafnie ująłeś "o co kaman?". Tak czy na wspak to wsio zawarte jest na forum, trzeba tylko sporo poszperać i przeczytać wiele tematów, informacje są zbyt porozrzucane, a tematy takie jak ten powstawały i będą powstawać z prozaicznego powodu chyba - ludzkiej ciekawości, a może nuż nawet jakichkolwiek chęci? Ja tam nie wiem ;). Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted January 29, 2010 Report Share Posted January 29, 2010 Robert007, powiem szczerze ze czytając Twóje posty to ręce mi opadają. Ale wytrzymam jeszcze torszkę i dam Ci złotą radę: naucz się słuchać innych. Najlepiej na tym wyjdziesz. Powiem szczerze ze juz korzystałem ze "zdalnej" pomocy Gogina i okazała się ona bardzo dobra, trzeba tylko wiedzieć o co pytać i słuchać odpowiedzi. ;) Quote Link to post Share on other sites
Robert007 Posted January 30, 2010 Author Report Share Posted January 30, 2010 Heh, tak to jest na forum, że nawet przy użyciu emotikonek czasami inaczej się zrozumie wypowiedź, niż tego oczekiwał nadawca. Mam pełny szacunek do was, wierzcie mi. A to, że informacje są porozrzucane > to fakt, szukałem sporo, zanim napisałem temat, nie znalazłem. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.