Filq Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Witam, w najblizszym czasie bede poddawac lekkiemu tuningowi swoja replike. Zostanie skrocona lufa wewnetrzna oraz zewnetrzna. Sek w tym, ze wewnetrzna bedzie krotsza od zewnetrznej o jakies 3-4cm. Moje pytanie - czy spotkal sie ktos z problemami z tym zwiazanymi? Zakldam, ze kulka po wylocie z lufy zacznie tracic swoj ped a fala powietrzu zza niej wyprzedzi kulke zaburzajac jej lot a zatem i precyzje calego ukladu. Podobne problemy mogly wystepowac w tlumikach pierwszej seri Sielsia Fact. - Jednak trzeba wziasc pod uwage pare czynnikow. Czy czas przelotu tych 3cm bedzie na tyle duzy, by powietrze zdazylo przescignac kulke oraz zaburzyc tym samym jej lot? - Jak duzy wplyw ma ilosc fpsow, do stosunku predkosci czola fali powietrza i kulki - Gwaltowne zagiecie na granicy lufa wew-zew spowoduje efekt ugiecia fali (patrz: dyfrakcja) - Czy istnieje rozwiazanie dajace wymierne efekty niwelujace ww. zjawiska? * Rozszerzajaca sie srednica lufy zew przez powinno spowolnic fale(patrz: Kierownica maszyny przepływowej) * Zrobienie wkladki do lufy wewnetrznej o srednicy bliskiej 6mm spowoduje prawdopodobnie tak male natezenie efektow, ze beda pomijalne. Czy srednica obecna nie byla by wystarczajaca? Zakladam, ze srednica wewnetrzna lufy zewnetrznej jest wieksza od srednicy lufy wewnetrznej o scianki lufy wewnetrznej. Jezeli ktos ma lufe wewnetrzna krotsza od zewnetrznej prosilbym o podanie parametrow lufy, roznicy dlugosci, ilosci fps i celnosci ukladu przed i po zmianie lufy lub mozliwie porownanie tej samej lufy dla braku roznic dlugosci. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Nic takiego nie powinno się stać. Popatrz na którąś replikę czy ma koniec lufy z początkiem tłumika płomienia. ;) Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 (edited) Chcesz nie tracić na celności to ustabilizuj bardzo dobrze lufę wewnętrzną w lufie zewnętrznej. Jeśli ta druga nie ma stabilizacji z resztą repliki to bieda. Jeśli tak bardzo boisz się nadmiaru powietrza podążającego za kulą gdy ta wyleci z lufy to jeśli masz cylinder bez powłok wewnętrznych to możesz wywiercić odpowiedni otwór i obliczyć sobie tak co by było dawkowana wystarczająca ilość powietrze (stosunek obj. pow. z cyl. do obj. lufy musi być w tym wypadku 1,4-1,5). Lub po prostu np. jeśli masz lufę 363mm to dajesz cylinder typ2 itd., wszystko przy założeniu, że reszta układu ma wysoką szczelność. P.S. Przy 280 fps stabilnych odpowiedniej wagi kula do tej prędkości czyli 0,20g leci prosto jeszcze gdy wyleci z lufy - dobre minimum 10-15m, więc nie obawiaj się o 3cm. Edited January 30, 2010 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Nie będzie to miało żadnego wpływu. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted January 30, 2010 Author Report Share Posted January 30, 2010 Dzieki za szybka odpowiedz. Zaczne od cylindra i solidnego ustabilizowania ukladu :) Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 (edited) Podepnę sie do tematu. Jak/czym najlepiej ustabilizować lufę zewnętrzną w wewnętrznej?? Edited January 30, 2010 by rumak Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Hmm nie da się. Byś musiał zmniejszyć średnicę lufy zewnętrznej do mniej niż 6mm... Ale to się nie uda. Np. coś takiego: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3155 Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 jak jest duża odległości miedzy lufami to stabilizatory kmhead, a jak małe to izolatka, teflon, cokolwiek. Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 A na jakiej zasadzie działa ten stabilizator?I czy pasuje na każdą lufkę? A jak ustabilizować ją na wysokości komory HU tak a żeby siedziała mocno.;-) Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Hmm nie da się. Byś musiał zmniejszyć średnicę lufy zewnętrznej do mniej niż 6mm... Ale to się nie uda. No, ciekawe jak ma się udać skoro recki zewnętrznie mają grubość 8mm albo nawet minimalnie więcej :wink: Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 ech nie załapałeś. To się zazwyczaj stabilizowało taśmą teflonową. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 O cholera dopiero zauważyłem co napisał Rumak. Przyznaję się, mój błąd, ajm sorry ;) Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 A na jakiej zasadzie działa ten stabilizator?I czy pasuje na każdą lufkę? A jak ustabilizować ją na wysokości komory HU tak a żeby siedziała mocno.;-) Stabilizator KM-Head nie będzie pasować do wszystkich luf. Np. w eMkach lufa wewnętrzna ma niewielkie luzy w lufie zewnętrznej i stabilizator od KM-Head'a zwyczajnie się nie zmieści. Lepiej zamiast wydać prawie 2 dychy za ten kawałeczek plastiku użyć izolki - rozwiązanie znacznie tańsze, a też będzie działać. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted February 1, 2010 Author Report Share Posted February 1, 2010 Wazny jest tez punkt podparcia. Jezeli dasz podpore tuz przy HU prawdopodobnie nic nie uzyskasz, a jedynie stracisz - mozliosc uzycia podppory w lepszym miejscu. Im dluzsza lufa, tym na jej koncu sa mozliwe wieksze wahania. Grunt to rozmiejscowic podpory rownomiernie, wliczajac w to ta pierwsza - w komorze hu. off:Arystoteles powiedzial "Dajcie mi tylko punkt podparcia, a poruszę Ziemię". Cos w tym jest.. ;-) Slyszalem, ze szalenie wazne jest ustabilizowanie samej koncowki lufy przy duzych fpsach, bo potrafi sie trzesc od nadmiaru mocy. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Jak masz jeden stabiliztor: dajesz na końcu. Dwa: dajesz w połowie. Trzy: na końcu, w jedej trzeciej i w dwóch trzecich. Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Czyli stabilizatorem może być izolka?? Quote Link to post Share on other sites
Wolf Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Może ;-) Byle tylko równo nawinięta. Lepiej jest jednak dobrać lub dotoczyć pierścienie stabilizujące z tworzywa sztucznego. Quote Link to post Share on other sites
Redrad Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Każdy sposób jest dobry, ja stabilizowałem promyka taśmą izolacyjną, w połowie i na końcu lufy w mojej SR-25, zdawało to egzamin, to moim zdaniem jest najprostsze rozwiązanie... jak ktoś ma czas i możliwości warto rozważyć to co zaproponował Wolf Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 (edited) O zrobię tak jak mówisz Redrad, szybko łatwo i tanio ;-) Tylko trzeba równo i dobrze nawinąć. Właśnie z tymi pierścieniami to nie jest tak łatwo Wolfie ;-) Teraz zauważyłem, że plastikowy pękł i lufa się trzyma się lecz gibie na boki. A nie chcę specjalnie nowych kupować bo i tak założony jest teflon fix i nie za bardzo pierścień tam wchodzi a i nie wiem czy na lufę będzie mi pasował :-F Edited February 1, 2010 by rumak Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.