AnR Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Po to, aby powiedzieć później AnR'owi, że jest uprzedzony i wykazuję indolencje techniczną. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Tylko wiesz, nawet gdyby to był rewelacyjny smar do GB właśnie tak jak opisałeś 90% użytkowników AEG z nich korzysta. Dlatego, napisałem, że ja z niego korzystam. Zresztą też miałem obawy przed użyciem tego smaru, ale po oględzinach Gb-oxa po około miesiącu użytkowania w 80% na semi nie zauważyłem żadnych oznak, które pisałeś [pisaliście] w następnych postach ;) Nie wiem czy dalej stoimy "na zębatkach" czy już idziemy głębiej w GB :roll: Stosowałem [teraz już chyba przestanę...] chociażby w MP5 Galaxy ze względu na głośnią pracę mechanizmu i ten smar wycisza jednak. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Musisz spróbować smaru, o którym mówi Major, na prawdę rewelacyjnie wygłusza cały jazgot GB. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Próbowałem też go, jak i kilku innych. Kto zna MP5 Galaxy ten wie jaki jest głośny. Jedynie właśnie grafitowy wycisza lekko. ;) Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Nie wiem po co Dexter powołujesz się na skalę twardości, co do to ma do tarcia Skala Mohsa. Okresla twardość substancji w pewnym konkretnym parametrze: szereguje je wg tego jakim minerałem można zarysować inny. Tym który ma więcej w tej skali zarysujesz ten który ma mniej. Nie odwrotnie. Chrom ma 7, grafit ma powiedzmy nawet 2. Przykładowo. Jest to skala jedynie porównawcza, nie podaje żadnych jednostek. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Napiszę jeszcze raz, smar grafitowy jest smarem ciernym i niestety nikt tego tutaj nie zmieni. Jest smarem którego nie wolno używać do np. łożysk tocznych (tarciem zwiększa średnicę otworu łożyska), elementów precyzyjnych (małych przekładni zębatych) itp. Skala Mohsa ma jedną wadę. Mówi ona tylko o jednym parametrze i w określonych warunkach czyli mówi nam tak naprawdę o niczym, nas interesują warunki podwyższonej temperaturze i przy określonej prędkości i tarciu co ma się nijak do skali Mohsa. Gdyby skala była absolutna i dało się ją zaadoptować do każdych warunków to nie było by innych skal twardości. Smar grafitowy powoduje że materiał się ściera dla tego nie można go stosować przy np. łożyskach tocznych czy przy pracujących uszczelkach. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 (edited) Musisz spróbować smaru, o którym mówi Major, na prawdę rewelacyjnie wygłusza cały jazgot GB. I na dodatek jest tak drogi że kosztuje aż 4zł za tubkę 100ml. Co starczy na jakieś .... 20 replik, i to jak ktoś nie żałuje. Chyba że ktoś tym chce smarować cylinder itp to na mnirj starczy, ale wtedy to powodzenia :lol: Edited March 11, 2010 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 No ale mówimy o smarze w zębatkach chyba? Ja też nie twierdzę że jest najlepszy. Po prostu nie jest szkodliwy czy zły do celów w jakich go tu rozpatrujemy. Przecież nikt nie smaruje nim cylindra... Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 (edited) A oczywiście zębatki są statyczne i nie wykonują żadnych ruchów... EDYTA: Idę z rana do moich wykładowców poinformować ich jakich bzdur uczą, po tylu latach czego się człowiek może na forach dowiedzieć... No, no, no... Edited March 11, 2010 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
Walker86 Posted March 12, 2010 Report Share Posted March 12, 2010 Smar grafitowy powoduje że materiał się ściera dla tego nie można go stosować przy np. łożyskach tocznych czy przy pracujących uszczelkach. Amen Ps. Nie wiem dlaczego ciągle na to samo pytanie trzeba odpowiadać. Niech mod przy kolejnej podobnej konkluzji wstawia warny :-F Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 12, 2010 Report Share Posted March 12, 2010 A Ty będziesz pierwszy w kolejce po niego :twisted: . Ale, zależy jak pracują te zębatki. Tak jak przedtem pisałem, o takich co robią za KM czy takich co raczej używają semi. W przypadku tego drugiego i niewielkich przebiegów GB ścieranie jest skrajnie minimalne ;). Ale chyba już poprzestanę na graficie tylko w MP5 :-P . Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted March 12, 2010 Report Share Posted March 12, 2010 ja znałem inne do tej pory 3 skale twardosci, jak widac człowiek uczy sie przez całe życie :) dobra idę spać. Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted March 12, 2010 Report Share Posted March 12, 2010 Zębatki, zębatkami ale jak wam nie szkoda łożysk ? Quote Link to post Share on other sites
Żółwik Posted January 18, 2012 Report Share Posted January 18, 2012 Zakupiłem smar ŁT-4S3. Mam pytanie czym usunąć stary smar z zębatek (w tym przypadku grafitowy) ? Wiadomo - chusteczkami i wacikami duży nadmiar jest ściągnięty ale co z tą małą resztą na zębatkach ? Czy benzyna ekstrakcyjna wystarczy ? - Wystarczy zetrzeć szmatką czy zrobić kąpiel i zostawić na jakiś czas ? Później wystarczy przedmuchać kompresorem i można już nałożyć nowy smar ? Quote Link to post Share on other sites
Jey85 Posted January 18, 2012 Report Share Posted January 18, 2012 Dodaje kilka pytań Mycie w rozpuszczalniku nei zaszkodzi metalowym zębatka czy łożyską? Czym smarować łożyska, a czym tłok, głowice tłoka? Quote Link to post Share on other sites
kebzadnb Posted January 18, 2012 Report Share Posted January 18, 2012 mycie w rozpuszczalniku nie zaszkodzi ani zębatkOM ani łożyskOM . Czym smarować ? - smarem Jakim ? - każdy powie coś innego.... ja przykładowo smarem teflonowym przeznaczonym ponoć właśnie do AEG, drogie ale skuteczne, chociaż prawdę mówiąc niewykluczone że wazelina techniczna dałaby ten sam efekt. Jeśli czytałeś cały temat to ja osobiście odradzam smar grafitowy. Quote Link to post Share on other sites
Żółwik Posted January 18, 2012 Report Share Posted January 18, 2012 (edited) Ja dzisiaj zakupiłem LT-43 firmy venol Za 1180ml zapłaciłem 10 złotych. Mam nadzieję że nada się do smarowania zębatek oraz łożysk. No chyba że to jakiś zły smar - to mówcie W wiaderku zdaje się być ciemnoniebieski - na chusteczce zielony. W weekend będę może smarował replikę więc zobaczę co i jak. Wcześniej kupiłem zestaw smarów ze sklepu Azteko http://azteko.pl/zestaw-smarow-do-konserwacji-replik-asg-p-1652.html No i czarny okazał się grafitowym - a teraz tutaj trafiłem na forum że grafit jest zły. Edited January 18, 2012 by Żółwik Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted January 18, 2012 Report Share Posted January 18, 2012 Tak nada się, masz to napisane w tym temacie kilkukrotnie. To jest właśnie smar do łożysk i małych przekładni. Tłok - cylinder - smary silikonowe najlepiej, dobrze robią uszczelkom (które jak wiadomo są z gumy, nie wiem ile ma w skali mosha, czy jak to tam inaczej ;-)) Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 18, 2012 Report Share Posted January 18, 2012 Na zebatki łt-43. Jest to smar do łożysk tocznych . Do cylindra , na prowadnice tłoka i dyszę ja daję smar silikonowo-teflonowy. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted January 19, 2012 Report Share Posted January 19, 2012 A ja na cylinder daję olej do mechanizmów precyzyjnych :D. Spisuje mi się najlepiej. Quote Link to post Share on other sites
Matison Posted January 19, 2012 Report Share Posted January 19, 2012 Mam pytanie. Akurat robię przegląd repliki i smar Teflonowy Guardera mi się kończy i chcę zastosować coś lepszego, po prześledzeniu tematu już wiem co. Do Zębatek smar ŁT-43 do zespołu cylindra smar silikonowo-teflonowy/wazelina techniczna a na zęby tłoka co używacie? Smar ŁT-43 najlepiej by się sprawdził ale może dostać się do cylindra zasyfiając go a nie wiem czy smar silikonowo-teflonowy/wazelina tech. sprosta wymaganiom w jakich pracuje tłok. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 19, 2012 Report Share Posted January 19, 2012 Na zęby tłoka nic. Smar tam pojawi się z zębatek. Do cylindra daję: http://www.rcskorpion.pl/towar/1-5532-precyzyjny-uniwersalny-smar-teflonowy-robbe/ i jest ok. wystarczy mała kropka na ścianki cylindra, dobrze rozprowadzić palcem i gotowe. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted January 22, 2012 Report Share Posted January 22, 2012 Musisz spróbować smaru, o którym mówi Major, na prawdę rewelacyjnie wygłusza cały jazgot GB. Taa... Wiesz mogę go szpachelką nakładać a i tak zębatki JG będę wydawać pieśń godową... Dziwi mnie tylko to, że ludzie potrafią się sprzeczać osobiście na temat prymitywnego mechanizmu... Quote Link to post Share on other sites
MyN3 Posted January 23, 2012 Report Share Posted January 23, 2012 Od siebie mam tylko taką uwagę że smary grafitowe lubią zasyfić GB zwłaszcza gdy rzadko się serwisuje.. Mój pierwszy kontakt z tym smarem w replice używanej często a serwisowanej rzadziej niż raz na rok było "O K*RWA!" Wszystko było szare i dodatkowo to smar więc czyszczenie tego było masakrą.. Sam używam smaru teflonowego "sprywatyzowanego" z fabryki Danon`a używają go do maszyn a sam smar jest ciężko zmywalny dzięki czemu nawet niewielka ilość w cylindrze świetnie zmniejsza tarcie a na zębatkach według mnie sporo wycisza. Nie mam pojęcia skąd go mają ale pewnie tani nie jest.. Quote Link to post Share on other sites
torus13 Posted January 25, 2012 Report Share Posted January 25, 2012 (edited) A do smarowania gb nadaje sie smar na bazie ptfe ?ktoś próbował? http://www.enyrun.pl/produkty/smarowanie/ 3 smar nr lb 201 4 Edited January 25, 2012 by torus13 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.