Sabald Posted October 4, 2014 Report Share Posted October 4, 2014 Co nieco się dowiedziałem i teraz nasuwa się pytanie, jak połączyć zestaw wiatraczek 25x25 + 25x25 + puszke na bateryjki? Jak to zlutować? Quote Link to post Share on other sites
Mixon Posted October 4, 2014 Report Share Posted October 4, 2014 (edited) Nie jestem najbystrzejszym elektrykiem w okolicy, ale ja bym próbował czegoś takiego: http://i57.tinypic.com/mwp0ds.png Edited October 4, 2014 by Mixon Quote Link to post Share on other sites
Sabald Posted October 4, 2014 Report Share Posted October 4, 2014 Ok, a czy do takich dwóch wiatraczków styknie zwykła puszka na baterie czy za mało to będzie? Quote Link to post Share on other sites
Gerth Posted August 21, 2015 Report Share Posted August 21, 2015 Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu dotyczącego wiatraka a mam pytanie odnośnie zamontowania go w goglach bolle x 800. Na 2 stronie Brood podał świetny sposób lecz mam dosłownie 2 pytania: 1: Jeśli wiatraczek 25x25x6 nie wejdzie do środka to czy powiedzmy 20x 20 tego typu zmieści się w goglach? http://www.tme.eu/html/PL/wentylatory-pradu-stalego-20-x-20-mm/ramka_284_PL_pelny.html 2. No i drugie pytanie : Czy wtyki powiedzmy w takiej baterii: http://www.gimmik.pl//Akumulator_LiPo_37V_300mAh_-_T53-25,o,15043.html?gclid=Cj0KEQjwmNuuBRDTu5rDjr2kxJsBEiQAWlm6Uv91qgeegSfQxQJ-MT00dQ9QtfNyuWEmPya0rY7w8dMaAijO8P8HAQ będą pasować do tego wiatraczka czy potrzebna jest jakaś przejściówka? Wybaczcie Panowie lecz jestem laikiem w tych tematach Z góry dziękuję za pomoc Quote Link to post Share on other sites
Magik Kleptoman Posted November 17, 2015 Report Share Posted November 17, 2015 Wiatraki osiowe zostały omówione, ale nijak nie idzie ich zamontować w goglach niskoprofilowych. Myślałem o zamontowaniu z boku gogli wiatraka typu blower (http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category=113203&page=1&s_field=artykul&s_order=ASC), który na grubość wchodziłby między szkło a skroń. To w teorii, ale ma może ktoś jakieś doświadczenie z takimi wiatrakami? Quote Link to post Share on other sites
qbis Posted May 15, 2016 Report Share Posted May 15, 2016 Duży hałas robią takie wiatraczki? Quote Link to post Share on other sites
SCRUBBY Posted May 16, 2016 Report Share Posted May 16, 2016 Duży hałas robią takie wiatraczki? Nie. W czasie regularnej strzelanki nie zwrócisz na to uwagi. W czasie skradania, gdy będziesz koncentrację swoją poświęcać na stawianie stóp i rozglądanie się na boki, też nie będą wyróżniać się z tła. Dopiero na pozycji, gdy czujność spada, możesz zacząć słyszeć szum. Jestem głęboko przekonany, że przyzwyczaisz się szybko i po kilkunastu minutach nie będziesz już wyławiać tego dźwięku z otoczenia. Quote Link to post Share on other sites
SCRUBBY Posted May 16, 2016 Report Share Posted May 16, 2016 Przepraszam za posta-dubla, niestety czas edycji upłynął. A teraz do rzeczy. Zupełnie przypadkowo, przed chwilą wpadł mi w łapy film na YT z opisem (review) gogli (FMA SI BALLISTIC GOGGLES Updated Fan Version). Odszukałem sklep z tymi goglami i trafiłem na Alibabę (AliExpress). Cena gogli ok. 31 USD, opis nie daje złudzeń... BEZ ATESTU do airsotwowych gier. Jednak jest jeszcze szansa... Otóż gogle te są dokładną kopią wizualną Oakley'a, więc może wystarczy wymienić "szyby"? Wam pozostawiam decyzję. Jeżeli jednak ktoś się skusi, mógłby dopisać które szkła z atestem będą pasować. Quote Link to post Share on other sites
Spirol Posted May 16, 2016 Report Share Posted May 16, 2016 Pozwoliłem sobie "popełnić" takie rozwiązanie ale w atestowanych goglach. Wprawdzie moje rozwiązanie nie jest wodoszczelne ale miałem dylemat gdzie umieścić pojemnik na baterie (użyłem dwóch płaskich pojemników na paluszki; jeden na jedna sztukę, drugi na dwie ale tylko dlatego, że 2 baterie nie były w stanie zapewnić takiego przepływu powietrza aby zupełnie usunąć parę z szybki więc dołożyłem jeszcze jeden pojemnik, zmieniłem przełącznik i mam teraz dwie prędkości wentylatorów). Rozwiązanie z recenzji jest OK ale jak się lata bez czapki lub "kalepusza" (mam bonnie hat bo doszedłem do wniosku, że rondo zapewni lepszą ochronę niż tylko daszek od czapki). Próbowałem również mocować baterie (wtedy jeszcze dwie) na gumie gogli ale już kapelusza na łeb nie mogłem wcisnąć albo tył odstawał więc obecnie mam trochę dłuższe przewody i umieszczam całe zasilanie na głowie i wtedy zakładam kapelusz a prędkościami mogę sterować naciskając klawisz przełącznika poprzez materiał. Jak na razie rozwiązanie się sprawdza. Nie wygląda tak estetycznie jak w prezentowanych goglach ale to widać tylko wtedy jak gogle są zdjęte. Jak mnie najdzie ochota to podzielę się pomysłem. Foty już mam. :-) Quote Link to post Share on other sites
SCRUBBY Posted May 17, 2016 Report Share Posted May 17, 2016 (edited) Możesz zafoliować pudełka z bateriami folią śniadaniową z rolki by uzyskać większą wodoszczelność. Przynajmniej wysoką odporność na deszcz. A w wersji PRO jeszcze na to założyć taśmę kamuflażu lub zawinąć pakiet w bandanę kamo. Byle się trzymało na głowie. ...Rozwiązanie z recenzji jest OK ale jak się lata bez czapki lub "kalepusza"... Co dokładniej miałeś na myśli? Edited May 17, 2016 by SCRUBBY Quote Link to post Share on other sites
Kopcik Posted May 17, 2016 Report Share Posted May 17, 2016 To nie lepiej kupić porządną, grubą folię w budowlanym i zagrzać to prostownicą do włosów (ok, nie wszyscy mają, ale niektórzy mają to szczęście)? Quote Link to post Share on other sites
SCRUBBY Posted May 17, 2016 Report Share Posted May 17, 2016 Ja bym nie zgrzewal pojemnika z bateriami, bo za każdym razem, do wymiany baterii, trzeba będzie rozcinać tę zgrzaną termofolię. Śniadaniówke odwiniesz lub rozetniesz na respie i wymienisz batke a suszarka na respie to ... fiu, fiu... luksus ;-) Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to post Share on other sites
Spirol Posted May 17, 2016 Report Share Posted May 17, 2016 Co dokładniej miałeś na myśli? Chodzi mi o to, że część ASGiejów gra bez nakrycia głowy czyli bez czapki bądź boonie hat; zauważyłem, że jak nakładam kapelusz (boonie hat) to guma od gogli jest pod nim więc pojemnik na baterie po prostu będzie kolidował z nakryciem głowy. Obniżenie gumy gogli z tyłu głowy spowoduje, że będą zjeżdżały z nosa w dół. Inaczej jest w przypadku hełmu bo guma od gogli zwykle ląduje na nim (przynajmniej w tych, które widziałem ale widziałem mało). Jeśli chodzi o zabezpieczenie p.wilgoci to bez przesady- mój pojemnik mam owinięty kawałkiem materiałowej taśmy żeby krawędzie nie piły za bardzo w czachę a po grze po prostu go odwijam. Nawet jeśli baterie zostaną zamoczone to nic się nie stanie; w końcu siedzi tam aż 4,5V. :icon_mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
qbis Posted May 17, 2016 Report Share Posted May 17, 2016 Szalony pomysł - a może wkomponować bardziej płaski wiatraczek w poduszkę hełmu? Mam na myśli tą największą poduszkę. Kontraktowe są stosunkowo twarde. Jak myślicie? Quote Link to post Share on other sites
Kopcik Posted May 18, 2016 Report Share Posted May 18, 2016 Szalony pomysł - a może wkomponować bardziej płaski wiatraczek w poduszkę hełmu? Mam na myśli tą największą poduszkę. Kontraktowe są stosunkowo twarde. Jak myślicie? Przecież wiatraczek musi być w ramce gogli. Chyba, że chcesz poczuć jak to jest mieć włosy szarpane przez szybkoobrotowy wirniczek. Dodatkowo wiatraczek musi mieć powietrze po obu stronach, żeby działać w pełni poprawnie. Quote Link to post Share on other sites
SCRUBBY Posted May 18, 2016 Report Share Posted May 18, 2016 A może właściciele "customowych" gogli z wiatraczkami wrzuciliby jakieś zdjęcia swoich gogli? Fajnie byłoby wiedzieć co to za model i mieć zbliżenie na montaż wiatraka oraz na sposób zamocowania baterii. Quote Link to post Share on other sites
Spirol Posted May 18, 2016 Report Share Posted May 18, 2016 (edited) OK, to ja zacznę. Poniżej foty jak wyglądają gogle w ogóle z wiatrakami. Użyłem polskich gogli SG271 z atestem ze sklepu BHP, koszt niecałe 3 dychy. Tutaj fota powiększonych otworów wlotowych w dolnej części gogli. Fotki samoróby do zasilania mojego wynalazku. Baterie są połączone tak aby po włączeniu 1 biegu podawać 3 volty a na 2 biegu 4,5V. Jak gogle zaparują to włączam bieg nr 2 a po odparowaniu przełączam na bieg 1; to wystarcza do utrzymania czystej szybki- no, potrafi lekko przyparować w zależności od warunków ale nie parują tak szybko jak w identycznym modelu z powiększonymi otworami wlotowymi na dole i wylotowymi na górze- oczywiście wziąłem pod uwagę możliwość postrzału dlatego nie ma tych otworów dookoła. Użyłem najpierw koszyka na 2 baterie AA ale test pokazał, że prędkość wentylatorów jest zbyt niska więc dołożyłem później dodatkowy koszyk na jedną sztukę AA dlatego to pudło wygląda tak a nie inaczej. Ale swoja rolę spełnia. Tak to wygląda "w kupie" (wcześniejsze zdjęcia nie zawierają zielonej gumki na czarnej rurce z przewodami, którą dołożyłem później aby "nie wylatała" z ostatniej szlufki- to będę musiał zmienić na coś innego ale jeszcze nie mam koncepcji): Widok z boku: Otwory do wentylatorów wyciąłem nożykiem do tapet (skalpela nie mam) a po osadzeniu połączyłem z elastyczną ramką gogli klejem na gorąco (po uprzednim sprawdzeniu, że klej będzie się trzymał gogli). Widok od wnętrza: Widok z góry oraz łączenie kabli wentylatorów z zabezpieczeniem termokurczami (otwory na wkręty w wentylatorach oraz w tym białym wywietrzniku na górze zalałem klejem aby nie mieć strat na ciągu- w końcu powietrze ma być zasysane od dołu i wyrzucane górą): Widok z boku pokazujący kabelki puszczone w plastikowej rurce, którą udało się zmieścić w szczelinie elastycznej ramki gogli i zespojone klejem na gorąco (zależało mi na tym aby widoczna część rurki z kablami wewnątrz nie oderwała się od ramki gogli): Jak pisałem wcześniej zasilanie wrzucam po prostu pod kapelusz włącznikiem do góry i biegam. Pod czapę się nie zmieści. Wybrałem takie rozwiązanie chociaż miałem również koncepcję zastosowania elastycznego przewodu od słuchawki telefonicznej a zasilanie umieszczone byłoby w kieszeni na ramieniu bądź na piersi ale tu miałem wątpliwości czy podczas przedzierania się przez krzaczory przewód nie zostałby wyrwany lub gogle nie zostałyby ściągnięte z facjaty. Obecne rozwiązanie nie jest idealne ale przynajmniej nic nie wystaje i wycieczka przez krzaki nie spowodowała żadnych strat. Estetyką rozwiązanie nie grzeszy ale działa. W sumie to prototyp, który się sprawdza, bo prace były wykonywane krok po kroku uwzględniając to co powstało chwilę wcześniej. Plastikową rurkę z kablami puściłem w trzech szlufkach doszytych do gumy gogli aby zapewnić elastyczność owej gumy. W razie pytań postaram się odpowiedzieć. Generalnie więcej czasu spędziłem na kombinowaniu i przymiarkach związanych z rozmieszczeniem elementów i pudła z bateriami niż na samej robocie, która zajęła mi może ze 2-3 godziny. Edited May 18, 2016 by Spirol Quote Link to post Share on other sites
SCRUBBY Posted May 19, 2016 Report Share Posted May 19, 2016 @ SPIROL - wielkie dzięki za opisy i fotki! Po przeczytaniu Twojego materiału nasuwają mi się dwa pytania: 1) Czy gogle ochronne mają atest kinetyczny? A jeśli tak, to do ilu Jouli (energia uderzenia)? 2) Napisałeś, że lepsze efekty nieparowania osiągnąłeś przy WYCIĄGANIU powietrza. Jak źle było przy wdmuchiwaniu z dołu, długo testowałeś, czy dość szybko para wodna dała Ci się we znaki? Quote Link to post Share on other sites
_Czarny_ Posted May 19, 2016 Report Share Posted May 19, 2016 (edited) 2) Napisałeś, że lepsze efekty nieparowania osiągnąłeś przy WYCIĄGANIU powietrza. Jak źle było przy wdmuchiwaniu z dołu, długo testowałeś, czy dość szybko para wodna dała Ci się we znaki? Wszystkie gogle z wentylkami od Firm ESS, SmithOptics, Revision mają wyciąganie nagrzanego powietrza do góry. Nie przypominam sobie aby było inne rozwiązane. Zakładam ze testowali to i pewnie wdmuchiwanie nie było sensownym rozwiązaniem Edited May 19, 2016 by _Czarny_ Quote Link to post Share on other sites
SCRUBBY Posted May 19, 2016 Report Share Posted May 19, 2016 (edited) 1) Czy gogle ochronne mają atest kinetyczny? A jeśli tak, to do ilu Jouli (energia uderzenia)? Wysłałem zapytanie do producenta, gdyż w opisie znajduje się tylko: "Gogle SG 271 zostały zaprojektowane w celu zapewnienia ochrony oczu przed cząstkami o dużej prędkości (120 m/s) i średniej energii" oraz "Zgodność z normami: EN 166:2001" Wyliczenia energetyczne dla różnych klas odporności są TUTAJ. Gdy tylko producent odpisze, przekażę informację. Edited May 19, 2016 by SCRUBBY Quote Link to post Share on other sites
Spirol Posted May 19, 2016 Report Share Posted May 19, 2016 2) Napisałeś, że lepsze efekty nieparowania osiągnąłeś przy WYCIĄGANIU powietrza. Jak źle było przy wdmuchiwaniu z dołu, długo testowałeś, czy dość szybko para wodna dała Ci się we znaki? SCRUBBY, na dole nie mam miejsca na montaż wentylatorków. Przy montażu na górze łatwiej powietrze wyciągnąć i rozproszyć pod rondem kapelusza niż wdmuchiwać do gogli (przy łbie jest jednak ciepło i dostarczałbym więcej wilgoci). Przy obecnym rozwiązaniu zaciągam powietrze z dołu ale bliżej zewnętrznych obszarów odsuniętych od ust i nosa więc ograniczam zaciąganie wilgoci z wydychanego powietrza. Dolne otwory umożliwiają również napływ powietrza jak wieje lekki wiaterek; wystarczy włączyć sprzęt, ustawił łepetynę tak aby wiatr wspomagał cały proces i po kilku, max kilkunastu sekundach nie ma pary na szybce. Zanim zakupiłem te gogle to sprawdziłem czy mają atest a dodatkowo musiałem przymierzyć bo nie każde pasują jak się posiada okulary korekcyjne. Quote Link to post Share on other sites
SCRUBBY Posted May 19, 2016 Report Share Posted May 19, 2016 (edited) Spirol - znów podziękowania za wyjaśnienia. Do mnie właśnie dojechały gogle balistyczne US Army Revision DESERT LOCUST. Od razu przymierzyłem moje wiatraczki SUNON model: MC20080V1-000U-A99 o wymiarach: 20x20x8 i są niestety ciut za duże na wstawienie ich w górną ramkę tych gogli. Zmieściłyby się 12x12x8 (niestety nie znalazłem tak małych w ofercie TME a w całej sieci nie szukałem). Ponieważ jednak nie chcę wycinać w goglach żadnych otworów, więc wiatraczki testy przechodzić będą wpasowane w boczną część ramki. Pasują tam jak ulał :-) W zasadzie nie trzeba nawet ich mocować ;-) No może co najwyżej malutką trytytką. Do rozruchu podłączone zostały, dwa wiatraczki jednocześnie, do następujących źródeł zasilania: 1) akku typ: (TR)18650 (3,7 VDC) - wieje dość mocno, odczuwalnie. Na skórze kości oczodołu czuć stały powiew i słychać delikatniutki szum wiatraczka. Nie przeszkadzają ani powiew ani dźwięk. Wsadzenie wiatraczka w te gogle możliwe jest tak, że nie dmucha on bezpośrednio na gałkę oczną lecz na szybkę :icon_smile: Wydaje się być to właściwym ułożeniem i z takim będę dalej eksperymentować. 2) batka typ: AAA (1,5 VDC) - wieje w sposób prawie nieodczuwalny dla skóry. Gdyby nie minimalny chłodek w pobliżu wiatraczka, trzeba by sprawdzić palcem czy działa. Temperatura na dworze w czasie montażu wynosiła 22C. W związku z tym co opisałem i poczułem, wydaje się być idealną opcją połączenie baterii 1,5VDC w dwie grupy (2x1 + 1x1), tak jak to zrobił i ślicznie nam opisał Kolega SPIROL kilka postów wyżej, by uzyskać dwie szybkości nawiewu/wywiewu (w zależności, co u mnie lepiej zadziała). Dopóki wiatraczki będą zamocowane na trytytkach, zawsze można je bezproblemowo odwrócić i przepchnąć ku górnej części oprawy by uzyskać wywiew ciepłego i mokrego powietrza z gogli. Widok na wiatraczek wsadzony w boczną ramkę gogli: Widok na wiatraczek od zewnętrznej strony ramki (druga strona gogli): Widok na gogle od strony głowy: Edited May 19, 2016 by SCRUBBY Quote Link to post Share on other sites
sensu Posted May 24, 2016 Report Share Posted May 24, 2016 Widziałem rozwiązanie polegające na doprowadzeniu powietrza wężykiem z wentylatorka zamocowanego w hełmie. http://www.actionfans.net/ Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted May 24, 2016 Report Share Posted May 24, 2016 Genialne w swej prostocie a ja się pocę się tak strasznie, że nawet okulary mi parują, mam kask. Hmm jak dobrze rozumiem wystarczy zrobić numer jak: wentylator np komputerowy, dać od spodu obudowę, u góry częściowo zastawić wlot powietrza i dać boczne wyjście czyli naciąć i gotowe? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 24, 2016 Report Share Posted May 24, 2016 Genialne w swej prostocie a ja się pocę się tak strasznie, że nawet okulary mi parują, mam kask. Hmm jak dobrze rozumiem wystarczy zrobić numer jak: wentylator np komputerowy, dać od spodu obudowę, u góry częściowo zastawić wlot powietrza i dać boczne wyjście czyli naciąć i gotowe? Też mam tak samo, we wszystkim oprócz boonie parują mi nawet okulary, a już po dołożeniu stalkera i w cqb to w ogóle jakaś masakra jest. To rozwiązanie niestety nie zadziała przy zwykłym wentylatorze, który jest dostosowany do wydmuchiwania powietrza do tyłu. Rozwiązaniem jest wentylator promieniowy aka turbinowy. Osobiście chyba zdecyduję się na taki: http://www.tme.eu/pl...1205phv1-8aygn/ Po wywaleniu przedniej poduszki z fasta powinien wejść. Są co prawda dostępne mniejsze, ale cena zabija (~100zł). A nawet jeśli nie wejdzie, to można zrobić jak w linku powyżej, czyli wężyk, a sama turbinka gdzieś z tyłu, gdzie jest miejsce. Swoją drogą niezły biznes, sprzedawać za 40$ taki wiatraczek. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.