SoP-PeL Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 Panie Boże widzisz, i nie grzmisz.... Aby wystrzelić 30 kulek to musisz mieć z prostej matematyki w 30 strzale nadal 9 barów. Bo skoro HPA jest tylko w formie gazowej to każdy strzał zmniejsza ci ciśnienie proporcjonalnie do ubytku. Czyli W magazynku musisz mieć 31 objętości gazowych po co najmniej 9 barów każda. Pomijam fakt że przy 9 barach cisnienie w PSI to "zaledwie" ~150 PSI czyli jakieś 400 fpsów lekko. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted March 5, 2011 Report Share Posted March 5, 2011 i ogólnie jeżeli chciałbyś utrzymywać stałe ciśnienie na którym replika działałaby poprawnie, czyli 9bar, to potrzebujesz, regulatora ciśnienia(pol.reduktor), czyli zewnętrznego zasilania, i doszliśmy do tego, co każdy Ci powiedział na początku. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted March 14, 2011 Author Report Share Posted March 14, 2011 (edited) Obiecana paczka rysunkow. Osie i kreskowane robione na szybko przed chwila. Mam nadzieje, ze uda sie ogarnac idee mechanizmu. http://img340.imageshack.us/g/bolecprowwlasc.jpg/ Silnik krokowy za pomoca przyszlego sprzegla po prawej stronie. Po prawej stronie brakuje tez nasadki z uszczelnieniem teflonowym jeszcze. Obszar zakratkwoany to pierscienie teflonowego uszczelnienia. Aff.. zapomnialem ponumerowac czesci. Musze znikac do roboty wiec zasade dzialania opisze wieczorem. Edited March 14, 2011 by Filq Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted March 15, 2011 Author Report Share Posted March 15, 2011 Zrobilem krotka gifowa prezentacje. Wszystko teraz powinno byc jasne ;) Szukam silnika krokowego tak do 25mm srednicy. Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie? http://img832.imageshack.us/img832/4779/4test.gif Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted March 16, 2011 Author Report Share Posted March 16, 2011 http://www.spalanie.pwr.wroc.pl/dydaktyka/wyklad_spal_en.htm a dokladniej dzial wybuchy. Stworzenie czegos takiego jest nieekonomiczne i stwarza duzo problemow. Ze spalania powstanie duzo pary wodnej ktora moze zatrzec mechanizmy lub spowoduje korozje, dojdzie do rozgrzania czesci(rozszerzenia ich, nieszczelnosci, obnizenia wytrzymalosci), w warunkach domowych ciezko bedzie zrobic mechanizm do kontrolowania reakcji wybuchu, ogromne cisnienie i zagrozenie jakie ze soba niosa wszystkie te czynniki powoduja ze nie odwazylbym sie bawic w to nawet z objetosciami gazu rzedu zapalniczki. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted May 12, 2011 Author Report Share Posted May 12, 2011 Prostrza konstrukcja, grubsze elementy, totalny drop-in do gearboxa ( nie trzeba dokupywac silnika, robic elektrosterowania), jedyna modyfikacja GB to wywiercenie dziurki w kolanku pod prowadnica sprezyny na wlot gazu. Sterowanie ogniem za pomoca mechanizu AEGowego. Rysunek quasi-zlozeniowy wyzej z pokazanym cyklem pracy. 2 pionowe linie po lewej to wlot kulek z HU. Rysunki wykonawcze wykonane, zwymiarowane z dobranymi pasowaniami. Uszczelnienie z PTFE lub oringi (obydiwe wersje przygotowane). No.. odgrzewam temat ^^ EDIT: to moze napisze jeszcze jak to ma dzialac... Do cylindra AEGa wkladamy cale nasze ustrojstwo. Sklada sie ono z pomniejszonego cylindro-glowicy cylindra i mocowanego na gwint od prawej strony tylnej czesci tloka z zebami. Przez srodek przechodzi wydluzona prowadnica sprezyny z otworem przelotowym w srodku ktorym plynie gaz. Dysza nakrecana jest na cylinder, wiec mamy dowolnosc w replikach. Zolty element to kolanko o przekroju pierscieniowym w ktore od spodu wchodzi gaz. Na zielonej wydluzonej prowadnicy sprezyny lezy slaba sprezyna. Skok calego cyklu to jakies 15mm. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 Zapowiada się ciekawie. Będziesz robił może model 3D do lepszego zobrazowania ? I jak chcesz sterować ogniem za pomocą mechanizmu AEG? Napisałeś, że niepotrzebne żadne silniki i inne "elektrosterowania" :zastanawia: Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted May 12, 2011 Author Report Share Posted May 12, 2011 Zadne dodatkowe poza tymi AEGowymi. "Po pociągnięciu za język spustowy silnik zaczyna napędzać zębatki. Można śmiało powiedzieć, że najbardziej zapracowaną zębatką jest zębatka tłokowa W pierwszej fazie rozpoczyna się naciąganie tłoka(tu:tlokocylindra)...Po zwolnieniu tłoka rozpoczyna się przerywanie obwodu elektrycznego: - Mimośród, będący częścią zębatki tłokowej, popycha dźwigienkę przerywacza w dół. - Dźwigienka przerywacza podnosi kostkę stykową z języka spustowego. - Kostka stykowa odskakuje do tyłu, obwód elektryczny zostaje przerwany." Martwi mnie troche bezwladnosc zebatek ktore moga dublowac strzaly. Ale to wyjdzie w praniu. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 Czyli silnik jednak potrzebny. Jakby zębatki były zbyt bezwładne to możesz podłożyć podkładki - tak jak się podkładkuje GB, tylko że mocniej - będą potrzebowały więcej energii aby się kręcić. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted May 12, 2011 Author Report Share Posted May 12, 2011 Mam nadzieje, ze z malym obciazeniem, metalowymi czesciami stukajacymi o siebie i krotkim skokiem tloka warkot silnika bedzie dostatecznie maly. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 mosiek + ab powinien załatwić sprawę bezwładności Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted May 27, 2011 Report Share Posted May 27, 2011 Układ elektroniczny będzie dużo lepszym rozwiązaniem. Semi- NE555 monostabilny i Auto- NE555 astabilny. Bateria nie będzie musiała działać dla dwóch mechanizmów- silnika i elektrozaworu. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted June 10, 2011 Author Report Share Posted June 10, 2011 No i projekt polecial do tokarza. Do odbioru bedzie za dwa tygodnie mniej wiecej - wtedy pochwale sie gotowym produktem. Poki co daje rysunki bez wymiarowania czesci. http://imageshack.us/g/864/36368066.jpg/ Poczawszy od gornego lewego rogu: hamulec tlokocylindra, dysza, cylinder, tlok, oś, zakonczenie prowadnicy osi, trojnik. Materialy: PA6, MO58 i Braz. Plus dokupic musialem tulejki PTFE, listwy zebatek, zlaczki do wezykow pneumatycznych. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted July 3, 2011 Author Report Share Posted July 3, 2011 Po 2 tygodniach wyczekiwania w pierwotnym warsztacie, kierownik zakladu powiedzial ze jednak nie ma czasu tego zrobic. W czwartek zeszly projekt poszedl do 2 warsztatu w ktorym zadeklarowali, ze zrobia prototyp. Mankamentem jest, ze maja gorszy sprzet. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted July 23, 2011 Author Report Share Posted July 23, 2011 http://imageshack.us/photo/my-images/190/dscf0348ca.jpg/ A tak to sie w gearboxie prezentuje. Nad zebatka bedie listwa zebatek, na gwincie po lewej - wkrecana dysza. W dystanserze skrajnie po lewej otwory, by pasowal w bolce trzymajace niegdys glowice cylindra. Na mosieznej dyszy bedzie mala sprezynka. Calosc porusza sie w cylindrze, chociaz mysle o jakims substytucie cylindra lub moze uda sie cos wykombinwoac zeby zastapic tarcie suwne, tarciem tocznym. Poprzez wyfrezowanei otowrow na sciankach aluminiowefo cylindra, wstawienie tam kulek i dopiero to zamontowac w cylindrze aegowym. Quote Link to post Share on other sites
pat1985 Posted July 26, 2011 Report Share Posted July 26, 2011 Witam. Też kombinuję z zasilaniem gazowym i z przyjemnością czytam ten temat. Filq jak będziesz poruszał tym "tłokiem" ?? Z tego co widzę za pomocą listwy zębatej i normalnego układu zębatek oraz aegowego silnika. Jeśli tak jak poradzisz sobie z tym, że nawet przy słabym silniku i batce 7,2V wszystko będzie zasuwało bardzo szybko (bardzo bardzo !!:)) jeśli nie będzie miało sprężyny która ten ruch będzie spowalniać ?? Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted July 26, 2011 Author Report Share Posted July 26, 2011 Dzieki temu, ze moge poruszac wszystkim z predkoscia o wiele wieksza od standardowej, aegowej - bede mogl regulwoac szybkostrzelnosc poprzez regulator napiecia na lini akumulator-silnik. Na tloku" bedzie slaba sprezyna powrotna. Btw. w czwartek bede miec juz prawdopodobnie dofrezowane wszystko. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted July 27, 2011 Report Share Posted July 27, 2011 a nie będzie tam oporu tłoka ? tzn, na tłok działa siła ciśnienia gazu, a silnik musi tłok przesunąć - więc silnik będzie kręcił się wolniej... Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted July 27, 2011 Author Report Share Posted July 27, 2011 Nie bedzie. Cylinder nie ma w sobie czesci ruchomych ktore pod wplywem cisnienia moglyby sie przesunac. Przyklad o ktorym myslicie to np. strzykawka, gdzie tloczek jest czescia z zebatkami. W rzeczywistosci mozna to przyrownac do zamknietego sloika, do ktorego od spodu mocujemy zebatki. Fizyczniej - sily dzialajace w plaszczyznie poziomej rownowaza sie gdy gaz jest w cylindrze. Dopiero przy otwarciu moze zadzialac sila odrzutu, ale bedzie ona znikomo mala w porownaniu z reszta sil. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted July 29, 2011 Author Report Share Posted July 29, 2011 No. Od tokarza czesci odebrane. Po spasowaniu czesci z pomoca papieru sciernego i dremelka calosc prezentuje sie nastepujaco. http://imageshack.us/g/135/dscf0353m.jpg/ Do prob cisnieniowych pozostalo mi tylko wkleic uszczelki i glowice cylindra. Do prob uzytecznosci musze jeszcze dobrac odpowiednia dlugosc zebow i miejsce ich wlaczenia w czesc tlokowa oraz zpilowac zabki w zebatce by ta przemieszczala czesc tlokowa tylko na wymagana odleglosc :) Na szczescie nie sa to jakies starsze rzeczy a raczej mile wykonczenie. :happy: Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted August 2, 2011 Author Report Share Posted August 2, 2011 Wszystko spasowane. Sprezyna dorobiona z AEGowej przecietej po 11 petli. Pierwsze proby rozruchu: Po wypodkladkowaniu i wlozeniu czesci wraz ze sprezyna odpalilem gearbox pod bateria 8.4V. Ruch wstepny zebatek jednak tlok ani drgnie. Rozkaldam replike, skladam bez konwersji, zebatki hulaja az milo. Wkladam konwersje bez sprezyny. Naciskam spust tak krotko jak tylko potrafie i od razu wiem, ze tloczek zadzialal a calosc przesunela sie do tylu w ekspresowym tempie. Rozbieram GB a w srodku niespodzianka. Mimo, ze nacisnolem spust tak szybko jak potrafilem to jednak zebatka zdarzyla przekrecic sie o ponad obrot, wywrzec nacisk na zablokowanych zebatkach przyklejonych klejem do tloka iii rozerwac plastikowe lozysko w gerarboxie:D Swoisty "bezpiecznik" zadzialal a klej zdal swoj awaryjny test bojowy. Szybko okazalo sie, ze komplet 9 lozysk zastepczych ktore znalazlem sa o rozmiar wieksze wiec.. musze znalesc nowe lozysko lub przelozyc wszystko do nowego gearoxa. Ponadto sprezyna aegowa ma sluzyc jedynie aega i musze znalesc cos co na moim skoku przy zadanej dlugosci nie bedzie stawiac az takich poteznych oporow. Proby cisnieniowe: Jutro na politechnice, wyniki popoludniu. Sprezyna potrzebna 65mm w stanie rozluznionym, 25mm po napieciu. Wstepne napiecie to jakis 10-15mm. Srednica wew. od 12mm zew do 18mm. Ewentualnie cos o podobnych parametrach - zawsze mozna dociac. Ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie proszony jest o kontakt. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted August 2, 2011 Report Share Posted August 2, 2011 Sprężyny dorwiesz bez problemu, przecież znajdują się one w praktycznie każdym urządzeniu mechanicznym. Zastanawia mnie po co wstępne napięcie tak duże? I nie tnij sprężyn, bez ładnych końcówek masz kawałek zwiniętego drutu a nie sprężynę... Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted August 3, 2011 Author Report Share Posted August 3, 2011 W sumie masz racje. Postaram sie zastosowac do kazdej rady. Ide na warsztat zrobic testy cisnieniowe i znalesc jakas sprezyne :) Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted August 8, 2011 Author Report Share Posted August 8, 2011 W koncu za 3cim podejsciem udalo sie zrobic proby cisnieniowe na uczelni. Przy 1MPa (10atm/bar) czuc jak cylinder wywiera lekkie cisnienie w strone dyszy. Zwiazane jest to z faktem, iz pole powierzchni czola wew. cylindra jest rozne z przodu i tylu przez rozne srednice trzpienia podajacego gaz w 2ch czesciach clindra. Mozna to jednak spokojnie kontrowac jednym palcem a i sila dziala wzdluz zamierzonego ruchu, wiec wszystko jest w porzadku. Jutro musze koniecznie znalesc ta sprezyne i dokonczyc proby mechaniczne. Pozniej tylko podlaczyc pod butle i sprwadzamy osiagi :) Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted August 11, 2011 Author Report Share Posted August 11, 2011 Test auto, bez gazu. http://www.youtube.com/watch?v=R58JbFCa4TE Test semi, bez gazu. http://www.youtube.com/watch?v=Qrbkra8tkqs Rof przyzwoity, na bateri 8.4V ~2Ah. Sprezyna wyciagnieta z pistoeltu za 20zl. Wybaczcie za jakosc ale nagrywane w schowku (ze wzgedu na godzine) i to telefonem o niezbyt multimedialnym usposobieniu. Problem: Na semi po kazdym strzale tlok zostaje z napieta sprezyna. Zapomnialem, ze tlok jest napinany wstepnie po kazdym cyklu. W efekcie mamy natychmiastowa reakcje na spust w trybie semi, ale tez niepotrzebne obciazenie mechanizmu gdyz w komorze jest gaz a sprezyna jest napieta. Kolejny etap: Skompletowanie przenosnego zestawu do zasilania zew. Butla, reduktor, waz. O ile butli nie przeskocze to zastanawiam sie nad zrobieniem reduktora do moich konkretnych potrzeb. Zaoszczedze albo na przejsciowkach z reduktora spawalniczego albo na wysylce deficytowego towaru paintballowego z usa+przejsciowki. Wymyslilem juz wstepny projekt. http://img69.imageshack.us/img69/5743/regjpeg.jpg Uwagi odnosnie regulatora z checia przyjme! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.