thewojtz Posted September 6, 2016 Report Share Posted September 6, 2016 Czyli wszystkie "sensowne" regi są dwuczęściowe? Kurcze kupiłbym mancrafta jakby działał, dużo ludzi ich tam męczy o te regi, mogą być mocno konkurencyjne do amerykańskich, które są obciążone cłem i vatem... A gdyby mancraft nie był na rurkę od cewnika tylko na prawilny wężyk może dawał by radę? Mogli by się za to wziąć! Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted September 6, 2016 Report Share Posted September 6, 2016 A gdyby mancraft nie był na rurkę od cewnika tylko na prawilny wężyk może dawał by radę? Mogli by się za to wziąć! I tak chyba lepsze obrotowe kolanko niż reg w dwóch częściach po NW ;) Co do wyjścia to we własnym zakresie można bez problemu wkręcić szybkozłączkę http://www.pneumatig.eu/szybkozlaczka-typ21-18-gz.html jak chcesz kątowe, to kolankiem poprzedzić http://www.pneumatig.eu/kolanko-18-wz.html :D Co prawda nie widziałem nigdzie obrotowych kolanek z gwintem 1/8" ale są tuleje obrotowe z dwustronnym 1/8", niestety tylko w hurcie więc pozostałem przy standardowym kolanku na wcisk w który wciskam kawałek przewodu, który jest wkręcony w złączkę skręcaną a ta z drugą przerobioną złączką dzięki czemu można przewód PU 6/4, 8/6, 8/5 wsadzić w oplot nylonowy i razem skręcić. Między obie złączki wsadzony i skręcony jest koniec oplotu bawełnianego który, z drugiej strony analogicznie przerobiona złączka zakręcona z oplotem nylonowym i przewodem PU i skręcona z szybkozłączką z wciśniętym pomiędzy oplotem bawełnianym. Proste, elastyczne, miłe w dotyku rozwiązanie i nie spuchło przy 18bar. Też trochę myślałem o normalnym regu z wyjściem w osi ale stwierdziłem, że temat nie jest taki prosty. Jeśli już uda się coś zrobić to będzie mało precyzyjny bo pełny zakres regulacji musiał by się zawierać w 1/4 obrotu pierścienia... Rozborować go na hiflow to nie problem, problemem będzie jego stabilność. Trzeba by inaczej dobrać równowagę między sprężynami i ogólnie cały układ zaworu musiał by być czulszy albo totalnie przebudować i zastosować membrany a to przy wysokich rps powodowało by szybkie zużycie... Nie jest przypadkiem tak że w dwuczęściowych regach drugi dłuższy element stanowi poniekąd komorę rozprężeniową/wyrównawczą a jej objętość jest prawie taka jak cylindry w markerach/replikach? Jeśli ich magia w odświeżaniu polega na tym że pierwszy zawór odpowiada za przepływność i/lub zbija 800psi z butli a druga większa część po prostu wypełnia się do pożądanego ciśnienia i odcina pierwszy segment to raczej ciężko będzie zrobić jednosegmentowy "rurowy" reg... muszę poszukać schematów tych LPR'ów... Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted September 9, 2016 Report Share Posted September 9, 2016 Montaż w regu od MC wyjścia pod wężyk paintballowy, to nie problem. Problemem jest raczej wytrzymałość tych wężyków, w paintballu regi np. LPR mają max. 150 psi czyli 10 bar z lekkim haczkiem i elegancko to rozrywa się przy ciśnieniu roboczym 12-13 bar, a pdik potrzebuje i 14-15bar. Spajda ściągnął regi od valkena, które dają do 250psi (17bar) i do nich jakieś wytrzymałe wężyki, miał to na MA2016 to pomacałem, jednak nie ma tego w ofercie na sklepie, a cena tego rega jest mniej więcej w cenie LPR ninja, czyli 2x koszt rega mancrafta. Mój reg mc jest przerobiony na highflow i ładnie daje radę z pdik na wyższych ciśnieniach, z tym że 2 razy rozsadziło mi ostatnio wężyki 6mm, a te longlife wytrzymują c prawda, ale są sztywne jak drut. Wkurza mnie to ostatnio i mam coraz większą ochotę powrócić do sdik i rega z kapsułą na kolbie, po redukcji komory jest 70 strzałow na kapsule, tylko tego firepower żal... Shamoth, zrób może fotki tego twojego wynalazku, jak oplotłeś wenża. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted September 9, 2016 Report Share Posted September 9, 2016 Próbowałem ale niezawodna E-52 robi zdjęcia gorsze od żelazka ;) Coś pokombinuję w przyszłym tygodniu... Jak strzeli ten opleciony PU 6/4 Longlife http://www.pneumatig.eu/przewod-poliuretanowy-longlifetm-6-x-4-szary.html to przesiądę się chyba na trochę grubszego i sztywniejszego PU 8/5 http://www.pneumatig.eu/przewod-poliuretanowy-czarny-85.html O dziwo zwykły PU 6/4 http://www.pneumatig.eu/przewod-poliuretanowy-czarny-64.html jest sztywniejszy od wersji Longlife ale daleko mu jeszcze do PA Longlife Jak przerabiałeś na hi-flow? tylko przez wymianę zaworu ze sklepu? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted September 9, 2016 Report Share Posted September 9, 2016 Taa, mam teraz kompletny zawór nowy: http://shop-mancraft...-reduktora.html a wyjście z rega jest od razu na wonsz 6/4mm. Czarny i przezroczysty 6/4 szczyla przy 15bar aż miło. Mam też biały longlife, ale to jest za sztywne. Przy okazji, dostałem na serwis replikę na pdkis z takim regiem: https://palmers-pursuit-shop.myshopify.com/collections/stabilizers/products/female-stabilizer-regulator-0-700-psi-finish-black-1?variant=14403056583 Poza tym że manometr ma jak cebula, to wydaje mi się że ma dosyć biedny przepływ. Jeszcze potestuję. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted September 9, 2016 Report Share Posted September 9, 2016 (edited) Jak sprawdzałem szczelność połączeń rega i samej szybkozłaczki to dobiłem do 18bar i zawór zaczął puszczać. Fakt, że pod ciśnieniem przewód nieco się usztywnia i pytanie jeszcze jak wpłynie na niego zmęczenie mechaniczne od ciągłego machania repliką i takich tam innych wygibasów... Kropelkę proszę... https://drive.google...Qnp2STBITTBxY0E Przewód 6/4 czy 8/5. Oplot nylonowy lub stalowy jak ktoś ma dojście do tanich ale koniecznie mniejszy niż przewód żeby nie latał luźno na przewodzie. Złączka skręcana dla przewodu 6/4 8/6 G.W.1/8", w której wybieramy materiał w nakrętce bo inaczej nie wejdzie na przewód z oplotem, fazujemy/zaoblamy w środku żeby nakrętka nie przecięła oplotu. Tanie oploty są mało przyjemne w dotyku więc szukamy bawełnianej wstążki pustej w środku lub oplotu, rozmiarowo także na styk ale tak żeby po skompresowaniu i zluzowaniu wchodziło złącze skręcane. Docinamy pożądaną długość przewodu, na oplot zakładamy obie zmodyfikowane zakrętki złączek i taki oplot naciągamy ruchami robaczkowymi/kompresyjnymi żeby powiększył swoją średnicę i ciasno siedział na przewodzie. Z jednej strony naciągamy przewód na złączkę wraz z oplotem i zakręcamy. Z drugiej strony obcinamy oplot i całość zakańczamy taśmą izolacyjną. Naciągamy oplot bawełniany, przycinamy dłużej zgodnie z zasadą łatwiej przyciąć niż dokleić i zostawiamy sobie go luźno latającego na przewodzie w oplocie nylonowym. Zdejmujemy izolkę i zarabiamy złączkę skręcaną jak z drugiej strony i już mamy trochę wzmocniony przewód zakończony z obu stron g.w. 1/8". Jak już zdecydujemy się co z której strony przewodu wkręcamy, np. szybkozłączkę i złączkę wtykową, wkręcamy na teflon tak żeby zostawić z 2-3mm widocznego gwintu. Teraz naciągamy oplot bawełniany, ma być naprężony, tak żeby końce były poza zostawioną przerwą na gwincie do skręcenia. Bierzemy nić dentystyczną czy inną mocniejszą i przewijamy 1-2 i zawiązujemy oplot na wysokości przerwy na gwincie między końcówką przewodu a tą którą sobie wybraliśmy. Pozostaje jeszcze dokręcić palcami z obu stron końcówki tyle ile można a potem przez szmatę żeby nie pociąć bawełny dociągnąć kluczem i kombinerkami/żabką/francuzem/szwedem. Nadmiar wystającej bawełny obcinamy i zakańczamy izolację termokurczliwą, można przed założeniem termokurczki podlać trochę CA, i wzmocniony przewód PU w oplocie bawełnianym gotowy :icon_wink: Edited September 13, 2016 by Mendi Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted September 13, 2016 Report Share Posted September 13, 2016 Fotki Panie, albo jak się nie da już fotek machnąć, to rób wenże i sprzedawaj - konkurencji na tym polu nie ma. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted September 13, 2016 Report Share Posted September 13, 2016 Fotki Panie, albo jak się nie da już fotek machnąć, to rób wenże i sprzedawaj - konkurencji na tym polu nie ma. Link nie działa?? W wolnej chwili chce jeszcze popełnić przewód na bazie PU 8/5, trochę twardszy ale fabrycznie większe ciśnienia wytrzymuje i nieco większa przepływność. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted September 13, 2016 Report Share Posted September 13, 2016 Fotki wchodzą. Quote Link to post Share on other sites
arthem Posted October 3, 2016 Report Share Posted October 3, 2016 Nie bardzo wiem gdzie zacząć taki temat, więc jeśli zachodzi taka potrzeba prosiłbym o wydzielenie i przerzucenie treści w odpowiednie miejsce. Rozglądam się za butlą matką do Mancrafta, by ładować swoją małą, 0,8l butelkę którą noszę w plecaku. Zastanawiam się nad pojemnością, a realną ilością nabić do chociażby połowy pojemności butelki 0,8l. Przykładowo, ile razy mógłbym nabić butlę 0,8l z butli 7l? Zakładam, że im więcej razy butla matka zostanie nabita, tym mniejsze ciśnienie maksymalne osiągne na tej małej, 0,8l. Jak to liczyć? Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted October 7, 2016 Report Share Posted October 7, 2016 Nie wiem czy akurat w tym temacie mam zamieścić informację o produkcie mancrafta czyli smyczy no ale dla zainteresowanych. Pacjent to glock 17 TM, z lufą pdi od hi-capy, wentylowaną głowicą, gumą km-heada zieloną, gumkami ninebala na magazynki i mocniejszą guarderowską sprężyną zbijaka. Glock dzisiaj wrócił od dexa, z serwisu przed nim na 90 psi miał 328 fpsy, po serwisie 335fpsy. Po jego powrocie przeprowadziłem test na reduktorze lpr i mancrafta na przewodach 6mm oraz mancraftowej smyczy. Wynik LPR: 6mm: 90 psi 335-337 fps 95 psi 344-345 fps 100 psi 352-353 fps 110 psi 361-362 fps Smycz: 90 psi 335-337 fps 95 psi 344-345 fps 100 psi 352-353 fps 110 psi 361-362 fps Reduktor mancrafta: 6mm: 90 psi 335-337 fps 95 psi 343-345 fps 100 psi 351-353 fps 110 psi 360-362 fps Smycz: 90 psi 335-337 fps 95 psi 343-345 fps 100 psi 351-353 fps 110 psi 360-363 fps Stockowy magazynek TM bez przeróbek gumki nineballa itp daje około 330 fpsów na mojej replice. Tak więc ostatecznie pozostaje mi polecić smycz mancrafta jako najmniejsze możliwe złączki chyba DN 2,7 oraz przewody jakie warto stosować w replice typu pistolet, dzięki tej smyczy, glockowi i boskiemu palcu Dextera, nie ma potrzeby już latać z aeg, glock wykosi każdego, polecam. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 7, 2016 Report Share Posted October 7, 2016 Nie bardzo wiem gdzie zacząć taki temat, więc jeśli zachodzi taka potrzeba prosiłbym o wydzielenie i przerzucenie treści w odpowiednie miejsce. Rozglądam się za butlą matką do Mancrafta, by ładować swoją małą, 0,8l butelkę którą noszę w plecaku. Zastanawiam się nad pojemnością, a realną ilością nabić do chociażby połowy pojemności butelki 0,8l. Przykładowo, ile razy mógłbym nabić butlę 0,8l z butli 7l? Zakładam, że im więcej razy butla matka zostanie nabita, tym mniejsze ciśnienie maksymalne osiągne na tej małej, 0,8l. Jak to liczyć? Mam dokładnie ta samą sytuację, hasam sobie z butlą 0,8l (czyli 48cu) i wystarcz ami to przy 600fps na jakieś 800 strzałów. Niby sporo, ale po festynie czy strzelnicy butla jest pusta i jeżdzę na pobliskie painballowisko by dobić. Przy czym wiadomo, chłopaki grają sezonowo i o tej porze roku dobić butlę u nich to już problem. A lokalni strażacy czy nurkowie, nie bawią się w dobijanie tak małych butli. Od pewnego czasu chodzi mi po głowie zakup matki hp, tyle że takiej mniejszej, np.4L http://allegro.pl/butla-butle-powietrze-4l-300-bar-pelna-i5601602790.html Co ciekawe, gość wysyła butle zalegalizowane i pełne. Wiem, że bardziej opłacalne było by zakupienie 7 lub 13l, ale co ja z taką krową będę robił? Nabicie 4l hp, kosztuje kilka zet, a wystarcza na 5 krotne napełnienie 48cu, tak że jako "prywatna butla matka" ma to sens. Do tego trzeba liczyć przetoczkę do napełniania, czyli +/- 160zet. @samael16 co do smyczki mancraftów, to zrobiłem sobie coś podobnego pod SWD (bo ostatnio 2 razy wyrwałem wąż 6mm ze złączek ). Wężyk PA longlife 4/2m o wytrzymałości 27bar, nad parą nawinąłem na mosiężny trzpień z sdik. Spriala lekko się później rozlazła, ale niemniej ejdnak zachowuje kształt i sprężynuje. Kłociłem się z Shamothem, ile wytrzymałości straci wężyk po takiej modyfikacji na ciepło, ale potestowałem i 18 bar pracy i 20 bar chwilowego znosi bez stękania. A wygląda to tak: Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted October 7, 2016 Report Share Posted October 7, 2016 To już lepiej matka na 300 bar. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted October 7, 2016 Report Share Posted October 7, 2016 Ja jeżdżę do nurków, przebolałem przetoczkę, ale mam blisko i relatywnie spoko cenowo. Mendi, możesz też kupić drugą butlę :) Troszkę więcej od przetoczki a 2x rzadziej jeździsz po powietrze :) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 To już lepiej matka na 300 bar. Panie, ale wszystkie matki są na 300bar, niezależnie czy 2,4,7 czy 13 litrów. @Wojdatuz przetoczę tak czy tak muszę sobie sprawić, bo płetwale ani strażacy nie mają. Mimo wszystko uważam że taka mateczka 4L będzie miała sens. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 No matkę tylko 300bar lub wiecej żeby miało to sens i wyszło z niej kilka 0,8l po 200bar. Co do spirali to chyba też sobie zrobię jak aktualny wąż pyknie skoro Mendi już przetestował ;) Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted October 9, 2016 Report Share Posted October 9, 2016 (edited) Mendi matki mają ciśnienie robocze 200atmosfer a dokładnie to coś wysłał, a nie 300atmosfer, chodzi abyś kupił butlę o ciśnieniu roboczym 300atmosfer. Ciśnienie próby to ciśnienie pod jakim wykonuje się test butli ale to nie ciśnienie jej pracy, nie wolno Ci butli o ciśnieniu roboczym 200 tankować na 300, tzn możesz jednak kto potem będzie serwisował SWD jak Ci łapy urwie w najlepszym wypadku. Mendi ty masz tylko butle na 3000 psi wiec kup jak człowiek jakąś matkę na 4300psi i z niej nabijaj wejdzie Ci całkiem sporo pełnych 0,8 litra. Jak byś miał butle na 4300psi to sprawa się komplikuje bo potrzebne są 2 matki: 200 bar do napełnienia. 300 bar do dopełnienia na full. Edited October 9, 2016 by samael16 Quote Link to post Share on other sites
Dantes Posted October 9, 2016 Report Share Posted October 9, 2016 Dobra Panowie, to jaką butlę matkę polecacie (przetoczkę już mam). Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted October 9, 2016 Report Share Posted October 9, 2016 Każdą o ile ma ważne badania i ciśnienie robocze 300 bar. Jeśli masz swoje butle 4300psi to kup 2 matki 200 i 300 bar Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 10, 2016 Report Share Posted October 10, 2016 Hmm, Samael w sumie racja. Ale mi nie potrzeba rakiety w chałupie, więc pewnie sprawię sobie tylko przetoczkę i będę strażaków gnebił. Quote Link to post Share on other sites
chaota Posted October 10, 2016 Report Share Posted October 10, 2016 Kupiłem tydzień temu nową butlę techniczną 200 bar. 200zł netto ;) Za te pieniądze to nie będę narzekał + butle techniczne mają dłuższą legalizacje od nurkowych i kołpak zabezpieczający zawór i nie kosztują 600+ zł BTW. swoja kupiłem w Kamino w Warszawie Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted October 10, 2016 Report Share Posted October 10, 2016 Jeśli jest metalowa a na 99% to spuść ją, wykręć zawór i zajrzyj do środka jak wygląda. Nurkowe czy PB są bodajże od środka w najgorszym wypadku ciągnięte lakierem czy czymkolwiek żeby się powierzchnia nie utleniała za szybko. Wiem że HP zazwyczaj jest "suche" ale i tak ma jakąś tam wilgotność. W butlach technicznych nie patrzą tak rygorystycznie na parametry pozwalające zachować czystość gazu. Także sprawdzaj ją przynajmniej raz w roku lub jak zauważysz że reg/konwersja zbiera syf... Quote Link to post Share on other sites
chaota Posted October 10, 2016 Report Share Posted October 10, 2016 To czy Masz syf w butli zależy skąd Bierzesz powietrze, mnie interesuje tylko żeby mieli osuszacz. Takiego syfu jak w CO2 nie może być w HP bo smar/olej uległby detonacji. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted October 11, 2016 Report Share Posted October 11, 2016 No, o substancje palne w butli HP to już nikogo nie podejrzewam ;) Ale gdzieś kiedyś obiły mi się o uszy czyjeś uskarżanie na biały nalot w regu lub konwersji i okazało się że grubościenna butla aluminiową z czasem w środku zaczęła się utleniać. Mówiąc osuszacz masz na myśli taki ten taki przelotowy skraplacz gdzie zbiera się woda? Czy coś bardziej wysublimowanego? Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted October 13, 2016 Report Share Posted October 13, 2016 Uwaga w moim teście jest błąd, nie wiem jakim cudem tego nie zauważyłem. /poprawiłem Mendi Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.