revolta017 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 mam scara od boyi i zamierzam zrobić mały tuning. Jakiej średnicy tam są łożyska? Gearbox V.2 jest fabrycznie. i jakie najlepiej kupić? Kulkowe czy Ślizgowe ? Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Jakieś średnicy to możesz chyba sam zmierzyć? Oo A właśnie, które są cichsze- łożyskowane czy ślizgowe? Że tak podczepie się pod temat :p Quote Link to post Share on other sites
Lukas42 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Mam pytanie, chciałbym wymienić łożyska w gearboxie v3, firmy JG , replika ala SWD. Przy sprężynie m120 i mocniejszej lepsze są ślizgowe czy kulkowe? I czy mają one 6mm czy 7mm? szukałem długo na forum ale nie mogę znaleźć jakie łożyska są w JG.. :bialaflaga: Quote Link to post Share on other sites
dobry_mudzyn_z_afryka Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Ehh, to ja też się podepnę :P Mam M4 ze sprężyna M100, robię tuning ROFowy, jakie kupić łożyska do tego typu tuningu i słabej sprężyny? Quote Link to post Share on other sites
revolta017 Posted November 24, 2010 Author Report Share Posted November 24, 2010 zmierzyć niestety NIE mogę ponieważ w tym momencie nie mam dostępu do repliki a chciałbym złożyć zamówienie Quote Link to post Share on other sites
zaki123 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Jeśli chodzi o średnice to musicie dobie ją po prostu zmierzyć suwmiarką. Jeśli chodzi o wytrzymałość łożysk to ja po sobie nie widzę różnicy. Mam sprężynę M150, zębatki helikalne! osadzone w kulkowych i chodzi dobrze, ale to najmocniejszych tuningów raczej polecałbym ślizgowe. Jeśli chodzi o rofa to kulkowe, bo daja ode jednak mniejsze opory niż kulkowe Jeśli chodzi o hałas to nie zastanawialem się nad tym ale raczej łożyska nie dają dużo hałasu Mam nadzieje ze troche pomoglem Quote Link to post Share on other sites
dobry_mudzyn_z_afryka Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Jeśli chodzi o rofa to kulkowe, bo daja ode jednak mniejsze opory niż kulkowe Kulkowe dają mniejsze opory niż kulkowe ;) Możesz napisać jeszcze raz bo wyszło z małym błędem. Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Kulkowe -> mniejszy opór -> tuning rofowy -> na moje rozumowanie są głośniejsze bo pracują dodatkowe elementy które o siebie ocierają Ślizgowe -> większy opór -> większa wytrzymałość -> tuning mocowy Quote Link to post Share on other sites
Pawelo Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 (edited) Podobno znasz się na tuningu mudzyn? Z łożyskami jest tak: 6mm są slabe i najlepiej brać slizgowe bo kulki małych wielkosci moga sie popsuć. 7mm kulkowe do sprezyn max m120 jesli chce sie miec pewnosc ze sie nie zepsują. 8/9mm tylko kulkowe. ślizgowe metalowe są niezniszczalne i głośne, kulkowe zaś zmniejszaja opory i dzwiek zebatek. JEśli myslicie o łozyskach kulkowych nie bierzcie chinszczyzny, ja popelnilem ten blad i poszly sie walic na m100 guardera. Edited November 24, 2010 by Pawelo Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 przy m150 śmiem twierdzić iż ślizgi będą cichsze od kulek 6mm. Ogólnie łożyska kulkowe 6mm nie powalają kulturą pracy. @dobry_mudzyn_z_afryka jeśli robisz tuning na rof to zdecydowanie powinieneś zastosować łożyska kulkowe. Najlepiej 8 lub 9mm. Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Dzięks, to ja jednak zostane z m145 przy moich ślizgowych łożyskach :D Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Przy M145 kulkowe owszem ale 8mm. 6mm Kulkowe będzie max M120 7mm kulkowe będzie maź M140 taka jest mniej bądź więcej tabelka jeśli chcemy pruć na full auto i nie myśleć że klamka się rozleci. kulkowe - toczne ślizgowe - cierne łożyska ślizgowe stosujemy w każdej postaci ( stalowe ) do różnorakich sprężyn, nie odnotowano przypadku rozsypania się takiego łożyska. Dobrze jest zakupić łożyska ślizgowe z dodatkowym kanalikiem smarnym, zmniejsza on znacznie opory tarcia i zwiększa minimalnie R.O.F. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 (edited) Z mojego doświadczenia wynikają 2 rzeczy. Kulowe - jeśli już to tylko markowe, chińskie nawet 7mm sypią się jakby były z papieru. Ślizgi są cichsze niż kulowe, i również warto brać markowe chociażby ze względu na dokładność wykonania i, o czym napisał już Marcinek, dodatkowe rowki smarujące w dużej części firm. PS: Mudzyn, na prawdę widać po raz kolejny Twoją wiedzę i doświadczenie w temacie AEGów :icon_rolleyes: Edited November 25, 2010 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 Dodam od siebie jeszcze jedno na co trzeba zwracac uwage. Ogolnie slizgi sa szersze niz kulki - po to zeby zebatka luzno sie obracala. Ale zdazaja sie za szerokie - wtedy mamy bicie zebatek i glosna prace. Czesto jest tak ze chcemy zalozyc lozyska kulkowe - wsadzamy zebatki - a one nie wchodza. Sa o pare dziesiatych milimetra za grube (oski ktore wchodza w lozysko). Wtedy potrzeba je delikatnie zeszlifowac papierem sciernynym najlepiej 1000-1500. Problem pojawia sie kiedy te zebatki chcemy wlozyc znowu w lozyska slizgowe - wtedy wlasnie maja bicie bo lataja w lozyskach. Dlatego te same zebatki u jednego beda pracowac cichutko, a u drugiego glosno - kwestia jakie lozyska, jakie zebatki i gdzie wczesniej pracowaly. ps. Mi kulkowe 8 mm King armsa padly po 10 strzalach na m150. Wiem ze dziwne - ale jedno poszlo sie sypac i zostalo wymienione na cierne. Quote Link to post Share on other sites
revolta017 Posted November 25, 2010 Author Report Share Posted November 25, 2010 czyli moge założyć łożyska o innej średnicy ? tylko musi być przystosowany szkielet gearboxa do nich, tak ? Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 Szkielet musi mieć otwory na łożyska odpowiedniego rozmiaru. Quote Link to post Share on other sites
dobry_mudzyn_z_afryka Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 PS: Mudzyn, na prawdę widać po raz kolejny Twoją wiedzę i doświadczenie w temacie AEGów :icon_rolleyes: Kurde uwziąłeś się na mnie :P Masz rację, nie znam się na łożyskach, jakoś nigdy za bardzo nie zwracałem na nie uwagi, po prostu nie wkładałem chińczyków a to czy były ślizgowe czy kulkowe nie było dla mnie aż tak istotne. Jako, że powstał ten temat to chciałem się dowiedzieć jaka właściwie jest różnica między nimi. Quote Link to post Share on other sites
mikunda Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 Tak apropo jeszcze łożysk i ich smarowania. Z doświadczenia: łożyska kulkowe - smarować smarami rzadszymi, sylikonowy itp. Specyfika jest taka, że jak posmaruje się smarem gęstszym bardziej kleistym, łożyska będą pracowały z większym oporem, będą głośne i szybciej padną., koniecznie trzeba uważać przy nich na wilgoć, jeżeli skorodują są do wywalenia. łożyska ślizgowe - smarować smarami gęstszymi, bardziej kleistymi, inaczej szybko się go pozbędziemy jeżeli są gładkie bez rowka smarującego. Są odporniejsze na korodowanie i niedoskonałości takie jak krzywo wykonane otwory w GB (będą głośne ale się nie rozpadną). Oczywiście dobrze nasmarowane łożyska nie powinny korodować. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Kurde uwziąłeś się na mnie :P Masz rację, nie znam się na łożyskach, jakoś nigdy za bardzo nie zwracałem na nie uwagi, po prostu nie wkładałem chińczyków a to czy były ślizgowe czy kulkowe nie było dla mnie aż tak istotne. Jako, że powstał ten temat to chciałem się dowiedzieć jaka właściwie jest różnica między nimi. Ale piszesz jak byś się znał i dajesz rady, PO CO?! Tak apropo jeszcze łożysk i ich smarowania. Z doświadczenia: łożyska kulkowe - smarować smarami rzadszymi, sylikonowy itp. Specyfika jest taka, że jak posmaruje się smarem gęstszym bardziej kleistym, łożyska będą pracowały z większym oporem, będą głośne i szybciej padną., koniecznie trzeba uważać przy nich na wilgoć, jeżeli skorodują są do wywalenia. łożyska ślizgowe - smarować smarami gęstszymi, bardziej kleistymi, inaczej szybko się go pozbędziemy jeżeli są gładkie bez rowka smarującego. Są odporniejsze na korodowanie i niedoskonałości takie jak krzywo wykonane otwory w GB (będą głośne ale się nie rozpadną). Oczywiście dobrze nasmarowane łożyska nie powinny korodować. Łożyska toczne sa już nasmarowane fabrycznie! Dodatkowy smar może spowodować że wyjdzie w tego jakiś klej. Poczeka! Korozja? Przecież to stal kwasoodporna tzw. nierdzewka. Ślizgowe się rozpadną... :F no przy otworach tj. dwie połówki szkieletu sa np. Czajna i dajmy na to G&P, ehhh..... Quote Link to post Share on other sites
Denis Posted March 13, 2011 Report Share Posted March 13, 2011 Czyli jeżeli przy LR300 P&J sprężyna m130 w gearbox'ie zwykłym szarym P&J i sypniętymi łożyskami chce wymienić gearbox, spreżyna zostanie, to czy wezmę GB z łożyskami 6,7,8,9mm kulkowymi nie ma kompletnie znaczenia?? Proszę nie krzyczeć jeżeli nie ma łożysk o danej średnicy... Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted March 13, 2011 Report Share Posted March 13, 2011 ime wiecej tym lepiej Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 14, 2011 Report Share Posted March 14, 2011 ime wiecej tym lepiej Hm a uwzględniłeś to że im większe łożysko to większe obciążenia przenosi ale za to mniejsze prędkości obrotowe? Najważniejsze to porządne łożyska, jak już będziesz brał 8mm to weź hybrydowe (nazywane u nas ceramicznymi co jest nie do końca prawdą). Quote Link to post Share on other sites
Denis Posted April 15, 2011 Report Share Posted April 15, 2011 Czyli te łożyska zapewnią odp kulturę pracy bd dość ciche i tanie? Quote Link to post Share on other sites
TheOne Posted May 21, 2011 Report Share Posted May 21, 2011 Panowie jakie łożyska od m130 do m140 GB JG 7mm mało strzelam na auto nax 2-3 kulkowe serie ale chciałbym mieć jakiś zapas wrazie w Pozdrawiam KK Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.