VIPER-RT10 Posted January 22, 2011 Report Share Posted January 22, 2011 W samochodzie jedynymi zaworami w których występują wysokie ciśnienia są zawory w ABSie i wtryskiwacze paliwa od rapy z ComonRaila. Ale nie widzę możliwości realnego zastosowania. Agregaty ABS nie upchnie się do repliki a wtryskiwacz ma za mały przepływ. AMEN Zaworki do LPG obawiam się iż będą miały problemy przy 10 barach a dodatkowo czas otwarcia jest raczej tragiczny. Straty gazu mogą być dość duże! Quote Link to post Share on other sites
Chomikos Posted January 23, 2011 Report Share Posted January 23, 2011 można powiedzieć ze "przetestowałem" elektrozawór do lpg. i tak: moja sprężarka nie dała rady nabić więcej jak 3.5bar ciśnienia.. dlatego za wiele nie wniosę do tematu ale.. zaworek przy tym ciśnieniu puszcza gaz w mgnieniu oka.. wystarczy musnąć jeden wtyk napięciem i od razu się otwiera .nic nie wskazuje na to że będzie miał problem przy większym ciśnieniu. podłączyłem do tego aeg'ową lufę .. kulka 0,25 g odległość 2m.. przebiła karton na dwa razy. co przy tak małym ciśnieniu znaczy że nie jest źle. a tak to wygląda : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/754dace830a8efc1.html nie będę się bawił w żadne przeróbki ..na dokładne testy nie mam sprzętu być może ten zawór się nadaje ..a może i nie .. podałem tylko alternatywę do przetestowania.. bo 10 zł za ten zawór a 300 za profesjonalny to różnica. kto się w to bawi ma wskazówkę czego może użyć. Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted January 23, 2011 Report Share Posted January 23, 2011 Hmm spoko, można przetestować, ale raczej ciężko będzie to upchnąć do repliki. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted January 23, 2011 Report Share Posted January 23, 2011 Taki elektrozawór da radę na 7-10 bar? W przewodach paliwowych chyba aż tak spore ciśnienie nie występuje? Quote Link to post Share on other sites
Mazur.5 Posted January 23, 2011 Report Share Posted January 23, 2011 Chomikos- mozna ewentualne "namiary" jaki to jest dokładnie elektozawór :) Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted January 23, 2011 Report Share Posted January 23, 2011 Ciśnieniowo powinien wytrzymać, pewnie jest solidny mosiężny. Jak nie to trudno. A jak nie będzie chciał się otworzyć, to większe napięcie i jazda. Quote Link to post Share on other sites
Chomikos Posted January 23, 2011 Report Share Posted January 23, 2011 (edited) mam podobny do tego .. http://nagaz24.pl/elektrozawory-zawory,c,594,p,pl.html?producer=39&cp=1 tylko że firmy 'marini" z tego co widzę jest identyczny.. ten elektrozawór posiada filtr gazu.. jutro to zdemontuje i zobaczę czy da się zaślepić. jeśli tak to będzie mały i da się upchać. Taki elektrozawór da radę na 7-10 bar? W przewodach paliwowych chyba aż tak spore ciśnienie nie występuje? da rade ..zapewniam. Edited January 23, 2011 by Chomikos Quote Link to post Share on other sites
Mazur.5 Posted April 29, 2011 Report Share Posted April 29, 2011 Przetestowałem ten elektrozawór co podał Chomikos- wyniki rewelacyjne, jednak nie upcha się go do repliki. Przepływ wystarczający, czas reakcji również na 20 ms działa prawidłowo i pobieranie gazu w normie. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted April 29, 2011 Report Share Posted April 29, 2011 Przetestowałem ten elektrozawór co podał Chomikos- wyniki rewelacyjne, jednak nie upcha się go do repliki. Przepływ wystarczający, czas reakcji również na 20 ms działa prawidłowo i pobieranie gazu w normie. testowałeś na chrono ? możesz podać jakie wyniki były dokładniej ? Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted April 30, 2011 Report Share Posted April 30, 2011 Mam dokładnie ten sam elektrozawór- LEVATO czy jakoś tak- efekty: 10 bar (max) 360fps na 0,20g i 340fps na 0,40g- czyli lipa. Najśmieszniejsze jest to że spadek FPSprzy różnej wadze kulek jest niewielki- bo tylko 20 FPS przy kulce dwa razy cięższej :wink: Quote Link to post Share on other sites
Mazur.5 Posted April 30, 2011 Report Share Posted April 30, 2011 (edited) No to dziwne bo ja na pewno mam większe wyniki- szczegółowe dam po weekendzie jak bede miał dostęp do chrono... Na oko ponad 650 na 0.20 - na 0.40 ponad 80 metrów zasięgu... szczegóły po pomairach bo moje SWd cały czas przechodzi drobne poprawki :)) I czemu piszesz 10 bar max ? Ten elektrozawór na 12V ciągnie bez problemu na 10 bar wiec myśle że nawet 15 by tam szło wstawić przy większym napięciu ;) Ale gdzieś są granice rozsądku:) Edited April 30, 2011 by 19Mazur48 Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 10 BAR max w sensie że ja tyle mogę ustawić :wink: i 340 FPS (u mnie) na 0,40g daje coś poniżej 60m zasięgu, więc nawet jak masz 450-480 fps to osiągniesz 80m tylko że kulka będzie wolniej leciała :wink: Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 Przepraszam ale na 480fps nie zrobisz 80m skutecznego. Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 Chodziło mu chyba o 480 fps na 0,4. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 (edited) Pomyłka- się zapędziłem. Ale 80m na 480 (0,40g) osiągniesz :wink: Edited May 1, 2011 by Xyanek Quote Link to post Share on other sites
babski Posted August 6, 2011 Report Share Posted August 6, 2011 Panowie, czy jest już jakiś postęp w przeróbce sprężynowego swd na gazowy ?? :cool: Quote Link to post Share on other sites
Mazur.5 Posted August 6, 2011 Report Share Posted August 6, 2011 Ja przerobiłem. Do końca została mi tylko lufa promka :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 18, 2011 Report Share Posted September 18, 2011 Panowie, czas i tu się pochwalić. Przerobiliśmy skutecznie swd a&k na gaz. Konwersja nie wymaga żadnych elektrozaworów, tylko butlę i reduktor. Zasada działania swd pozostała taka sama, tyle tylko że suwadło odsuwa się o wiele krócej na o wiele słabszej sprężynie. Wynik z dziś to 690fps na 10barach, co mam nadzieję jeszcze uda nam się poprawić. Wynik na kulkach 0,2g. Zasada działania jest podobna do tego co chcemy osiągnąć w aegu, tyle tylko że dostosowane jest to do swd: Quote Link to post Share on other sites
babski Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 suwadło odsuwa się o wiele krócej na o wiele słabszej sprężynie Okej, ale nie za bardzo kapuję...tzn sprężynę wsadzamy np m100 ?? I jak to podłączamy?? Jakieś szczegóły?? ^^ Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Też nie rozumiem koncepcji :wink: Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 20, 2011 Report Share Posted September 20, 2011 Tak to wygląda: Koncepcja bardzo prosta, wsadzamy właśnie sprężynę pokroju m100 tyle tylko że krótszą/uciętą. Zamiast tłoka wstawiamy całość do cylindra, wywalamy prowadnicę sprężyny zastępując ją tą mosiężną. Szeroki, wąski wałek na końcu po prawej zastępuje tą kostkę z którą jest prowadnica, do tego dojdzie jeszcze mocowanie na sprężynkę powrotną suwadła. Całość jest naciągana w małym zakresie, nie wiem ile dokładnie i nie sprawdzę tego w tej chwili. Całość tłoka zahacza o spust, po zwolnieniu mechanizm oddaje strzał. Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 Jeżeli ktoś nie rozumie zasady działania: nowy tłok jest odciągany do tyłu rączką, zahacza o spust. Do komory która jest teraz zaślepiona z 2 stron dostaje się CO2/HP (poprzez otwory z mosiężnym elemencie) Po wciśnięciu spustu, sprężyna powoduje ruch do przodu. Tłok uszczelnia się z nową głowicą cylindra i wypuszcza gaz a ten napędza kulkę. Mosiężny element zastępuje prowadnicę i nie porusza się wcale. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 A ja wam tylko powtórzę któryś raz: sprężyna ucięta przestaje być sprężyną za zaczyna być kawałkiem zwiniętego drutu. NIE TNIJCIE spreżyn. Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 (edited) Jak dla mnie przycięta sprężyna wciąż jest sprężyną. Wystarczy wziąć na szlifierce stołowej zeszlifować na płasko, sprężyna miejscowo się odpuszcza. Po tym układa się dobrze, można ją dogiąć odrobinę i działa równo, nie gnie się na boki. Nawet gdyby to nie miało miejsca, sprężyna bez przerwy ma podparcie w środku w postaci pręta przez co nie wygnie się bardziej niż 2mm. Więc w czym problem? Edited September 21, 2011 by Zambezi Quote Link to post Share on other sites
babski Posted September 21, 2011 Report Share Posted September 21, 2011 Więc w czym problem? Problem w tym że nie znamy orientacyjnego kosztu takiej przeróbki ??? :P Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.