Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

W samochodzie jedynymi zaworami w których występują wysokie ciśnienia są zawory w ABSie i wtryskiwacze paliwa od rapy z ComonRaila. Ale nie widzę możliwości realnego zastosowania.

Agregaty ABS nie upchnie się do repliki a wtryskiwacz ma za mały przepływ. AMEN

 

Zaworki do LPG obawiam się iż będą miały problemy przy 10 barach a dodatkowo czas otwarcia jest raczej tragiczny. Straty gazu mogą być dość duże!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

można powiedzieć ze "przetestowałem" elektrozawór do lpg.

 

i tak:

moja sprężarka nie dała rady nabić więcej jak 3.5bar ciśnienia..

dlatego za wiele nie wniosę do tematu ale.. zaworek przy tym ciśnieniu puszcza gaz w mgnieniu oka..

wystarczy musnąć jeden wtyk napięciem i od razu się otwiera .nic nie wskazuje na to że będzie miał problem przy większym ciśnieniu.

 

podłączyłem do tego aeg'ową lufę .. kulka 0,25 g odległość 2m.. przebiła karton na dwa razy.

co przy tak małym ciśnieniu znaczy że nie jest źle.

 

a tak to wygląda :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/754dace830a8efc1.html

 

 

nie będę się bawił w żadne przeróbki ..na dokładne testy nie mam sprzętu

być może ten zawór się nadaje ..a może i nie ..

podałem tylko alternatywę do przetestowania..

bo 10 zł za ten zawór a 300 za profesjonalny to różnica.

kto się w to bawi ma wskazówkę czego może użyć.

Link to post
Share on other sites

mam podobny do tego .. http://nagaz24.pl/elektrozawory-zawory,c,594,p,pl.html?producer=39&cp=1

tylko że firmy 'marini"

z tego co widzę jest identyczny..

ten elektrozawór posiada filtr gazu.. jutro to zdemontuje i zobaczę czy da się zaślepić.

jeśli tak to będzie mały i da się upchać.

 

Taki elektrozawór da radę na 7-10 bar? W przewodach paliwowych chyba aż tak spore ciśnienie nie występuje?

 

da rade ..zapewniam.

Edited by Chomikos
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Przetestowałem ten elektrozawór co podał Chomikos- wyniki rewelacyjne, jednak nie upcha się go do repliki. Przepływ wystarczający, czas reakcji również na 20 ms działa prawidłowo i pobieranie gazu w normie.

testowałeś na chrono ?

możesz podać jakie wyniki były dokładniej ?

Link to post
Share on other sites

Mam dokładnie ten sam elektrozawór- LEVATO czy jakoś tak- efekty: 10 bar (max) 360fps na 0,20g i 340fps na 0,40g- czyli lipa.

 

Najśmieszniejsze jest to że spadek FPSprzy różnej wadze kulek jest niewielki- bo tylko 20 FPS przy kulce dwa razy cięższej :wink:

Link to post
Share on other sites

No to dziwne bo ja na pewno mam większe wyniki- szczegółowe dam po weekendzie jak bede miał dostęp do chrono... Na oko ponad 650 na 0.20 - na 0.40 ponad 80 metrów zasięgu... szczegóły po pomairach bo moje SWd cały czas przechodzi drobne poprawki :))

 

I czemu piszesz 10 bar max ? Ten elektrozawór na 12V ciągnie bez problemu na 10 bar wiec myśle że nawet 15 by tam szło wstawić przy większym napięciu ;) Ale gdzieś są granice rozsądku:)

Edited by 19Mazur48
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Panowie, czas i tu się pochwalić. Przerobiliśmy skutecznie swd a&k na gaz. Konwersja nie wymaga żadnych elektrozaworów, tylko butlę i reduktor. Zasada działania swd pozostała taka sama, tyle tylko że suwadło odsuwa się o wiele krócej na o wiele słabszej sprężynie.

 

Wynik z dziś to 690fps na 10barach, co mam nadzieję jeszcze uda nam się poprawić. Wynik na kulkach 0,2g.

 

Zasada działania jest podobna do tego co chcemy osiągnąć w aegu, tyle tylko że dostosowane jest to do swd:

67676767.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Tak to wygląda:p1020513m.th.jpg

 

Koncepcja bardzo prosta, wsadzamy właśnie sprężynę pokroju m100 tyle tylko że krótszą/uciętą. Zamiast tłoka wstawiamy całość do cylindra, wywalamy prowadnicę sprężyny zastępując ją tą mosiężną. Szeroki, wąski wałek na końcu po prawej zastępuje tą kostkę z którą jest prowadnica, do tego dojdzie jeszcze mocowanie na sprężynkę powrotną suwadła.

 

Całość jest naciągana w małym zakresie, nie wiem ile dokładnie i nie sprawdzę tego w tej chwili. Całość tłoka zahacza o spust, po zwolnieniu mechanizm oddaje strzał.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli ktoś nie rozumie zasady działania: nowy tłok jest odciągany do tyłu rączką, zahacza o spust. Do komory która jest teraz zaślepiona z 2 stron dostaje się CO2/HP (poprzez otwory z mosiężnym elemencie) Po wciśnięciu spustu, sprężyna powoduje ruch do przodu. Tłok uszczelnia się z nową głowicą cylindra i wypuszcza gaz a ten napędza kulkę.

 

Mosiężny element zastępuje prowadnicę i nie porusza się wcale.

Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie przycięta sprężyna wciąż jest sprężyną. Wystarczy wziąć na szlifierce stołowej zeszlifować na płasko, sprężyna miejscowo się odpuszcza. Po tym układa się dobrze, można ją dogiąć odrobinę i działa równo, nie gnie się na boki.

 

Nawet gdyby to nie miało miejsca, sprężyna bez przerwy ma podparcie w środku w postaci pręta przez co nie wygnie się bardziej niż 2mm.

 

p1020514t.th.jpg

 

p1020515d.th.jpg

 

Więc w czym problem?

Edited by Zambezi
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...