Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Snajperski Hydepark


Recommended Posts

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sorry, trochę źle zadałem pytanie to że 2-3 punt to jest raczej rzecz oczywista, bardziej mi chodziło o firmę, coś co nie ma tych zatrzasków z jakiegoś gównolitu porobionych, co od patrzenia sie rozpadają. Nie chce pieniędzy tym razem wyrzucić w błoto.

Link to post
Share on other sites

Na zawieszeniu nie oszczędzaj. Bo skończysz z ręką w nocniku. Moje zawieszenie za kilkanaście pln czesciowo się rozpadło przy - 18 co spowodowało iż wywinąłem dzwona o mało nie niszcząc repliki ( lecz "dokonałem" autostłuczenia łokcia ) , natomiast w tym roku, przez pękniętą drabinkę ( używaną jako regulator ) uszkodziłem karabinek, który rymsnął z około półtora metra na asfalt. Sumarycznie koszta naprawy karabinka, medykamentów i nowego zawieszenia kilkunastokrotnie przerosły koszt kupna rzeczonego zawieszenia, natomiast dwukrotnie przerosły koszt zakupu ostrego trzypunktowca.

 

Nie wiem co mi strzeliło do łba, ale to był jeden z niewielu momentów niezastosowania się przeze mnie do zasady "nie stać mnie na tani szpej".

Niech mój przypadek będzie zatem nauczką dla innych, którzy stwierdzą że na taką pierdółkę jak zawieszenie szkoda kasy.

Zafunduj sobie coś na przykład coś ze stajni Orkana. Mają stosunkowo niedrogi szpej który możesz skonfigurować pod siebie.

Link to post
Share on other sites

Dlatego ja używam może i niewygodnych (choć mi pasują) ale pewnych skórzanych zawieszeń :icon_wink:

Oczywiście do 4taktówh, bo przy takich emko pochodnych itp to nie ma już takiego sensu.

 

Takie inne pytanie, prawdopodobnie będę miał okazję dorwać długą (500+) preclufę taniokoby w wersji twisted z bruzdami. Przy CO2 da to jakiś plus, czy zbędny śmieć?

Edited by IvanAssassin
Link to post
Share on other sites

Takie inne pytanie, prawdopodobnie będę miał okazję dorwać długą (500+) preclufę taniokoby w wersji twisted z bruzdami. Przy CO2 da to jakiś plus, czy zbędny śmieć?

Daj sobie spokój - te lufy są do niskich prędkości rzędu 300-350 fps i wtedy poprawiają skupienie. Przy dużych wartościach jest podobno odwrotnie i lata wtedy w cały świat. Na wmasgu są gdzieś testy tego, linka nie dam, bo nie chc mi się szukać, ale na pewno tutaj gdzieś o tym czytałem.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

A wg. mnie najlepszymi środkami do pneumatyki są oleje silikonowe i smary silikonowe. Nie wchodzą w reakcję z gumą, metalami i są niepalne, co jest ważne przy wyższych ciśnieniach, bo redukuje problem wystąpienia efektu "diesla". Używa się tego do markerów paintballowych, wiatrówek oraz do konserwacji uszczelek w sprzęcie nurkowym - zalecane, ale droższe.

Link to post
Share on other sites

Niepalne- nie dotyczy replik ASG przy ich śmiesznych "ciśnieniach".

Oj, nie wiem czy się nie mylisz. Jeśli z tłokowej "sprężyny" uzyskujesz 5-7J, to ciśnienie jest już sporawe - zbliżone do słabszych wiatrówek, A diesel występuje już przy ćiśnieniu 20-25 bar.

BTW ja używam głównie takich silikonopochodnych środków (oleju i smaru) do uszczelek i ogólnie pojętej pneumatyki. Poza tym używam jeszcze smaru maszynowego do prowadnic, smaru molibdenowego do sprężyn, olejku do broni ostrej, wazeliny technicznej, psikanego olejku do asg... dla każdego coś miłego ;)

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Brakuje tylko pasty termoaktywnej do pecetów xD

Ja tam mam zwykły smar do maszyn do szycia jak koledzy wyżej. Tylko na sprężynę daję gęsty - zwykły techniczny.

 

 

Nie zapomnę jak kiedyś "ktoś" mądry popsikał zamiast sylikonem starym wd40 do gazowego glocka :> Magia pegaza.

Edited by IvanAssassin
Link to post
Share on other sites

Oj, nie wiem czy się nie mylisz. Jeśli z tłokowej "sprężyny" uzyskujesz 5-7J, to ciśnienie jest już sporawe - zbliżone do słabszych wiatrówek, A diesel występuje już przy ćiśnieniu 20-25 bar.

A słyszałeś kiedykolwiek o takim zdarzeniu w życiu? Jak dla mnie to temat dla MythBusters

Link to post
Share on other sites

A słyszałeś kiedykolwiek o takim zdarzeniu w życiu?

W airsofcie oczywiście się nie spotkałem, ale w wiatrówkach diesel może wystąpić, nawet tych słabych tłokowych. Zjawisko może wystąpić też w pneumatyce wysokociśnieniowej np. 200 Bar - butle nurkowe, butle paintballowe ładowane powietrzem.

Przyczyną z reguły jest zastosowanie palnego oleju pochodzenia mineralnego, np. do uszczelek (nikt tu nie mówi o ON czy innym paliwie).

O ile diesel w wiatrówce ma zły wpływ na celność i żywotność, to już w pneumatyce nurkowej/PB może być ... zabójczy. Sporo jest informacji o tym na forach wiatrówkowych, a na forach paintballowych/nurkowych zdjęć rozerwanych wybuchem wewnętrznym butli.

Wracając do tematu: miałem kiedyś taką ruską wiatrówke IŻ-38 (Vo=165 m/s, Ekp=7J). Nalałem odrobinkę oleju mineralnego do cylindra, efektem był piękny dizel włącznie z dymkiem z lufy przez kilnanaście strzałów.

Nie wiem czy w airsofcie takie coś byłobydo uzyskania (ciśnienie i czas sprężania). Choć przy wyżyłowanych replikach?

Link to post
Share on other sites

A w silnikach diesla diesluje co chwile! A w ogóle to jeszcze gdzieś tam też diesluje. Co za różnica, w replikach nie diesluje bo daje toto za małe ciśnienia. Nie jesteśmy na forum nurkowym ani na forum wiatrówkowym.

 

Ty nie wiesz czy się nie mylę... ale ja wiem i mi to zupełnie wystarcza. Pakowanie niepalnych smarów do naszych replik tylko dlatego, że są niepalne jest pomysłem bezsensownym, nie ma to uzasadnienia w praktyce.

 

Wyżyłowanych replik się naskładałem a kilka nawet mi wisi w pokoju i jakom żywy diesla nie udało mi się uzyskać nawet przy ponad 700fps w springu.

 

Z resztą w ogóle ludzie kombinują ze smarami do broni, do sprzętu pracującego pod wysokim ciśnieniem itp gdy tymczasem nasze zabawki nie są ani bronią ani sprzętem pracującym pod wysokim ciśnieniem (pomijam instalacje HP bo wtedy- owszem, instalację HP trzeba traktować jak instalację HP) i do smarowania naszych zabawek dobranie smaru jest dziecinnie łatwe bo nie występują w nich ekstremalne warunki. Smary nie muszą być niepalne (molibdenowy) bo ciśnienie jest małe. Nie muszą też być do jakichś wyjątkowo mocno obciążonych mechanizmów bo siły w replikach są śmiszne. Nie muszą być przeznaczone do broni palnej bo nie występuje u nas ani nagar ani agresywne i gorące gazy prochowe. Więc co zostaje: zwykła oliwka maszynowa/do urządzeń precyzyjnych plus cuś gęstszego do prowadnicy.

Link to post
Share on other sites

u i jakom żywy diesla nie udało mi się uzyskać nawet przy ponad 700fps w springu.

Wiemy już, że diesla w airsofcie nie ma - będę więc spał spokojnie :icon_lol:

@Dex - nie traktuj moich wypowiedzi jako atak na Ciebie czy próbę podważenia Twojej wiedzy. Ja stosuję HP w replikach, więc używam oleju i smarów silikonowych (np. do uszczelek, regulatorów ciśnienia itp). Używam też innych "zwykłych" smarów i olejków do broni, bo albo są tańsze albo je po prostu mam w szafie.

Pozdrawiam ;-)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...