Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Składanie GB bez nerwów?


Recommended Posts

Witam.

Mam właśnie za sobą pierwsze składanie GB. Posłużyłem się przy tym tym o to nagraniem: http://www.mechbox.com/mechbox/v2-mechbox-spring-upgrade.html

Niby OK, udało się... ale w sumie to siedziałem nad tym cały dzień (od kiedy wróciłem z matury aż do teraz, z przerwą na obiad) :icon_eek2:

 

Chciałem zapytać, czy są jakieś triki, że panu na filmie spust i anti reversal trzymają się tak, jak je zostawił? ja potrzebowałem do tego dodatkowych 2 rąk a i tak nie było łatwo.

 

Dodatkowo to plastikowe cuś pod cylindrem (tappet... coś tam) ciągle przewracało mi zębatki :teeth:

 

Ostatecznie miałem problem z zamknięciem szkieletu (pomijając wyskakujące przy każdej próbie części),a mianowicie po złożeniu 2 połów łożyska nie trzymały się swoich miejsc, dopiero po dokręceniu śrubek jakoś się wcisnęły. Ale znowu: na nagraniu wygląda to jakoś ładniej.

 

Temat ten piszę, ponieważ lubię grzebać w różnych rzeczach i nie cierpię zlecać tego innym, a ten GB po prostu nie wykończył.

 

Z góry dzięki.

Link to post
Share on other sites

IMHO jest taki jeden trick - praktyka. Ale też w lepszych gearboxach, np antyreversal może lepiej "siedzieć", w innych łatwiej wypada. Pamientam swój pierwszy raz... też było nie najlepiej. Przy zamykaniu gb natomiast prosze zwrócić uwage na to, żeby tłok, a raczej jego boczne prowadnice były idealnie po boku, u mnie np. często lekko się obkręcał i blokował połówkę szkieletu przez to.

Link to post
Share on other sites

Blokada przeciw powrotna. Zaprzesz o zębatkę nie powinna się ruszać.

Łożyska zakładaj na zębatki. W większe dziurki łatwiej trafić.

Tłok jak ci się blokuje to możesz przez dziurę od cylindra "delikatnie" naprowadzić. np. śrubokrętem.

 

 

Praktyka czyni mistrza... Więc kombinuj...

Edited by zajaszcze
Link to post
Share on other sites

Ja za to proponuje Ci parę manewrów:

na wyskakujący antyreversal, spust itp (ale nie zębatki!) dosłownie kilka warstw taśmy teflonowej (jednak nie za dużo bo będzie się zacinać) u mnie dzięki temu problem znikł

jeżeli łożyska masz ciasno w szkielecie (lub też zaklejone żeby się nie obracały wraz z zębatkami) to podkładki zakładaj na zębatki. Często dzięki smarom trzymają się samoistnie na łożyskach, wtedy lekko przesuniesz ośką zębatki i już masz utrudnione składanie połówek

jeżeli zębatkami, spustem, AReversalem itp. itd. trafiłeś w przeznaczone dla nich otwory a dalej nie umiesz zamknąć GB to wciśnij lekko śrubokrętem prowadnicę sprężyny, parę razy musiałem tak zrobić i pomogło :)

Edited by Bojeq
Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za odpowiedzi :) Teraz muszę znaleźć wymówkę żeby znowu to otwierać :icon_biggrin:

 

I tak BTW. na tym filmiku jest coś o ustawieniu zębatki na godz. 1. Ustawienie zębatek przed zamknięciem jest ważne? Co prawda zrobiłem tak, jak tam i jest OK, ale kiedyś mogę zapomnieć :icon_razz2:

Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za odpowiedzi :) Teraz muszę znaleźć wymówkę żeby znowu to otwierać :icon_biggrin:

 

I tak BTW. na tym filmiku jest coś o ustawieniu zębatki na godz. 1. Ustawienie zębatek przed zamknięciem jest ważne? Co prawda zrobiłem tak, jak tam i jest OK, ale kiedyś mogę zapomnieć :icon_razz2:

 

Tak jak wyżej koledzy napisali. Każdy gearbox jest inny. Raz będziesz miał trudności ze złożeniem całości (w chwilach największego wkur... prosiłem o pomoc żonę :P) a raz trafi się taki girboksik, że wszystko będzie cacy. Trzeba też pamiętać, że im mocniejszą sprężynę wkładasz tym trudniej to wszystko później utrzymać na miejscu i zamknąć geara.

 

Wszystkie wskazówki podane wyżej są bardzo fajne. Muszę przyznać, że tego o magnesach nie znałem. Super pomysł!

Ze swojej strony mogę tylko polecić, że jak już zamykam obie połówki do zawsze dopycham dyszę palcem przez co tappet plate cofa się i zazwyczaj dopiero wtedy obie połówki się schodzą.

Link to post
Share on other sites

Po za GB problemem, a raczej pewnym dyskomfortem, jest upychanie kabli w okół silnika. Orientuje się ktoś, czy te "fajne" chwyty pistoletowe które można sobie dokupić mają jakąś większą pojemność, czy specjalne prowadnice na kabelki?

Link to post
Share on other sites

Nie , wiekszość chwytów jest po prostu pusta w środku. Kabelki jak nie za grube dajesz na przemian i jakoś się układa. Co do wypadających części: Wszystko zależy od GB. W chinolach potrafi wyskoczyć dosłownie wszystko. ( Ciesz się ,że jako pierwszego V.3 nie składałeś).Jak składasz VFC, Guardera czy systeme , wszystko idealnie siedzi na miejscu. Martwisz się tylko o sprężynę i cylinder.

Dobra rada - nie musisz - nie grzeb ! Zobaczysz ile przez to sobie części popsujesz/połamiesz.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Najprostszy sposób to zaprosić najspokojniejszego kolegę z ekipy, następnie wypić po małym piwku, jak toś pali to niech zapali i we dwóch spiesząc się zawsze powoli, krok po kroku rozebrać, naprawić, złożyć i wypić po dużym piwku. :) Testowane :)

Link to post
Share on other sites

@_DjZordon_

 

Myślisz że kolega od 28 maja jeszcze nie złożył tego GB? :hahaha: :bialaflaga: :blink:

 

myślę że nie tylko Terkov chce bez stresu GB składać i nie tylko je się składa do maja więc podałem sprawdzony sposób na cały rok...

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...