zajaszcze Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 (edited) Witam, posiadam G36 JG (zostało tylko body, zębatki i szkielet) Na wstępie opisze krótko sytuację: Niedawno padła mi zębatka środkowa JG (wyłamane dwa zęby), więc gietka chwilowo poszła do kąta, na jakieś dwa tygodnie. Dziś przyszła do mnie zębatka G&P o standardowym przełożeniu (nawet kły policzyłem z desperacji) Zamontowałem standardowo, super ładnie strzela, tylko przez przypadek założyłem "wytarty" popychacz dyszy, więc musiałem ponownie rozbierać. Kiedy to zrobiłem... Zauważyłem, że na singlu tłok oddaje "strzał" po czym naciąga się jeszcze do połowy. I przy każdym strzale na singlu jest tak samo. Naciąg do końca, strzał, naciąg do połowy. Na baterii 9,6V 1100mAh FF jest wszystko pięknie, natomiast na baterii 9,6V 4ooo mAh FF jest tak jak wyżej. Wnętrze GB: tłok JBU alu - stalowe zęby sprężyna CA m120 zębatki: tłokowa JG, środkowa G&P, silnikowa JG silnik GUARDER HIGH SPEED REVOLUTION Kable niskooporowe głowica tłoka CA cylinder CA głowica cylindra CA dysza CA --------------------- NIE BORE UP dźwignia popychacza GUARDER wszystko to dawalo 440fps :) Wszystko pięknie działało, a teraz sie popsuło... Pomocy! nie mam już na to pomysłów. Z góry dzieki za pomoc... EDIT: zapędziłem się trochę proszę MODA o przeniesienie do działu "Ogólne techniczne" Edited June 15, 2011 by zajaszcze Link to post Share on other sites
Rycerz Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Zbyt duży moment obrotowy silnik na tej bateri dostaje, mosfet z hamulcem załatwia sprawę Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted June 15, 2011 Author Report Share Posted June 15, 2011 (edited) Raczej nie, bo 2 tygodnie temu było normalnie... Teraz się coś pochrzantoliło.... A poza tym chce uniknąć montażu mosfetu, dla mnie rzecz zbędna... EDIT: dodam jeszcze, że strasznie się grzeją kable, jak nigdy... Edited June 15, 2011 by zajaszcze Link to post Share on other sites
zaki123 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 pierwsze to wypodkładkuj porządnie a drugie to sprawdź masę tej nowej zębatki ze starą, bo ta nowa może mieć większą masę i przez to układ (zębatki i silnik) ma większą energie kinetyczna co skutkuje tym, że nie zatrzymuje się tam gdzie powinien a leci dalej :cool: Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted June 15, 2011 Author Report Share Posted June 15, 2011 Ha tylko skąd taką małą wagę wezmę. Dzięki za info coś wykąbinuje, ale nadal czekam na inne propozycje... Podkładkowanie, idealne... lekko się kreci, a przy tym brak luzów poziomych. No niestety, ale do niedzieli muszę to zrobić... Więc help. Link to post Share on other sites
maciu Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 (edited) Zapadka przeciw powrotna ewentualnie wytarte te "zapadki" na zebatce silnikowej lub przerywacz ognia pojedyńczego . Spróbuj strzelić na auto jeden strzał i jak strzeli normalnie to przerywacz. Edited June 15, 2011 by maciu666 Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 (edited) pierwsze to wypodkładkuj porządnie a drugie to sprawdź masę tej nowej zębatki ze starą, bo ta nowa może mieć większą masę i przez to układ (zębatki i silnik) ma większą energie kinetyczna co skutkuje tym, że nie zatrzymuje się tam gdzie powinien a leci dalej :cool: To co kolega napisał, i pewnie było "wiecej" podkładki, teraz ukłąd chodzi lzej, załatw sprawę dokręcając odrobinę ciaśniej silnik, ale bez przesady, żeby go nie przeciążyć i się nie grzał straszliwi, ja tak robiłem i działało ;) Nie myślcie sobie że byłó to jakieś strasznie dociskanie, po prostu silnik dociśnij, ale nie tak żeby piszczało i zgrzytało ^^ Pzdr. @maciu666 Ta jasne.... a jak da słabsza batke to wszytko działa, to nie przerywacz, a tym bardziej zapadki PRZECIW POWROTNE :PP bo one zapobiagają cofaniu się tłoka ;) Coooo??? Przecież jak da na auto to odchyli przerywacz.... jak on niby miałby zatrzymać i zrobić singla na AUTO ;/ ?? :zastanawia: Przemyśl zanim coś napiszesz :bialaflaga: Pzdr. Edited June 15, 2011 by bamper12 Link to post Share on other sites
decigner12 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 (edited) Zębatka G&P i wszystko jasne. Są miękkie jak masło w dodatku mieszasz chinki z "chinolem". Nie miesza się tak zębatek. Jak padła Ci JG to kupujesz JG. To tak samo jakbyś pomieszał Ca np. z promykiem albo SHS'em. Napiszę jeszcze raz: Nie mieszać zębatek różnych firm! Edited June 15, 2011 by decigner12 Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Zębatka G&P i wszystko jasne. Są miękkie jak masło w dodatku mieszasz chinki z "chinolem". Nie miesza się tak zębatek. Jak padła Ci JG to kupujesz JG. To tak samo jakbyś pomieszał Ca np. z promykiem albo SHS'em. Napiszę jeszcze raz: Nie mieszać zębatek różnych firm! Eeee tam marudzisz :PP Składałem repliki gdzie każda zębatka był z innej parafii i strzelało to normalnie :)) Pzdr. Link to post Share on other sites
decigner12 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Jednym działa, jednym nie. Kwestia szczęścia. Jedna kombinacja będzie latami działać, a inna padnie po jednej serii. Link to post Share on other sites
maciu Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Chodziło mi o to by w trybie AUTO krótko ściągnąć spust by gb wykonał jeden pełny strzał. :P Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted June 15, 2011 Author Report Share Posted June 15, 2011 (edited) Panowie ta zębatka miała być kupiona tylko na jedna strzelankę, potem kupuje SHS-y ture up i m140... Odrazu powiem, o czym zapomniałem powiedzieć, przerywacz jest 100% dobry bo miałem zapasowy nie używany.... A co do regulacji silnika, to chyba w każdym możliwym położeniu testowałem, nawet styki wymieniłem na stokowe, żeby być 100% pewien, że kable nie są tego przyczyną. Dodatkowo, łożyskowanie zmieniałem na takie bardziej luźnie, i to takie moje idealne. Żaden z tych powyższych sposobów nie przyniósł oczekiwanego skutku. Dodatkowo powiem że zębatka silnikowa jak i tłokowa to nówki nieśmigane przebieg ok. 500 kulek, po takim czasie padła mi środkowa (już druga) Czekam na bardziej niekonwencjonalne sposoby:P EDIT: Może dodam jeszcze, że mam spory ROF.... Ale na semi to nie ma znaczenia... Edited June 15, 2011 by zajaszcze Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 (edited) Chodziło mi o to by w trybie AUTO krótko ściągnąć spust by gb wykonał jeden pełny strzał. :P No to ten jeden cykl(pełny) na auto nie jest łatwo zrobić, bo nie ma co hamować zębatki tłokowej!! W tym momencie, gdy przesuwasz selektor na auto, zostaje "odstawiony" przerywacz. Panowie ta zębatka miała być kupiona tylko na jedna strzelankę, potem kupuje SHS-y ture up i m140... Odrazu powiem, o czym zapomniałem powiedzieć, przerywacz jest 100% dobry bo miałem zapasowy nie używany.... A co do regulacji silnika, to chyba w każdym możliwym położeniu testowałem, nawet styki wymieniłem na stokowe, żeby być 100% pewien, że kable nie są tego przyczyną. Dodatkowo, łożyskowanie zmieniałem na takie bardziej luźnie, i to takie moje idealne. Żaden z tych powyższych sposobów nie przyniósł oczekiwanego skutku. Dodatkowo powiem że zębatka silnikowa jak i tłokowa to nówki nieśmigane przebieg ok. 500 kulek, po takim czasie padła mi środkowa (już druga) Czekam na bardziej niekonwencjonalne sposoby:P EDIT: Może dodam jeszcze, że mam spory ROF.... Ale na semi to nie ma znaczenia... Nic nie pisałem o kablach, ani stykach :P..... Stary to Ty masz jakiś dziwny GB, albo ja ;/ u mnie i w wszystkich replikach, które składałem jak mocniej dociśniesz silnik to zaczyna kręcić wolniej. Jak nie wierzysz to Ci film nagram :blink: Spory ROF nie ma wpływu, ale coś co go powoduje tak xD, czyli mocniejsza batka, powoduje szybszą reakcje na spust, np u mnie na Li-Pol'u 11,1 tłok robi 1,5 cyklu, a już na 7,4 robi jeden pełny cykl i się ładnie zatrzymuje, głowice są blisko siebie ;), Sam pisałeś że na tej drugiej batce jest normalnie. To chyba wiesz.... Tyle, jak moge jakoś jeszcze pomóc to się odezwe ;) Pzdr. Edited June 15, 2011 by bamper12 Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted June 15, 2011 Author Report Share Posted June 15, 2011 a tam... chyba się poddaje jutro jadę zawieść do specshopu... Może coś zdzialają. Bo ja już naprawde nie mam pomysłów... Tyle razy to rozbierałem, no a teraz pech, nie wiem co jest grane... Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Daj ciut grubszą podkładkę na zębatkę środkową, tak żeby zębatki miały odrobinę większy opór, tak jak to było na tych JG, zrozum po prostu układ teraz działa sprawniej i luźniej.... Dziękuje dobranoc. Miłej zabawy ;) Pzdr. Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted June 15, 2011 Author Report Share Posted June 15, 2011 Ok, jutro jeszcze z rana spróbuję... Oby się udało, bo strzelanka cholernie ważna:P dzięki wielkie wszystkim za pomoc. Link to post Share on other sites
tomash21 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 (edited) Do usunięcia. Edited June 15, 2011 by tomash21 Link to post Share on other sites
AnR Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 pierwsze to wypodkładkuj porządnie a drugie to sprawdź masę tej nowej zębatki ze starą, bo ta nowa może mieć większą masę i przez to układ (zębatki i silnik) ma większą energie kinetyczna co skutkuje tym, że nie zatrzymuje się tam gdzie powinien a leci dalej :cool: Ehe, to na pewno przez ciężar zębatek. Link to post Share on other sites
KicpA Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 (edited) Cappuccio chciał to dodaję komentarz, za niedługo będziemy szukać problemów w tym jakie mamy rękawiczki... Lepiej wypodkładkowane, mniejsze opory, silnik naciąga swoją bezwładnością tłok to połowy ot cała filozofia. Edited June 16, 2011 by KicpA Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted June 16, 2011 Author Report Share Posted June 16, 2011 (edited) Poważnie mówicie z ta masą zębatki? Bo nie wiem czy to prawda, czy sobie jaja robicie. Kupię SHS-y to będzie dobrze.... Po tych obrazkach, nie wiem czy mam was traktować poważnie, czy jak:P Edited June 16, 2011 by zajaszcze Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 Poważnie mówicie z ta masą zębatki? Wszelkie "świetne rady" Zakiego dziel przez 35 i to co zostaje przyjmuj jako żart. To jedyny słuszny sposób znoszenia, czytania i oceniania jego postów. Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 Zajaszcze zmień zębatki na te shs i proponuje montaż mosfetu z AB. Problem z naciąganiem tłoka zniknie przy pakietach o większym napięciu i wydajności. Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted June 17, 2011 Report Share Posted June 17, 2011 Kazdy mocny silnik z mocna batka bedzie ci naciagac tlok po semi. Ba spokojnie da sie zrobic dwustrzal - na semi. Moj max to byly 3 strzaly na semi - przy m90 i silniku hi speed plus lipo. Normalne i wlasciwie to jest podstawa wiedzy o dzialaniu gearboxa. Czasem nawet hamulec nie daje rady wychamowac silnika i np z trzy strzalu robi dwustrzal ale to sa extremalne przypadki. Wogole po co tym sie przejmujesz ? Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted June 17, 2011 Author Report Share Posted June 17, 2011 Po pierwsze, nigdy tak nie było, i mnie to cholernie drażni, że znowu nie jest idealnie. Po drugie kable strasznie się grzeją, styki we wtyczkach (mini) aż się zgrzewają czasem. Link to post Share on other sites
KicpA Posted June 17, 2011 Report Share Posted June 17, 2011 Przewody do dupy i wtyczki też więc co się dziwisz? Link to post Share on other sites
Recommended Posts