Skayler Posted November 12, 2011 Report Share Posted November 12, 2011 Mój problem jest następujący: Zakupiłem ładowarkę imax b6. W akumulatorach ni-cd, ni-mh sprawdza się świetnie, lecz jak chciałem naładować Baterię li-ion (dokładnie li-ion 3 ogniwa 2-modułowa 11.1v gepower 1350mah) Ustawiająć 2 ampery i napięcie 11.1v (3s) to gdy włączam ładowanie okazuje mi komunikat: Connection break (przerwano połączenie z akumulatorem) Oczywiście w programie li-po charge. I dręczy mnie pytanie czy to ładowarka nie widzi baterii czy też nie jest w stanie nałądować li-ion (choć na pudełku, w instrukcji o raz na samej ładowarce pisze że takową obsługuje.) Próbowałem z różnymi innymi napięciami i trybem auto w wykrywaniu ogniw/napięcia. Zawsze to samo. Jakby tej baterii w ogóle nie było. Jeżeli jest ktoś kto się zna to bardzobym prosił o szybką odpowiedź. Z góry dziękuję. Quote Link to post Share on other sites
falloutpl Posted November 12, 2011 Report Share Posted November 12, 2011 Bateria w 100 procentach jest sprawna? Próbowałeś może ją naładować za pomocą innej ładowarki? Quote Link to post Share on other sites
Skayler Posted November 12, 2011 Author Report Share Posted November 12, 2011 Tak, bateria jest w porządku, łąduję ją zwykłą ładowarką firefoxa, bo ta b6 nie chce załapać. Quote Link to post Share on other sites
falloutpl Posted November 12, 2011 Report Share Posted November 12, 2011 (edited) Oczywiście w programie li-po charge No i tu jest pewnie problem. Najpierw tryb li-po musisz zmienić na Li-Io. Jak to zrobić? Ano tak: -po odpaleniu ładowarki wybierz user set program, wduś enter -następnie ponownie enter i którymś guziczkiem pod strzałeczką wybierz Li-On, ponownie enter Teraz tylko wrócić do głównego ekranu, wybrać odpowiedni program i powinno być w porządelu. Edited November 12, 2011 by falloutpl Quote Link to post Share on other sites
Skayler Posted November 12, 2011 Author Report Share Posted November 12, 2011 Może i to już jakiś postęp, ale ładowarka obsługuje li-ion w napięciu 10.8(3s) a ja mam 11.1v. A nawet jak włączam na li-io itp. To jest ten sam problem. Ciągle ten sam komunikat. Coś jest nie tak. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted November 12, 2011 Report Share Posted November 12, 2011 bo liony maja mniejsze napięcie właśnie o 0,1v na ogniwo. Poza tym dajesz za duzy prad ładowania. Quote Link to post Share on other sites
mali Posted November 12, 2011 Report Share Posted November 12, 2011 I-max czy też accucell ładuje li-ion bez problemów. Li-ion występują w wersjach 3.6 v oraz 3.7 v , więc nie jest to żadnym błędem to, iż bateria ma 11.1v (w pełni naładowana cela 3.7v ma 4.2v natomiast 3.6v to naładowane po korek 4.1v)Tutaj mam kilka pytań: czy podłączasz wtyczkę balancera do ładowarki? czy próbowałeś ładować bez podłączonej wtyczki balancera? Możliwe, iż masz we wtyczce balncera zamienioną kolejność przewodów. Ładowarka nie rozpoznaje rodzaju baterii, jeśli ustawisz li-ion to ładuje po 3.6v na celę natomiast li-pol po 3.7v. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted November 13, 2011 Report Share Posted November 13, 2011 @autor poczytaj trochę forum zanim coś namalujesz post nr 5 Quote Link to post Share on other sites
Skayler Posted November 13, 2011 Author Report Share Posted November 13, 2011 Szukałem ze 2 dni i nic nie znalazłem, przepraszam. tak czy siak nic z w/w wymienionym temacie nie pogło mi osobiście. @mali Jaką wtyczkę balancera? Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted November 13, 2011 Report Share Posted November 13, 2011 http://sklep.rcconcept.pl/elementy-elektroniczne/272-przewod-z-wtyczka-balansera-ewes3s.html coś w ten deseń, nie da się tego podłączyć do ładowarki w złym miejscu. Quote Link to post Share on other sites
Skayler Posted November 13, 2011 Author Report Share Posted November 13, 2011 No to tą wtyczką podłaczam do ładowarki, żadną inną. I nie działa. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 13, 2011 Report Share Posted November 13, 2011 Musisz podłączyć balanserem i zwykła wtyczką. Czytacie Wy instrukcje czasem? Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted November 13, 2011 Report Share Posted November 13, 2011 Skayler, masz instrukcję jak mniemam? Jeśli nie to http://www.heli-team.pl/zasobnik/ladowarki/Imax_B6_Instrukcja.pdf Quote Link to post Share on other sites
Skayler Posted November 14, 2011 Author Report Share Posted November 14, 2011 Hm, w zestawie jest tylko na tamiya a ja mam t-conectory w batce. A instrukcja się przyda :) Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted November 14, 2011 Report Share Posted November 14, 2011 Masz dwie opcje-albo kupić przelotkę albo przelutować wtyki w ładowarce. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 27, 2012 Report Share Posted February 27, 2012 (edited) Odświeżę trochę małym offtopem: Zauważyłem, że batka LI-ION z mojego leciwego już szajsunga zaczyna coraz szybciej padać, więc wpadłem na "genialny" pomysł podratowania jej imaxem b6. Po przyklejeniu kabli izolką do styków i podłączeniu do b6 pojawia się problem - czym tego czorta ładować? Batka to li-ion 3,7V 1000mah. Przy ładowaniu programem li-ion 3,6V po paru sekundach kończy ładowanie, to samo jest przy li-po 3,7V. Przeczytawszy instrukcję, odpaliłem w trybie li-po storage (li-ion storage tak samo jak poprzednie nie chce ładować) na 0,5A (tyle ma stock szajs-ładowarka) i niby jest OK, wyświetlacz pokazuje 3,80V i ładowanie (przynajmniej przez chwilę, którą sprawdzałem) idzie do przodu. Na wszelki wypadek wyłączyłem. Pytanie, a właściwie 2: 1) Batka się nie popsuje od ładowania w li-po storage na 3,80V? 2) Coś mi to w ogóle pomoże, czy zbierać na nowy telefon/batkę? Jeśli tak, to jakim prądem ładować? Proszę o szybką odpowiedź (znaczy się jeszcze dzisiaj), Z góry dzięki, Pozdrawiam! Edited February 27, 2012 by wiciok Quote Link to post Share on other sites
seger Posted February 27, 2012 Report Share Posted February 27, 2012 batki do telefonów i innych tego typu urządzej najcześciej maja w sobie układ eletroniczny. w ten sposób mozesz zniszczyc batkę. Daruj sobie i zbieraj na nową :) Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 27, 2012 Report Share Posted February 27, 2012 (edited) O, dobrze wiedzieć. Dzięki za odpowiedź! //Ooo, nowe batki po 30zł! To szkoda było nawet tracić czas na próby reanimacji... Edited February 27, 2012 by wiciok Quote Link to post Share on other sites
samsyngu Posted March 1, 2012 Report Share Posted March 1, 2012 Witam nie chce zakładać nowego tematu więc stwierdziłem, że tutaj napisze, chcę kupić tą ładowarke tutaj: http://allegro.pl/ladowarka-imax-b6-oryginal-zasilacz-la-bal-i2157654770.html tyle że ta cena 150 w porownaniu do innych jakaś niska..warto go brać -jest to oryginał? i czy zasilacz jest ok...? Z góry dzięki za poświęcony mi czas... Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted March 1, 2012 Report Share Posted March 1, 2012 (edited) Bo to nie jest oryginał.Przynajmniej zasilacz nie jest.Mój ma logo sky rc koło diody.Dołóż do tego http://allegro.pl/skyrc-pl-oryginal-imax-b6-zas-15v-4a-lipo-gw-i2163467836.html .Ja mam od amadexa,i jestem zadowolony :) Edited March 1, 2012 by nicknitro Quote Link to post Share on other sites
Filip1994 Posted March 4, 2012 Report Share Posted March 4, 2012 Panowie czy takowym aimaxem b6 można ładować akumulator samochodowy ? Quote Link to post Share on other sites
echelon_ Posted March 5, 2012 Report Share Posted March 5, 2012 Tak. Quote Link to post Share on other sites
Filip1994 Posted March 5, 2012 Report Share Posted March 5, 2012 Tak. Dziękuję za info ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.