Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Patenty na pekniety gearbox


Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Może coś takiego?

wzmocnienie-gearboxa-szyny-wzmacniajace-05.jpg

Trafiłem na takie wzmocnienia grubości 0,5 i 0,8 mm na "Alledrogro", ale jest też sklep oferujący ten patent do własnego montażu i serwis, który to montuje. Osobiście zdecydowałem się właśnie na takie wzmocnienie mojego V.2 w MP5SD6 [JG].

 

Ps

Żeby nie powstał zarzut reklamy, zainteresowanym mogę podać link na PW.

Edited by Powała
Link to post
Share on other sites

Nic, po prostu mam całkowicie rozwalony GB :icon_smile: Na Sp130 troche to tam w dupe dostaje jednak. A co do kleju to linkowałem tam wyżej czego uzywam. Swoją drogą ten klej co jest na tej focie z blachami to sobie można nim....

 

Choć w tym wypadku winę mógł ponosić kształt blach, teraz zrobiłbym je troche inaczej i pewnie by wytrzymały, ale dalej twierdze że 0.5mm blacha raczej niewiele da...

Edited by rogal138
Link to post
Share on other sites

0,8mm to dość niedużo... 0.5mm to już na 100% nie utrzyma gb w całości... U mnie totalnie rozwalony GB bez problemu utrzymują 1,5mm blachy, 1mm potrafiły puścić niestety...

Przedruk ze strony wskazanych przeze mnie wzmocnień:

W skład zestawu wchodzą: szyny, zestaw wzmocnionych, przedłużonych śrub oraz klej silikonowy. Szyny te wykonane są z blachy kwasoodpornej. (...) Stal ta charakteryzuje się ogromną odpornością na rozciąganie wynoszącą około 500-700 Nmm2 podczas gdy ZnAl z którego wykonane są gearboxy charakteryzuje się odpornością wynoszącą 20 N/mm2. Można zatem stwierdzić ,że blachy te w świecie ASG są nierozrywalne. (...) Dzięki Państwa pomocy - poprawiliśmy kształt wzmocnień, aby jeszcze lepiej pasował do jak największej liczby gearboxów! Były przez nas testowane - z powodzeniem wytrzymują M140 na full auto i M150 na semi. Wzmocnienia te działają również na całkowicie pękniętych gearboxach zapewniając dalszą normalną pracę mechanizmu! (...) Wzmocnienia te pasują do gearboxów z łożyskami do 9 mm. Nie jest to część przewidziana przez producentów replik - założenie go może wymagać podpiłowania body.

Wzmocnienia wykonane są ze stali kwasoodpornej o grubości 0,5mm. Posiadamy też wzmocnienia o grubości 0,8mm

Edited by Powała
Link to post
Share on other sites

Generalnie nie jest problemem wytrzymałość samych blach, ale sposób ich mocowania. Ponadto gearbox w przypadku zamontowanych blach, zaczyna pękać od góry wzdłóż górnych blach a nie poprzecznie od dołu w przypadku gdy blachy nie są założone. Jak będę miał poprawiony kształt blach i sposób ich mocowania to wrzucę fotkę.

Link to post
Share on other sites

ja używałem blach 1,5mm i pod m165 semi/auto dawały radę , 0,8mm pod m150 semi/auto i obecnie 0,5 na uwalonym gb ze sprężyną m110 na auto (rof ponad 20).

Dobre przygotowanie gb do montażu blach to połowa sukcesu. Klejenie jest dobre bo często dłubię w gb i lepiej się go wtedy składa. Niczemu innemu to nie służy. Blachy jedne kupowałem, inne robiłem sam. Wszystko z kwasówki. Zakup blach nie gwarantuje, że będą pasowały do KAŻDEGO gb. U mnie nie pasowały w G&P, pasowały za to w bojcu (inny rozstaw śrub z tyłu, przód jest spoko).

Mblock - też mam i spełnia swoje zadanie, szczególnie w wypadku gdy gb pękł u góry pod listwą. Początkowo uważałem go za przereklamowany gadżet ale daje radę.

Piszecie - zmień gb, zmień gb...łatwiej chyba wstawić mblocka lub blachy (albo jedno i drugie :P) niż dopasowywać gb, podkładkować itd....Poza tym po wzmocnieniu mamy pancerny gb a po wymianie szkieletu mamy dalej gównolityczną wytrzymałość

Link to post
Share on other sites

zdarza sie, zależy jak bardzo gównolityczny masz odlew body :)

generalizując :

blachy pomogą żeby gb ci nie wyjechał, nie pomogą jednak na pęknięcie nad listwą górną

mblock - dobry na jedno i drugie (problem zacznie się jeśli będziesz chciał zdjąć górę body bo wszystko ci się rozleci), dodatkowo rzadko ale jednak urywa uszy w body

nie ma złotego patentu na niezniszczalny gb....chyba że kupi się 2gx lub podobne, wtedy ryzyko pęknięcia się drastycznie zmniejsza

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

A ja mam takie pytanko miałem szkielet bodajże JG V wzmocniony blachami kupiony od mike88 i dałem go koledze, żeby mi go poskładał na stock'owych częściach sprężyna 130 zębatki stock A&K batka lipo 7.4 itp. nic nadzwyczajnego i po może 30 kulkach szkielet pękł a blachy poodchodziły od szkieletu i teraz takie pytanko czy była to wina złego poskładania całego gb? (jeśli tak to, co ma największy wpływ na pękanie przy składaniu) czy wina np stock'owych zębatek i to przez nie ? bo tak twierdził mój mechanik (po tym jak uświadomiłem mu że to napewno nie wina mike od którego miałem szkielet)

Link to post
Share on other sites

wtrącę się jeszcze bo widzęswój nick :icon_smile:

tak jak tłumaczyłem

- może kolega nie dopasował głowicy cylindra (niektóre są minimalnie większe średnicą i jak ktoś tego nie zauważy to robi dodatkowe naprężenia w GB)

- dał inne śruby niż powinien i rozwalił gniazda w blachach co je poszerzyło, a następstwem tego było ich pęknięcie (na przodzie)

nie widziałem jeszcze, żeby komuś na M130 pękł szkielet z OBU STRON od góry i dołu wzmocniony blachą 1,5mm....tak więc jak to znajomy serwisant powiedział - kowal to musiał składać.

U mnie działał owy szkielecik na springu m155 i m165 (na tej mocniejszej jedynie koło 100 strzałów na chrono). pół roku bez jakichkolwiek awarii. Na prawdę trzeba być zdolnym, żeby go uszkodzić. Nie jest to wina stockowych zębatek - jeśli taką opinię wydał twój "mechanik" to gratuluję wyboru serwisanta :icon_lol:

co mógł poskładać nie tak już wiem bo przesłałeś foty :icon_smile: ale odpowiadając na pytanie na forum:

możliwe przyczyny (a jest tego masa)

złe podkładkowanie (za wysokie co daje dodatkowe naprężenia)

zły cylinder średnicą (kto kiedyś szlifował szkielet to wie :icon_wink: )

zła głowica tłoka (za duża średnicą)

źle dobrane śruby (średnicą, co rozwala gniazda w blachach i samym szkielecie)

za mocno skręcony GB w miejscu gdzie są blachy, można to obejść małą podkłądeczką (bo są duże naprężenia)

błędów można zrobić sporo jeśli jest się tylko kowalem :icon_smile:

Edited by mike88
Link to post
Share on other sites

Oo i o taką konkretną odpowiedz mi chodziło :) bo mam fajne blachy z kwasówki też 1.5mm chyba i mam zamiar zrobić z, nich wzmocnienia, ale co do montażu cylindra głowicy itp to chyba sam się do tego nie zabiore albo będe bardzo ostrożny i troche was ponękam pytaniami co i jak :D i jeszcze pytanko jaki najlepszy klej będzie ? distal ?jeśli distal to, który ? i boje się jeszcze, że jak będe wiercił otwory na śruby to wywierce je za daleko od siebie i blachy zamiast trzymać szkielet sztywno będą "luźne" czy takie ewentualne "luzy"zlikwiduje klej ? i jak Ty wiercisz otwory ? wszystkie od razu czy może najpierw jeden przykręcasz i dopiero reszta ?

Link to post
Share on other sites

wiercenie w kwasówce bez dobrych wierteł to wyzwanie :icon_smile: jeśli chodzi oklejenie - skleić możesz nawet kropelką, bo i tak nie przenosi to żadnych obciążeń, chodzi o to by blachy trzymały sie na miejscu podczas wiercenia i później ew.serwisowania. jak masz to daj distal

jeśli blachy będą luźne (przód / tył GB) - to nie ma sensu ich zakładać :icon_smile:

powodzenia

Edited by mike88
Link to post
Share on other sites

Oho.

Widzę sami "jestę ekspertę od blach"

 

No więc:

Blachy z KWASÓWKI o grubości 0,5mm spokojnie utrzymują I M160 ,bo jak ktoś napisał, są X razy mocnijsze od znalu.

Tak. Szkielet pod blachami nadal może pękać, ale nie wzdłuż xD

Klej pod blachami to cichy bohater - i blachy MUSZĄ być przyklejone. W innym wypadku całe naprężenia przejmą śruby, a tego nie chcemy.

Ponadto klej musi być ELASTYCZNY, zatem wszelkie kleje epoxy, kropelki odpadają. Why ? Pod wpływem drgań taki klej "odskakuje" i ktokolwiek spróbuje ten zrozumie. Więc co ? Wszelkie kleje oparte na silikonie: montażowy do szyb, akwarystyczny - kleje elastyczne o dużej adhezyjności. Czemu ? 2 powody: Oba materiały inaczej znoszą udar, Oba materiały mają różną rozszerzalność termiczną i połączenie między nimi, również musi być elastyczne.

 

Blach nie mają sensu przy sprężynach poniżej M120.

Blachy spokojnie sobie działają na całkowicie pękniętych GB. ( u mnie nawet przy M180) - jedyny warunek - jeśli pęknięcie nie powstanie przed pierwszym otworem na śrubę (zdarza się)

 

Będąinne pytania, proszę śmialo pisać.. :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...