Rogaś Posted November 7, 2014 Report Share Posted November 7, 2014 To mógł napisać to w trochę inny sposób. Bo jest to dwuznaczne w tym momencie. Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted November 7, 2014 Report Share Posted November 7, 2014 Trochę tak :icon_wink: Relativy możesz mieć swoje ogłoszenie w komisie (co już masz) oraz po uzyskaniu zgody administracji w podpisie na forum. Twoja oferta wydaje się być kusząca, jakie masz grubości Sorbopadów? Czy ma to jakiekolwiek znaczenie? Quote Link to post Share on other sites
Garnek Posted November 7, 2014 Report Share Posted November 7, 2014 (edited) Za grube mogą wpłynąć na spadek fps rzędu 10 max 20.Tam jest jeszcze jakiś myk z twardoscia, ale tego tematu jeszcze nie ogarnąłem. Edited November 7, 2014 by Garnek Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted November 7, 2014 Report Share Posted November 7, 2014 Co do grubości. Jak weźmiesz za gruby to popchniesz tłok za bardzo do tyłu i regulacja AoE nie wyjdzie. Ja mam 1/8" czyli ok. 3,2mm grubości. Wydawały mi się najbardziej uniwersalne, bo możesz nakleić na gumę na głowicy cylindra, a jak będą za grube to ją wywalić i nakleić bezpośrednio na głowicę. W sumie chyba tylko na regulację AoE to wpływa, na wytłumianie czy amortyzację już w dużo mniejszym stopniu. Przynajmniej tak wynikia z moich obliczeń, bo trochę zbyt krótko się z nimi bawię, by to wszystko przetestować w praktyce. Quote Link to post Share on other sites
tefinho Posted January 3, 2015 Report Share Posted January 3, 2015 Panowie temat jest ciekawy, wiec mysle ze warto uporzadkowac conieco. Czym jest sorbopad (sorbothane)? W teorii, od strony chemicznej, jest to mieszkanina alkoholu polihydroksylowego z izocyjanami. Od strony fizycznej - jest to material o wlasciwosciach podobnych do gumy, sylikonu itp. - jest spręzysty i ciągliwy. Rozni sie od w/w faktem, iz dzieki swojej strukturze, absorbuje ponad 90% energii, przekazanej bezposrednio przez uderzenia czy drgania. Uzywany miedzy innymi przez NASA. W asg, z pewnoscia przydatny w eliminacji naprezen w przedniej czesci GB, (czyli najwieksza bolaczka obecnej generacji gearboxow, ktorej wynikiem jest dobrze wszystkim znany pekajacy szkielet w przedniej czesci). Sorbo montujemy na glowicy cylindra, w miejscu kontaktu z glowica tloka. Wczesniej usuwamy z glowicy tloka gume, ktora docelowo takze miala absobrowac naprezenia (a w praktyce, mogloby jej nawet nie byc). Spotkalem sie tez z filmikami na YT, gdzie sorbo montowane bylo bezposrednio na obecnej już gumie - skutkuje to znacznym skroceniem drogi tloka w cylindrze i koniecznościa wykonania prawidlowego AOE (czasami AOE jest potrzebne i w przypadku montazu sorbo bez gumy pod spodem). Srobopada przyklejamy do powierzchni, za pomoca kleju cyjanoakrylowego, typu kropelka czy super glue. W moim przypadku, na m130, uzyskalem o wiele bardziej cicha pracę zespolu cylindra / tloka. W zasadzie slychac tylko zebatki i delikatnie pukniecie. Przy 450 fpsach i rof 27, na lipo11.1, naprawde trzeba martwic sie o szkielet (zapewne za wyjatkiem KWA albo GB CNC), po modyfikacji sorbo, mozna nie szczedzic sobie palca i spac spokojnie Modyfikacja przyszla do nas z zachodu, dziwi mnie ze nie jest powszechnie uzywana w gearboxach. Mysle ze kwestia czasu, a markowe koncerny, zainteresuja sie montazem sorbo w replikach wychodzacych z fabryk, troche tak jak ma to teraz miejsce z mosfetami. Chyba ze pekajace szkielety generuja profity Ja osobiscie polecam z reka na sercu, zwlaszcza ze modyfikacja to koszt groszowy, w porownaniu do problemu peknietego szkieletu. Poza tym replika zaczyna brzmiec naprawde przyjemnie, przy swietnym podkladkowaniu - muzyka dla melomanow gearboxow. filmik YT z montazem sorbo, i wykonaniem AOE cz I cz II filmik YT pokazujacy mozliwosci sorbo Quote Link to post Share on other sites
tefinho Posted January 3, 2015 Report Share Posted January 3, 2015 dodam tylko ze polecam grubosc min 4 mm (3/16"), a szczegolnie 6 mm (1/4"). wykonanie aoe wydaje sie niezbedne, niemniej efekty sa rewelacyjne. Aczkolwiek i na 1/8" uslyszycie diametralna roznice w pracy GB Quote Link to post Share on other sites
zdrowy_zab Posted January 5, 2015 Report Share Posted January 5, 2015 Czy to 'cudo' będzie pasowało do replik p&j? Mają poszerzone srednice i ciche głowice itp... Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted January 5, 2015 Report Share Posted January 5, 2015 Będzie. Nie musi idealnie pokrywać się z całą powierzchnią głowicy cylindra. Quote Link to post Share on other sites
Jey85 Posted January 5, 2015 Report Share Posted January 5, 2015 Wiadomo ze na zimnie głowica tłoka bore-up może łatwo paść. czy takie sorbo zmniejszy jej awaryjność? Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted January 5, 2015 Report Share Posted January 5, 2015 Tak, pod warunkiem, że zostanie odpowiednio dobrany. Sorbothan nie zmienia swoich właściwości w zakresie temperatur zimowych (przynajmniej tych w naszej strefie klimatycznej :) Quote Link to post Share on other sites
thrillseeker Posted January 7, 2015 Report Share Posted January 7, 2015 Siemano wszystkim Przeczytałem ten temat z ciekawością, gdyż ostatnio znalazłem w naszym serwisie ogłoszenie o sorbopadach i sorbothane. Pierwsze pytanie jakie mi się nasunęło na myśl to "czy jest materiał podobnie działający jak sorbothane, lecz produkowany w Polsce i tańszy niż sorbo", dzięki mojej upartości znalazłem coś co może mogłoby zastąpić sorbo, tylko moje pytanie będzie brzmiało czy spotkaliście się kiedyś z takimi produktami jakie tu wrzucę za chwilę i co o nich sądzicie, czy mogłyby zastąpić sorbo czy nie? Linki http://www.polmatech.pl/wyroby-gumowe-i-silikonowe/guma-porowata-mikroguma-2/ to jest mikroguma zwykła, a jeszcze pojawia się w internecie mikroguma EVA. http://www.mikroguma.pl/products/view/732 . Z pianką EVA miałem do czynienia i jest to ciekawy materiał i ciekawi mnie czy mikroguma EVA mogłaby być tańszym odpowiednikiem sorbo. Proszę was o opinie co sądzicie o takich materiałach i czy mieliście z nimi może do czynienia. Za ewentualne błędy językowe przepraszam :) Quote Link to post Share on other sites
Bociano Posted January 8, 2015 Report Share Posted January 8, 2015 (edited) Wątpię, że ktoś rzetelnie Ci na to odpowie, bo pewnie nikt tych gum w gb nie testował. Najprościej, kup sorbo, kup trochę tej gumy, porównaj organoleptycznie i sam oceń. Osobiście szkoda mi pieniędzy i czasu na testy. Sorbo jest dla mnie sprawdzone a cena, która wynosi w sumie maksymalnie 30zł za gotowe sorbo nie jest wcale duża biorąc pod uwagę jak pozytywnie wpływa to na gb. Od siebie dodam, że po różnych doświadczeniach, uważam że najlepszą opcją jest chyba sorbo 70D 3/16". 1/8" jest spoko, ale jak montuję 1/8, to zazwyczaj naklejam to na standardowy zderzak głowicy cylindra. 3/16 ze względu na samą grubość daje więcej amortyzacji, a jest zazwyczaj i tak minimalnie cieńsze niż 1/8"+oryginalny zderzak. Nie testowałem 1/4", ale nie widzę potrzeby. Być może zastanowiłbym się nad tym przy naprawdę dużych tuningach, rzędu m150+. Spadek/przyrost fps nie jest regułą i uzależniony jest głównie od zależności pojemności cylindra do długości lufy. Sorbo samo z siebie jest grubsze niż oryginalny zderzak przez co skraca długość ruchu tłoka. Różnica jest jednak na tyle nieduża, że ewentualny spadek z niej wynikający (pomijając w/w zależność) jest marginalny. Obecnie sorbo pakuję praktycznie do każdej giwery którą składam. Edited January 8, 2015 by Bociano Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted January 14, 2015 Report Share Posted January 14, 2015 @Thrillseeker Testowałem ze dwa lata temu piankę EVA bo niestety oryginalny Sorbothan u nas jest niedostępny. Niestety EVA się nie sprawdza, ulega odkształceniu i w dodatku odpada :(. Quote Link to post Share on other sites
Jey85 Posted January 15, 2015 Report Share Posted January 15, 2015 Dostałem dziś 2 sorbopady,niestety nie takie jak na obrazku czy w zamówieniu. 1. Jest możliwość przecięcia sorbopada 6mm grubości na 2 po 3mm? Czy lepiej tego nie robić bo coś? 2. Czy rozmiar (jakby za mały i otwór na powietrze krzywo wycięty) może realnie wpłynąć na pracę układu?-sprawia wrażenie wybijania- niewycinania. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Jeśli chodzi o cię sorbopada na cieńszy, to raczej odradzam. Potrzeba naprawdę ostrego noża i jeszcze najlepiej podstawki, a i tak zapewne wyjdzie krzywo. Co do rozmiaru, ja np docinam zawsze o troszkę mniejszej średnicy niż jest głowica, by miał zapas miejsca na amortyzację. Sorbothan przy ściskaniu się rozszerza, tak jak byś tłukł kotleta schabowego. Co do otworu, to jeżeli nie zakrywa kanału, to niewielkie odejście od środka nie będzie problemem. Moje też nie zawsze wychodzą idealnie bo wycinam ręcznie, ale na prace to w żaden sposób nie wpływa, jedynie kwestia estetyczna. Quote Link to post Share on other sites
Sedoro Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 (edited) Zakupiłem w forumowym komisie sorbo, żeby sprawdzić jak to działa. Filmiki z testów: Przed zamontowaniem: https://www.facebook...680816448694465 Po zamontowaniu: https://www.facebook...680816448694465 Edited January 16, 2015 by Sedoro Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Zrywałeś gumę z głowicy cylindra? Quote Link to post Share on other sites
Sedoro Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Tak, zerwałem i przykleiłem samo sorbo. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Ja bym kleił sorbo na gume. AOE na plus. Quote Link to post Share on other sites
Jey85 Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 czy jestem głuchy czy nie slychać żadnej różnicy? Quote Link to post Share on other sites
pem77 Posted January 16, 2015 Report Share Posted January 16, 2015 Też nic nie słyszę Ale mam inne pytanie : jak się zabrać do uzbrojenia takiej głowicy http://azteko.pl/glowica-cylindra-v2-duo-p-6468.html Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted January 17, 2015 Report Share Posted January 17, 2015 Wyciąć z sorbo ring do naklejenia ja tę część z nierdzewki... Chyba że nie używasz wyciszonej głowicy to wtedy normalnie z dziurą w środku... Quote Link to post Share on other sites
kajtoo5 Posted January 22, 2015 Report Share Posted January 22, 2015 Ja zakupiłem z ogłoszenia sorbo 6mm. Wsadziłem to na głowicę, wszystko ładnie, pięknie. Różnicy w dźwięku nie uświadczyłem, ale za to AOE wyszło bajecznie. Zębatki nawet przyciśnięte springiem) ustawiają się na tłoku pod idealnym kątem i nie trzeba dodatkowo kombinować. Ponadto postanowiłem zrobić mały test, z racji, że szkielet i tak już swoje przeszedł i gwinty ma dość zużyte, postanowiłem wsadzić do stokowego gb Classic Army (stara wersja, ta ponoć DOBRA) sprężynę M150 (niewykluczone sp150 od guardera). Zobaczymy ile szkielet wytrzyma. Quote Link to post Share on other sites
FIFEK44 Posted August 10, 2015 Report Share Posted August 10, 2015 Jak idą testy tego cuda, naprawdę niweluje naprężenia i GB nie pękają? Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted August 10, 2015 Report Share Posted August 10, 2015 Generalnie, faktycznie działa. Choć trzeba pamiętać, że nie daje 100% ochrony. Dla mnie od jakiegoś czasu wstawienie sorbo to taki sam standard jak wymiana gumki hu. Tanie a daje efekty. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.