Muramu Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Mam Merfa 3.2 i jakoś działa, jeśli nie zależy Ci na programowaniu tylko na hamulcu i ochronie styków to poszukaj kogoś kto robi mosfety. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
forzamilan Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Wybór chyba padnie na MERFa 3.2. Kilka prostych pytań, w zestawie dostajemy kable stykowe do spustu, guziczek do programowania FETa i 2 wtyczki Deans ? Czy mosfet jest oparty na wtyczkach deans mini czy large ? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Jak sobie wejdziesz na stronę gatee.pl, wejdziesz do sklepu i przejrzysz fotki Merfa 3.2 nie zadawałbyś tych pytań. Quote Link to post Share on other sites
forzamilan Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Porównuje to ze wtyczkami dostępnymi w sklepach i cały czas nie jestem pewien czy to mini czy large.. Mini, tak ? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Nie. Quote Link to post Share on other sites
Muramu Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Porównuje to ze wtyczkami dostępnymi w sklepach i cały czas nie jestem pewien czy to mini czy large.. Mini, tak ? Może się nie znam, ale T Deans nie ma podziału na mini i large. http://funmodels.sk/obchod/images/Dean%20t.jpg Quote Link to post Share on other sites
seger Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Ma podział. Te u góry ze zdjęcia verba to mini deans, potem po prawej nizej zwykłe. te nizej to jakieś wymysły np. G&P, które do nieczego pasują - gówno. Quote Link to post Share on other sites
wawi08 Posted May 25, 2014 Report Share Posted May 25, 2014 (edited) Witam. Dnia dzisiejszego złożyłem mój gb od m4 po instalacji mosfetu nano ssr od gate. Wszystko podłączyłem i zaskoczenie, brak reakcji na spust, a kiedy zmierzyłem miernikiem napięcie na kablach od silnika wyniosło 0 (bateria sprawdzona miernikiem pokazuje 8.1v)tak samo na stykach i na mosfecie(oczywiście mierzone przy naciskaniu spustu). Czemu się tak dzieje i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc edit.:Mosfet nie wygląda na uszkodzony ani spalony Edited May 25, 2014 by wawi08 Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted May 25, 2014 Report Share Posted May 25, 2014 Jeśli chodzi o mosfety GATE to już w swojej karierze widziałem 3 spalone. Żaden z nich nie przetrwał nawet pół roku. Użytkowane były jak należy, zaprogramowane też(MERF3.2). Mam zamiar zakupić NanoAAB, bo niby są poprawione. Tym razem ze strony producenta(gwarancja) i zobaczymy co z tego wyjdzie. Quote Link to post Share on other sites
wawi08 Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Właśnie sobie przypomniałem że podczas montażu ułamał się kawałek blaszki styku spustu(nie wiem jak dokładnie się to nazywa) to może być przez to, bo mosfet podłączony został pierwszy raz ? Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted July 27, 2014 Report Share Posted July 27, 2014 Chciałbym zwrócić uwagę, że w instrukcji Pico SSR 2 są pomieszane obrazki ze schematem połączenia przewodów. Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 Mam pytanie, wam też mosfet na AB stosunkowo mocno rozgrzewa baterię? Chodzi o Warfeta, ale podejrzewam że inne opcje z AB powinny działać podobnie. Działa to na Tornado F2, M120, solidnych kablach 1,5mm2 i przeróżnych lipo. Silnik grzał się od nowości, niezależnie od tego na czym była poskładana replika, więc go pomijam. Po przerobieniu na mośka, doszło niepokojące rozgrzewanie baterii, nie parzy ale jest zdecydowanie ciepła, na tyle, że po zabawie na szybkim semi/długim auto włącza się protekcja w układzie. Podkładkowanie jest ok, regulacja silnika niewiele daje, w skrajnych pozycjach przestaje pracować, na całym pozostałym zakresie nie słychać zmian, rof wręcz kosmiczny, a praca bez słyszalnych jęków i zgrzytów. Nigdy nie byłem zwolennikiem elektroniki w AEGu, bo uważam to za piętę achillesową jeśli chodzi o niezawodność repliki, ale mocny konfig wymusił zastosowanie czegoś co zabezpieczy styki i poprawi wydajność precockingiem. Także średnio ogarniam zjawiska fizyczne jakie zachodzą podczas ich użytkowania. Tak więc to norma, czy coś tu nie bangla? Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted March 15, 2016 Report Share Posted March 15, 2016 Zależy jaka bateria, tornado F2 jest silnikiem pobierającym dużo prądu, ok. 30-35A więc akumulatory mogą się lekko nagrzewać. Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted March 15, 2016 Report Share Posted March 15, 2016 Czy producent jest w stanie odpowiedzieć czy planuje wykonanie układu który będzie rozpoznawał pusty magazynek i blokował replikę? Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted March 15, 2016 Report Share Posted March 15, 2016 Zależy jaka bateria, tornado F2 jest silnikiem pobierającym dużo prądu, ok. 30-35A więc akumulatory mogą się lekko nagrzewać. Dzięki wielkie. Popaczyłem na testowane baterie i faktycznie użyłem akurat tych słabszych do prowadnic emek. Na starym klocu od Zippa trzepie równo. Tylko intryguje mnie to, że dopiero z mośkiem zaczęły się takie grzania. Chociaż bez niego długo z tym silnikiem nie strzelałem... no i baterie były schowane w prowadnicy, nie miałem z nimi kontaktu, więc może zwykłe przeoczenie. Dodano przez Tapatalk. Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted March 15, 2016 Report Share Posted March 15, 2016 Prawdopodobnie wcześniej nie zwróciłeś uwagi, z reguły tak jest, że jak wkładasz silnik nowy, to podłączasz baterię i strzelasz, a dopiero jak wkładasz mosfet to zaczynasz sprawdzać co się grzeje a co nie. Szelma1981, Wątpię aby wprowadzenie takiego układu było planowane ze względu na trudność w sprawdzeniu kiedy magazynek jest pusty. Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted March 16, 2016 Report Share Posted March 16, 2016 No jakoś producent ASCU wymyślił patent z komorą, więc jest to jak najbardziej wykonalne. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted March 16, 2016 Report Share Posted March 16, 2016 No tak, ale musisz mieć dedykowaną komorę... Ja się bawię, aby wepchnąć sensor do magazynka, ale czy się uda, to niewiem... Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted March 16, 2016 Report Share Posted March 16, 2016 Jeżeli chodzi o magazynek to myslałem nad prostym obwodem wywołujacym zwarcie które by dawało informację MERFowi o zatrzymaniu silnika. Dwie blaszki w kanale kulek i popychacz kulek przewiercony z wklejonym drocikiem zamykającym obwód. To wszystko wyprowadzone na zewnątrz na skorupe magazynka. a odbiór sygnału na blaszkach wklejonych w gniazdo maga. Quote Link to post Share on other sites
MiKorn Posted March 16, 2016 Report Share Posted March 16, 2016 Możecie zagadać do Szumiego, zrobił taki patent już z dobre 6-7 lat temu, więc na pewno się da. Co do grzania się mosfetu, to też posiadam ten z AB, używany z silnikiem Tornado F1 na sprężynie M140, zębami STU Ultimate i nie zauważyłem nadmiernego nagrzewania się układu. Quote Link to post Share on other sites
Szelma1981 Posted March 16, 2016 Report Share Posted March 16, 2016 Dasz link do jego profilu ? Dzięki. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted December 11, 2016 Report Share Posted December 11, 2016 Ma ktoś może TITANa od Gate? Quote Link to post Share on other sites
echofoxtrot Posted August 23, 2017 Report Share Posted August 23, 2017 Witam. Orientuje się ktoś z Was, czy można gdzieś zakupić podwójny kabel sygnałowy, jak ten z zestawu (NanoASR)? Ja swój zużyłem do innej repliki, a sam mosfet mi został. Brakuje tylko kabla :) Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted August 23, 2017 Report Share Posted August 23, 2017 Na stronie producenta. A dodatkowo, Rusznikarnia ASG, Azteko, Deltashop, allegro Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.